Gjest DislayName Skrevet 14. februar 2022 #21 Del Skrevet 14. februar 2022 3 minutter siden, Shawtyella said: Gikk inn på den tråden her provosert. Jeg er hardcore eminem fan, så for meg er denne påstanden absurd. Norske klarer ikke rappe. Jeg synes godt om onklp og Vinni blandt annet, men stort sett bare de som faktisk har innafor musikk. Eminem, Nf osv er bra rap for min del, kunne ikke påstått no annet. De som mener amerikanske rappere er dårlig, er folk som ikke forstår alle metaforer og hvordan tekstene er bygd opp og skrevet. For det er noen virkelig syke tekster der ute, men ikke alle forstår budskapet på engelsk. Nf og Eminem er flinke til slikt, enkelte andre også. Lil Wayne har en jævlig undervurdert sang - Mirror. Kanye West (Eller Ye West), har også en undervurdert sang - FML Sett deg heller litt inn i viben, teksten og prøv å forstå. Hjelper å ha teksten foran seg. Rappere har reddet liv med sitt dype og rå budskap. NF - Therapy Session, Intro III eller Let you down, The Search, If you want love Eminem - My band, So bad, Superman, No love, The Ringer, Mockingbird??, Beautiful? Til det helt andre.. Under the influence, The Real slim Shady, Smack that?? Hvordan kan du ikke like enkelte rap? Fy som jeg elsker eminem...🥵 Eminem er jo helt forferdelig 😲 Nasal og gnagende stemme helt uten flow. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 14. februar 2022 #22 Del Skrevet 14. februar 2022 Smak og behag. Tekster som dette er poesi å regne i mine ører: I know I'm not enough You wanted someone that could be more You hooked my flesh on metal While I scuttled through the sea floor And heaved me out on dry land And we were never ourselves You wedged your nails into me And you cracked apart my hard shell And plucked each pair of pincers Off like petals on a primrose And sucked the marrow out of slits You scissored in my skin folds I am a Komodo dragon Basking in the winter sun I amble through the island To the tick-tock of my flickering tongue And think about your last words Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #23 Del Skrevet 14. februar 2022 Det er godt mulig det kalles musikk. Uansett er det en av 2 sjangere som fysisk gjør meg irritert. Anonymkode: 8b9d4...017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #24 Del Skrevet 14. februar 2022 For meg spiller det ingen rolle hvor godt tekstene måtte være skrevet. I mine ører er rap bare pinlig, og har ikke noe med musikk å gjøre. MEN, det er min mening. Til alle som liker det: Vel bekomme. Anonymkode: 68ac0...ba9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #25 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For meg spiller det ingen rolle hvor godt tekstene måtte være skrevet. I mine ører er rap bare pinlig, og har ikke noe med musikk å gjøre. MEN, det er min mening. Til alle som liker det: Vel bekomme. Anonymkode: 68ac0...ba9 Hva er det som ikke gjør det til musikk? Anonymkode: 3629f...95e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 14. februar 2022 #26 Del Skrevet 14. februar 2022 Shawtyella skrev (5 minutter siden): Gikk inn på den tråden her provosert. Jeg er hardcore eminem fan, så for meg er denne påstanden absurd. Norske klarer ikke rappe. Jeg synes godt om onklp og Vinni blandt annet, men stort sett bare de som faktisk har innafor musikk. Eminem, Nf osv er bra rap for min del, kunne ikke påstått no annet. De som mener amerikanske rappere er dårlig, er folk som ikke forstår alle metaforer og hvordan tekstene er bygd opp og skrevet. For det er noen virkelig syke tekster der ute, men ikke alle forstår budskapet på engelsk. Nf og Eminem er flinke til slikt, enkelte andre også. Lil Wayne har en jævlig undervurdert sang - Mirror. Kanye West (Eller Ye West), har også en undervurdert sang - FML Sett deg heller litt inn i viben, teksten og prøv å forstå. Hjelper å ha teksten foran seg. Rappere har reddet liv med sitt dype og rå budskap. NF - Therapy Session, Intro III eller Let you down, The Search, If you want love Eminem - My band, So bad, Superman, No love, The Ringer, Mockingbird??, Beautiful? Til det helt andre.. Under the influence, The Real slim Shady, Smack that?? Hvordan kan du ikke like enkelte rap? Fy som jeg elsker eminem...🥵 Dette synes jeg var et bra, saklig og intelligent tilsvar til TS og en bra post generelt. Jeg er ikke rap fan sjøl (sjøl om jeg liker en del gamle greier som NWA og eldre ting og veldig gamle ting som Grandmaster Flash* og Eminem er gøy), men er metal fan og vet åssen det er når masse folk hater musikken man liker og misforstår den. *=The Message er stor poesi og en viktig sang og burde regnes som like bra og klassisk som Dylan. Tilmed fattern (som er boomer 😅🤣) liker den. Tror han oppfattet tilknytningen til eldre afroamerikansk musikk (blues, soul) som han er fan av. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #27 Del Skrevet 14. februar 2022 DislayName skrev (5 minutter siden): Eminem er jo helt forferdelig 😲 Nasal og gnagende stemme helt uten flow. Eminem har ulik flow på ulike album og stemmen har vel også blitt mindre nasal med alderen? Anonymkode: 3629f...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DislayName Skrevet 14. februar 2022 #28 Del Skrevet 14. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: Eminem har ulik flow på ulike album og stemmen har vel også blitt mindre nasal med alderen? Anonymkode: 3629f...95e Jeg har aldri likt han. Men han har et-par artige låter, det skal han ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleugla Skrevet 14. februar 2022 #29 Del Skrevet 14. februar 2022 Og vips så beviste du at du er minst 50 år gammel (i hvert fall mentalt). Trolig hvit og i middelklasse . Sannsynligvis mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shawtyella Skrevet 14. februar 2022 #30 Del Skrevet 14. februar 2022 DislayName skrev (10 minutter siden): Eminem er jo helt forferdelig 😲 Nasal og gnagende stemme helt uten flow. Tror ikke du har hørt mye av eminem. Det er jo en grunn for at blandt annet 50 cent viser til at Eminem slår de fleste ned i støvla. Hva har du egentlig hørt av Eminem? For han har jo 4 delt personlighet, så det finnes alltid noe der enkelte synes er innafor. Jeg kan forstå at ikke Rap God er alles favoritt, men om du hadde hørt noen av de sangene jeg har nevnt så kan du da ikke si han ikke har flow, det er jo helt absurd. Han er jo den rapperen med mest flow, ingen rapper som eminem, det er slik han skiller seg ut. Metaforer han bruker viser hvor lyrisk intelligent han er. Å si han ikke har flow er bare feil, om du synes stemmen er nasal er noe annet, det må du få mene. Men flow og dårlige tekster? Nope, da har du ikke skjønt engelsk godt nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #31 Del Skrevet 14. februar 2022 Rap er et skadelig fenomen som forherliger dopbruk og kriminalitet. Alle disse "kidsa" som skal tøffe seg her i landet burde vært sendt til anstalter som Bastøy var før i tiden. Anonymkode: 13fb2...32d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shawtyella Skrevet 14. februar 2022 #32 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rap er et skadelig fenomen som forherliger dopbruk og kriminalitet. Alle disse "kidsa" som skal tøffe seg her i landet burde vært sendt til anstalter som Bastøy var før i tiden. Anonymkode: 13fb2...32d Det gjelder jo den type rap som går rundt damer, dop og penger.. det er da ikke ordentlig rap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #33 Del Skrevet 14. februar 2022 Rap er for de som ikke har sangstemme men ønsker å bli artister Anonymkode: 4f3c2...b28 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #34 Del Skrevet 14. februar 2022 Så mye kjent musikk de sampler så kan man ikke si det ikke er musikk? 😇 Anonymkode: 52466...834 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 14. februar 2022 #35 Del Skrevet 14. februar 2022 Shawtyella skrev (2 minutter siden): Jeg kan forstå at ikke Rap God er alles favoritt, Min favoritt er Deja Vu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #36 Del Skrevet 14. februar 2022 Jeg er 45 og har vokst opp med rap og synes det er drit bra, din MOTHAFUCKA! Anonymkode: 7dcba...986 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 14. februar 2022 #37 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Rap er et skadelig fenomen som forherliger dopbruk og kriminalitet. Alle disse "kidsa" som skal tøffe seg her i landet burde vært sendt til anstalter som Bastøy var før i tiden. Anonymkode: 13fb2...32d Altså hadde det vært opp til meg hadde kidsa hørt metal…da hadde du & TS sagt akkurat det samme, bare om metal… (Neida det er helt ok at kidsa hører rap. Hver sin smak 😀) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #38 Del Skrevet 14. februar 2022 Men ja, det er mye kriminalitet i rapmiljøet. På nittitallet plaffa de jo hverandre ned hele bunten. RIP Notorious BIG og Tupac. Anonymkode: 7dcba...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 14. februar 2022 #39 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Rap er for de som ikke har sangstemme men ønsker å bli artister Anonymkode: 4f3c2...b28 Nei. Jeg mener, jeg er ikke rap fan egentlig, men jeg hører de bra rapperne har skikkelig bra rytme. Det er ikke bare å bable og halvsynge (med mindre vi snakker norsk rap da, norsk rap er jævlig. Altså ikke bra jævlig, dårlig jævlig. Unntatt OnklP og Tungtvann da, og ikke si de ikke har sangstemme plz). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #40 Del Skrevet 14. februar 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Altså hadde det vært opp til meg hadde kidsa hørt metal…da hadde du & TS sagt akkurat det samme, bare om metal… (Neida det er helt ok at kidsa hører rap. Hver sin smak 😀) Jeg setter veldig pris på om du i diskusjonen ikke legger ord i munnen min og tillegger meg meninger jeg antageligvis ikke har. Slike hersketeknikker er bare tåpelig. Jeg synes rap er spesielt problematisk siden det påvirker ungdommen i en negativ, klagete retning. Metal har jeg absolutt ikke noe problem med. Kan vise til denne: Anonymkode: 13fb2...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå