AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #41 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Innså han at jeg ble for god for han eller driter han bare i meg? Ikke åpnet snap idag, men nå vet jeg at han er en typ person som må ha rom for seg selv av og til. Anonymkode: f7188...43e Nei, han føler nok at du er for kontrollerende og har ett for stort bekreftelsesbehov. det er nok for sent nå. Anonymkode: a580b...92a 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #42 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mest sannsynlig har han fått avsmak fordi du er for needy i forhold til det han kan gi. Han ønsker ikke å bli kontrollert og han føler seg kontrollert av deg. Da har det ingenting å si hvorvidt du selv føler at du har virket needy eller kontrollerende - hans følelser er hans følelser, og han har tatt en avgjørelse utifra det og ønsker ikke å date deg. Ellers støtter jeg forslaget om at du bør vurdere terapi for å jobbe med bekreftelsesbehovet. Elsker du deg selv TS? Kanskje er det der du må jobbe med det først, slik at du etterhvert kan finne deg en god mann i stedet for å fortsette å velge "feil menn" som du sier. Det at du i det hele tatt vurderer å gå inn i et forhold med en rusmisbruker når du har barn, er for meg helt uforståelig. Det er ikke sunt. Anonymkode: 4a9f8...98e Jeg hadde aldri valgt å gå i et forhold med han pga barna mine, ville starte å fortelle deg det. Jeg har ikke vært kontrollerende i det hele tatt, isåfall like kontrollerende som han. Vi ringte hverandre hver kveld. Først etterhvert merket jeg han snakket usant og unngikk meg. Da er det helt normalt å reagere? Jeg har likt væremåten hans, alle samtalene vi har hatt osv. Nå hadde han sine gode sider også, så ikke tro at han lå på sofaen og ruset seg hele dagen. Han hadde en viktig hobby og hadde et ansvar for en gruppe mennesker han tok seg av. Jeg hadde aldri gått så langt som dette om det ikke var for de fine kvalitetene han også hadde, sett bort ifra de dårlige uvanene på kveldene. Fortsatt en fin mann og ingenting stygt å si om han. Ts Anonymkode: f7188...43e 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #43 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): De kommer aldri til å klare å fylle det bekreftelsesbehovet du har. Det beste for deg er å gå videre. Om han ikke hadde ruset seg, ville han kanskje forstått bekreftelses behovet mitt bedre. Er nok der vi krasjet, det merket nok han også. Har aldri opplevd en mann som er så anstrengt til å bli ivaretatt og brydd før. Ts Anonymkode: f7188...43e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #44 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det deg som kom ut av ett langt samboerforhold for en liten stund siden? Anonymkode: a580b...92a Nei. Vært singel i snart 3år... Anonymkode: f7188...43e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #45 Skrevet 15. februar 2022 Med mindre du forstår at de færreste vil forholde seg til en som er så krevende som du, kommer du til å være singel LENGE. Anonymkode: 3bf8c...6d9 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #46 Skrevet 15. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg hadde aldri valgt å gå i et forhold med han pga barna mine, ville starte å fortelle deg det. Jeg har ikke vært kontrollerende i det hele tatt, isåfall like kontrollerende som han. Vi ringte hverandre hver kveld. Først etterhvert merket jeg han snakket usant og unngikk meg. Da er det helt normalt å reagere? Jeg har likt væremåten hans, alle samtalene vi har hatt osv. Nå hadde han sine gode sider også, så ikke tro at han lå på sofaen og ruset seg hele dagen. Han hadde en viktig hobby og hadde et ansvar for en gruppe mennesker han tok seg av. Jeg hadde aldri gått så langt som dette om det ikke var for de fine kvalitetene han også hadde, sett bort ifra de dårlige uvanene på kveldene. Fortsatt en fin mann og ingenting stygt å si om han. Ts Anonymkode: f7188...43e For han (og for oss) virker du overstadig opptatt av hva denne mannen gjør når han ikke er med deg. Jeg tror ikke det er normalt at tankene løper så langt av gårde, så tidlig i en relasjon. Og du har flere ganger dagdrømt i trådene om hvordan han vil være som en kjæreste, og hvorvidt han ikke ville ha kuttet ut rusen hvis han fikk barn osv. Det vi mener er at du har vist ham at du ønsket altfor mye altfor fort, og han har skjønt at det var best for han å stoppe mens leken var god. Ingenting i mitt svar impliserte at han er udugelig og bare ligger å ruser seg. Jeg har selv mange venner som driver med rus og jeg har ingen problemer med å forstå at de også kan være spennende mennesker med dynamiske liv. Nettopp derfor avviser jeg heller ikke hans følelser rundt dette om at du har hatt et for stort behov for bekreftelse og å vite hva han driver med og med hvem, til enhver tid. Du har spurt oss om han er med andre damer når han ikke tar telefonen, hvis han tar telefonen uten å ville snakke mye, hvis han sier at det ikke passer, hvis han kjører noe sted, når han spiser pizza som er delt på midten. Jeg håper du ser hva jeg mener her. Jeg synes ikke du kan avskrive hans opplevelse bare fordi han ruser seg. Han har følt at du er for mye i forhold til det han ønsker å gi - det må du respektere. Anonymkode: 4a9f8...98e 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #47 Skrevet 15. februar 2022 Kan du ikke be mod om å slå sammen alle trådene dine til én, sånn at det blir enklere? Anonymkode: ef709...d48 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #48 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan du ikke be mod om å slå sammen alle trådene dine til én, sånn at det blir enklere? Anonymkode: ef709...d48 Sorry😂 vinglete meg... men enne er den mest relevante. Uans, har fått mld av han idag på morgenen. Ikke gitt helt opp og virket litt mer såbar idag.. jeg vet ikke altså.. Vanskelig, for han er en så fin fyr. Anonymkode: f7188...43e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #49 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): For han (og for oss) virker du overstadig opptatt av hva denne mannen gjør når han ikke er med deg. Jeg tror ikke det er normalt at tankene løper så langt av gårde, så tidlig i en relasjon. Og du har flere ganger dagdrømt i trådene om hvordan han vil være som en kjæreste, og hvorvidt han ikke ville ha kuttet ut rusen hvis han fikk barn osv. Det vi mener er at du har vist ham at du ønsket altfor mye altfor fort, og han har skjønt at det var best for han å stoppe mens leken var god. Ingenting i mitt svar impliserte at han er udugelig og bare ligger å ruser seg. Jeg har selv mange venner som driver med rus og jeg har ingen problemer med å forstå at de også kan være spennende mennesker med dynamiske liv. Nettopp derfor avviser jeg heller ikke hans følelser rundt dette om at du har hatt et for stort behov for bekreftelse og å vite hva han driver med og med hvem, til enhver tid. Du har spurt oss om han er med andre damer når han ikke tar telefonen, hvis han tar telefonen uten å ville snakke mye, hvis han sier at det ikke passer, hvis han kjører noe sted, når han spiser pizza som er delt på midten. Jeg håper du ser hva jeg mener her. Jeg synes ikke du kan avskrive hans opplevelse bare fordi han ruser seg. Han har følt at du er for mye i forhold til det han ønsker å gi - det må du respektere. Anonymkode: 4a9f8...98e Det siste her du skriver, at han ikke klarer å gi så mye som jeg vil ha - er det pga rusen? Bare lurer. Anonymkode: f7188...43e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #50 Skrevet 15. februar 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det siste her du skriver, at han ikke klarer å gi så mye som jeg vil ha - er det pga rusen? Bare lurer. Anonymkode: f7188...43e Nei, det tror jeg ikke at det er. Hvis det var et tilfellet av at han falt skikkelig for deg og likt deg skikkelig, ville han ha vist deg mye mer interesse uavhengig av rusen. Faktisk, om noe, blir man jo gjerne enda mer hyperfiksert på ting man liker hvis man er av typen som tyr til dop. Alt som utløser dopamin og serotonin vil som regel trekke dem, og når man er betatt er det enormt av dette som utløses. Jeg vil spørre deg om én ting: kan du se for deg å være sammen med han slik han er akkurat nå? Hvis dere blir sammen og han ikke endrer noen verdens ting, vil du da være sammen med han? Du virker til å ønske å endre ham. Hvorfor det? Føler du at du vet hvordan du kan gjøre livet hans bedre? Anonymkode: 4a9f8...98e 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #51 Skrevet 15. februar 2022 Vettu jeg må si at det er bekymringsverdig at du i det hele tatt vurderer å involvere deg i en sånn type når du har barn!han har tydelig ikke livet på stell, er det virkerlig en sånn type du har lyst til å introdusere til barn dine? jeg er veldig liberal av meg, men når det er barn i bildet så må man faktisk tenke litt lenger enn sin egen nese og lyster. Anonymkode: a580b...92a 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #52 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, det tror jeg ikke at det er. Hvis det var et tilfellet av at han falt skikkelig for deg og likt deg skikkelig, ville han ha vist deg mye mer interesse uavhengig av rusen. Faktisk, om noe, blir man jo gjerne enda mer hyperfiksert på ting man liker hvis man er av typen som tyr til dop. Alt som utløser dopamin og serotonin vil som regel trekke dem, og når man er betatt er det enormt av dette som utløses. Jeg vil spørre deg om én ting: kan du se for deg å være sammen med han slik han er akkurat nå? Hvis dere blir sammen og han ikke endrer noen verdens ting, vil du da være sammen med han? Du virker til å ønske å endre ham. Hvorfor det? Føler du at du vet hvordan du kan gjøre livet hans bedre? Anonymkode: 4a9f8...98e Så om han ruser seg nå inatt igjen, så slår tenningen ut for fullt? Jeg tror han blir døsig og slapper av. Han sier selv , det er meget begrenset hvor mye damer han klarer å få med hjem. Alstå I hans situasjon. Anonymkode: f7188...43e
sjonkelrolf Skrevet 16. februar 2022 #53 Skrevet 16. februar 2022 Ville han droppet rusen for deg? Hvis han måtte velge mellom deg og rusen, og han ikke kunne fått begge deler?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #54 Skrevet 16. februar 2022 sjonkelrolf skrev (6 timer siden): Ville han droppet rusen for deg? Hvis han måtte velge mellom deg og rusen, og han ikke kunne fått begge deler? Han hadde valgt rusen. Kanskje derfor han er blitt der han er nå? Han fikk vel også litt kalde føtter av å "krangle" såpass tidlig. Men jeg har ei venninne som var i lik gate, de lærte bare å kjenne hverandre tidligere. Idag er de gift Anonymkode: f7188...43e
sjonkelrolf Skrevet 16. februar 2022 #55 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han hadde valgt rusen. Kanskje derfor han er blitt der han er nå? Han fikk vel også litt kalde føtter av å "krangle" såpass tidlig. Men jeg har ei venninne som var i lik gate, de lærte bare å kjenne hverandre tidligere. Idag er de gift Anonymkode: f7188...43e Da har du svaret ditt. Styr unna, først som sist. Hva vil du fram til, når du drar en sammenligning med venninna di? 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #56 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 22.53): Ikke sant... men du, der var du igjen😅 Dette gjelder faktisk mannen som bruker hasj. Husker du den andre tråden jeg hadde? Jeg blir bare så frustrert. Er det ei annen ei han har der? Hvorfor ha meg enda da isåfall? Skjønner ikke hvorfor han ikke tar initiativ. Anonymkode: f7188...43e Du styrer for mye. Blir helt svett av å lese alt dette. Han vil ta det chill og du overdramatiserer. Ofte tar menn ikke intinativ fordi de ikke er så interessert. Da hjelper det lite å konfrontere dem og øke på med kontakt. Da løper de ihvertfall bort. Tror du lykkes bedre hvis du slapper mer av og tar ting som de kommer. Anonymkode: b41b9...d31 2
sjonkelrolf Skrevet 16. februar 2022 #57 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du styrer for mye. Blir helt svett av å lese alt dette. Han vil ta det chill og du overdramatiserer. Ofte tar menn ikke intinativ fordi de ikke er så interessert. Da hjelper det lite å konfrontere dem og øke på med kontakt. Da løper de ihvertfall bort. Tror du lykkes bedre hvis du slapper mer av og tar ting som de kommer. Anonymkode: b41b9...d31 Du må huske at her har vi med et dophue å gjøre, som ikke vil velge bort rusen. Og det er et dødfødt prosjekt, sånne folk bør man bare styre unna først som sist.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #58 Skrevet 17. februar 2022 sjonkelrolf skrev (På 16.2.2022 den 10.36): Du må huske at her har vi med et dophue å gjøre, som ikke vil velge bort rusen. Og det er et dødfødt prosjekt, sånne folk bør man bare styre unna først som sist. Er bare så kjipt at han kunne glemme meg så fort. Vi hadde en supergod kjemi, avtalte både det ene og det andre. Satt han virkelig ikke pris på det? Vil han ikke savne meg litt? Trist at vi ikke prater nå. Han ble nærtagende fordi han trodde jeg så ned på han siden han ruset seg. Han trodde også jeg dømte han for alt mulig. Jeg gjorde jo ikke det. At han kan misforstå så mye.... Anonymkode: f7188...43e
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #59 Skrevet 17. februar 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: Er bare så kjipt at han kunne glemme meg så fort. Vi hadde en supergod kjemi, avtalte både det ene og det andre. Satt han virkelig ikke pris på det? Vil han ikke savne meg litt? Trist at vi ikke prater nå. Han ble nærtagende fordi han trodde jeg så ned på han siden han ruset seg. Han trodde også jeg dømte han for alt mulig. Jeg gjorde jo ikke det. At han kan misforstå så mye.... Anonymkode: f7188...43e Jeg kan svare for min egen del: når noen er blitt for pågående eller masete og det har blitt krangel tidlig i relasjonen og man gir beskjed om at man ikke ønsker noe videre, så nei - da savner man dem jo ikke. Jeg tror dere begge to har misforstått hverandre mye. Dere er jo ikke på bølgelengde? Anonymkode: 4a9f8...98e 1 1
sjonkelrolf Skrevet 17. februar 2022 #60 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er bare så kjipt at han kunne glemme meg så fort. Vi hadde en supergod kjemi, avtalte både det ene og det andre. Satt han virkelig ikke pris på det? Vil han ikke savne meg litt? Trist at vi ikke prater nå. Han ble nærtagende fordi han trodde jeg så ned på han siden han ruset seg. Han trodde også jeg dømte han for alt mulig. Jeg gjorde jo ikke det. At han kan misforstå så mye.... Anonymkode: f7188...43e Hjelper ikke med kjemi hvis det ender opp med et forhold der du kan risikere å få livet ditt ødelagt. Eller i det minste, måtte forholde seg til at hverdagen kan bli uforutsigbar, med mange omveltninger og overraskelser, da tenker jeg ikke på positive ting. Du har jo selv fortalt noe om det, f.eks. alle fikse idéene han har fått for seg. Og da ville du vært HELDIG. Skal ikke se bort ifra at han er så langt inni ruståka at han ikke bryr seg. Så lenge han får rusen sin er alt greit, liksom. Det er en ting jeg synes er veldig rart. Altså, du redegjør for hans væremåte, rusen, alt styret han holder på med. Legger man fornuften til grunn, så burde jo svaret være såre enkelt, dette er en du bør holde deg LANGT unna. Han er ikke bra for deg, han kan ødelegge livet ditt, til og med sette deg i direkte livsfare (ref. ruskjøring). De aller fleste som har svart i denne og den andre tråden du har laget om dette sier det samme. Men likevel er det som om du lengter etter å fortsette kontakten, og at du savner ham på en måte? At du egentlig vil være med ham, selv med rusen i bildet og ignorerer alle fakta her? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå