AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #41 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja - uansett ikke bra for helsen å ha det sånn vil jeg tro. Nesten som tvangstanker eller noe... Anonymkode: a2dda...8e1 Høres sånn ut. Men har hørt at noen folk som tjener mye blir gjerrige enn dem som ikke gjør. Blir en avhengighet å øke summen og en redsel for å miste alt. Anonymkode: fadab...41b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #42 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres sånn ut. Men har hørt at noen folk som tjener mye blir gjerrige enn dem som ikke gjør. Blir en avhengighet å øke summen og en redsel for å miste alt. Anonymkode: fadab...41b Ja jeg har også hørt det, men det finnes jo mange eksempler på det motsatte så tror ikke det er vanlig i hvert fall. I dette tilfellet så hadde vi begge ca samme lønnsnivå, så tydeligvis kan det gå begge veier; men blir mer spandabel - eller mer gjerrig 😅 Anonymkode: a2dda...8e1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #43 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja jeg har også hørt det, men det finnes jo mange eksempler på det motsatte så tror ikke det er vanlig i hvert fall. I dette tilfellet så hadde vi begge ca samme lønnsnivå, så tydeligvis kan det gå begge veier; men blir mer spandabel - eller mer gjerrig 😅 Anonymkode: a2dda...8e1 Åh jaja, det er veldig sannt! Mente ikke alle nei 😅 Anonymkode: fadab...41b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #44 Skrevet 3. september 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Høres sånn ut. Men har hørt at noen folk som tjener mye blir gjerrige enn dem som ikke gjør. Blir en avhengighet å øke summen og en redsel for å miste alt. Anonymkode: fadab...41b Jeg ser i hvert fall at det er de jeg kjenner som har dårligst råd som alltid skal ta taxi, tar vippeextentions/negler og røyker/snuser. Jeg har mine pet peeves som jeg nekter å bruke penger på, f.eks. taxi, jeg bor i Oslo og det går buss/bane hjem hele døgnet, i hvert fall i helgene. Jeg er likevel ikke gjerrig på generell basis, bare på enkelte ting jeg anser for totalt unødvendig (så kan jo andre se de samme tingene som helt nødvendig). Jeg liker å få mest mulig igjen for pengene mine, liker en god deal, men bruker jo penger likevel. Folk er forskjellige, men om man ikke klarer å være raus mot de rundt seg så er det jo ikke verdt det. Jeg spanderer gjerne en øl, eller middag, på date (er dame). Anonymkode: fa324...082
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #45 Skrevet 3. september 2024 Gjerrig er jo et spekter. La ikke merke til at eksen var gjerrig før uti forholdet. I begynnelsen ga han meg noen små gaver, noe jeg syntes var veldig søtt. Tenkte i begynnelsen han bare var sparsommelig, for han kjøpte alt på halv pris, tilbud og det billigste av alle merker. Men det kom frem etter hvert. Han tjente mye mer enn meg, men var veldig opptatt av at det skulle være likt. Følte ofte jeg stod i gjeld til ham. En av de få gangene han betalte mer ute eller spanderte, så fulgte han opp på en subtil måte for utjevning. Som å be meg kjøpe øl til ham mens han var på vei til å sette seg. Så jeg gjorde det, og etter det skulle han ikke ha mer øl, så da kjøpte jeg min egen. Det skjedde flere ganger. Jeg skjønte etter hvert at han hadde et mentalt regnskap som han førte og tenkte over. I noen tilfeller ble det veldig eksplisitt, som da vi skulle være vertskap. Da skulle vi bare tilby minimum. Jeg måtte kjempe for at det skulle være litt raust. Og han sa han skulle stå for det og det, men ombestemte seg og skulle absolutt lage noe av det han hadde fra før av. Etter hvert gjorde dette mentale regnskapet at han også ble utakknemlig. Jeg hjalp ham en del og gjorde også ham tjenester, men følte etter hvert at dette ble sett på som gjentjenester og ikke noe han trengte å takke for. Jeg takket ham alltid når han var raus, men i stedet for å si "bare hyggelig" så understreket han heller hvor raus han hadde vært. Han takket meg aldri for noe av det jeg gjorde. Det ble uhyggelig og ekkel stemning av alt dette til slutt og følte at det var en slags bitter stemning som gjennomsyret forholdet vårt, særlig fra hans side. Giftig. Anonymkode: b0b0d...fce 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #46 Skrevet 3. september 2024 Jadaomatte skrev (På 12.2.2022 den 22.25): «Hvorfor gå på fest når man kan drikke øl hjemme, sparer på både skosåler og finjakken og evnt taxi og bytur?» Eller hvorfor drikke øl når man kan drikke vann 🤣 Anonymkode: bd45e...789
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #47 Skrevet 3. september 2024 Mange kvinner tror en mann er gjerrig om han ikke spanderer, så å bli kalt gjerrig av en kvinne skal man ta med en klype salt Anonymkode: 92cdf...c62 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #48 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mange kvinner tror en mann er gjerrig om han ikke spanderer, så å bli kalt gjerrig av en kvinne skal man ta med en klype salt Anonymkode: 92cdf...c62 Det er jo rimelig godt beskrevet og forklart i denne tråden hva noen av oss kvinner anser som gjerrig. Som du ser går det bittelitt utover det å spandere noe som helst 😉 Anonymkode: a2dda...8e1 1 4
Fremmed fugl Skrevet 3. september 2024 #49 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 7.48): Ler av de som går på fest. Jeg drikker halvlitere folkøl fra Sverige. Ute koster en sur ipa over 100 kroner for 1! Det er like mye son et halvt brett folkøl halvlitere fra Sverige. Anonymkode: 28b3d...72b Folkøl er konge
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #50 Skrevet 3. september 2024 Hvis menn spanderer er det bestikkelse for sex Hvis menn ikke spanderer er de gjerrigknarker som må dumpes. Man kan ikke vinne 😂 Anonymkode: 487fd...f37 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #51 Skrevet 3. september 2024 Jeg kommer på den der tråden med hun som hadde født og samboer og nybakt far gikk i kiosken for å kjøpe litt å bite i og litt drikke, og sendte vippskrav... Da er du gjerrig. Jeg har skapt millioner med min mann i verdier. Det har vi skapt sammen. Og jeg har tjent mer enn han til tider. Men små gester av omsorg der man spanderer litt og ikke tenker på penger, det er viktig. Hadde jeg vært ung nå og drømmeprinsen duket opp, men var gjerrig. Viste seg lite generøs med små ting der han stod med kassalappen klar for hver ting han gjorde de meg...nei. Aldri. Vi skal føde barn, være sårbar, ta ansvar for innkjøp av diverse..og jeg må ha en mann som i praksis viser at han kan og vil vise omsorg og ansvar når jeg trenger han. Anonymkode: 35813...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #52 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvis menn spanderer er det bestikkelse for sex Hvis menn ikke spanderer er de gjerrigknarker som må dumpes. Man kan ikke vinne 😂 Anonymkode: 487fd...f37 Så malplassert kommentar. Anonymkode: a2dda...8e1 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #53 Skrevet 3. september 2024 Typen min er gjerrig, jeg har fått helt avsmak. Forstår hvorfor eksen hans var utro. Forventer ikke engang at han spanderer på meg men det er jeg som bruker mest penger og jeh tjener minst. Vi var på ferie og jeg tar middags regningen. Dag to spiser vi middag så vil han ta stein saks papir om regningen og jeg tar så den også. Er vi på butikken og jeg skal ha en yoghurt mens han skal ha noe mye dyrere og ender med å betale. Så sier han «der tapte jeg ja». Jeh besøker han og han har kjøpt seg fiskegrateng til seg, så da går jeg til butikken og kjøper meg noe godt å lage, ender med at han spiser min mat heller og sparer sin fiskegrateng. Titter jeg i godteposen hans bare for å Se hva slags biter det er i den, så Sier han «ikke stjele». Lista er lang. Han er så sykt gjerrig. Hadde bursdag fikk ingenting ikke en middag engang. Anonymkode: 21e46...35b
Olaug Olsen Skrevet 3. september 2024 #54 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 22.26): Det gjør ikke meg noe om han lever sparsomt fordi lommeboka tilsier det - er ingen gold digger og synes til og med det er ubehagelig å få gaver eller hvis han spanderer. På den annen side er jeg ikke kjempe fan å bli utnyttet heller. Jeg tilbyr meg som oftest å betale ved felles innkjøp eller hvis vi er på café og den andre ikke er tidlig ute med å si at de gjerne vil invitere. Noen ganger gjør jeg dette selv også, altså inviterer på forhånd (fordi jeg da har lyst), men opplever sjeldent at date/forhold/venner gjør dette. For da å unngå at det oppstår noen klein situasjon, så tar jeg regninga. Er ikke fan av å dele regninga 50/50. Synes det er så merkelig. Hvis den andre parten faktisk betaler, vippser jeg automatisk halve summen tilbake etterpå, da vedkommende ikke eksplisitt sa til meg at de gjerne spanderte. Vil ikke blir spandert på som premie på en slags taushetskonkurranse. Kommer stadig borti menn som synes dette er en veldig praktisk løsning. Det irriterer meg, men har aldri vært eneste dumpegrunn. Skulle bare ønske at folk forsto at man gjerne kunne invitere tilbake i ny og ne, når jeg har tatt regninga 5 ganger på rad, være seg små innkjøp, takeaway, kaffe... Stort og smått. Det ET turn-off når det blir så ensidig... Anonymkode: 0b3e8...4d3 Dette har jeg også opplevd. Jeg tror mange moderne menn føler at det er deres tur til å bli påspandert ting. En slags likestillingstankegang fra mannens side, selv om han i dagens samfunn ofte unndrar seg forsørgeransvar.
mebeforeyou Skrevet 3. september 2024 #55 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 22.01): Kan du gi eksempler på å være gjerrig vs å ikke være det+ Anonymkode: 17876...1b4 Hørte på en podcast om det. Gjerrige (ikke sparsommelig) er ofte ikke bare gjerrig på penger, men også generelt lite generøse med følelser og seg selv. De mest gjerrige jeg vet om har enormt mye penger, og er smakløst gjerrige og ekstremt opptatt av å spare småpenger. 3
mebeforeyou Skrevet 3. september 2024 #56 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis menn spanderer er det bestikkelse for sex Hvis menn ikke spanderer er de gjerrigknarker som må dumpes. Man kan ikke vinne 😂 Anonymkode: 487fd...f37 Forventer aldri å bli spandert på. Når jeg er på date betaler jeg min del eller vi bare deler på to.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #57 Skrevet 4. september 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Typen min er gjerrig, jeg har fått helt avsmak. Forstår hvorfor eksen hans var utro. Forventer ikke engang at han spanderer på meg men det er jeg som bruker mest penger og jeh tjener minst. Vi var på ferie og jeg tar middags regningen. Dag to spiser vi middag så vil han ta stein saks papir om regningen og jeg tar så den også. Er vi på butikken og jeg skal ha en yoghurt mens han skal ha noe mye dyrere og ender med å betale. Så sier han «der tapte jeg ja». Jeh besøker han og han har kjøpt seg fiskegrateng til seg, så da går jeg til butikken og kjøper meg noe godt å lage, ender med at han spiser min mat heller og sparer sin fiskegrateng. Titter jeg i godteposen hans bare for å Se hva slags biter det er i den, så Sier han «ikke stjele». Lista er lang. Han er så sykt gjerrig. Hadde bursdag fikk ingenting ikke en middag engang. Anonymkode: 21e46...35b Høres helt sykt ut Anonymkode: 487fd...f37
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #58 Skrevet 4. september 2024 Jeg var gift med en gjerrig mann. Nei, jeg forventet ikke å bli forsørget, spandert på og gitt gaver til hele tiden. Men. Jeg liker å feire bursdag. Jeg liker å gi og få gave til bursdag og jul. Jeg liker å spise ordentlig mat, og ikke kneipp til 10 kroner med First Price hvitost på. Jeg liker å reise, og jeg velger klær og sminke med omhu. Gidder ikke å kjøpe skadelig sminke fra Temu for 40 kroner, som ødelegger helsa. Eksmannen var slik som gjerne kunne ha blodpudding eller lungemos med poteter til middag, spiste det billigste brødet og det billigste pålegget, gjerne ikke mer enn én skive per brødskiva, som mente at jeg kunne kjøpe billig sminke fra Kina og klær kun på rabatt. Gaver var for barn. Jeg orket ikke en slik superkjip tilværelse. Anonymkode: bd45e...789 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #59 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 21.54): Hei damer. Jeg har lest litt her inne og bitt meg merke i at det verste som en mann kan være, er å være gjerrig. Ok, så gjerrig er uflatterende egenskap. Greit nok. Men så er spørsmålet. Hvor mye penger forventer dere at han spytter i for å ikke være gjerrig? Eller, hva definerer dere som gjerrig? Anonymkode: 17876...1b4 Det er ulovlig å betale horer for sex Anonymkode: 1414f...b52
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #60 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (På 2.9.2024 den 23.07): Hei alle dere. Tar opp denne tråden igjen. Kan man si ifra til en gjerrig mann at han er gjerrig, uten å ødelegge alt? Vi har null kjemi lenger, alt er pengehistorier. Hvor mye 95-besbin koster i dag på cirkle k. Hva som er i tilbudavisa denne uka osv... Jeg dater nå en mann som er så smålig, at jeg holder på å vrenge meg, det er så turn off. Han snakker hver dag om alle dealsene han har gjort, hvordan han har gjort et bargain, kupp. Han kjøper bare klær når det er for billig til å være sant. Eneste vi snakker om er priser. Pris på ditt, pris på datt. Eneste form for humor han har, er hvis han skal le av noen som har overbetalt for noe. Han har aldri kjøpt meg en drink iløpet av det året vi har datet. Men nå tok det kaka, vi var på biltur, og han sendte meg regnskapet som jeg måtte vippse: det inkluderte 7,50kroner for halve parkeringsbilletten de 10 minuttene vi var inne på butikken, og 18 kroner for saftisen han kjøpte oss. Han har btw høy utdannelse. Eller dropper man han? Skjønner ikke menn at det er uflatterende? Jeg vil heller vite hva ambisjonene hans er, hvor godt han presterte på jobb, hvordan han kan få lønnsøkning.., framfor hvor mye kaffe han stjal på jobb og hvor mange femtilapp han har spart i år på å stjele kaffe fra jobb. Anonymkode: 3754c...71d Selvfølgelig kan du si det, men kan kommer til å nekte for det. Gjerrige folk ser seg sjeldent utenfra. Dette høres ut som eksen min, bare at han ikke var så ille på småsummene. Men det konstante pengemaset, spesielt når de ikke er fattige. Nåja, gjerrige menn mener ofte at de er fattige også da. Drar frem lånet sitt, etc., rentene osv., til tross for at de tjener forholdsvis godt. Du sier kjemien er borte, er jo ikke noe å lure på her. Gjør det slutt. Anonymkode: b0b0d...fce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå