AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #21 Del Skrevet 12. februar 2022 Jeg har sett på tv-programmet "Første Date" noen ganger, og der er det tydelig at de fleste damer forventer at mannen betaler for middagen. Også mannen føler at dette er forventet av ham, om han ikke skal bli definert som kjip og gjerrig. Gamle kjønnsmønstre lever i beste velgående! Anonymkode: d33d6...e6a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest someone_here Skrevet 12. februar 2022 #22 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei damer. Jeg har lest litt her inne og bitt meg merke i at det verste som en mann kan være, er å være gjerrig. Ok, så gjerrig er uflatterende egenskap. Greit nok. Men så er spørsmålet. Hvor mye penger forventer dere at han spytter i for å ikke være gjerrig? Eller, hva definerer dere som gjerrig? Anonymkode: 17876...1b4 En som ikke gjerrig, er Simon leviev. Men de betaler for det i ettertid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 13. februar 2022 #23 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor drikke noe annet enn vann egentlig? Det er jo både usunt og unødvendig pengebruk. Syns det er spesielt å skulle ha dessert etter at man er ute og spiser...Tenker dessert er noe man har på barneselskap Anonymkode: 17876...1b4 Nei, gud forby at man kunne tenke seg at glass vin til maten. Snakk om storsløseri 😂 Har man et begrenset budsjett forstår jeg det veldig godt altså, men å knuge på kronene når det ikke er nødvendig er ikke spesielt tiltrekkene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #24 Del Skrevet 13. februar 2022 Jadaomatte skrev (9 timer siden): «Hvorfor gå på fest når man kan drikke øl hjemme, sparer på både skosåler og finjakken og evnt taxi og bytur?» Ler av de som går på fest. Jeg drikker halvlitere folkøl fra Sverige. Ute koster en sur ipa over 100 kroner for 1! Det er like mye son et halvt brett folkøl halvlitere fra Sverige. Anonymkode: 28b3d...72b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tangent Skrevet 13. februar 2022 #25 Del Skrevet 13. februar 2022 sjonkelrolf skrev (8 timer siden): Det er forskjell på å være gjerrig, smålig og å snylte, det er faktisk tre forskjellige ting. Gjerrig = ikke bruke unødvendig mye penger på diverse tull, få mest mulig ut av de pengene man har. Gjerrighet og sjenerøsitet er ikke gjensidig utelukkende. Gjerrighet går også på at man ikke vil være til byrde for andre. Må heller ikke forveksles med "smålig" Snyltete = lar andre betale for seg uten å gi noe tilbake. Smålig = overdreven petimeter på alt som har med penger å gjøre. Her kommer tingen med å inndrive ubetydelige beløp, som noen her gir eksempler på. Uenig. Gjerrighet og sjenerøsitet er gjensidig utelukkende. Gjerrighet handler om å ikke ha vilje til å bruke penger ut over det som strengt talt er nødvendig - uten unntak. Jeg synes heller ikke gjerrighet innebærer at man ikke vil være til byrde for andre, for jeg forbinder absolutt gjerrighet med det du beskriver som både smålig og snyltete. Det du beskriver som gjerrighet tenker jeg handler om sparsommelighet eller nøysomhet. En sparsommelig person kan finne på å skeie ut eller bruke penger på noe unødvendig fordi det er noe de unner seg og har beregnet de skal bruke penger på. En gjerrig person tenker jeg alltid vil unngå utskeielser eller forventer at andre skal ta kostnaden. Men strengt talt er det jo bare semantikk, og jeg skal ikke uttale meg om formelt sett hva ord betyr, men for meg er gjerrighet bare negativt, nøysomhet er det ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 13. februar 2022 #26 Del Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor drikke noe annet enn vann egentlig? Det er jo både usunt og unødvendig pengebruk. Syns det er spesielt å skulle ha dessert etter at man er ute og spiser...Tenker dessert er noe man har på barneselskap Anonymkode: 17876...1b4 Gjerrigknark-alert! Når man går ut og spiser, er det ganske vanlig å drikke noe annet enn vann, og det er ikke "spesielt" å spise dessert. Dette er bare noe du sier, for å gjemme gjerrigheten din. Gjerrige mennesker, uansett kjønn, er gjerrig på alle områder i livet, ikke bare med penger. De er stort sett gjerrige på alt fra gode ord til omtanke for andre, og til lommeboka. De tror det er lommer i likskjorta, og blir fysisk syke av å tenke på at de har brukt 2 kroner mer enn deg når dere handler sammen på butikken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #27 Del Skrevet 13. februar 2022 Det er jo litt forskjell på om det er gjerrighet ved dating eller i et forhold. Jeg dater er som absolutt ikke er gjerrig. Han har jobbet mye og spart opp og sier han gjerne dekker alle utgifter ved bolig om vi skulle flytte sammen. Jeg har jo selvsagt sagt til han at det overhodet ikke kommer på tale! Jeg jobber selv og vil bidra og eie min del. Men han er den type mann som mener han som tjener godt skal bidra mest. Jeg vil ikke være sammen med en mann som mener jeg ikke er verdt et fat med mat når vi er ute 🙈 eller som ber om å få tilbake penger om han kjøper noe til meg på butikken. Anonymkode: d6005...ece 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flipit Skrevet 13. februar 2022 #28 Del Skrevet 13. februar 2022 Jadaomatte skrev (12 timer siden): «Hvorfor gå på fest når man kan drikke øl hjemme, sparer på både skosåler og finjakken og evnt taxi og bytur?» Han drikker jo bare vann. Så øl er jo out of the question 😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #29 Del Skrevet 2. september 2024 Hei alle dere. Tar opp denne tråden igjen. Kan man si ifra til en gjerrig mann at han er gjerrig, uten å ødelegge alt? Vi har null kjemi lenger, alt er pengehistorier. Hvor mye 95-besbin koster i dag på cirkle k. Hva som er i tilbudavisa denne uka osv... Jeg dater nå en mann som er så smålig, at jeg holder på å vrenge meg, det er så turn off. Han snakker hver dag om alle dealsene han har gjort, hvordan han har gjort et bargain, kupp. Han kjøper bare klær når det er for billig til å være sant. Eneste vi snakker om er priser. Pris på ditt, pris på datt. Eneste form for humor han har, er hvis han skal le av noen som har overbetalt for noe. Han har aldri kjøpt meg en drink iløpet av det året vi har datet. Men nå tok det kaka, vi var på biltur, og han sendte meg regnskapet som jeg måtte vippse: det inkluderte 7,50kroner for halve parkeringsbilletten de 10 minuttene vi var inne på butikken, og 18 kroner for saftisen han kjøpte oss. Han har btw høy utdannelse. Eller dropper man han? Skjønner ikke menn at det er uflatterende? Jeg vil heller vite hva ambisjonene hans er, hvor godt han presterte på jobb, hvordan han kan få lønnsøkning.., framfor hvor mye kaffe han stjal på jobb og hvor mange femtilapp han har spart i år på å stjele kaffe fra jobb. Anonymkode: 3754c...71d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 2. september 2024 #30 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei alle dere. Tar opp denne tråden igjen. Kan man si ifra til en gjerrig mann at han er gjerrig, uten å ødelegge alt? Vi har null kjemi lenger, alt er pengehistorier. Hvor mye 95-besbin koster i dag på cirkle k. Hva som er i tilbudavisa denne uka osv... Jeg dater nå en mann som er så smålig, at jeg holder på å vrenge meg, det er så turn off. Han snakker hver dag om alle dealsene han har gjort, hvordan han har gjort et bargain, kupp. Han kjøper bare klær når det er for billig til å være sant. Eneste vi snakker om er priser. Pris på ditt, pris på datt. Eneste form for humor han har, er hvis han skal le av noen som har overbetalt for noe. Han har aldri kjøpt meg en drink iløpet av det året vi har datet. Men nå tok det kaka, vi var på biltur, og han sendte meg regnskapet som jeg måtte vippse: det inkluderte 7,50kroner for halve parkeringsbilletten de 10 minuttene vi var inne på butikken, og 18 kroner for saftisen han kjøpte oss. Han har btw høy utdannelse. Eller dropper man han? Skjønner ikke menn at det er uflatterende? Jeg vil heller vite hva ambisjonene hans er, hvor godt han presterte på jobb, hvordan han kan få lønnsøkning.., framfor hvor mye kaffe han stjal på jobb og hvor mange femtilapp han har spart i år på å stjele kaffe fra jobb. Anonymkode: 3754c...71d Du sier «null kjemi» og mye ved ham du ikke liker…er det noe å lure på? Jeg ville droppet, ja! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MilaNO Skrevet 2. september 2024 #31 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 22.13): Var sammen med en som regnet ut at jeg hadde drukket 30% av melkekartongen så da skyldte jeg ham kr 2,80... Anonymkode: 4a334...bca Omg😶😶😶 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MilaNO Skrevet 2. september 2024 #32 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 22.26): Det gjør ikke meg noe om han lever sparsomt fordi lommeboka tilsier det - er ingen gold digger og synes til og med det er ubehagelig å få gaver eller hvis han spanderer. På den annen side er jeg ikke kjempe fan å bli utnyttet heller. Jeg tilbyr meg som oftest å betale ved felles innkjøp eller hvis vi er på café og den andre ikke er tidlig ute med å si at de gjerne vil invitere. Noen ganger gjør jeg dette selv også, altså inviterer på forhånd (fordi jeg da har lyst), men opplever sjeldent at date/forhold/venner gjør dette. For da å unngå at det oppstår noen klein situasjon, så tar jeg regninga. Er ikke fan av å dele regninga 50/50. Synes det er så merkelig. Hvis den andre parten faktisk betaler, vippser jeg automatisk halve summen tilbake etterpå, da vedkommende ikke eksplisitt sa til meg at de gjerne spanderte. Vil ikke blir spandert på som premie på en slags taushetskonkurranse. Kommer stadig borti menn som synes dette er en veldig praktisk løsning. Det irriterer meg, men har aldri vært eneste dumpegrunn. Skulle bare ønske at folk forsto at man gjerne kunne invitere tilbake i ny og ne, når jeg har tatt regninga 5 ganger på rad, være seg små innkjøp, takeaway, kaffe... Stort og smått. Det ET turn-off når det blir så ensidig... Anonymkode: 0b3e8...4d3 Så enig i det du skriver👏🏼👏🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 2. september 2024 #33 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 22.14): Hvorfor drikke noe annet enn vann egentlig? Det er jo både usunt og unødvendig pengebruk. Syns det er spesielt å skulle ha dessert etter at man er ute og spiser...Tenker dessert er noe man har på barneselskap Anonymkode: 17876...1b4 Hilsen gjerrig mann. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 2. september 2024 #34 Del Skrevet 2. september 2024 Sorry men han låter sykt vansklig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #35 Del Skrevet 2. september 2024 Gjerrig for meg er når han alltid vil jeg skal betale han for små ting, når jeg spanderer på han. At han jevnt over ikke unner andre noe om han må betale for det, at han bruker meg for penger, at vi ikke kan finne på noe fordi det er for dyrt når det ikke er for dyrt for oss. La oss si jeg er hos han og han lager lasagne på første hjemme date, om han da ber meg betale for halvparten syns jeg det er kleint selv om jeg godt gjør det. Har aldri bedd noen betale for maten jeg serverer dem. Om vi bestandig spiser hos meg og handler sammen blir det noe annet om jeg alltid betaler da. Men jeg er ikke en gjerrig person, så liker ikke når noen andre er det. Men om han sliter med penger, så er det en annen sak. Anonymkode: fadab...41b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #36 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei alle dere. Tar opp denne tråden igjen. Kan man si ifra til en gjerrig mann at han er gjerrig, uten å ødelegge alt? Vi har null kjemi lenger, alt er pengehistorier. Hvor mye 95-besbin koster i dag på cirkle k. Hva som er i tilbudavisa denne uka osv... Jeg dater nå en mann som er så smålig, at jeg holder på å vrenge meg, det er så turn off. Han snakker hver dag om alle dealsene han har gjort, hvordan han har gjort et bargain, kupp. Han kjøper bare klær når det er for billig til å være sant. Eneste vi snakker om er priser. Pris på ditt, pris på datt. Eneste form for humor han har, er hvis han skal le av noen som har overbetalt for noe. Han har aldri kjøpt meg en drink iløpet av det året vi har datet. Men nå tok det kaka, vi var på biltur, og han sendte meg regnskapet som jeg måtte vippse: det inkluderte 7,50kroner for halve parkeringsbilletten de 10 minuttene vi var inne på butikken, og 18 kroner for saftisen han kjøpte oss. Han har btw høy utdannelse. Eller dropper man han? Skjønner ikke menn at det er uflatterende? Jeg vil heller vite hva ambisjonene hans er, hvor godt han presterte på jobb, hvordan han kan få lønnsøkning.., framfor hvor mye kaffe han stjal på jobb og hvor mange femtilapp han har spart i år på å stjele kaffe fra jobb. Anonymkode: 3754c...71d Uten tvil droppet! Jeg datet i ca 5 md en voksen mann med to barn, god økonomi i en lederstilling. Han var helt opphengt i priser og hva alt kostet og snakket om sånne ting hele tiden. Når jeg var hos han måtte jeg være rask i dusjen for varmtvann kostet penger... Dråpen var da jeg spanderte tur til Tallinn. Det var ingen gave eller spesiell anledning - jeg ønsket bare en helgetur så da sa jeg at jeg kunne stå for hotellet og fly. I tillegg betalte jeg for lunsj og middag de to første dagene. Siste dagen da vi skulle betale for lunsjen som var typ club sandwich og mineralvann som kostet ca 10 Euro per pers, spurte jeg om kanskje han kunne "ta denne" regningen. Svaret var: ja, jeg kan betale - men da må du betale middagen... Ekstremt lite sjarmerende med SÅ gjerrige folk! Anonymkode: a2dda...8e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #37 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uten tvil droppet! Jeg datet i ca 5 md en voksen mann med to barn, god økonomi i en lederstilling. Han var helt opphengt i priser og hva alt kostet og snakket om sånne ting hele tiden. Når jeg var hos han måtte jeg være rask i dusjen for varmtvann kostet penger... Dråpen var da jeg spanderte tur til Tallinn. Det var ingen gave eller spesiell anledning - jeg ønsket bare en helgetur så da sa jeg at jeg kunne stå for hotellet og fly. I tillegg betalte jeg for lunsj og middag de to første dagene. Siste dagen da vi skulle betale for lunsjen som var typ club sandwich og mineralvann som kostet ca 10 Euro per pers, spurte jeg om kanskje han kunne "ta denne" regningen. Svaret var: ja, jeg kan betale - men da må du betale middagen... Ekstremt lite sjarmerende med SÅ gjerrige folk! Anonymkode: a2dda...8e1 Haha meg over - vet ikke hvorfor jeg inkluderte at han hadde to barn. Det har jo ingenting med saken å gjøre 😂. Poenget var at han var gjerrig på alt, og han fortalte det gjorde han fysisk nesten vondt å betale strømregningen. Og da har man et problem mener nå jeg... Anonymkode: a2dda...8e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #38 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 0.01): Jeg var sammen med en gjerrig kar. Han var supernøye med at alt skulle vippses asap om han skulle betale for noe. Selv hadde han både leilighet, hytte og masse penger investert i aksjer, så det var ikke pga dårlig økonomi. Det blir noe annet, da bør man jo leve sparsomt. Jeg fikk nok da vi dro på ferie sammen og han tok med seg 6 vannflasker fra springen med vann, for å spare penger. Og han nektet å bruke mer enn 10 eur på mat pr dag pga han ville investere så mye som mulig i aksjer. Så for meg ble det sykelig, følte meg ikke verdsatt i det hele tatt.. Jeg liker å kose meg på ferie. Men han skulle blande seg i at han syntes jeg kjøpte for dyr vin, unnet meg smoothie ved bassenget etc. Og det var for MINE penger, som jeg hadde spart til tur. Jeg tenker at i et forhold så er det hyggelig å gjøre ting for hverandre, og ikke være så nøye på krona alltid. Og det trenger ikke være dyre ting heller, men å være raus. F.eks si at i dag lager jeg middag til oss/tar deg med ut og spise eller hva det skulle være. Er enig med de som sier at gjerrighet er en uting, det er så lite sjarmerende.. Jeg er langt fra noen gold digger og ikke mine venninner heller, men vi setter SÅ pris på en mann som er raus! Og da mener vi ikke dyre vesker eller middager på Tjuvholmen. Jeg regner jo med at menn ikke syns det er så søtt med gjerrige damer heller? Anonymkode: 47faa...ef9 Hva er vitsen med penger når du uansett ikke skal bruke dem? Himla kjedelig liv han der har, uhørt. Anonymkode: fadab...41b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #39 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha meg over - vet ikke hvorfor jeg inkluderte at han hadde to barn. Det har jo ingenting med saken å gjøre 😂. Poenget var at han var gjerrig på alt, og han fortalte det gjorde han fysisk nesten vondt å betale strømregningen. Og da har man et problem mener nå jeg... Anonymkode: a2dda...8e1 Det høres ut som en sykdom 😧 Anonymkode: fadab...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #40 Del Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres ut som en sykdom 😧 Anonymkode: fadab...41b Ja - uansett ikke bra for helsen å ha det sånn vil jeg tro. Nesten som tvangstanker eller noe... Anonymkode: a2dda...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå