Gå til innhold

Hva er safe å servere muslimske barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vegetar eller fisk. Noen spiser kun halalkjøtt, altså ikke alt av kylling, okse osv heller :)

Anonymkode: 39a76...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 hours ago, AnonymBruker said:

Men er det ikke mindre blod i halalkjøtt da? Nettopp fordi de tømmes for blod og ikke bare slaktes under en bønn.

Anonymkode: 81a69...be9

Å herregud 🙈

alle slakt bløs ut. 
forskjellen ligger i den groteske slaktemetoden der man ved halal henger dyret opp ned helt våkent mens det kveles sakte av presset på brystkassen, samtidig som man skjærer over halsen med en diger machete. Samtidig vet ikke muslimer at hovedforsamlingen av blod til hjernen foregår via pulsårene i nakken hos dyr, så hjernen er oxygenert i ca 8-10 minutter før de så endelig for lov å dø.

disse 8-10 minuttene med lidelse er tydeligvis viktig. 

og nå har Nortura og prior sagt opp avtalen med muslimsk råd, så det meste som må er merket halal er slaktet slik. Så importert til Norge og videreforedlet her til «norsk halal»

På denne måten bidrar vi til at mange syr må lide seg igjennom dette i land med generelt dårligere dyrevelferd i utgangspunktet.

muslimer som spiser halal burde ikke få lov å benytte seg av andre teknologiske og vitenskapelige fremskritt spør du meg. Enten burde man tillate at vitenskap driver samfunnet fremover eller så får man forbli i steinalderen.

Anonymkode: b0c02...8d6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (20 timer siden):

Si at kjøttet er halal. Eneste forskjellen er at ingen har bedt for dyret og at det er billigere. Ungen dauer ikke av å spise vanlig kjøtt. 

Stakkars barn. Husk at han da tror at han ikke kommer til himmelen. Latterlig tro, men slik er det bare.

Anonymkode: 4b40a...0f7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halal er dyreplageri. Hadde aldri servert dette hjemme hos meg, uansett.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Stakkars barn. Husk at han da tror at han ikke kommer til himmelen. Latterlig tro, men slik er det bare.

Hvis han ikke er kommet i puberteten ennå vil han likevel komme til himmelen ifølge islam for når man kommer i puberteten er man ansvarlig for syndene sine.

Endret av Sommer2464
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rene kyllingprodukter, rene grønnsaker, pasta (les innhold), nøtter, potetgull, popcorn, hjemmelagde kaker som du vet innholdet i, egg, brød, ost, peanøttsmør, fisk (laks, ørret, ulike typer fisk med kavringstrø, fiskekaker), frukt, knekkebrød (sjekk innhold). Du kommer langt ved å tenke rene matvarer og å sjekke innhold på resten. 

Anonymkode: cb6cb...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Poenget er jo at ingen skal få vite at det ikke er halal. Smaken er den samme, så umulig å finne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Gla du ikke er mamman til mine barns venner. 

Anonymkode: f9f54...f19

Hva vet du om det?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Halal er dyreplageri. Hadde aldri servert dette hjemme hos meg, uansett.

Halal slaktes på akkurat samme måte som andre dyr i Norge, det bes bare en bønn først. 

Anonymkode: 39a76...927

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Server frukt, snop og kaker. Jeg har jobbet mye med matservering og er det noe som slår an hos muslimer er det søte matvarer. Muslimer elsker frukt!

Anonymkode: a4ecb...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jaconandersen

Vil anbefale å alltid servere grøt, grovbrød, kokte gullrøtter, spinat, tørket fisk, poteter osv. i bursdager der muslimer skal være med. Det er alltid en suksess.

Endret av Jaconandersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Server frukt, snop og kaker. Jeg har jobbet mye med matservering og er det noe som slår an hos muslimer er det søte matvarer. Muslimer elsker frukt!

Generaliserende much?

Anonymkode: f44ee...441

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at det er mulig å bo i et moderne land som Norge, og bry seg så mye om steinalder-systemet Halal.

Server hva du vil, du. Det gjør i alle fall jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Generaliserende much?

Ventet på den...

Dette er min erfaring - også gjennom mine muslimske venner. Skal det inviteres til selskap er det "jo søtere - jo bedre" som gjelder....Jo mer sukker du har i epleteen jo bedre er det. Fordi sukker generelt er tegn på velstand vil de gjerne tilby gjester det for å vise gjestfrihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produsenter er blitt ganske flinke til å merke om det inneholder svin.

Mye godt du kan lage med ost. I mitt barns klasse er det ofte kyllingpølser i bursdagsselskap og man har jo kyllingpostei og kylling/kalkunpålegg. 

Anonymkode: fa8a3...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så bra, det gjør kristne også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Produsenter er blitt ganske flinke til å merke om det inneholder svin.

Mye godt du kan lage med ost. I mitt barns klasse er det ofte kyllingpølser i bursdagsselskap og man har jo kyllingpostei og kylling/kalkunpålegg. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ventet på den...

Dette er min erfaring - også gjennom mine muslimske venner. Skal det inviteres til selskap er det "jo søtere - jo bedre" som gjelder....Jo mer sukker du har i epleteen jo bedre er det. Fordi sukker generelt er tegn på velstand vil de gjerne tilby gjester det for å vise gjestfrihet.

Vet ikke hvor dine muslimske venner er fra, men det er slettes ikke så vanlig som du fremstiller det. For all del, kjør på du, server snop og kaker som «mat» til et barn. TS sikter deg vel mer inn på ordentlige forslag som metter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Skal være litt forsiktig der. Hadde en kollega som spiste såkalte kyllingpølser i flere mnd, før han fant ut at de inneholdt 23% svin. Noe han ikke var særlig glad for. Man må lese innhold på blandingsprodukter. Noe som uansett ikke er en dum ide.

Anonymkode: af6d0...1a7

Jo…..

Men helt ærlig? Jeg hadde selvsagt tatt hensyn og valgt mat som var uten svin.

Men skulle man finne ut i ettertid tilfeldigvis at en vare likevel inneholdt noe, så er det ikke verre enn at man holder fred om det.

Samme til veganere osv.

Sålenge ikke noen har allergi, så vil de jo ikke merke det. 

Jeg nileser etiketten til noen som har allergier, men jeg hadde ikke ringt foreldrene og muligens ambulanse i panikk om kyllingpølsene inneholdt noe svin. 

Halal serverer jeg ikke sånn spesifikt, da må jeg tilrettelegge FOR mye. Da får de gi meg en oversikt over mat som er enkelt å lage som unger liker. Regner med det går greit sålenge man ikke serverer kjøtt og svin 🤷‍♀️

Endret av Fløff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hus spiser vi det som er på bordet. Har du sære ønsker, vaner eller religion så må du spise andre steder. 

Anonymkode: ba8f3...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Utrolig at det er mulig å bo i et moderne land som Norge, og bry seg så mye om steinalder-systemet Halal.

Server hva du vil, du. Det gjør i alle fall jeg.

Dette. Vi befinner oss i Norge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...