Perleblomst Skrevet 22. februar 2022 #41 Skrevet 22. februar 2022 Høres ut som hun er deprimert. Prøv å få henne til legen.
Maleficenta Skrevet 22. februar 2022 #42 Skrevet 22. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dette er noe jeg syns er litt vanskelig og tabu å skrive om... men jeg føler meg veldig alene om det og trenger råd/høre fra andre som kanskje opplever det samme? Så min mor har så lenge jeg kan huske aldri vært noe særlig flink til å vaske, da snakker vi generelt alt som kommer til vasking og vanlig husarbeid som vasking av gulv regelmessig, støvsuging, vasking av tøy, vasking av bad, vinduer osvosv. Dette er noe som har plagd meg lenge en stund. Nå har jeg flyttet ut så jeg bor ikke hjemme lengre men det er noe av det første som plager meg når jeg er på besøk. Når jeg sier at jeg aldri i mitt liv har sett mamma vaske gulvet så mener jeg det. Dette er noe jeg har måttet gjort, hver eneste gang. Gulvet blir så skittent at sokkene blir lysebrune under. Jeg klarer ikke å være på besøk uten å begynne å rydde eller vaske noe som er litt slitsomt. Vi (meg, min søster og faren min) har alle forsøkt å snakke med henne om dette men hun er allergisk mot kritikk og blir enten defensiv, går i forsvarsmodus eller går vekk fra samtalen. Det har vært maaange krangler mellom pappa og mamma angående husarbeid og er stort sett det kranglene deres alltid har handlet om. Nå som jeg har blitt eldre forstår jeg veldig godt pappas frustrasjon. Når jeg overnattet hos venner når jeg var yngre husker jeg alltid at deres mødre/fedre drev å støvsugde på en søndagsmorgen eller styrte med et eller annet husarbeid. På ungdomsskolen/videregående klarte jeg ikke å få besøk av venner uten å sette av tid til å vaske huset før dem kom eller dagen før. Mammas fritid går på å sitte på sofaen og se på serier som regel. Hennes form for rydding er å bare gjemme rotet. For eksempel hvis det har ballet seg med ting og tøy på gangen så kaster hun det bare inn på vaskerommet. Eller så gjemmer hun rot i skuffer, bokser, baljer og hyller osv. I stedet for å bare gjøre det ordentlig der og da slik at det blir mindre jobb neste gang. Når hun endelig bestemmer seg for å rydde må hun få masse ros og skryte av hvor flink hun har vært. Hun kan og finne på å klage på alle oss andre på hvor lei hun er av all rotet. Hun forstår ikke at rotet hun rydder er etter henne selv som har ballet på seg under hele uka og blir derfor mye mer å rydde når hun først rydder. Hvis jeg sier dette så blir hun bare sur. Så ja, det å si i fra til henne, uansett om det er på en rolig eller sur måte, har jeg gitt opp på fordi jeg kommer ingen vei og er som å snakke til en vegg. Det skal sies at mamma har slitt med depresjon og angst, i tillegg slitt med alkohol, så skjønner at hjernen hennes har hatt litt andre ting å tenke på... Skjønner at dette høres veldig "gammeldags" ut at det skal forventes fra en mor å vaske og gjøre husarbeid, men håper dere ikke tolker det sånn fordi det er det siste jeg mener! Føler meg helt fast i dette her.. noen som kan kjenne seg igjen?? Anonymkode: 2eca8...8a2 hvis huset ser ut dom en svinesti høres det ikke skkurat som at faren din vasker heller? Ikke for det. Det er hennes jobb også. og for alt jeg vet er det han som har vasket men nå er drittlei av å måtte gjøre alt alene... Endret 22. februar 2022 av Maleficenta 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #43 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dette er noe jeg syns er litt vanskelig og tabu å skrive om... men jeg føler meg veldig alene om det og trenger råd/høre fra andre som kanskje opplever det samme? Så min mor har så lenge jeg kan huske aldri vært noe særlig flink til å vaske, da snakker vi generelt alt som kommer til vasking og vanlig husarbeid som vasking av gulv regelmessig, støvsuging, vasking av tøy, vasking av bad, vinduer osvosv. Dette er noe som har plagd meg lenge en stund. Nå har jeg flyttet ut så jeg bor ikke hjemme lengre men det er noe av det første som plager meg når jeg er på besøk. Når jeg sier at jeg aldri i mitt liv har sett mamma vaske gulvet så mener jeg det. Dette er noe jeg har måttet gjort, hver eneste gang. Gulvet blir så skittent at sokkene blir lysebrune under. Jeg klarer ikke å være på besøk uten å begynne å rydde eller vaske noe som er litt slitsomt. Vi (meg, min søster og faren min) har alle forsøkt å snakke med henne om dette men hun er allergisk mot kritikk og blir enten defensiv, går i forsvarsmodus eller går vekk fra samtalen. Det har vært maaange krangler mellom pappa og mamma angående husarbeid og er stort sett det kranglene deres alltid har handlet om. Nå som jeg har blitt eldre forstår jeg veldig godt pappas frustrasjon. Når jeg overnattet hos venner når jeg var yngre husker jeg alltid at deres mødre/fedre drev å støvsugde på en søndagsmorgen eller styrte med et eller annet husarbeid. På ungdomsskolen/videregående klarte jeg ikke å få besøk av venner uten å sette av tid til å vaske huset før dem kom eller dagen før. Mammas fritid går på å sitte på sofaen og se på serier som regel. Hennes form for rydding er å bare gjemme rotet. For eksempel hvis det har ballet seg med ting og tøy på gangen så kaster hun det bare inn på vaskerommet. Eller så gjemmer hun rot i skuffer, bokser, baljer og hyller osv. I stedet for å bare gjøre det ordentlig der og da slik at det blir mindre jobb neste gang. Når hun endelig bestemmer seg for å rydde må hun få masse ros og skryte av hvor flink hun har vært. Hun kan og finne på å klage på alle oss andre på hvor lei hun er av all rotet. Hun forstår ikke at rotet hun rydder er etter henne selv som har ballet på seg under hele uka og blir derfor mye mer å rydde når hun først rydder. Hvis jeg sier dette så blir hun bare sur. Så ja, det å si i fra til henne, uansett om det er på en rolig eller sur måte, har jeg gitt opp på fordi jeg kommer ingen vei og er som å snakke til en vegg. Det skal sies at mamma har slitt med depresjon og angst, i tillegg slitt med alkohol, så skjønner at hjernen hennes har hatt litt andre ting å tenke på... Skjønner at dette høres veldig "gammeldags" ut at det skal forventes fra en mor å vaske og gjøre husarbeid, men håper dere ikke tolker det sånn fordi det er det siste jeg mener! Føler meg helt fast i dette her.. noen som kan kjenne seg igjen?? Anonymkode: 2eca8...8a2 Er det kun moren din som skal vaske og ikke faren din? Anonymkode: df782...1a7 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #44 Skrevet 22. februar 2022 Altså hvis mor ikke vasker får faren ta seg sammen å gjøre alt, de har et barn i skole alder å da får far faktisk bare bite i det sure eplet. Virker å som datteren favoriserer far å ser bort i fra at han ikke akkurat gjør så veldig mye han heller, hadde ikke blitt bombet eller så jævlig møkkete hvis faren passet på å rydde hver dag osv. Anonymkode: da36b...380 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #45 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dette er noe jeg syns er litt vanskelig og tabu å skrive om... men jeg føler meg veldig alene om det og trenger råd/høre fra andre som kanskje opplever det samme? Så min mor har så lenge jeg kan huske aldri vært noe særlig flink til å vaske, da snakker vi generelt alt som kommer til vasking og vanlig husarbeid som vasking av gulv regelmessig, støvsuging, vasking av tøy, vasking av bad, vinduer osvosv. Dette er noe som har plagd meg lenge en stund. Nå har jeg flyttet ut så jeg bor ikke hjemme lengre men det er noe av det første som plager meg når jeg er på besøk. Når jeg sier at jeg aldri i mitt liv har sett mamma vaske gulvet så mener jeg det. Dette er noe jeg har måttet gjort, hver eneste gang. Gulvet blir så skittent at sokkene blir lysebrune under. Jeg klarer ikke å være på besøk uten å begynne å rydde eller vaske noe som er litt slitsomt. Vi (meg, min søster og faren min) har alle forsøkt å snakke med henne om dette men hun er allergisk mot kritikk og blir enten defensiv, går i forsvarsmodus eller går vekk fra samtalen. Det har vært maaange krangler mellom pappa og mamma angående husarbeid og er stort sett det kranglene deres alltid har handlet om. Nå som jeg har blitt eldre forstår jeg veldig godt pappas frustrasjon. Når jeg overnattet hos venner når jeg var yngre husker jeg alltid at deres mødre/fedre drev å støvsugde på en søndagsmorgen eller styrte med et eller annet husarbeid. På ungdomsskolen/videregående klarte jeg ikke å få besøk av venner uten å sette av tid til å vaske huset før dem kom eller dagen før. Mammas fritid går på å sitte på sofaen og se på serier som regel. Hennes form for rydding er å bare gjemme rotet. For eksempel hvis det har ballet seg med ting og tøy på gangen så kaster hun det bare inn på vaskerommet. Eller så gjemmer hun rot i skuffer, bokser, baljer og hyller osv. I stedet for å bare gjøre det ordentlig der og da slik at det blir mindre jobb neste gang. Når hun endelig bestemmer seg for å rydde må hun få masse ros og skryte av hvor flink hun har vært. Hun kan og finne på å klage på alle oss andre på hvor lei hun er av all rotet. Hun forstår ikke at rotet hun rydder er etter henne selv som har ballet på seg under hele uka og blir derfor mye mer å rydde når hun først rydder. Hvis jeg sier dette så blir hun bare sur. Så ja, det å si i fra til henne, uansett om det er på en rolig eller sur måte, har jeg gitt opp på fordi jeg kommer ingen vei og er som å snakke til en vegg. Det skal sies at mamma har slitt med depresjon og angst, i tillegg slitt med alkohol, så skjønner at hjernen hennes har hatt litt andre ting å tenke på... Skjønner at dette høres veldig "gammeldags" ut at det skal forventes fra en mor å vaske og gjøre husarbeid, men håper dere ikke tolker det sånn fordi det er det siste jeg mener! Føler meg helt fast i dette her.. noen som kan kjenne seg igjen?? Anonymkode: 2eca8...8a2 dette er jo ikke greit, hadde ikke dratt på besøk dit mine foreldre er overrenslige, nesten for mye, så har ikke så mye erfaring,men jeg liker og ha det rent rundt meg jeg også, så tror jeg har lært av de, selvom jeg ikke er så nøye da Anonymkode: e1471...340
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #46 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tror det er lite du får gjort med dette. Er faren din like sløv? Anonymkode: 107ff...4b0 Jeg er ikke TS, men Siden gulvet er møkket- så må han jo være det.. Anonymkode: 66162...f3d 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #47 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså hvis mor ikke vasker får faren ta seg sammen å gjøre alt, de har et barn i skole alder å da får far faktisk bare bite i det sure eplet. Virker å som datteren favoriserer far å ser bort i fra at han ikke akkurat gjør så veldig mye han heller, hadde ikke blitt bombet eller så jævlig møkkete hvis faren passet på å rydde hver dag osv. Anonymkode: da36b...380 Hadde dette vært et innlegg om at far lå på sofaen hele dagen hadde kommentarene her vært «Hiv han på hue og rævva ut..!!» Anonymkode: c60f7...e5d 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #48 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hadde dette vært et innlegg om at far lå på sofaen hele dagen hadde kommentarene her vært «Hiv han på hue og rævva ut..!!» Anonymkode: c60f7...e5d Han kan jo selvfølgelig kaste ut moren og, det ville jeg gjort, hvis det ikke var snakk om sykdom/psykdom. Anonymkode: da36b...380
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #49 Skrevet 22. februar 2022 Det er veldig vanlig å ikke orke rydding og vasking når man har en depresjon. Kan det hjelpe å sørge for at huset/leiligheten blir mer lettstelt? Få ut unødvendige møbler og unødvendig stæsj og rot? Anonymkode: 65c0b...48f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #50 Skrevet 22. februar 2022 Føler med deg. ❤ Har det likt med mine foreldre, men mine røyker inne i tillegg. Hver gang vi har vært på besøk (om det så bare er en liten svipptur ) må alt av klær vrenges av og til vask fordi det STINKER skikkelig røyk Har prøvd å prate med dem om både røykinga og hvordan det ser ut, til ingen nytte. Anonymkode: 80046...c99
Maleficenta Skrevet 22. februar 2022 #51 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde dette vært et innlegg om at far lå på sofaen hele dagen hadde kommentarene her vært «Hiv han på hue og rævva ut..!!» Anonymkode: c60f7...e5d men i de trådene gjør faktisk kvinnrn husarbeid og er ikke like sløv selv 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå