Gå til innhold

71 grader Team


Trotwood

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

BrukonymAner skrev (På 28.4.2022 den 21.47):

Har forsvart Alsgaard før her og kan hende denne Røtterud er krevende å gå på tur med, men Alsgaard er selv rimelig uspiselig i sin fremtoning. Sure og nedlatende kommentarer konstant, viser ikke akkurat sin beste side i dette programmet. 

Jeg forsvarer han enda jeg da. For han har ikke hatt noen enkel turkamerat med seg på tur. 

La gå, han har vært en elendig lagkamerat. Men tror nok det har hatt sin soleklare grunn.

Han er introvert og stille. Hun er det stikk motsatte, med en alvorlig grad av munndiare og ikke alt av det hun har lirt av seg har vært særlig gjennomtenkt. Så jeg tror hun har tråkket grundig på noen ømme tær. I tillegg har hun framstått som noget høylytt og gjort mye ut av seg. Har det først begynt å gnage og irritere, så går det fra vondt til verre hvis det ikke blir tatt grep.

Nå kan redigeringen og klippingen være en medvirkende årsak, men hun gjorde ikke noe godt inntrykk mht "parterapien", der var det bare hva hun forventet fra Thomas. Det var ikke mye å høre om hva hun burde skjerpe seg på.

Det er vel ingen overdrivelse å si at stemningen i laget syrnet kraftig underveis. I tillegg har det virket som at hun har mast om hjelp selv til  bagatellmessige filleting. Han har hatt noen hjertesukk om det. Jeg tror han var drittlei. Noe som jeg skjønner veldig godt. Det blir bare slitsomt og lite å glede seg over.

Men jeg fatter ikke hvorfor de ble plassert på samme team. Det var renheklet idioti. To så vidt forskjellige personer i vesen og væremåte skal ut på en lang og strabasiøs tur, det er som å be om trøbbel. Og jeg håper inderlig at dette var første og siste gang de produserer "Team" varianten. Dette ble en vond opplevelse selv for den som satt foran tv,n. Snakk om grov bom.

Sikkert en god ide i utgangspunktet, men det er ikke alle ideer som bør settes ut i livet. 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Adam! For en herlig mann ❤ Han har virkelig gjort et godt inntrykk, og jeg håper han klarer å holde fast på tanken om at han er tøffere enn han alltid har trodd (les: enn hva andre har fortalt ham) at han er!

Alle de 4 siste gjorde en formidabel innsats, på tross av enorme forskjeller i personlighet. Prøv selv å gå på tur med et (i utgangspunktet) fremmed menneske som er din rake motsetning, og se om ikke humøret daler etterhvert ...

De som kom dårligst ut av dette var søstrene! Makan til krangling og kjefting, banning og surmuling har jeg aldri opplevd. De bør være flaue over egen oppførsel!

Endret av FruRosa
Tastetull
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteballetten skrev (4 timer siden):

Jeg forsvarer han enda jeg da. For han har ikke hatt noen enkel turkamerat med seg på tur. 

La gå, han har vært en elendig lagkamerat. Men tror nok det har hatt sin soleklare grunn.

Han er introvert og stille. Hun er det stikk motsatte, med en alvorlig grad av munndiare og ikke alt av det hun har lirt av seg har vært særlig gjennomtenkt. Så jeg tror hun har tråkket grundig på noen ømme tær. I tillegg har hun framstått som noget høylytt og gjort mye ut av seg. Har det først begynt å gnage og irritere, så går det fra vondt til verre hvis det ikke blir tatt grep.

Nå kan redigeringen og klippingen være en medvirkende årsak, men hun gjorde ikke noe godt inntrykk mht "parterapien", der var det bare hva hun forventet fra Thomas. Det var ikke mye å høre om hva hun burde skjerpe seg på.

Det er vel ingen overdrivelse å si at stemningen i laget syrnet kraftig underveis. I tillegg har det virket som at hun har mast om hjelp selv til  bagatellmessige filleting. Han har hatt noen hjertesukk om det. Jeg tror han var drittlei. Noe som jeg skjønner veldig godt. Det blir bare slitsomt og lite å glede seg over.

Men jeg fatter ikke hvorfor de ble plassert på samme team. Det var renheklet idioti. To så vidt forskjellige personer i vesen og væremåte skal ut på en lang og strabasiøs tur, det er som å be om trøbbel. Og jeg håper inderlig at dette var første og siste gang de produserer "Team" varianten. Dette ble en vond opplevelse selv for den som satt foran tv,n. Snakk om grov bom.

Sikkert en god ide i utgangspunktet, men det er ikke alle ideer som bør settes ut i livet. 

 

Trur vel de ble plassert slik med vilje nettopp fordi de er som natt og dag, TvN tenkte vel at dette blir bra underholdning. Synes konseptet er bra men de burde hvert noe smartere om de fordelte det litt annerledes. Elisa må ha hvert et mareritt å gå med for en som lever av stillhet og samme for henne, et mareritt å gå med en som ikke responderer når du er livredd stillhet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til syvende og sist blir det vel egentlig feil å si Thomas var en dust eller at Elisa var en dust, de passet ikke sammen og gikk hverandre midt i mot da går det bare ikke selv om begge prøver ( noe de garantert prøvde), de klarte det til stross for mye motgang og er nå hundrevis av erfaringer rikere begge to, og det håper jeg tvn er også.. Lag gjerne en sessong til men tenk da mer på sammensetning av team for her bomma dere.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok at Thomas og Elisa vant, selv om jeg heiet på Adam og Jon. Verken Thomas eller Elisa har vist seg fra sine beste sider, men jeg tror at hvem som helst hadde hatt sine utfordringer med Elisa. Meget spesiell person. Ja, man skal respektere alle, men hun var en håndfull mer enn en gang. Synes Thomas klarte seg bra til tross for sine utbrudd.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter igjen med en stor bismak av å ha sett denne første sesongen. Er vi ikke snart ferdig med realitykonsepter som baserer seg på drama og krangling mellom deltakerne? Av fire par er det uten unntak kun Adam og Jon som kommer godt ut av dette. Mye på grunn av personlighetene dems (svært reflekterte, og høy grad av selvbevissthet), men også fordi de ble riktig plassert sammen som par. Resten var en salig blanding av mennesker som var rake motsetninger av hverandre, kronisk høyt konfliktnivå, for lite selvbevissthet (konstant overvurdering av eget konkurranseinstinkt vs faktiske evner f eks), og redigering som gjorde at dette var mer i fokus enn turen, konkurransene og utfordringene. Konseptet i seg selv er underholdende, så hvorfor legge opp til så mye unødvendig drama? 
 

Noe annet jeg håper vi kan være ferdig med snart er bruk av dyr i realityprogrammer der deltakerne åpenbart ikke kan håndtere dem. Hyling og skriking rundt hester er f eks noe de fleste hestemennesker unngår, samme med situasjoner der mennesker har høyt stressnivå (i konkurransesituasjoner, eller pga redsel). Det var også tydelig flere ganger at produksjonen ikke var påpasselig ift sikkerhet og håndtering av så store dyr; alle med hestefaglig kompetanse vet at man aldri skal snurre et leietau rundt hånda - selv den sterkeste mannen blir en pudding i møte med 700kg hest i panikk når den løper av gårde. Ved kryssing av elv (og leiing generelt i uvørent terreng) er det ikke god sikkerhet å plassere seg rett foran hesten - pga øynenes plassering ser ikke hesten det som er rett fremfor den, og den kan lett hoppe rett på mennesket uten å mene det. Hesten er et flokkdyr, et fluktdyr, den har sitt eget språk som skiller seg veldig fra mennesket, og det kan bli sikkerhetsmessig uforsvarlig å ikke ha kjennskap til dette. Rent etisk synes jeg man bør droppe bruk av hest i slike konsepter, fordi selve konkurransesettingen kan få enhver deltaker til å handle på adrenalin og stress, og skape risikofylte situasjoner. De færreste deltakere har kunnskap eller erfaring om hest fra før, og hest og menneske er totalt ukjent for hverandre. Det skar i hjertet ved flere anledninger da hestenes velferd ikke ble tatt hensyn til av egoistiske/uvitende deltakere, men heller ble behandlet som virkemiddel for at menneskene skulle oppnå noe. 

  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ferdig skrev (2 timer siden):

Trur vel de ble plassert slik med vilje nettopp fordi de er som natt og dag, TvN tenkte vel at dette blir bra underholdning. Synes konseptet er bra men de burde hvert noe smartere om de fordelte det litt annerledes. Elisa må ha hvert et mareritt å gå med for en som lever av stillhet og samme for henne, et mareritt å gå med en som ikke responderer når du er livredd stillhet. 

Ja jeg er fullstendig enig med deg i det. De trodde nok det skulle bli "god" underholdning, men det ble ikke det. Det ble bare vondt og veldig ubehagelig selv for den som satt foran tv,n. 

Jeg tror nok at når ulikhetene trådte fram for alvor og at samarbeidet havarerte, så ble turen et rent helvete. De er sterke personligheter begge to. Thomas var jo klar på at han har sine særheter ( i mangel av et bedre ord på det ) Han trekte seg unna og nær sagt lukket seg inne i seg selv når det ble nok og ville ha fred. Men det var tydeligvis ikke greit for Elisa. Hun nær sagt krevde oppmerksomhet konstant, og jabbet konstant. Hadde hun hatt godt utviklede sosiale antenner og tatt hintet, så tror jeg nok samarbeidet hadde gått bedre. Thomas forsøkte virkelig å skjerpe seg. Han hadde dårlig samvittighet når det sto på som verst. Men det er ikke så enkelt når kjemien er så dårlig.  Det var morsomt å se på forandringen hos ham når han leide hesten. Da var han mer lik seg selv sånn som jeg husker ham fra tiden som toppidrettsutøver. Det sier litt om tingenes tilstand. 

Konseptet kunne sikkert vært veldig bra hvis det hadde fungert. Men det gjorde ikke det.

Når vi først er inne på temaet, så vil jeg Ikke si det var suksess hverken med Victoria og Safari på samme team, og slett ikke Vita og Wanda.

Det var helt klart en tanke bak sammensetningen av team. Men er det riktig å skulle lage underholdning av at mennesker skal utsettes for så store psykiske påkjenninger som de ble ? Jeg synes ikke det. Hadde alle lagene fungert så bra som Adam og Jon, så har jeg øynet håp. Men sånn ble det ikke.

 

Endret av Bøtteballetten
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shalott

Thomas Alsgaard må ta ei lang pause fra reality nå!  Vil ikke se ham på Farmen Kjendis 2023.  Jeg har forsvart ham, men dette ble ingen god opplevelse for verken ham eller Elisa.  Grunnen til at det gikk så bra på ordinær 71 grader nord kjendis, må ha vært at med mange deltakere blir ikke presset like høyt, det går fint om en av deltakerne holder seg litt for seg selv, det er alltid noen andre å spille på.  Her ble det altfor intenst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shalott skrev (48 minutter siden):

Thomas Alsgaard må ta ei lang pause fra reality nå!  Vil ikke se ham på Farmen Kjendis 2023.  Jeg har forsvart ham, men dette ble ingen god opplevelse for verken ham eller Elisa.  Grunnen til at det gikk så bra på ordinær 71 grader nord kjendis, må ha vært at med mange deltakere blir ikke presset like høyt, det går fint om en av deltakerne holder seg litt for seg selv, det er alltid noen andre å spille på.  Her ble det altfor intenst.

 

Enig med deg - tror nok dette konseptet passet Thomas dårlig siden de kom så tett på. 

Synes Thomas ble litt mer muggen utover - jeg var vel mer positiv til han i begynnelsen og er forsåvidt fan av han som person men her ble de dårlige sidene veldig trigget, 

Når det er sagt så kom det jo fram at Elisa ble veldig masete og lite selvstendig på  slutten - men mulig de sidene også bare fantes på slutten når hun ble mer sliten - og lei.  Jeg skjønner at det er vanskelig for Thomas å forholde seg til en slik person. Tror nok Thomas har hatt mye styringen fordi han er fysisk sterkest , jeg tror han har hatt mest erfaring i de ulike aktivitetene de har gjort slik han har ordnet mye av det praktiske. Det er jo ikke gøy å høre på syting - selv om det vel også var litt "halvangst"i de siste par episodene fra Elisa sin side - men det var mest utløst av at hun da fikk mer og mer dårlig selvtillit  , hun kan også kan mye og er veldig sterk/allsidig.  

Parene er sammensatt av veldig ulike personligheter - men også forskjellige i fysisk styrke - Thomas og Elisa klart sterkest  med Jon og Adam på klar andreplass - de 2 siste parene mer jevnbyrdige.  Litt kynisk at T og E havnet på lag - men for å bevise at man også må kunne samarbeide at de visste det kom til å bli klinsj ?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Thomas skal vel og være glad for at han fikk henne på lag,( sett bort i fra skravling så sant hu var våken 😉 ) hu er råsterk og står på, tenk om han hadde fått en av de andre som var der for og gå på tur, spise god mat å se på utsikten. var vel bar hu, Victoria og John som hadde klart sånn nesten å holde hans tempo vel.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (På 2.5.2022 den 7.37):

 

De som kom dårligst ut av dette var søstrene! Makan til krangling og kjefting, banning og surmuling har jeg aldri opplevd. De bør være flaue over egen oppførsel!

Nehei!

De er søte og artige. Serien ble skikkelig kjedelig ute dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

folk som er over tretti år gamle (eller eldre) men som fremdeles oppfører seg som noen hysteriske tretten-åringer liksom.

og dette synes folk virkelig er "kjempebra tv" og sitter som limt foran skjermen. :phaedra: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Finner ikke noen tråd om årets sesong!

Hva synes dere? Personlig synes jeg casten er litt kjedelig. Jorun og Alejandro er på søndagstur, jegertvillingene er helt okei. Kanskje blir det noen gnisninger mellom Frank og Rikke etter hvert, men det virker som at Frank satser på et nytt image i år :) kommer nok til å følge med videre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å følge Jegertvillingene og Team hobbit, og gruer meg til dramaet de har lagt opp til med «action-Frank» og de to hockey-spillerne. Det er jo allerede spoila at han ene hockey-fyren tar bunntenning på programlederen etter et tap, og ut fra klippet som er vist så synes jeg det er stygt. Har lite til overs for utagerende sinne, selv om man kamuflerer det bak temperament og høyt konkurranseinstinkt. Noe av sjargongen fra et par av lagene er liknende det Victoria hadde i fjor; hvis man bare vil vinne nok så får man det til, også når andre deltakere har bedre forutsetninger for å løse oppgavene 🙄 Litt for mye testosteron for min smak, men kan jo glede meg over at det balanseres med tre herlige nordlendinger og Jorun og Alejandro. De første to episodene har i hvertfall innfridd mine forventninger på godt og vondt, så spent på utviklingen videre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å se på. Synes de siste sesongene har vært dørgende kjedelig, svært preget av sponsing. Føler jeg ser på reklame, ikke et tv-program. Oppdelingen av episodene for å fylle mer sendetid har ikke vært vellykket. Fokuset i programmet har dreid mer og mer bort fra natur og turopplevelse, og over til kjendiseri og konflikter.

Før fikk de konkurranser og oppdrag som måtte løses, og der noe stod på spill. Nå får jo alle "godene"/premie uansett, som jo er ren markedsføring. De som kjøper reklameplass i programmet vil vel ha flest mulig mimutter med framvisning av produktet sitt, og det ødelegger programmet.

71 grader nord team-konseptet opplevde jeg som svakt i seg selv, og kjendisene som er med er ikke spesielt interessante. Jeg kommer ikke til å se på. Egentlig synd, for 71 var et program jeg likte veldig godt. Synd det har blitt ødelagt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på. Ikke veldig spennende så langt, men hadde vært gøy om hockeygutta satte « action Frank» på plass, han er så irriterende 😅 det blir jo tydeligvis drama senere. Programlederen sier jo at han har prøvd og få med Anders i 10 år pga av temperamentet hans, så han visste jo hva han fikk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...