Gå til innhold

Rap er ikke musikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror TS er sånn 130 år med 0 smak. Eneste TS syns er verdig for musikk er orkester og klassisk. Beethoven og Mozart er kun det eneste som er verdig nok for TS sine ører. Hvis TS skal slå seg skikkelig løs er det nok klassisk country som kan gå, men det kan også ofte bli for rått. 

Fra spøk til alvor:
Jeg elsker rap, gjerne fra 90-tallet. :) NWA, the notorious big, ice cube, dr. dre. 

Anonymkode: 8f5d8...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes så utrolig mye dårlig musikk innenfor rap/hiphop-sjangeren, og mange av de som er populære er latterlige. Prepubertale tekster og masse barnslig attitude, du er hverken tøff eller kul med caps, gullfargede fortenner, slørete blink og «I don’t give a damn»-holdning og med «you know» i hver setning. Man fremstår som en lite begavet fjortenåring. Når det er sagt, finnes det noen få som er flinke, det jo gjør innenfor de fleste sjangre. Noen bruker veldig mye tid på tekstene, som f.eks. Eminem, men han har laget mye som er dårlig også.

Anonymkode: 8a631...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/14/2022 at 8:40 AM, AnonymBruker said:

Det er stort sinte skoletapere som skylder på andre for at de selv ikke fikk gode karakterer. De synger for andre skoletapere og formidler stort sett bare hat og misnøye. 

Gud bedre ... 🙄

Anonymkode: bdbfa...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på rap som puddelrocken jeg vokste opp med på 80-tallet. Det er en ungdomsgreie. Banale tekster, hvor de "tøffer seg". Direkte latterlig med norske rappere som rapper om hvor vanskelig det er å vokse opp i Norge.

10-åringen hører på de Karpe-guttene hørte jeg her en dag, så det appellerer tydeligvis for den alderen også.

Anonymkode: d9c28...3e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rap er musikk for folk som ikke eier musikalske evner. Ikke kan de synge, ikke klarer de å spille et instrument. Derfor begynner de med rap.

Anonymkode: 77235...5b7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ser på rap som puddelrocken jeg vokste opp med på 80-tallet. Det er en ungdomsgreie. Banale tekster, hvor de "tøffer seg". Direkte latterlig med norske rappere som rapper om hvor vanskelig det er å vokse opp i Norge.

10-åringen hører på de Karpe-guttene hørte jeg her en dag, så det appellerer tydeligvis for den alderen også.

Puddelrock-gutta spilte i alle fall sine egne instrumenter, og ikke bare trykka på noen knapper på en datamaskin.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rap er musikk for folk som ikke eier musikalske evner. Ikke kan de synge, ikke klarer de å spille et instrument. Derfor begynner de med rap.

Er selv i musikkbransjen, og har også vært musikklærer. De fleste jeg kjenner som driver med Rap, har hatt tildels store læringsproblemer på skolen. Dvs. de klarer ikke å lære seg å hverken synge ordentlig, eller å lære seg å spille et instrument. Da er det jo beleilig med en musikksjanger der man ikke trenger noen form for talent, det gjelder bare å se tøffest mulig ut.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Hva er poenget med å kalle noen skoletapere? 

Rap er musikk jo, og det finnes millioner av mennesker i verden som elsker det. Selv om noen ikke liker musikken selv så er det ikke nødvendig å hakke ned på musikken og folk som hører på det. Alle kan ikke like alt. Men respekter at folk liker det. Mye jeg ikke liker, for eksempel country, dansebandmusikk, opera, klassisk, jazz. Det er musikk jeg ikke klarer å høre på. Men jeg respekterer at folk liker musikk som jeg ikke liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Karpe og onklp er vel de eneste som faktisk har hatt greie tekster og vært flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er selv i musikkbransjen, og har også vært musikklærer. De fleste jeg kjenner som driver med Rap, har hatt tildels store læringsproblemer på skolen. Dvs. de klarer ikke å lære seg å hverken synge ordentlig, eller å lære seg å spille et instrument. Da er det jo beleilig med en musikksjanger der man ikke trenger noen form for talent, det gjelder bare å se tøffest mulig ut.

Se tøffest mulig ut? Hvor mye rap har fu egentlig hørt? Hør på Let it Down - NF

Så kan vi se om du har samme mening om ALL rap.

Anonymkode: 605fc...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 8.40):

Det er stort sinte skoletapere som skylder på andre for at de selv ikke fikk gode karakterer. De synger for andre skoletapere og formidler stort sett bare hat og misnøye. De er blitt "musikere", selv om de verken kan synge eller spille instrumenter. De snakker, eller rettere sagt banner, til bakgrunnslyd. De kler seg ut og kamuflerer seg med caps og hetter for å virke mystiske. Albuene skal være høye når de synger, rett ut fra kroppen, og mikken skal stå vannrett, eller litt opp fra munnen. Tåpelig gjeng, tåpelig "musikk". 

https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/nadp/tr_2000_2000_s_f/0000/2022/02/14/3424244576/1/original/59376498.jpg?chk=1EE1DA

Anonymkode: ee757...af6

Er du misunnelig fordi de er rike til tross for at de er skoletapere?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som kaller dem skoletapere… Hvem av dere har kommet lengst i livet? Har dere så mye som en kvart av deres inntekt? Suksess? Innflytelse? Hmm

Anonymkode: 02344...022

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er rap musikk! Ingen har vel definisjonrett på hva som er musikk og ikke. Jeg synes det er strålende at folk får uttrykke seg på frorskjellige måter. 

Ett mer tåplelig og trangsynt innlegg er det lenge siden jeg har lest😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Annonse
AnonymBruker

Eminem har faktisk mange jævlig bra tekster. 

Anonymkode: f1c36...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker eminem, tix, the doors, Linkin Park og Lana Del Ray, Hagle, Plumbo, Rasmus Gozzi, Albatraoz, Avicii + alt i mellom 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Korsihalsen skrev (8 minutter siden):

Liker eminem, tix, the doors, Linkin Park og Lana Del Ray, Hagle, Plumbo, Rasmus Gozzi, Albatraoz, Avicii + alt i mellom 😄

Dette respekterer jeg, men å nevne Doors i samme setning som Tix, Hagle eller Plumbo er musikalsk blasfemi; det blir omtrent som å si at Ole Ivars er i samme klasse som Beatles fordi sangene går i 4/4-takt.

Anonymkode: e9e9d...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2023 den 0.50):

Dette respekterer jeg, men å nevne Doors i samme setning som Tix, Hagle eller Plumbo er musikalsk blasfemi; det blir omtrent som å si at Ole Ivars er i samme klasse som Beatles fordi sangene går i 4/4-takt.

Anonymkode: e9e9d...313

Har ikke sagt de er i samme klasse. Bare at jeg hører på alt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...