Gå til innhold

Altså, hvem bruker opp en sjampo flaske ila 3 mnd?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Deler leilighet med noen andre jenter og ca hver mnd er det ny sjampo, balsam, dusj såpe på badet. Jeg har hatt samme sjampoen i 5 mnd og min flaske er det halve av deres. Jeg dusjer håret hver 2-3 dag. Samme er det hjemme hos mamma også. Søsteren min på 12 bor der også, og de har alltid ny stor stor sånn 1 liters sjampo flaske+ alltid nye såper. Bruker folk helt enorme mengder når de er i gang eller? 

Anonymkode: 698e2...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du kort hår? Hvor lite mengde med shampoo bruker du når du vasker håret? Hvor mange ganger vasker du det hver gang du vasker det? Jeg bruker for en flaske eller to i måneden med shampoo.

Anonymkode: fef33...e3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bruker alt for mye shampoo (feks min samboer, en mann med ganske kort hår, han bruker mer enn meg per vask) men mistenker at du bruker ekstremt lite.

Mange vasker også håret hver dag selv om det ikke er anbefalt, og mange shamponerer håret 2 ganger hver vask. 

Anonymkode: 8270a...2fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hårmengde. Jeg vasker håret ca tre ganger i uken, men tar da to shamponeringer og har langt, tykt hår. Da går det med litt. Har en flaske i 1-2 mnd.

Anonymkode: ef02a...bd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker frisørshampo, så har min i to mnd. Bruker 1ss x 2 per vask. Balsamen varer omtrent dobbelt så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer hver dag og har relativt langt hår så her går det en flaske eller to i måneden.

Endret av FrøkenMånestråle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har langt hår, vasker håret hver 3 dager. Sjamponerer da 2-3 ganger og sjampoen mine forsvinner kjapt for å si det sånn😂

Anonymkode: eff26...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg hatt en sjampo i tre måneder må det ha vært en av disse store på en liter….

En vanlig flaske (250 ml?) har jeg i 1 1/2 måned. Har ganske langt hår, og har i sjampo to ggr pr vask. Vasker det to ganger i uka ca. 
 

Når jeg var på din alder, måtte jeg vaske håret nesten daglig. Kunne vaske det etter skolen og ila av kvelden kjente jeg at det liksom kribla og neste dag var det fett igjen… det var et stort problem for meg og det hjalp ikke hvilken sjampo jeg brukte. Det som hjalp var permanent…. Heldigvis var dette på 80-tallet. 😅

 Det kan jo hende roomatene dine har slike problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe en sjampoflaske varer ca 3-4 uker hos meg. At du får en til å våre i 5mnd er ett under for meg mindre den er på 10liter

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langt hår. Altså langt som til litt under skulderen. Jeg vasker håret hver 2.dag, noen ganger går jeg 3 dager. Hadde en periode i fjor der jeg brukte bare tørrsjampo fordi jeg fant ut at det var veldig lettvint, men fikk ekstremt tørt hår av det så jeg sluttet med det. Det er en flaske på 250 ml ja.. men broren min som har vanlig kort hår bruker jo mye mer enn meg.

Anonymkode: 698e2...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du kort hår? Hvor lite mengde med shampoo bruker du når du vasker håret? Hvor mange ganger vasker du det hver gang du vasker det? Jeg bruker for en flaske eller to i måneden med shampoo.

Anonymkode: fef33...e3d

Med kort hår følger langt mer arbeid enn langt hår i form av styling og hårprodukter som igjen fører til at en gjerne vasker håret oftere

Anonymkode: e5b7c...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tynt hår og vasker det 1-2 g pr uke. Har sikkert en flaske i 3-4 mnd.  Men har en lei tendens til å rotere på flere. Nå roterer jeg på to fra Kerastase. En for tørt hår og en lillasjampo. Lillasjampoen er så pigmentert at jeg ikke kan bruke den hver gang, da blir håret grått. Har bestemt meg for å kun bruke frisørsjampo fremover for å se om det utgjør en forskjell.  De koster under 200 kr flaska, har råd til det. 

Anonymkode: 45973...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/19/2022 at 10:46 PM, BobbySocks said:

Jeg bruker frisørshampo, så har min i to mnd. Bruker 1ss x 2 per vask. Balsamen varer omtrent dobbelt så lenge.

Her er det motsatt, shampoo holder dobbelt så lenge som balsam 

Anonymkode: 6eabb...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...