Gå til innhold

Mamma for første gang! ​🌺​


Klementina123

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg positiv test og er ifølge Flo-appen 4 uker + 2 dager på vei.
Det gikk mye fortere enn vi trodde og forventet, så sjokket er stort, men gleden større!

Gråt av bekymring den første dagen da det var så uventet at det klaffet med en gang, men for hver dag som går så kjenner jeg denne ubeskrivelige ømheten og kjærligheten til dette lille fosteret. Jeg studerer magen min i speilet (ikke mye å se til enda, men det er lov å fantasere!) og tar meg selv i å tenke på babyen nesten konstant! 🥰 jeg føler jeg elsker den lille i magen allerede... :rodmer: samtidig som det er veldig overveldende tanken på at jeg faktisk skal bli mamma.

Det er per i dag kun min samboer og mor som vet om denne (lille) nyheten. Jeg skal til min første jordmortime om ett par uker.

Jeg fikk verking i (kors)rygg allerede i uke 3. Verkingen kjennes daglig, men jeg er fungerende i hverdagen. Kjenner også en dunking/hodepine øverst på hodet på venstre side, dette er helt nytt for meg. Har hatt ømme bryster i noen uker nå. Ellers er det ingen store endringer enda.

Jeg tar tran og folat hver dag og prøver å holde meg sunn og aktiv.🌺 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk så mye til dere!

I dag har jeg måttet kastet inn håndkledet... Er i dag nøyaktig 6 uker på vei. Og våknet flere ganger i natt av at jeg måtte tisse, men så slet jeg med å sove igjen fordi jeg var så kvalm... Da jeg våknet i morges kastet jeg opp skikkelig. Og verkingen i korsryggen har virkelig tatt seg opp. Jeg klarte ikke å bøye meg for å ta på sko og smerten er konstant... 

Jobber i helsevesenet og har 12 timers-skift i dag, men måtte si ifra til sjefen at jeg var dårlig og dro hjem.
Jeg har enda ikke fortalt om graviditeten, men vurderer det nå i og med at jeg har begynt å bli så dårlig.

Det er så fint vær, og jeg er en svært aktiv jente fra før. Men verken tur eller trening frister nå pga kvalmen...