Gå til innhold

Mamma for første gang! ​🌺​


Klementina123

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg positiv test og er ifølge Flo-appen 4 uker + 2 dager på vei.
Det gikk mye fortere enn vi trodde og forventet, så sjokket er stort, men gleden større!

Gråt av bekymring den første dagen da det var så uventet at det klaffet med en gang, men for hver dag som går så kjenner jeg denne ubeskrivelige ømheten og kjærligheten til dette lille fosteret. Jeg studerer magen min i speilet (ikke mye å se til enda, men det er lov å fantasere!) og tar meg selv i å tenke på babyen nesten konstant! 🥰 jeg føler jeg elsker den lille i magen allerede... :rodmer: samtidig som det er veldig overveldende tanken på at jeg faktisk skal bli mamma.

Det er per i dag kun min samboer og mor som vet om denne (lille) nyheten. Jeg skal til min første jordmortime om ett par uker.

Jeg fikk verking i (kors)rygg allerede i uke 3. Verkingen kjennes daglig, men jeg er fungerende i hverdagen. Kjenner også en dunking/hodepine øverst på hodet på venstre side, dette er helt nytt for meg. Har hatt ømme bryster i noen uker nå. Ellers er det ingen store endringer enda.

Jeg tar tran og folat hver dag og prøver å holde meg sunn og aktiv.🌺 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk så mye til dere!

I dag har jeg måttet kastet inn håndkledet... Er i dag nøyaktig 6 uker på vei. Og våknet flere ganger i natt av at jeg måtte tisse, men så slet jeg med å sove igjen fordi jeg var så kvalm... Da jeg våknet i morges kastet jeg opp skikkelig. Og verkingen i korsryggen har virkelig tatt seg opp. Jeg klarte ikke å bøye meg for å ta på sko og smerten er konstant... 

Jobber i helsevesenet og har 12 timers-skift i dag, men måtte si ifra til sjefen at jeg var dårlig og dro hjem.
Jeg har enda ikke fortalt om graviditeten, men vurderer det nå i og med at jeg har begynt å bli så dårlig.

Det er så fint vær, og jeg er en svært aktiv jente fra før. Men verken tur eller trening frister nå pga kvalmen...

Det var dagens syteinnlegg! Men veldig glad jeg har en spire i magen på tross av plagene 🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjer ofte mye i kroppen når man kommer over i uke 6 altså. Tror vi er flere som erfarte det :ler: 

Godt du kastet inn håndkle. Er ikke vits å pine seg selv for mye. Håper formen er bedre i dag :klemmer: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Katrin94 skrev (På 18.3.2022 den 11.27):

Hei, hvordan går det med deg? ❤️

Hei! 

Beklager at jeg ikke har vært her inne og ikke svart, har vært travle dager på mange måter.

I dag er jeg 18 uker og 4 dager på vei! Hurra for andre trimester! 🌸

Kvalmen har endelig begynt å gi seg, og livet SMILER!

Bokstavelig talt. Jeg var på min første ordinære ultralyd igår med mannen. Følelseslivet mitt har vært ganske labert og varierende de siste månedene pga kvalme og andre faktorer i livet, 

Men på mandag fikk jeg høre pulsen til fosteret hos jordmor, og det var som om en knapp ble skrudd på hos meg. Har vært i strålende humør siden da! 🌞

Igår på OUL kan jeg ikke beskrive som noe annet enn kanskje mitt livs beste opplevelse... vi møtte en kjempesnill jordmor. Jeg la meg på benken og hun tok gele og ultralyd-staven på magen min.. og vipps der så vi noe på skjermen som så ut som en liten baby! ❤

Åh guri, så skjønn den var! Så den først med ryggen mot oss, men snudde seg raskt. Det var både armer og ben og strekking av ryggen. "Er i farta!" sa jordmor 🥰 

Jordmor var så snill og flink til å forklare for oss detaljert hva hun så etter og så... først hodet ovenfra, hjernebarken. Så ryggen, kjempefin perfekt ryggrad... de mest perfekte bena med de fiiineste tottelittene jeg har sett! Fem nydelige fingre på hver hånd i åpne-lukke-bevegelse slik små spedbarn gjør.. så et velfungerende hjerte. "Kan være vanskelig å se", sa jordmor. Så profilen av ansiktet. Har ikke sett noe mer perfekt i hele mitt liv!!! 😍 panna, nesa, haka... rett og slett perfekt 💞💞😍 og ett par ganger da ansiktet forfra dukket rett opp på skjermen, som et spøkelse! Klarte ikke slutte å le 🤗💞

Jordmor er litt stille, før hun utbryter "Det er en jente". Åhhh jeg har ikke ord som kan beskrive gleden i det rommet der og da, den lykkelige stemningen var til å ta og føle på!

Jeg er fortsatt overveldet av glede, har ikke gjort annet siden jeg kom hjem enn å smile og tenke på babyen og det vi så på skjermen! Spiller det av om og om igjen i hodet mitt 🥰 FOR en opplevelse! Jeg er bokstavelig talt i lykkerus!!!! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...