AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #1 Del Skrevet 20. februar 2022 Jeg kjørte for fort forbi en fotoboks på mandag. Det var 60-sone, og jeg har virkelig ingen aning på om jeg lå i 74/75 eller 76 da jeg fikk panikk og ble sint. Endte også opp med å gråte og ringte pappa, fordi det skjedde så mye dritt med meg og bil den helga. Det er første gang jeg blir tatt i fotoboks, og jeg lurer på når jeg eventuelt får bota? Jeg tørr nesten ikke bruke penger på mat for jeg aner ikke om jeg må ut med 4k eller 6k… Noen som vet når jeg kan vente meg noe? Kommer det i posten eller inne på Digipost? Æææææ hjelp😂 Anonymkode: 7b13a...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #2 Del Skrevet 20. februar 2022 Det kommer, slapp av. Hva skal være poenget med å hausse seg opp her? Anonymkode: 32d72...d7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #3 Del Skrevet 20. februar 2022 Blinket den da? Er ikke sikkert den var aktiv. Anonymkode: b9c2e...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #4 Del Skrevet 20. februar 2022 Tar et par uker så får du forenkla forele du må enten akseptere eller ikke så kommer evt bota etter det Anonymkode: 273dc...1e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #5 Del Skrevet 20. februar 2022 I tillegg kan du utsette betalingen i 2 måneder uten noe stort problem og også dele opp betaling. Se mer info på https://www.sismo.no/no/pub/kravtyper/boter/vanlig-forelegg Anonymkode: 4a895...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #6 Del Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Blinket den da? Er ikke sikkert den var aktiv. Anonymkode: b9c2e...047 Å joda, blinka rødt den gitt... Anonymkode: 7b13a...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #7 Del Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å joda, blinka rødt den gitt... Anonymkode: 7b13a...b67 Skal ikke den flashe hvitt, da? 🤔 Anonymkode: 1a203...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #8 Del Skrevet 21. februar 2022 Men du kan få delt den opp. Null stress! Anonymkode: 8d15d...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #9 Del Skrevet 21. februar 2022 Men uansett - ble stoppa i laserkontroll for noen år siden, 73 ca i 60-sone. Bota kom halvannet år etterpå, fra statens innkrevingssentral Anonymkode: 1a203...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #10 Del Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skal ikke den flashe hvitt, da? 🤔 Anonymkode: 1a203...c8e Nei, det var før. Nå blinker alle bare rødt. Ny teknologi vettu! Det er noen år siden det ble avviklet med hvit flash Anonymkode: 7b13a...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #11 Del Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men uansett - ble stoppa i laserkontroll for noen år siden, 73 ca i 60-sone. Bota kom halvannet år etterpå, fra statens innkrevingssentral Anonymkode: 1a203...c8e Åherregud så lenge... Skal jo flytte hjem igjen i mai, så må vel bare folkeregistrere meg og endre postadressen hjem igjen i god tid så den ikke havner her jeg er nå så jeg får inkasso... Haff Anonymkode: 7b13a...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #12 Del Skrevet 21. februar 2022 Gubben fikk via altinn to dager etter han ble stoppet. Er det din bil? Om ikke kommer det først til bileier. Anonymkode: b9c2e...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #13 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Gubben fikk via altinn to dager etter han ble stoppet. Er det din bil? Om ikke kommer det først til bileier. Anonymkode: b9c2e...047 Det er min bil ja. Den står i mitt navn, mens faren min betaler forsikringen enn så lenge (er student som er avhengig av bil for å komme hit og dit). Enten så kommer den til meg eller så kommer den hjem til foreldrene mine, så det spiller jo egentlig ingen rolle. Anonymkode: 7b13a...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #14 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 20.2.2022 den 21.56): Blinket den da? Er ikke sikkert den var aktiv. Anonymkode: b9c2e...047 Det er ikke alle fotoboksene som blinker. Anonymkode: 2d36f...551 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 22. februar 2022 #15 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.2.2022 den 9.10): Å joda, blinka rødt den gitt... Anonymkode: 7b13a...b67 Alle blinker rødt, når en passerer. Det er for at hastigheten blir registrert, og er den ikke for høy blir bildene slettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #16 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er min bil ja. Den står i mitt navn, mens faren min betaler forsikringen enn så lenge (er student som er avhengig av bil for å komme hit og dit). Enten så kommer den til meg eller så kommer den hjem til foreldrene mine, så det spiller jo egentlig ingen rolle. Anonymkode: 7b13a...b67 Hvem som betaler forsikringen er irrelevant. Boten skal komme til deg hvis du er eier av bilen. Anonymkode: 2d404...601 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #17 Del Skrevet 22. februar 2022 tdm900 skrev (2 minutter siden): Alle blinker rødt, når en passerer. Det er for at hastigheten blir registrert, og er den ikke for høy blir bildene slettet. Nei, de som er gjennomsnittshastighetmålere vil alltid blinke rødt men "vanlige" enkle fotobokser blinker ikke. Anonymkode: 2d404...601 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #18 Del Skrevet 22. februar 2022 Jeg har opplevd blink, også aldri fått noen bot i etterkant. Anonymkode: 4cedf...694 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #19 Del Skrevet 22. februar 2022 tdm900 skrev (9 minutter siden): Alle blinker rødt, når en passerer. Det er for at hastigheten blir registrert, og er den ikke for høy blir bildene slettet. Nei det stemmer ikke. Nå jobber både faren min og onkelen min langs vegen så det vet jeg. Nå er det også over 20 år siden faren min jobbet i SVV, så han husker ikke tiden på når bota evt kommer. Gjennomsnittsmåling blinker ja for å registrere gjennomsnittsfarten din. Da er det en fotoboks i starten av strekninga som registrere start-tidspunktet, mens den neste registrere stopp-tidspunktet og registrere gjennomsnittsfarten din. Punktmålere derimot, slike som bare er en av, som f.eks. i en 60-sone blinker ikke til vanlig, med mindre det er et bittelite blåhvitt blink som du såvidt ser. Jeg har kjørt forbi den boksen der over 20 ganger de siste 3 årene og aldri sett den blinke før, fordi jeg har kjørt i 60. Denne gangen var jeg uoppmerksom og helt i en annen verden så da blinket det rødt, og det skal jeg love deg.. Det ser du! Ts AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har opplevd blink, også aldri fått noen bot i etterkant. Anonymkode: 4cedf...694 Hmm, håper det er mitt tilfelle også. Vurderer å ringe til ATK-sentralen bare for å høre om jeg bør vente meg noe eller ikke. Hadde vært fint å slippe prikkene hehe😂 Anonymkode: 7b13a...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #20 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 20.2.2022 den 12.29): Jeg kjørte for fort forbi en fotoboks på mandag. Det var 60-sone, og jeg har virkelig ingen aning på om jeg lå i 74/75 eller 76 da jeg fikk panikk og ble sint. Endte også opp med å gråte og ringte pappa, fordi det skjedde så mye dritt med meg og bil den helga. Det er første gang jeg blir tatt i fotoboks, og jeg lurer på når jeg eventuelt får bota? Jeg tørr nesten ikke bruke penger på mat for jeg aner ikke om jeg må ut med 4k eller 6k… Noen som vet når jeg kan vente meg noe? Kommer det i posten eller inne på Digipost? Æææææ hjelp😂 Anonymkode: 7b13a...b67 Her er bøtesatser: https://www.tv2.no/a/11897347/ hvilken fart tror du at du hadde? Anonymkode: 2d404...601 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå