Gå til innhold

Er det stor kvalitetsforskjell på bodyene fra kjedebutikkene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lindex har vært favoritten her, både kvalitet og passform (og mye fine trykk) 

Anonymkode: ae676...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier meg enig med flertallet, klær fra HM er de som har hatt dårligst kvalitet. De har også stemt dårligere størrelsesmessig (vært mindre i størrelsen sammenlignet med klær i samme str fra andre merker). De «krymper» også mer sammen som en skrev, selv om jeg ikke bruker tørketrommel på klærne.

Liker klær fra Lindex, KappAhl og NameIt godt! Gode i str og fine i fasongen.

Anonymkode: 43e2d...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HM utgår her vertfall. Merkelig passform å krymper mye. I bodyer kjøper jeg enten 3 pk name it eller 3 pk hust and claire. Helt annen kvalitet, og plaggene varer så mye lengere. Det er tilbud på slike 3 pk hele tiden. Det er faktisk billigere å kjøpe gode plagg da de varer mye lenger. 😊

Anonymkode: 297ad...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårligst kvalitet på hm, ermene på bodyene utvider seg veldig og de krymper veldig i vask. Lindex er favoritten her, pga dobbel knapperad og god kvalitet. 

Anonymkode: ca883...939

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med Newbie fra kappahl, fine og komfortable klær som holder godt!

Anonymkode: 411cd...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Syns egentlig at bodyer fra HM er kjempefine når det gjelder både kvalitet og størrelse. De har også fine pakker med underdeler med fot som holder seg godt. Bodyer fra Newbie er også fine. Har stusset over hvor fort bambus fra Hust and Clair og Joha ble nuppete. 

Bodyer i bomull fra Hust and Clair er også fine, men finner dem ikke i den graden så bedre enn HM sine, for å velge å kjøpe dem (er mye dyrere da). Klær fra Hust and Clair er veldig liten i størrelse. Vår baby er i 90 percentil i høyde og i 50-75 percentil i vekt, og bodyer fra H&C i størrelse 68 var for små allerede ved 1 måneds alder. H&M og Newbie er større i størelsen. 

Har selv hatt fordommer mot babyklær fra HM pga. flere innlegg på forum om dårlig kvalitet, men har egentlig opplevd helt motsatt. 

Anonymkode: c4968...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.2.2022 den 20.57):

Veldig fornøyd med Newbie fra kappahl, fine og komfortable klær som holder godt!

Anonymkode: 411cd...d1f

Er du seriøs? Av disse kjedene er newbie små i størrelsen og definitivt stivest i stoffet! Enig i at newbie er finest, og hr derfor kjøpt en del derfra, men klærne er ikke særlig myke og komfortable.. Og det er jeg veldig opptatt av, derfor brukes mye bambus osv hos oss 😅

Anonymkode: 4e20b...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og har hatt ca. 50/50 brukte og nye.

Av de som er brukt av ganske mange babyer (vi har funnet opptil 5 ulike navn i flere av plaggene, så er minimum 6 med vår som har brukt de mest brukte plaggene) har Newbie og Lindex holdt seg desidert best og HM desidert dårligst. Kan ikke si noe om hvordan tidligere body-eiere har behandlet plagget, naturligvis. Lite tydelig slitasje på Newbie og Lindex, fasongen har holdt seg tilnærmet lik, fargene har holdt seg veldig fine og knappene sitter godt på. HM har fått merkelig fasong, blitt veldig blasse i fargene og knappene ramler av. På omslagsbodyene har de innvendige stoff-flappene med knapper på løsnet fra plagget.

Vi har ikke tørketromler, så kan ikke vurdere utifra det, men av plaggene vi har kjøpt nye har selve stoffet, knappene og fargene holdt seg godt på alle med bare vaskemaskin og lufttørking. Men HM har blitt litt snodige i fasongen etter en del bruk og vask.

Anonymkode: 00b63...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindex blir for trange i armer og bredde før knapperad to kan benyttes. Sitter for stramt og er stive i brettekanten ved ermene. Knappene sitter heller ikke godt, løsner fra hverandre. Vanskelig å ta på de som ikke er omslagsbodyer. 

Hm er små i størrelsen og krymper litt, men ellers veldig gode synes jeg, behagelig i passform og lette å ta av og på.

Cubus er veldig vide. KappAhl også. 

Har ikke prøvd så mye annet, liker hm best, baby er under et år. 

Anonymkode: 43e49...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Lindex har best kvalitet.. 

Hm sine blir fort rare i fasongen.

Cubus har dårligere kvalitet enn Lindex, syns jeg. 
 

Ellers liker jeg newbie fra KappAhl..

Anonymkode: eb4a8...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm er det eneste som har holdt til tre søsken her 😅 Har kjøpt en del Lindex og polarnopyret fordi de har søte klær, men mye var slitt etter første ungen, og ingenting såpass fint at jeg ville kle det på unge nummer tre. KappAhl sin minories serie er veldig myk og god, har holdt godt i vask, men bare brukt på en unge foreløpig.

 

 

Anonymkode: 822ae...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...