Gå til innhold

Etter hvor lang tid, da du tok test, viste testen positivt?


Ms. Steele

Anbefalte innlegg

Jeg fikk symptomer sent lørdag kveld med slapphet, hoste og rennende nese. Frøs litt, men følte meg ikke direkte syk. Følte meg litt mer uggen på morgenen etter og hadde litt bomullsfølelse i hodet. Ut på ettermiddagen ble jeg bare mer og mer uggen, så jeg tok en test. Det tok maks ti sekunder før teststreken viste positivt. Væsken hadde ikke en gang rukket å trekke helt opp på testen, før den positive streken ble sterkt rød. Det kan sammenliknes med når man sitter med en graviditetstest og man ser at man er gravid før testpinnen har rukket å bli gjennomtrukket 😅

Er det kanskje slik at jeg faktisk hadde testet positivt før jeg fikk symptomer? At om jeg hadde tatt testen f.eks på fredag kveld, så ville den vist positivt? Føler at "alle" får negativ test selv om de har hatt symptomer et par dager først, men at den blir positiv først etter noen dager. 

Så ble testen altså veldig raskt positiv etter kun få sekunder. At man liksom skal trenge å vente i hele 15 minutter før man leser av resultatet, ble for meg helt uvirkelig. Jeg skjønner jo at dette henger sammen med virusmengden i kroppen, men hvor lang tid tok det for dere som har hatt positiv test før dere så resultatet? Hadde dere symptomer lenge i forveien? Jeg tok i både hals og nese i går, men tok bare i nesen i dag for å sjekke. Ikke noe forskjell. Akkurat det er nok ikke så rart, for virusmengden har nok økt ytterligere i dag. 

Endret av Ms. Steele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hatt over ei uke med symptomer og verst i starten . Nå da jeg føler meg bedre enn jeg var testa jeg positivt . 8 dager etter første i huset testa positivt. Testa meg hver dag og alle var negative. Begynte å lure på om jeg var immun 🤭😆

Første som testa seg ble streken knallrød omtrent mens den holdt på , jeg selv måtte vente noen minutter før streken først kom frem . Antar det har noe å si med virusmengden ? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

milla80 skrev (1 minutt siden):

Hatt over ei uke med symptomer og verst i starten . Nå da jeg føler meg bedre enn jeg var testa jeg positivt . 8 dager etter første i huset testa positivt. Testa meg hver dag og alle var negative. Begynte å lure på om jeg var immun 🤭😆

Første som testa seg ble streken knallrød omtrent mens den holdt på , jeg selv måtte vente noen minutter før streken først kom frem . Antar det har noe å si med virusmengden ? 😊

Jeg trodde også at jeg var immun siden jeg har vært helt frisk frem til nå :) 

Ja, det har nok noe å si med virusmengden. Jeg er bare bekymret for om jeg kan ha smittet noen uten å vite om det, for jeg hadde jo ikke symptomer annet enn kvelden før positiv test. Har en nærkontakt som absolutt ikke burde bli utsatt for smitte. Jeg hadde aldri verden besøkt denne personen om jeg hadde hatt symptomer. Huff, dette var ikke noe greit :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok vel maks fem minutter før jeg begynte å skimte en strek, dog litt svak men absolutt en strek. Dette var på morgenen, hadde begynnende halsvondt kvelden før og fikk mer symptomer etter den positive testen: forkjølet, slim i halsen og feber. Dagen etter der igjen var teststreken mye sterkere, så enten fikk jeg ikke nok virus på første testen eller så var det tidlig i forløpet og virusmengden økte på én dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min testa ikke positivt før han var nesten frisk igjen på dag 4.  Men han skjønte det var corona fordi «alle» på jobben hans hadde. Han ble syk tirsdag og testa positivt først fredag kveld selv om han testa seg hver dag. 
 Jeg testa positivt lørdag (men kjente det kom torsdag). 
Sønnen testa positivt lørdag kveld da han begynte bli dårlig i halsen og hodet (bare svak strek). Men altså positiv på første test.  
Datter først på mandag ettermiddag selv om hun hadde vært drit dårlig siden lørdag sånn som bror. Hun tok flere tester både søndag og mandag morgen, var sikker på de var feil siden alle ble negative. Men så vipps ble det veldig tydelig strek da hun testa igjen noen timer etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt symptomer på kvelden- negativ test. Mer symptomer påfølgende morgen, og svakt positiv test etter ca 5 minutter. Økende symptomer utover dagen- tydelig strek på testen på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms. Steele skrev (På 21.2.2022 den 11.13):

Jeg trodde også at jeg var immun siden jeg har vært helt frisk frem til nå :) 

Ja, det har nok noe å si med virusmengden. Jeg er bare bekymret for om jeg kan ha smittet noen uten å vite om det, for jeg hadde jo ikke symptomer annet enn kvelden før positiv test. Har en nærkontakt som absolutt ikke burde bli utsatt for smitte. Jeg hadde aldri verden besøkt denne personen om jeg hadde hatt symptomer. Huff, dette var ikke noe greit :( 

Hvor lenge ventet/venter du med å besøke den personen som ikke må bli utsatt for smitte? Er i samme situasjon selv, og det er nå 7 dager siden jeg testet positivt. Men er så redd for å ta noen sjangser…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mocca86 skrev (13 minutter siden):

Hvor lenge ventet/venter du med å besøke den personen som ikke må bli utsatt for smitte? Er i samme situasjon selv, og det er nå 7 dager siden jeg testet positivt. Men er så redd for å ta noen sjangser…

Jeg venter i hvert fall til jeg er helt symptomfri. Foreløpig så hoster jeg fremdeles og kroppen føles helt mørbanket. Jeg spurte på teststasjonen om når man kan regne med at man ikke er smittespreder, men det visste de ikke helt sikkert. De sa at regelen nå er 4 dager fra man tester positivt eller fra man oppdaget symptomene, men at det lureste er å være helt symptomfri for å være sikker. Jeg tok en hjemmetest i dag for å sjekke, for det var jo slik før at man kunne teste seg ut av karantene. Den ble fremdeles positiv svært raskt, så da venter jeg uansett noen dager til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente meg litt slapp på onsdag, og hadde 37,7 i temperatur. Torsdag formiddag tok en sykepleier hurtigtest av meg. Den ble så svak positiv at flere måtte komme og studere den for å være sikker. 

Nå tok jeg nettopp en test selv og den lyste klart positivt nesten med en gang. 

Jeg leste bruksanvisningen nøye og gjorde det mer grundig enn sykepleieren i går. 

Har helt normal temperatur i dag. Er bare litt trøtt og kanskje antydning til hodepine og innimellom hoster jeg opp pittelitt slim. Jeg gikk en tur på nesten 4 km i dag og tenkte å ta en liten økt på spinningsykkelen senere i dag. Men mulig jeg burde ta det med ro siden jeg jo har virus i kroppen. Vet ikke jeg. Foreløpig er dette mildere enn å være forkjøla. Hadde det ikke vært for covid hadde jeg kanskje ikke tenkt over det en gang. Temperaturen ble bare målt som rutine og ikke fordi jeg følte det var nødvendig.

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa meg første gang i går pga tett nese å litt tungpust, det var ikke antydning til positiv test. Tok en ny test i kveld, T streken kom fram før testen var ferdig trekt, skikkelig klar sterk strek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn nr 1s strek kom etter 5-6 minutter, barn nr 2s kom etter kanskje 2 min, når all  væska var kommet over testvinduet. Mannen vet jeg ikke, han la den bare på bordet, og sjekket ikke før alarmen ringte. Da var den positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg testet meg samtidig med sønnen min da han hadde fått positiv test på jobb en mandag, så vi gikk og pcr testet oss på en pop-up klinikk i nærheten. Hans svar på pcr var positivt da svaret kom dagen etter, min var negativ. Dagen etter det igjen, en onsdag, hadde jeg plutselig sår hals. Testet meg da hjemme og fikk positiv test.

Dagen etter positiv test ble jeg mye mer syk, og fikk feber om natten i to netter på rad. 

Min positive test kom altså tidlig, før de verste symptomene kom. Rakk bare å ha litt sår hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en test igår som var negativ, og det skjer ofte at jeg lar de negative testene ligge igjen på benken til dagen etter fordi jeg er lat og/eller har det travelt. Den negative testen jeg tok igår hadde plutselig to streker idag. Vet at testene ikke er gyldige eller nøyaktige etter så lang tid, men det her er første gang en negativ test har gått fra å være negativ til å bli positiv over natta.

Det trigga nysgjerrigheten min så jeg fant ut at jeg måtte teste meg😅 Har bittelitt vondt i halsen og er litt ør og uggen pga snuing av døgnet etter nattevakt. Er ikke verre enn at jeg nok hadde avskrevet symptomene mine som «ettervirkning» av å jobbe natt. Så jeg testet mest pga at jeg ble nysgjerrig og vet det går mye smitte på jobb.

Testa først svakt positivt. Teststreken ble svakt og sakte rødlig samtidig som Kontrollstreken ble rød. Tydelig strek etter 5 minutter😊

Testet en gang til rett etterpå og gikk grundigere til verks med den pinnen🤧 Teststreken ble knæsj rød i det væsken trakk seg inn i strimmelen, så det var en klar og tydelig strek lenge før væsken trakk seg forbi Kontrollstreken, og Teststreken er mye tydeligere enn Kontrollstreken. Kontrollstreken på den her testen er også klart og tydelig rødere enn på den første testen enda det er samme merke og jeg tok testene med noen minutters mellomrom😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...