Gå til innhold

Rap er ikke musikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er stort sinte skoletapere som skylder på andre for at de selv ikke fikk gode karakterer. De synger for andre skoletapere og formidler stort sett bare hat og misnøye. De er blitt "musikere", selv om de verken kan synge eller spille instrumenter. De snakker, eller rettere sagt banner, til bakgrunnslyd. De kler seg ut og kamuflerer seg med caps og hetter for å virke mystiske. Albuene skal være høye når de synger, rett ut fra kroppen, og mikken skal stå vannrett, eller litt opp fra munnen. Tåpelig gjeng, tåpelig "musikk". 

https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/nadp/tr_2000_2000_s_f/0000/2022/02/14/3424244576/1/original/59376498.jpg?chk=1EE1DA

 

Anonymkode: ee757...af6

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er musikk selv om du måtte mene noe annet :) 

er vel heller ingen som tvinger deg til å like det heller 

Anonymkode: 56f43...970

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi du ikke liker rap, betyr ikke det at det ikke er musikk. 🙂

 

Du liker det du liker, mens andre liker noe annet. 🎤Det er gøy når mennesker er forskjellige! 👬👬Det skaper mangfold og gjør verden mer interessant. 🌏:klem1:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Må le!😂

Stått opp med feil fot, boomer?

Selvfølgelig er rap musikk. Det finnes både vanvittig god og dårlig rap.

Anonymkode: 4b36e...7b9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hahaha! Må le!😂

Stått opp med feil fot, boomer?

Selvfølgelig er rap musikk. Det finnes både vanvittig god og dårlig rap.

Anonymkode: 4b36e...7b9

Var rimelig gretten når jeg våknet i dag ja. Rap er musikk bare i den grad lyd er musikk. Du behøver ikke være musikalsk for å lage rap. Det er de umusikalskes mulighet. Fint det for så vidt, at alle skal ha muligheten. Men de må bare ikke tro de er musikere som fortjener stor respekt, og for all del ikke tro de har et viktig budskap å formidle. Det er søppel i lydform med banalitet i tekstform. Selv om akkurat det med tekster er det mange som sliter med, også gode musikere. Gode tekstforfattere er det ikke mange av.

Anonymkode: ee757...af6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var rimelig gretten når jeg våknet i dag ja. Rap er musikk bare i den grad lyd er musikk. Du behøver ikke være musikalsk for å lage rap. Det er de umusikalskes mulighet. Fint det for så vidt, at alle skal ha muligheten. Men de må bare ikke tro de er musikere som fortjener stor respekt, og for all del ikke tro de har et viktig budskap å formidle. Det er søppel i lydform med banalitet i tekstform. Selv om akkurat det med tekster er det mange som sliter med, også gode musikere. Gode tekstforfattere er det ikke mange av.

Anonymkode: ee757...af6

Hvorfor er det da den mest populære sjangeren? 

Anonymkode: 09315...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var rimelig gretten når jeg våknet i dag ja. Rap er musikk bare i den grad lyd er musikk. Du behøver ikke være musikalsk for å lage rap. Det er de umusikalskes mulighet. Fint det for så vidt, at alle skal ha muligheten. Men de må bare ikke tro de er musikere som fortjener stor respekt, og for all del ikke tro de har et viktig budskap å formidle. Det er søppel i lydform med banalitet i tekstform. Selv om akkurat det med tekster er det mange som sliter med, også gode musikere. Gode tekstforfattere er det ikke mange av.

Anonymkode: ee757...af6

Jo, du må være musikalsk for å lage rap. Og noen av dem er vanvittig gode tekstforfattere. Som skriver om liv, samfunn og annet på en gripende måte.

Men alle kan ikke forstå rap. Hjernen slutter å like ukjente sjangre etter alderen 28 år ish. Så hvis du ikke har gitt rap en sjanse før denne alderen forklarer det saken.

Det hadde bare vært fint om du kunne respektere annen musikk enn den du liker selv. Mange rap-artister er høyt respektert i musikkmiljøet på tvers av sjangre. Gode musikere og musikkinteresserte respekterer hverandre på tvers an sjangre.

Du fremstår veldig kunnskapsløs.

Anonymkode: 4b36e...7b9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg hører på rap skal jeg heller innrømme ett drap jeg ikke har begått. Husker med gru da to tenåringer bodde hjemme og spilte rap til alle døgnets tider. Jobben min var som luksusferie i forhold til å være hjemme en periode.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, du må være musikalsk for å lage rap. Og noen av dem er vanvittig gode tekstforfattere. Som skriver om liv, samfunn og annet på en gripende måte.

Men alle kan ikke forstå rap. Hjernen slutter å like ukjente sjangre etter alderen 28 år ish. Så hvis du ikke har gitt rap en sjanse før denne alderen forklarer det saken.

Det hadde bare vært fint om du kunne respektere annen musikk enn den du liker selv. Mange rap-artister er høyt respektert i musikkmiljøet på tvers av sjangre. Gode musikere og musikkinteresserte respekterer hverandre på tvers an sjangre.

Du fremstår veldig kunnskapsløs.

Anonymkode: 4b36e...7b9

For det meste enig i det du beskriver, men uthevet har jeg vondt for å tro på. Det gjelder i all fall ikke meg og heller ikke de fleste jeg kjenner som er musikkinteresserte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er stort sinte skoletapere som skylder på andre for at de selv ikke fikk gode karakterer. De synger for andre skoletapere og formidler stort sett bare hat og misnøye. De er blitt "musikere", selv om de verken kan synge eller spille instrumenter. De snakker, eller rettere sagt banner, til bakgrunnslyd. De kler seg ut og kamuflerer seg med caps og hetter for å virke mystiske. Albuene skal være høye når de synger, rett ut fra kroppen, og mikken skal stå vannrett, eller litt opp fra munnen. Tåpelig gjeng, tåpelig "musikk". 

https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/nadp/tr_2000_2000_s_f/0000/2022/02/14/3424244576/1/original/59376498.jpg?chk=1EE1DA

 

Anonymkode: ee757...af6

Country er ikke musikk, du må ha skrevet feil

Anonymkode: c2b28...ed6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (13 minutter siden):

For det meste enig i det du beskriver, men uthevet har jeg vondt for å tro på. Det gjelder i all fall ikke meg og heller ikke de fleste jeg kjenner som er musikkinteresserte.

Det er gjort en del forskning på området. Det betyr ikke at man ikke kan oppdage nye subsjangre eller artister! Men har man aldri i sitt liv hørt på noen form for hiphop, vil man ikke like rap i en alder av 50. Finnes noen unntak sikkert.

Anonymkode: 4b36e...7b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bare er rap musikk, men det er en av sjangrene hvor det forventes at man skriver sine egne tekster.  Sånn sett vil jeg si de er mer musikere enn f.eks popartister. 

De gode rapperne har også et enormt ordforråd og evne til å bruke referanser. Ikke bare har de bedre spårkferdigheter enn gjennomsnittspersonen, men vil tippe rappere har bedre ordforråd enn gjennomsnittsmusikeren. 

Moderne rap har også ofte med komplisert rimstruktur enn kun enderim. 

Anonymkode: 3629f...95e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Rap er kult!

Anonymkode: 7dcba...986

Nei, det er noe forbanna drit

Anonymkode: 6288f...c9a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er stort sinte skoletapere som skylder på andre for at de selv ikke fikk gode karakterer. De synger for andre skoletapere og formidler stort sett bare hat og misnøye. De er blitt "musikere", selv om de verken kan synge eller spille instrumenter. De snakker, eller rettere sagt banner, til bakgrunnslyd. De kler seg ut og kamuflerer seg med caps og hetter for å virke mystiske. Albuene skal være høye når de synger, rett ut fra kroppen, og mikken skal stå vannrett, eller litt opp fra munnen. Tåpelig gjeng, tåpelig "musikk". 

https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/nadp/tr_2000_2000_s_f/0000/2022/02/14/3424244576/1/original/59376498.jpg?chk=1EE1DA

 

Anonymkode: ee757...af6

Gikk inn på den tråden her provosert. Jeg er hardcore eminem fan, så for meg er denne påstanden absurd. Norske klarer ikke rappe. Jeg synes godt om onklp og Vinni blandt annet, men stort sett bare de som faktisk har innafor musikk.

Eminem, Nf osv er bra rap for min del, kunne ikke påstått no annet. De som mener amerikanske rappere er dårlig, er folk som ikke forstår alle metaforer og hvordan tekstene er bygd opp og skrevet. For det er noen virkelig syke tekster der ute, men ikke alle forstår budskapet på engelsk. Nf og Eminem er flinke til slikt, enkelte andre også. Lil Wayne har en jævlig undervurdert sang - Mirror.

Kanye West (Eller Ye West), har også en undervurdert sang - FML

Sett deg heller litt inn i viben, teksten og prøv å forstå. Hjelper å ha teksten foran seg. Rappere har reddet liv med sitt dype og rå budskap.

NF - Therapy Session, Intro III eller Let you down, The Search, If you want love

Eminem - My band, So bad, Superman, No love, The Ringer, Mockingbird??, Beautiful? 

Til det helt andre.. Under the influence, The Real slim Shady, Smack that??

Hvordan kan du ikke like enkelte rap?

 

 Fy som jeg elsker eminem...🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er stort sinte skoletapere som skylder på andre for at de selv ikke fikk gode karakterer. De synger for andre skoletapere og formidler stort sett bare hat og misnøye. De er blitt "musikere", selv om de verken kan synge eller spille instrumenter. De snakker, eller rettere sagt banner, til bakgrunnslyd. De kler seg ut og kamuflerer seg med caps og hetter for å virke mystiske. Albuene skal være høye når de synger, rett ut fra kroppen, og mikken skal stå vannrett, eller litt opp fra munnen. Tåpelig gjeng, tåpelig "musikk". 

https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/nadp/tr_2000_2000_s_f/0000/2022/02/14/3424244576/1/original/59376498.jpg?chk=1EE1DA

 

Anonymkode: ee757...af6

Du kan godt kalle de største rapperne sinte skoletapere, men de tjener fortsatt mer på et år enn du vil gjøre et helt liv. Så sååååå tapere er de vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DislayName
13 hours ago, AnonymBruker said:

Det er stort sinte skoletapere som skylder på andre for at de selv ikke fikk gode karakterer. De synger for andre skoletapere og formidler stort sett bare hat og misnøye. De er blitt "musikere", selv om de verken kan synge eller spille instrumenter. De snakker, eller rettere sagt banner, til bakgrunnslyd. De kler seg ut og kamuflerer seg med caps og hetter for å virke mystiske. Albuene skal være høye når de synger, rett ut fra kroppen, og mikken skal stå vannrett, eller litt opp fra munnen. Tåpelig gjeng, tåpelig "musikk". 

https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/nadp/tr_2000_2000_s_f/0000/2022/02/14/3424244576/1/original/59376498.jpg?chk=1EE1DA

 

Anonymkode: ee757...af6

Ok, boomer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...