AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #61 Del Skrevet 6. september 2024 Min venninne er samboer med en gjerrig mann. De har veldig separat økonomi og deler alt 50/50. Han tjener tre ganger så mye som henne, men nøler ikke med å sende Vippskrav til henne om han har kjøpt en is til hennes sønn. Hun fikk et krav på 27 kr her en dag! Han liker ikke å bruke penger generelt, og de er aldri ute å spiser, kjøper aldri en gave til henne, har med matpakke når vi andre kjøper kanelsnurrer på markahytte osv. Jeg er samboer med en veldig raus mann. Vi har felles økonomi, dvs alt av inntekt føres over på en konto og så fordeler vi til regningskonto, matkonto, sparekonto, forbruk etc. Han tjener litt mer enn meg, men jeg har nok et forbruk som overstiger hva jeg ville hatt råd til som enslig. Men han vil jeg skal ha det jeg ønsker meg, at jeg skal ha gleden av lunsjer med venninner, hudpleie, opplevelser med mine barn, fine ting og ikke minst økonomisk trygghet. Og vi unner oss også mye som par. Reiser, middager, opplevelser. Det jeg ser godt er at denne forskjellen i raushet gjenspeiler seg i resten av personligheten også. Min samboer er raus med kjærlighetserklæringer, i tjenester, i omsorg for både meg og andre. Jeg føler meg sett og elsket hver eneste dag, og har en trygghet i livet mitt på at uansett hva som skjer så vil det gå fint så lenge han er der. Hennes samboer er gjerrig også der. Hun er mye lei seg fordi han ikke forteller han er glad i henne uten at hun sier det først, at han ikke viser ekstra omsorg og omtanke når hun står i vanskelige situasjoner osv. Hun føler seg ofte hverken elsket eller satt pris på. Den økonomiske gjerrigheten takler hun fint, men hans manglende raushet på andre områder blir nok årsak til et brudd etterhvert. Så min konklusjon er at styr unna gjerrige mennesker i kjærlighetsrelasjoner. De er ofte like lite rause med kjærlighet, omsorg og forståelse som de er med penger. Anonymkode: 23768...5ec 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 6. september 2024 #62 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 22.11): Mitt inntrykk er at vi henger litt igjen i gamle tanker om mannen som forsørger. Det forventes mer av mannen. Hvis en mann forsørger en jente og spytter inn adskillig mer til felleskapet enn henne så virker det som om mange tenker at det er helt greit. Men er det motsatt så er han en snylter. Gjerrig osv. Anonymkode: c598e...97c Det henger igjen fra gammelt av at hunnkjønn skal rydde, vaske og ta mesteparten av barneoppdragelsen også. På tide at alt deles etter beste evne og ikke etter vilje 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #63 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min venninne er samboer med en gjerrig mann. De har veldig separat økonomi og deler alt 50/50. Han tjener tre ganger så mye som henne, men nøler ikke med å sende Vippskrav til henne om han har kjøpt en is til hennes sønn. Hun fikk et krav på 27 kr her en dag! Han liker ikke å bruke penger generelt, og de er aldri ute å spiser, kjøper aldri en gave til henne, har med matpakke når vi andre kjøper kanelsnurrer på markahytte osv. Jeg er samboer med en veldig raus mann. Vi har felles økonomi, dvs alt av inntekt føres over på en konto og så fordeler vi til regningskonto, matkonto, sparekonto, forbruk etc. Han tjener litt mer enn meg, men jeg har nok et forbruk som overstiger hva jeg ville hatt råd til som enslig. Men han vil jeg skal ha det jeg ønsker meg, at jeg skal ha gleden av lunsjer med venninner, hudpleie, opplevelser med mine barn, fine ting og ikke minst økonomisk trygghet. Og vi unner oss også mye som par. Reiser, middager, opplevelser. Det jeg ser godt er at denne forskjellen i raushet gjenspeiler seg i resten av personligheten også. Min samboer er raus med kjærlighetserklæringer, i tjenester, i omsorg for både meg og andre. Jeg føler meg sett og elsket hver eneste dag, og har en trygghet i livet mitt på at uansett hva som skjer så vil det gå fint så lenge han er der. Hennes samboer er gjerrig også der. Hun er mye lei seg fordi han ikke forteller han er glad i henne uten at hun sier det først, at han ikke viser ekstra omsorg og omtanke når hun står i vanskelige situasjoner osv. Hun føler seg ofte hverken elsket eller satt pris på. Den økonomiske gjerrigheten takler hun fint, men hans manglende raushet på andre områder blir nok årsak til et brudd etterhvert. Så min konklusjon er at styr unna gjerrige mennesker i kjærlighetsrelasjoner. De er ofte like lite rause med kjærlighet, omsorg og forståelse som de er med penger. Anonymkode: 23768...5ec Hvorfor gidder hun å fortsette å ha sex og bo med denne mannen? De er samboere, ikke gift. Han har ikke forpliktet seg til henne på noen som helst måte. Hun vinner ikke noe på å være sammen med ham - verken praktisk, økonomisk eller følelsesmessig. Så her er det bare dump, egentlig. Anonymkode: bd45e...789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #64 Del Skrevet 6. september 2024 Hmmmmmm skrev (1 time siden): Det henger igjen fra gammelt av at hunnkjønn skal rydde, vaske og ta mesteparten av barneoppdragelsen også. På tide at alt deles etter beste evne og ikke etter vilje Nettopp. Mange menn i Norge i 2024 forventer at rydding, vasking og barnepass er helt og holdent kvinneoppgaver, og at de ønsker seg "tradisjonelle kvinner". Samtidig ønsker de ikke å være den tradisjonelle mannen, altså ENEFORSØRGER i familien. Anonymkode: bd45e...789 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #65 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 22.14): Hvorfor drikke noe annet enn vann egentlig? Det er jo både usunt og unødvendig pengebruk. Syns det er spesielt å skulle ha dessert etter at man er ute og spiser...Tenker dessert er noe man har på barneselskap Anonymkode: 17876...1b4 Her har du gjerrig. Er noe med hele holdningen. Anonymkode: b0b0d...fce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 6. september 2024 #66 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her har du gjerrig. Er noe med hele holdningen. Anonymkode: b0b0d...fce Særlig det med at dessert er kun for barneselskap 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #67 Del Skrevet 6. september 2024 Portvinpiken skrev (Akkurat nå): Særlig det med at dessert er kun for barneselskap 😂 Haha, ja! 😉 ser for meg han sier det når han har invitert dama ut på bursdagsmiddag også. Anonymkode: b0b0d...fce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lost78 Skrevet 6. september 2024 #68 Del Skrevet 6. september 2024 Må si som en mann av "gamle skolen" , er nok født for seint her i livet🙈 For meg så er det helt naturlig at jeg spanderer når jeg spør en kvinne om hun vil være med ut og spise etc. I mitt siste og eneste forhold så tjente jeg litt mer enn exsambo og kan med hånden på hjertet si at jeg stod for 75% av alle utgifter. Alikevel så blei jeg stemplet som gjerrig og urimelig de gangene som jeg heller ville lage mat hjemme kontra det og spise ute f.eks. fordi jeg heller ville ha noen kr ekstra på sparekonto, ettersom at hun hadde brukt opp alle sine kr på klær, dilldall, kafébesøk, festing etc. Endte opp som singel etter ett par tiår, er faktisk usikker på om en ny runde er verdt det? Så ett 50/50 forhold hadde sikkert ikke vært dumt, men rimelig sikker på jeg ville gått på en ny "smell". M46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #69 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 21.54): Hei damer. Jeg har lest litt her inne og bitt meg merke i at det verste som en mann kan være, er å være gjerrig. Ok, så gjerrig er uflatterende egenskap. Greit nok. Men så er spørsmålet. Hvor mye penger forventer dere at han spytter i for å ikke være gjerrig? Eller, hva definerer dere som gjerrig? Anonymkode: 17876...1b4 Det handler ikke nødvendigvis om at han skal "spytte i" når det kommer til begrepet gjerrig. For meg handler det mer om at en person med grei økonomi er redd for å bruke penger (også på seg selv) og hver gang noe skal kjøpes så må det mange samtaler til. At ikke kvinner bidrar økonomisk etter evne er vel heller unntakene i 2024, skulle jeg tro. Anonymkode: 93176...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazydoglady Skrevet 6. september 2024 #70 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 21.54): Hei damer. Jeg har lest litt her inne og bitt meg merke i at det verste som en mann kan være, er å være gjerrig. Ok, så gjerrig er uflatterende egenskap. Greit nok. Men så er spørsmålet. Hvor mye penger forventer dere at han spytter i for å ikke være gjerrig? Eller, hva definerer dere som gjerrig? Anonymkode: 17876...1b4 Å være være gjerrig er langt i fra det verste en mann kan være 😂😂 de fleste kvinner i dag jobber selv. Gjerrig har lite innvirkning på forholdet mellom to mennesker. Så lenge man ikke er så gjerrig at man går rundt å ser ut som en boms når man strengt tatt ikke trenger. Eller om man er så gjerrig at partner blir nødt til å ta en større del av kaka av å kjøpe inn helt nødvendige ting som begge bruker når begge to har nok inntekt til å dekke sin del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #71 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 21.54): Hei damer. Jeg har lest litt her inne og bitt meg merke i at det verste som en mann kan være, er å være gjerrig. Ok, så gjerrig er uflatterende egenskap. Greit nok. Men så er spørsmålet. Hvor mye penger forventer dere at han spytter i for å ikke være gjerrig? Eller, hva definerer dere som gjerrig? Anonymkode: 17876...1b4 Jeg forventer at vi deler 50-50 på utgiftene og på huslige gjøremål. Jeg mener også at en partner som tjener mye mer enn den andre og likevel forventer 50-50 ordning, er gjerrig. Tviler forresten på at det verste som kan skje i et forhold er at mannen er gjerrig. Det er mye som er verre. Jeg forventer ingenting av mannen min. Av og til kan han spandere en helaften og en annen gang er det meg. Å være gjerrig er å aktivt unngå å betale for seg selv og heller snylte på andre. Anonymkode: 140aa...904 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå