Gå til innhold

Hvor mye gjeld har dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

36 år. 140.000 i studiegjeld. Når jeg kjøper meg bolig til neste år så vil jeg ha ca 1.7mill i gjeld.

Enslig. Middels inntekt. 

Anonymkode: 9a557...eb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uføre kan vel få slettet studielån? Kanskje til og med tilbakebetalt for de årene du har betalt inn og vært ufør?

Anonymkode: c8bfd...972

Jeg har fått slettet det jeg kan. Som ufør får man ikke alt slettet uansett, det er avhengig av inntekten. Har relativt høy uførepensjon.

Anonymkode: 03215...8eb

• Nyttig 1
Gjest HegeMarie
Skrevet

Ingen gjeld etter at jeg ble ferdig med boliglånet 😊

Skrevet

Hadde jeg solgt hus og bil så hadde jeg vel hatt rundt millionen på bok. Jeg er 26 år og alene. 

Anonymkode: 51942...671

Skrevet

Har 2,5 i gjeld. I gjelden er det hus, hytte og konebil. Ingen forbrukslån.  Vi er i 40årene. Kjøpte hus i begynnelsen av 20 årene våre (1997 ish), da var det ikke krav til egenkapital ved kjøp (kun kausjonist) og vi var heldig med markedt her vi bor. Bodd i to boliger vi har fått god fortjeneste på og kjøpte billig igjen (det huset vi bor i nå)  som vi pusset opp selv. Huset er verdt 6 mill og hytta 3 mill. Konebilen er ikke mye verdt så den tar jeg ikke med i regnestykket😅 (Har også 5 mill i aksjer -men dette er jo kun på «papiret» de er ikke realisert. Men de aksjene er arv og derfor ikke noe vi selv har «jobbet» for)  Aner ikke hva som er vanlig å vår alder, snakker sjeldent økonomi med omgangskretsen vår.. 

Anonymkode: d8ed2...ec1

Skrevet

ca 100 000 i studielån. 

Anonymkode: 38675...089

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jøss..her var det ikke spesielt høye lån? Vi har akkurat kjøpt oss stort hus og har nå ca. 6 mill i lån inkl bil, og 2x studielån. Men man prioriterer jo forskjellig. For oss var det viktigste å få fint hus med stor hage i en av de større byene i landet. Grunnen til det var at det er en flott område vi begge har vokst opp i. Vi har foreldrene våre her og mange vennepar i nærheten. Vi bruker uansett svært lite på ferier da vi som regel er på familiehyttene eller går langtur og sover i telt. Har lavt forbruk ellers også. 

De fleste venneparene våre i nærheten her har boliglån rundt 5-8 mill. 

Anonymkode: 7a975...ce4

Oppfattet tråden som rettet til "oss i 40-årene". Det er jo en alder der boligen bør være godt nedbetalt, og man samtidig bør ha en del i fond, da pensjonstilværelsen stadig kommer nærmere. Boligen vår er verdt ca 11 mill, men gitt alderen er det uaktuelt å kjøpe oss opp videre. 

Ikke at jeg makset lånet i 20-årene heller. Er alt for glad i å oppleve verden, spise god mat, og alt det der. 

Anonymkode: 2f1b3...ac6

Skrevet

30 år. 

Rundt 290k i studielån og 1,3 millioner i boliglån.

Tjener 800 000 i året, så det går helt greit.

Anonymkode: 875fc...49a

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan har dere klart å få spart 1 million i banken, nedbetalt lån på 7 million på noen få år og med 2 barn OG dårlig inntekt?? Er dette mulig?

Anonymkode: 8f814...f7e

På KG er det det:-)

Anonymkode: 14757...af5

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Litt under 1,9 mill i lån på leilighet, kunne hatt lavere lån, men valgte å investere i å pusse opp leiligheten når jeg kjøpte ettersom jeg har tenkt til å bli boende en goooood stund 🤣 ca en halv mill på forskjellige sparekontoer/fond etc. leiligheten er verdt ca 4 mill, så har litt over 2 mill i egenkapital der. Er 33 år, enslig og jobber som tilkallingsvikar. 

Anonymkode: 18f44...c43

Skrevet

Meg og samboer (i starten av 30-årene) har boliglån på 5.000.000, og inntektene våre totalt er et sted mellom 1.5 -2 millioner. 

Har veldig lyst på lavere lån, men måtte betale dyrt for en fin bolig i et bra område.

Anonymkode: 266a3...098

Skrevet

Vi er 35 og 37. To barn. 
100 000 i studielån (kun mitt)
2.1 i boliglån. Boligen er verdt ca 3.3. 
170 000 i billån, bilen ble kjøpt i fjor sommer og vi betaler ned billånet så fort vi kan. 

Har vel ca 200 000 til sammen i ulike fond. Og kanskje 70 000 i annen sparing. To helt ordinære lønninger. 

Anonymkode: 9151e...4e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan har dere klart å få spart 1 million i banken, nedbetalt lån på 7 million på noen få år og med 2 barn OG dårlig inntekt?? Er dette mulig?

Anonymkode: 8f814...f7e

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

På KG er det det:-)

Anonymkode: 14757...af5

Nå har jeg heldigvis ikke arvet ennå, og håper det blir lenge til. Men når det skjer vil formuen på 10mill dobles. 

Anonymkode: 2f1b3...ac6

Skrevet

Er et par i 40 årene. Hadde nok hatt ca. 12 mill i egenkapital, hvis vi hadde solgt alt vi hadde og innløst gjeld.

Anonymkode: 35ca6...b15

Skrevet

Tidlig 30-åra. Eier hytte med verdi på 1,8 mill som er nedbetalt og rekkehus med takst på rundt 8,3 mill. Har ca 5,5 mill I lån. Synes vi har voldsomt mye lån, men eier jo også verdier.

Anonymkode: ad228...1e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tidlig 30-åra. Eier hytte med verdi på 1,8 mill som er nedbetalt og rekkehus med takst på rundt 8,3 mill. Har ca 5,5 mill I lån. Synes vi har voldsomt mye lån, men eier jo også verdier.

Glemte å si at vi har rundt 400k i fond i tillegg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ta det helt med ro Ts, de fleste har et litt forvrengt inntrykk av hva andre tjener og hva som er "normalt" å ha. :)

Stol for all del ikke på hva KG sier for her tilhører jo "alle" den øvrige middelklasse. Har du tålmodigheten til å grave litt i SSBs rapporter vil du få et helt annet inntrykk. 

Anonymkode: 9a557...eb4

Ja, og det er nok en del optimistiske verdivurderinger ute og går. I tillegg til at de fleste antakelig ikke beregner hva som må betales i skatt på aksjer og aksjefond når de skal realiseres.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Nesten 47 år og 51 år har ingen gjeld, eier hus til 5 mill og utleie leilighet til 4 mill. 2 biler men ingen hytte eller båt. Bor på landet.  Har i tillegg 8 mill i fond, aksjer og på bok. Hvorav 3 mill er arv. 3 barn. Vi sparer 50% av høy lønn. Har ikke behov for forbruk annet enn fine ferier. 

Anonymkode: 90313...85e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jøss..her var det ikke spesielt høye lån? Vi har akkurat kjøpt oss stort hus og har nå ca. 6 mill i lån inkl bil, og 2x studielån. Men man prioriterer jo forskjellig. For oss var det viktigste å få fint hus med stor hage i en av de større byene i landet. Grunnen til det var at det er en flott område vi begge har vokst opp i. Vi har foreldrene våre her og mange vennepar i nærheten. Vi bruker uansett svært lite på ferier da vi som regel er på familiehyttene eller går langtur og sover i telt. Har lavt forbruk ellers også. 

De fleste venneparene våre i nærheten her har boliglån rundt 5-8 mill. 

Anonymkode: 7a975...ce4

Godt du dukket opp! 

jeg har lån alene på 6,5 mill, akkurat kjøpt ny bolig. Ja - det er mye, og ja - jeg planlegger å betale over mange år, så gitt at jeg ikke tar opp nye lån så er det nedbetalt når jeg er pensjonist. Men - jeg har funnet min for-alltid-bolig, og jeg vil fortsatt ha OK økonomi. Forventer vesentlig bedre lønn om noen år, tenker da jeg kan betale ned ekstra eller redusere nedbetalingstiden, frem til da gidder jeg ikke å strupe meg økonomisk (jada, jeg vet jeg betaler renter)

Anonymkode: e69e4...7fa

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...