Gå til innhold

drømmen om småbruk og negativ partner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

er 38 år gammel. Har alltid drømt om eget småbruk hvor jeg kan ha hest og drive litt katteavl. Har alltid vært hestejente. Og jeg er så lei av å hesten oppstallet borte og se den 2 timer i døgnet liksom. Har så lyst på egen gård nå. Men jeg møter aldri en likesinnet mann. De er så negative alle sammen... det er så mange bygninger å vedlikeholde osv . . de må brøyte... jeg tenker jo da ikke å kjøpe en kjempestor gård, det er jo snakk om et lite småbruk med et fjøs og litt beite til. 

Nå har jeg vært sammen med en mann en stund, men ser at jeg nok en gang har bommet på mann. Vi pratet litt om det å flytte sammen. Men han er fast bestemt på at han ikke skal flytte fra eneboligen sin som han har eid i 15 år. Badet må pusses opp, det samme må kjøkken.huset er i er i veldig dårlig stand. Men han har ingen planer om å pusse opp. Det ligger i et veldig stort og trangt boligfelt. Husene er veldig tett. Å ha katt der er ikke forsvarlig.  Jeg har ikke lyst å bo i boligfelt i det hele tatt.  Så jeg kommer ikke til å flytte dit .  Han snakker også om at han har odel på gården han er vokst opp, men det er minst 20 år fram til han kan ta over den gården. og hvis han skal bo på gård så MÅ det være på den gården, ingen andre gårder er aktuell. er generelt møkk lei fyren. 

er så skuffet og lei. Men hvorfor skal jeg kaste bort tid med noen som ikke vil det samme som meg.. 

Anonymkode: b28cf...f62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du kjøpe småbruk selv? Du kan jo anskaffe deg traktor og brøyte selv? Ta lappen på henger hvis du ikke har det. Trenger ikke en mann for å oppfylle drømmen din? 

Anonymkode: c3c4d...335

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kan du kjøpe småbruk selv? Du kan jo anskaffe deg traktor og brøyte selv? Ta lappen på henger hvis du ikke har det. Trenger ikke en mann for å oppfylle drømmen din? 

Anonymkode: c3c4d...335

Hun har kanskje ikke råd, mye lettere å kjøpe når man er to.

Men ja. Skjønner godt at det ikke er mange menn som vil flytte på småbruk for at dama skal få bruke 3+ timer med hesten daglig..

Anonymkode: 4913e...867

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ditt eget småbruk, ved et samlivsbrudd vil du miste /eller betale på nytt hvis du eier sammen med noen andre.

Anonymkode: 92e58...884

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

er så skuffet og lei. Men hvorfor skal jeg kaste bort tid med noen som ikke vil det samme som meg.. 

Anonymkode: b28cf...f62

Ingen som seier du må vere med nokon eller kaste bort tida di på nokon som ikkje vil det samme som deg.

E bra du finn ut at tidlegt at han ikkje vil det samme så du kan gå vidare.

Og så er det no ein av dei vanskelege tinga her i verda å finne ein partner som vil dei samme tinga som du. Eg har vore innom fleire damer i midt liv og ikkje klart å finne dama som passar for meg (eller som eg passar for) så det å finne partner er ikkje lett.

Anonymkode: 6b35c...402

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha et småbruk er en livsstil, som fort kan krasje med jobb. Så skjønner det godt faktisk... Jeg ville ikke hatt overskudd til å ha småbruk ved siden av 100% jobb. Har du..? 

Anonymkode: 15af5...f7e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

er 38 år gammel. Har alltid drømt om eget småbruk hvor jeg kan ha hest og drive litt katteavl. Har alltid vært hestejente. Og jeg er så lei av å hesten oppstallet borte og se den 2 timer i døgnet liksom. Har så lyst på egen gård nå. Men jeg møter aldri en likesinnet mann. De er så negative alle sammen... det er så mange bygninger å vedlikeholde osv . . de må brøyte... jeg tenker jo da ikke å kjøpe en kjempestor gård, det er jo snakk om et lite småbruk med et fjøs og litt beite til. 

Nå har jeg vært sammen med en mann en stund, men ser at jeg nok en gang har bommet på mann. Vi pratet litt om det å flytte sammen. Men han er fast bestemt på at han ikke skal flytte fra eneboligen sin som han har eid i 15 år. Badet må pusses opp, det samme må kjøkken.huset er i er i veldig dårlig stand. Men han har ingen planer om å pusse opp. Det ligger i et veldig stort og trangt boligfelt. Husene er veldig tett. Å ha katt der er ikke forsvarlig.  Jeg har ikke lyst å bo i boligfelt i det hele tatt.  Så jeg kommer ikke til å flytte dit .  Han snakker også om at han har odel på gården han er vokst opp, men det er minst 20 år fram til han kan ta over den gården. og hvis han skal bo på gård så MÅ det være på den gården, ingen andre gårder er aktuell. er generelt møkk lei fyren. 

er så skuffet og lei. Men hvorfor skal jeg kaste bort tid med noen som ikke vil det samme som meg.. 

Anonymkode: b28cf...f62

Småbruk er dyrt. Strømprisene er sinnsyke nå. Det er mye arbeid. Jeg tror ikke det er lett   få med seg noen på et slikt prosjekt. Du bør regne med å gjøre det alene, og trenger du en kosemann, så kan dere være særboere og møtes av og til.

Hvis du kan få deg småbruk med stor bekk som har god fallhøyde så kan du kanskje bygge et lønnsomt kraftverk der. Man kan tjene penger på kraft. Matproduksjon i småskala høres ganske umulig ut.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn med samme drøm finnes der ute, altså! Har du prøvd å ha det tydelig i profilen din, hva som er drømmen din?

Anonymkode: 74efe...190

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hun har kanskje ikke råd, mye lettere å kjøpe når man er to.

Men ja. Skjønner godt at det ikke er mange menn som vil flytte på småbruk for at dama skal få bruke 3+ timer med hesten daglig..

Anonymkode: 4913e...867

Joda, men jeg tenker at hvis det er ens livs ønske kan jo folk flest som jobber spare seg opp en grei slump med penger. Jeg tenker at man har ansvar for sin egen lykke og kan ikke klandre andre for at en ikke gjør det en vil aller mest her i livet.

Anonymkode: c3c4d...335

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke nødvendigvis masse plass rundt deg for å oppfylle drømmen din. 

Anonymkode: ac79a...192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (32 minutter siden):

Småbruk er dyrt. Strømprisene er sinnsyke nå. Det er mye arbeid. Jeg tror ikke det er lett   få med seg noen på et slikt prosjekt. Du bør regne med å gjøre det alene, og trenger du en kosemann, så kan dere være særboere og møtes av og til.

Hvis du kan få deg småbruk med stor bekk som har god fallhøyde så kan du kanskje bygge etlønnsomt kraftverk der. Man kan tjene penger på kraft. Matproduksjon i småskala høres ganske umulig ut.

Hva har strømpriser med dette å gjøre?.

Små skala matproduksjon er en fin ting og holde på med, men til TS, en trenger ikke drive med noe for og ha gård. Har du noen hester og katter for kosens skyld holder det lenge.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hun har kanskje ikke råd, mye lettere å kjøpe når man er to.

Men ja. Skjønner godt at det ikke er mange menn som vil flytte på småbruk for at dama skal få bruke 3+ timer med hesten daglig..

Anonymkode: 4913e...867

Da må man finne noen med ca samme drømmen?

Anonymkode: d7b5e...d7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo veldig mye jobb med et småbruk og flere bygninger. I tillegg til lite forutsigbarhet mtp snø og fremkommelighet.

Det er legitime problemer som må diskuteres. Hadde ikke jobben min vært mulig å gjøre med hjemmekontor hadde det ikke vært et alternativ for meg - i tillegg må man bruke mesteparten av ferier på vedlikeholdsarbeid.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elder Millennial

Jeg drømmer også om småbruk🙈 

Gubben ville absolutt ikke ha småbruk, så det ble byggefelt istedenfor, med planer om fremtidig kjøkkenhage. Dyr blir det jo ikke da. 

Drømmer fortsatt om småbruk jeg🙈 selv om vi har bygget ett flott hus og er veldig fornøyd på mange måter så er det likevel ikke helt den store drømmen og jeg klarer ikke å gi slipp på den heller🙈

Hadde jeg vert deg så hadde jeg lett vel å lenge etter en løsning som gjorde at du fikk ditt eget småbruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

er 38 år gammel. Har alltid drømt om eget småbruk hvor jeg kan ha hest og drive litt katteavl. Har alltid vært hestejente. Og jeg er så lei av å hesten oppstallet borte og se den 2 timer i døgnet liksom. Har så lyst på egen gård nå. Men jeg møter aldri en likesinnet mann. De er så negative alle sammen... det er så mange bygninger å vedlikeholde osv . . de må brøyte... jeg tenker jo da ikke å kjøpe en kjempestor gård, det er jo snakk om et lite småbruk med et fjøs og litt beite til. 

Nå har jeg vært sammen med en mann en stund, men ser at jeg nok en gang har bommet på mann. Vi pratet litt om det å flytte sammen. Men han er fast bestemt på at han ikke skal flytte fra eneboligen sin som han har eid i 15 år. Badet må pusses opp, det samme må kjøkken.huset er i er i veldig dårlig stand. Men han har ingen planer om å pusse opp. Det ligger i et veldig stort og trangt boligfelt. Husene er veldig tett. Å ha katt der er ikke forsvarlig.  Jeg har ikke lyst å bo i boligfelt i det hele tatt.  Så jeg kommer ikke til å flytte dit .  Han snakker også om at han har odel på gården han er vokst opp, men det er minst 20 år fram til han kan ta over den gården. og hvis han skal bo på gård så MÅ det være på den gården, ingen andre gårder er aktuell. er generelt møkk lei fyren. 

er så skuffet og lei. Men hvorfor skal jeg kaste bort tid med noen som ikke vil det samme som meg.. 

Anonymkode: b28cf...f62

Kjøp selv, du trenger da ingen mann for å ha et småbruk.

Anonymkode: 34498...9fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smeltemann skrev (23 minutter siden):

Hva har strømpriser med dette å gjøre?.

Små skala matproduksjon er en fin ting og holde på med, men til TS, en trenger ikke drive med noe for og ha gård. Har du noen hester og katter for kosens skyld holder det lenge.  

 

Spør bøndene. Strømprisene er helt krise. Jeg kjenner ei som leide et lite småbruk i fjor. Hun hadde strømregning på 5000 pr mnd. Med dagens priser så ligger det nærmere 20000 pr mnd.

Strømprisene gjør det ekstremt dyrt og riskabelt å drive småbruk nå. To viktige faktorer ved småbruk er kostnader og arbeid. Man må kunne leve der, ellers går det ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at han heller sikter seg inn på sin egen gård som han har odel på altså. Foreldrene er vel ikke så langt unna pensjonistalder heller, dessuten er det mulig å ta del i gårdsdrifta FØR man tar over gården også. Dere bør komme på banen lenge før overtagelsen.

Du har jo ingen planer om å drive med noe gårdsdrift tydeligvis. Kanskje han er mer interessert i det? Produsere litt mat f.eks, få til noe skikkelig.

Katteavl? Og hest som bare skal koste penger?

Spør han om det er noe han interesserer seg for da, ikke bare tenk på hva du liker.

Anonymkode: 99edc...223

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør heller satse på å kjøpe alene, og så heller ta en mann som en bonus.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...