Gå til innhold

71 grader Team


Trotwood

Anbefalte innlegg

gotthard skrev (18 minutter siden):

Nissforstå meg rett, sier ikke at hun ikke fortjener noe men at hun har hatt det lett å hadde ikke klart det uten Frank, Si det slik at Jorunn som vel er den de fleste ser på som svakest hadde og klart å kjempe om seieren om hun var sammen med Frank, og Rikke hadde ligget bakerst om hun var sammen med Ali.

Skjønner hva du mener, men jeg er fortsatt ikke overbevist om at alle hadde fungert såpass bra som Rikke på lag med Frank, slik at det kun er Frank det står på på det laget 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jorun gikk jo tidvis på søndagstur. Det er ikke bare pga Frank Rikke har kommet i mål timesvis før Jorun.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gotthard skrev (På 28.3.2023 den 6.39):

Har kommet til der et par skal ut bare men du verden for en herlig gjeng, spess om du sammenligner med det tullet de sendte i fjor som bare var krangling og drittslenging, det er grunnen til at jeg sjelden følger en 71 sessong helt ut, det ender fort i krangling, utfrysing, sabotering og falskhet, her er det mer som en vennegjeng på tur. Elsker det å sitter med tekoppen å koser meg med et smil om munnen å sku ønske jeg kunne hvert med ( er veldig tur menneske selv).

Ser Rikke får endel pes i div kommentarfelt, vil si at den jenta står på det hun klarer hun men hun har hatt det lettest av alle, både jegertvillingene og Jorun går samme turen på nesten samme tiden men de bærer alt selv og hadde ikke Frank tatt det meste av vekta for henne så hadde de kjempet mot Jorun og Ali om sisteplassen, ja hun sier hun vil ta sekken selv og ja hun kjemper på det hun klarer men poenget mitt er at uten hjelpen fra Frank hadde hun hvert på nivå med Jorun og Ali, ikke som nå ligget å snust på seier. Frank leser kart, legger ruter, fikser leier, bærer sekkene til begge to og holder henne i gang, drar henne etter seg og oppmuntrer, hvor langt hadde hun kommet om hun var sammen med Ali eller noen andre som hadde mer en nok med seg selv?

Jøss, jeg tenker helt motsatt. At Frank er kjempeheldig som har Rikke på laget sitt! Det er jo Frank som vil fort fremover hele tiden, uten pause. Rikke hadde nok helt sikkert klart å bære sekken sin sjøl, men han vil jo heller bære den og komme enda fortere frem. Dette snakket de jo om i parterapien, at Rikke egentlig ville bære den selv, men "ofret" det for laget. Jeg hadde aldri taklet å være på lag med Frank. Å holde følge med ham og tåle alle hans vinnernykker, er ikke for alle, men Rikke gjør det og klager jo minimalt. Hun sykler ned bratte bakker og går på dag etter dag. Jeg synes hun er beintøff. Han kunne fort fått en annen partner som ga opp, fikk sammenbrudd, ble helt utslitt og at de havnet bak på grunn av det. Men Rikke gir seg jo aldri. Jeg tror ikke en annen sammensetning hadde funket i det hele tatt, og synes det blir lite rettferdig å gi Frank all æren.

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (8 timer siden):

Jøss, jeg tenker helt motsatt. At Frank er kjempeheldig som har Rikke på laget sitt! Det er jo Frank som vil fort fremover hele tiden, uten pause. Rikke hadde nok helt sikkert klart å bære sekken sin sjøl, men han vil jo heller bære den og komme enda fortere frem. Dette snakket de jo om i parterapien, at Rikke egentlig ville bære den selv, men "ofret" det for laget. Jeg hadde aldri taklet å være på lag med Frank. Å holde følge med ham og tåle alle hans vinnernykker, er ikke for alle, men Rikke gjør det og klager jo minimalt. Hun sykler ned bratte bakker og går på dag etter dag. Jeg synes hun er beintøff. Han kunne fort fått en annen partner som ga opp, fikk sammenbrudd, ble helt utslitt og at de havnet bak på grunn av det. Men Rikke gir seg jo aldri. Jeg tror ikke en annen sammensetning hadde funket i det hele tatt, og synes det blir lite rettferdig å gi Frank all æren.

Jeg gir mye til Rikke og jeg, men slik jeg ser det så er det pga Frank hun ligger i finalen nå, hun er der pga Frank har pushet henne frem men ja hun har kjempet og stått på hun også og ja hun har gjort en fantastisk jobb med han og tålt mye rart, men igjen, ikke for å ta i fra henne noe av det hun har gjort og klart men uten at hun havnet på lag med Frank ville hun ikke hvert i finalen nå trur jeg, han har lest kart, lakt ruter, pakket sekker og satt opp telt osv, alt det hadde hun og klart ( unntagen kart som hun tydeligvis måtte lære av Frank) men pga gjorde alt dette og bar tingene hennes kunne hun bruke krefter på å gå og da klare holde seg i teten, hvor mange oppgaver klarte hun uten Frank hadde veiledet eller hjulpet henne?

Jeg er ikke en stor fan av Frank, fått mer respekt for han nå men langt i fra en fan men om du mener at de begge har like mye av "æren" for å stå der de står nå blir for meg veldig feil, som jeg sier, hadde hun hvert sammen med Ali hadde hun ligget sist og Jorun hadde hvert i finalen så jo det er mye pga Frank hun er der, men hun har selv gått skrittene bare at de var ofte lettere for henne enn for de 7 andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gotthard skrev (13 minutter siden):

Jeg gir mye til Rikke og jeg, men slik jeg ser det så er det pga Frank hun ligger i finalen nå, hun er der pga Frank har pushet henne frem men ja hun har kjempet og stått på hun også og ja hun har gjort en fantastisk jobb med han og tålt mye rart, men igjen, ikke for å ta i fra henne noe av det hun har gjort og klart men uten at hun havnet på lag med Frank ville hun ikke hvert i finalen nå trur jeg, han har lest kart, lakt ruter, pakket sekker og satt opp telt osv, alt det hadde hun og klart ( unntagen kart som hun tydeligvis måtte lære av Frank) men pga gjorde alt dette og bar tingene hennes kunne hun bruke krefter på å gå og da klare holde seg i teten, hvor mange oppgaver klarte hun uten Frank hadde veiledet eller hjulpet henne?

Jeg er ikke en stor fan av Frank, fått mer respekt for han nå men langt i fra en fan men om du mener at de begge har like mye av "æren" for å stå der de står nå blir for meg veldig feil, som jeg sier, hadde hun hvert sammen med Ali hadde hun ligget sist og Jorun hadde hvert i finalen så jo det er mye pga Frank hun er der, men hun har selv gått skrittene bare at de var ofte lettere for henne enn for de 7 andre.

Jeg mener at det overhodet ikke er sikkert at hverken Frank eller Jorun hadde stått i finalen om de hadde vært på lag. Om Frank hadde vært på lag med noen andre, er det ikke sikkert de hadde kommet seg fort frem i det hele tatt. Kanskje det hadde blitt masse krangling og sure miner, kanskje den andre ikke hadde turt de samme tingene eller klart å gå på nærheten like fort som Rikke. Det blir jo bare synsing, men jeg tror de er et godt lag som utfyller hverandre og at Rikke er en av få mennesker som takler Frank på en veldig god måte. Som sagt, jeg hadde ikke hverken klart eller taklet å holde det tempoet de gjør og klage så lite i tillegg. Hadde heller aldri turt å sykle så fort nedover stupbratte bakker osv., så da hadde det ikke hjulpet om Frank var rask...

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (10 minutter siden):

Jeg mener at det overhodet ikke er sikkert at hverken Frank eller Jorun hadde stått i finalen om de hadde vært på lag. Om Frank hadde vært på lag med noen andre, er det ikke sikkert de hadde kommet seg fort frem i det hele tatt. Kanskje det hadde blitt masse krangling og sure miner, kanskje den andre ikke hadde turt de samme tingene eller klart å gå på nærheten like fort som Rikke. Det blir jo bare synsing, men jeg tror de er et godt lag som utfyller hverandre og at Rikke er en av få mennesker som takler Frank på en veldig god måte. Som sagt, jeg hadde ikke hverken klart eller taklet å holde det tempoet de gjør og klage så lite i tillegg. Hadde heller aldri turt å sykle så fort nedover stupbratte bakker osv., så da hadde det ikke hjulpet om Frank var rask...

Ikke noe er sikkert her i livet og jeg er enig i at det ikke er sikkert J og F hadde fungert sammen men igjen så går det og på at Ali hadde ikke klart og få Rikke til finalen, det er jeg ganske sikker på og ja R var drittøff, det kan ingen ta i fra hun, hu sto på å ga seg ikke men i forhold til de andre så slapp hun, både frivillig og ufrivillig og gjøre så mye som de andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gotthard skrev (27 minutter siden):

Ikke noe er sikkert her i livet og jeg er enig i at det ikke er sikkert J og F hadde fungert sammen men igjen så går det og på at Ali hadde ikke klart og få Rikke til finalen, det er jeg ganske sikker på og ja R var drittøff, det kan ingen ta i fra hun, hu sto på å ga seg ikke men i forhold til de andre så slapp hun, både frivillig og ufrivillig og gjøre så mye som de andre.

Vi får være enig om å være uenig. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (1 time siden):

Vi får være enig om å være uenig. ;) 

Tenk hvor kjedelig det hadde hvert om alle var enige hele tiden, da hadde det ikke hvert mye utvikling her i verden 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gotthard skrev (2 timer siden):

Jeg gir mye til Rikke og jeg, men slik jeg ser det så er det pga Frank hun ligger i finalen nå, hun er der pga Frank har pushet henne frem men ja hun har kjempet og stått på hun også og ja hun har gjort en fantastisk jobb med han og tålt mye rart, men igjen, ikke for å ta i fra henne noe av det hun har gjort og klart men uten at hun havnet på lag med Frank ville hun ikke hvert i finalen nå trur jeg, han har lest kart, lakt ruter, pakket sekker og satt opp telt osv, alt det hadde hun og klart ( unntagen kart som hun tydeligvis måtte lære av Frank) men pga gjorde alt dette og bar tingene hennes kunne hun bruke krefter på å gå og da klare holde seg i teten, hvor mange oppgaver klarte hun uten Frank hadde veiledet eller hjulpet henne?

Jeg er ikke en stor fan av Frank, fått mer respekt for han nå men langt i fra en fan men om du mener at de begge har like mye av "æren" for å stå der de står nå blir for meg veldig feil, som jeg sier, hadde hun hvert sammen med Ali hadde hun ligget sist og Jorun hadde hvert i finalen så jo det er mye pga Frank hun er der, men hun har selv gått skrittene bare at de var ofte lettere for henne enn for de 7 andre.

Rikke er en fantastisk kvinne :) Hun tåler mye. Men hun hadde aldri klart dette uten Frank. La oss være litt ærlige da. Han har en helt ekstrem fysisk kapasitet. Selv med oppgaver som krever solide kunnskaper i orientering er det Frank som har kontrollen. Rikke har peiling, men rekker ikke Frank til knærne. Det er bare i selv semifinalen at orienteringen ble så avansert at den ikke kunne kompenseres med fysikk. Uten riktig løsning på oppgaven i semifinalen så var man ute. Nytter ikke å tippe riktig sted slik som hockey gutta gjorde :)  De var jo helt lost på den oppgaven. Men de hadde knust Frank og Rikke på de tidligere oppgavene om Frank ikke hadde pushet Rikke og tatt store deler av byrden for henne som å bære hennes sekk opp på fjelltoppene mange ganger.

Jegertvillingene er vel det mest komplette paret her selv om de har slitt internt flere ganger. God fysikk, og gode evner på orientering. Og ikke en partner som kan ta hele byrden som bærer sekkene til den andre.

Det er svakheten ved hele konseptet. At man lar en av partene hjelpe den andre så ekstremt mye som Frank har gjort med Rikke. Det blir ikke en rettferdig konkurranse. Alt avhenger av partner man er satt sammen med.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sist oppgaven i semifinalen var faktisk veldig vanskelig! Selv Frank slet med den, og han er et friluftsmenneske langt over normalen som kan kart og kompass veldig godt, det samme med jegertvillingene. Som oftest er det bare navigatører som kan dette så godt at de treffer på slike oppgaver uten mange forsøk på å feile og prøve(tippe) for det var jo det som skjedde. Han som vant sist gang, altså ylvis karen hadde nok tatt den på første forsøk. I tillegg var han rimelig godt trent fysisk. Han hadde jo navigasjon i blodet som helikopter flyger.

Tok litt synd på hockey gutta som var helt lost på den oppgaven. De hadde ikke truffet uansett hvor mye de hadde tippet :) Fysisk var de nok det beste paret overlegent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (På 29.3.2023 den 12.40):

Skjønner hva du mener, men jeg er fortsatt ikke overbevist om at alle hadde fungert såpass bra som Rikke på lag med Frank, slik at det kun er Frank det står på på det laget 

Enig i det, hun virker unik på akkurat det området. Ser sine begrensninger og er flink på å takle en slik stabukk som Frank er. Så må jeg si at Frank har imponert litt, at han var slik viste jo de fleste. Men han har faktisk klart å begrense seg litt, og tilpasse seg Rikke fordi han forstår at det må han for at de to skal lykkes. Det er ikke gitt at noen andre hadde taklet hans direkte og voldsomme rett frem holdning hele tiden. Konkurranse instinktet hans er jo helt enormt, og at han klarer å begrense det lit i alle fall slik at Rikke kan leve med det gjennom konkurransen er jo egentlig litt imponerende. At han har fungert som en lagspiller i håndball er jo egentlig litt utrolig :)  Så litt av akkurat dette har han jo åpenbart i seg.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (22 timer siden):

Jorun gikk jo tidvis på søndagstur. Det er ikke bare pga Frank Rikke har kommet i mål timesvis før Jorun.

Det er helt rett. Men ovenfor hockey gutta er det nok akkurat slik. Og det var dette paret og jegertvillingene som var den reelle konkurrenten for å havne i semifinalen. Jorunn og hennes partner var aldri en reell utfordring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TooGoodToGo

Noen som vet når finalen legges ut på Discovery? Her hadde vi rigget oss med kaffe og frokost for å se episoden, slik vi gjør hver søndag, men så er ikke episoden lagt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TooGoodToGo skrev (1 time siden):

Noen som vet når finalen legges ut på Discovery? Her hadde vi rigget oss med kaffe og frokost for å se episoden, slik vi gjør hver søndag, men så er ikke episoden lagt ut...

Blir ikke alle finaler, uansett hvilken strømmetjeneste det går på, lagt ut samtidig som det går på lineær tv. Dette for at ikke resultatene skal spoiles overalt.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/30/2023 at 7:24 PM, Antiviruset said:

Den sist oppgaven i semifinalen var faktisk veldig vanskelig! Selv Frank slet med den, og han er et friluftsmenneske langt over normalen som kan kart og kompass veldig godt, det samme med jegertvillingene. Som oftest er det bare navigatører som kan dette så godt at de treffer på slike oppgaver uten mange forsøk på å feile og prøve(tippe) for det var jo det som skjedde. Han som vant sist gang, altså ylvis karen hadde nok tatt den på første forsøk. I tillegg var han rimelig godt trent fysisk. Han hadde jo navigasjon i blodet som helikopter flyger.

Tok litt synd på hockey gutta som var helt lost på den oppgaven. De hadde ikke truffet uansett hvor mye de hadde tippet :) Fysisk var de nok det beste paret overlegent.

Dette forklarer hvorfor Frank og Rikke slet sånn. Det var en feil/skade på kompasset deres:

https://www.nettavisen.no/livsstil/matte-sette-semifinalen-pa-pause-etter-kjempetabbe/s/5-95-994625

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TooGoodToGo
Lunabelle skrev (9 timer siden):

Blir ikke alle finaler, uansett hvilken strømmetjeneste det går på, lagt ut samtidig som det går på lineær tv. Dette for at ikke resultatene skal spoiles overalt.

Har ikke hatt lineær tv på mange år... Damn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er kjempeimponert over alle 8 deltagerne, men synes definitivt tvillingene hadde fortjent å vinne! 
 

De har først og fremst båret sekken selv hele veien. De har overkommet så mye frykt, kjempet med kronisk sykdom og er jo så små sammenlignet med mennene - de ser jo ut som barn når de står ved siden av dem. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Frank Løke med Rikke som flink assistent. For en sterk villmann! Respekt. 
Veldig bra sesong i år, kan vel knapt bli bedre. Har likt alle som har vært med, og produksjonen har virkelig satt sammen perfekte par. 
Sprøtt at det skulle bli SÅ javnt på slutten. Burde vært en trøstepremie til 2. plassen (neida). 
 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drivhus skrev (9 timer siden):

Gratulerer til Frank Løke med Rikke som flink assistent. For en sterk villmann! Respekt. 
Veldig bra sesong i år, kan vel knapt bli bedre. Har likt alle som har vært med, og produksjonen har virkelig satt sammen perfekte par. 
Sprøtt at det skulle bli SÅ javnt på slutten. Burde vært en trøstepremie til 2. plassen (neida). 
 

Helt enig! Årets sesong var virkelig bra!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...