Gå til innhold

Om du ble mektig - Hadde du vært god eller ond?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lever du i en Disney-verden? Du kan ikke dele mennesker inn i "god" eller "ond".

Anonymkode: f14f9...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ond. Hadde kvittet meg med alle menn og tatt alle damene for meg selv.

Anonymkode: 570d9...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å tro at jeg ville vært veldig god, da jeg har mye empati og tar innover meg andres smerte og ønsker andre bare godt. Men mistenker at jeg kanskje også ville blitt likegyldig hvis jeg levde i sus og dus selv. 

Anonymkode: 3ee51...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som diktator ville jeg vært knallgod i starten. Akkurat den lederen folket trengte det første året. Men siden jeg bare er et menneske så hadde jeg etterhvert som årene gikk blitt mer og mer korumpert, skitnet til av folk rundt meg, venner som jeg i utgangspunktet stolte på, men som lot seg friste til kleptokrati. Og jeg ville blitt mer og mer isolert mot motstridende meninger siden jeg hadde omgitt meg stadig større grad av folk som stort sett var enige med meg. Ja-mennesker. Dette er hvorfor folk trenger rule-of-law og utskiftelser av ledere hvert fjerde eller femte år, ikke rule-of-innskytelser fra en eller annen "sterk mann" som folket hyller om dagen og frykter om natten.

Anonymkode: b61c1...fe4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ond. Hadde kvittet meg med alle menn og tatt alle damene for meg selv.

Anonymkode: 570d9...052

Da tror jeg du hadde blitt drept lenge før du begynte på prosjektet ditt.

Anonymkode: e6c5f...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da kunne jo hvem som helst slått ned noen og kalt det for karma. 

Anonymkode: 0d279...bba

Slå ned hvemsomhelst på gata er ikke min stil. 
Om jeg hadde en slags overnaturlig makt og evne til å påvirke verden rundt meg, ville jeg sørget for at onde menneskers handlinger fikk konsekvenser. Løgner ville blitt avslørt, manipulatoren mister masken, tyranner blir satt ut av spill. 

Anonymkode: 5c964...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde vært ond, fordi folk ikke aksepterer meg eller har vært snill med meg. Derfor hadde de fått kjenne det.

Hva med deg?

Anonymkode: e6c5f...bb1

Så du hadde skjært alle over en kam? Sjarmerende, kim jong-un. Du er en tøysekopp.

Anonymkode: c99f4...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forsøkt å finne det ærligste, mest reale, rettferdighetsorientert og mest kompetente mennesket som var å oppdrive og sagt "do your thang" for dette har jeg ikke ork, kapasitet eller den minste interesse av å bale med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makt korrumpere. Så det er ikke mulig å svare på før man får makt. 

Anonymkode: d3f04...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snill, uten tvil. 

Jeg hadde jobbet for fred og rettferdighet. Pedofile overgripere får ikke lov til å nærme seg barn uten tilsyn. 

Psykisk syke må få hjelp og ingen skal dømmes for valg av partner, så lenge det er gjensidig☺️

Anonymkode: 89fa4...c68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de aller aller fleste hadde endt opp som onde diktatorer, uansett hvor gode vi synes vi er. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Som diktator ville jeg vært knallgod i starten. Akkurat den lederen folket trengte det første året. Men siden jeg bare er et menneske så hadde jeg etterhvert som årene gikk blitt mer og mer korumpert, skitnet til av folk rundt meg, venner som jeg i utgangspunktet stolte på, men som lot seg friste til kleptokrati. Og jeg ville blitt mer og mer isolert mot motstridende meninger siden jeg hadde omgitt meg stadig større grad av folk som stort sett var enige med meg. Ja-mennesker. Dette er hvorfor folk trenger rule-of-law og utskiftelser av ledere hvert fjerde eller femte år, ikke rule-of-innskytelser fra en eller annen "sterk mann" som folket hyller om dagen og frykter om natten.

Anonymkode: b61c1...fe4

Du beskriver utviklingen veldig godt! 👏

Uansett hvor gode intensjoner vi har, så er vi bare mennesker, på godt og ondt, og dessverre mest ondt når vi har mye makt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubetinget god. Ville tatt opp kampen for de svakeste i samfunnet og gjort mitt for å skape mest mulig muligheter for disse.

Hadde jeg vært søkkrik så hadde jeg gitt bort ganske mye også. 

Anonymkode: 34a75...475

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske sikker på at jeg hadde vært god(fra mitt perspektiv). Har veldig liten tro på ideen at makt korrumperer, for det meste handler det om at det i all hovedsak er korrupte folk som søker makt. 

Anonymkode: d5659...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker med makt er onde. Jeg liker ikke maktmennesker og jeg vil ikke ha makt selv. Makt forbinder jeg bare med noe negativt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...