Gå til innhold

Treningsrelaterte smerter flere steder. Så lei!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror snart jeg legger meg ned og griner. Jeg har alltid vært en aktiv sjel og stortrives med trening. Det siste halvåret har jeg derimot slitt mye med diverse vondter, som har eskalert den siste måneden. En vanlig uke har jeg to styrkeøkter og en kondisjonsøkt på ca. en time. Jeg går også en del. 

Nå merker jeg at kroppen ikke er så fornøyd. Jeg har vondt i korsrygg, midtrygg, en skulder og knærne. 

Det føles ut som jeg er 80 år, så er jeg egentlig bare 28! Det skal jo ikke være slik. Jeg er nøye på teknikk på trening og tilpasser vekter til dagsform. Likevel sliter jeg så ekstremt. Jeg har begynt å sove dårligere fordi jeg ikke kan sove på riktig side.

Jeg har vært hos legen og alle prøver er fine.

Hva gjør jeg? Styrketrening er liksom min identitet, men jeg forstår jeg ikke kan fortsette med det. Jeg trenger tips, råd og alternativer fra gode vanlige folk. 

Anonymkode: 1b498...aa6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er smertene relatert til treningen da? Har du vært hos fysioterapeut? 

Det er jo dumt å kutte ut treningen hvis smertene er relatert til noe helt annet. Men veldig vanskelig å vite. 

Har du prøvd andre typer trening en periode for å se om det hjelper? Slyngetrening i stedetfor styrke med vekter, svømming i stedetfor hva enn slags kondisjon du trener? Raske gåturer i ulendt terreng? 

Ville prøvd å finne en fysio som har litt peiling på temaet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde sjekke dette hos fysio, ja. Det kan være alt fra overbelastning, for ensidig trening, til noe helt annet.

Tror også du bør prøve litt alternativ trening som Albbas foreslår, som svømming. Og hva med å forsøke deg litt på yoga?

Anonymkode: 301a5...c06

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker

Gammelt innlegg, men har det akkurat som Ts. Skulle gjerne visst hvordan det gikk videre. Andre som har hatt lignende problemer? Hva gjorde du?

Anonymkode: d3c17...2ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekk ut functional patterns! Er et nytt treningsstudio i Oslo som spesialiserer seg på det. Det hat hjulpet mange med div vondter.

Anonymkode: 2122c...aa2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...