Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Djungelvrål skrev (27 minutter siden):

Noen som vet om det kommer ny vanlig farmen før sommeren? 

Siden de nå søker etter nye deltakere, så blir det nok til høsten, som vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Writer_1981 skrev (8 timer siden):

Så enig i dette! Ørnulf er mer "What you see is what you get". Derfor hadde jeg i grunn han som favoritt av de 3 som var igjen, for jeg synes Trond virker litt "two-faced". Selv om Trond sikkert er hyggelig å være rundt (han var jo godt likt av så å si alle der inne), så vet man ikke helt hva som kommer...

Likte ikke helt at Sofie løy om at hun holdt melkespann i 9 minutter. Om f.eks. Ørnulf hadde løyet, hvordan hadde damene reagert da? Synes mannfolka (spesielt Ø) fikk kritikk for det meste der inne, mens damene slapp lett unna... 

Synes Ørnulf hadde vært den mest verdige vinneren, liker dette med å være rett frem og ikke gå bak noens rygg osv., pluss at han hadde arbeidet hardt der inne.

 

Enig med deg, spes angående Ørnulf.

Synes han fikk ufortjent mye pes og motgang der inne, likevel var ha en av de få som greide å takle motgang på en voksen og moden måte. Jeg ble så lei av den jenteklikken der inne med «jentene mot guttene» mentalitet til slutt at jeg endte med å heie på hvem som helst av gutta. Bare ikke en jente vant så var jeg fornøyd. 
Samtidig synes jeg Trond har fått ufortjent mye skryt. Synes han fremstår falsk, umoden og barnslig. Ufortjent seier. 
For min del hadde Ørnulf eller Kristoffer vært verdige vinnere, og synd det ble som det ble. 
 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke var så viktig for Trond å vinne, men bare være der for opplevelsen din del og å teste ut matlaging og kjøkken anno 1923, i tillegg til at han unnet Sofie å vinne; kunne han ikke bare ha svart feil med vilje på det siste spørsmålet? Premien skal mest sannsynlig selges da han ikke har bruk for en bil til. 

Så hvis han unnet Sofie så sterkt å vinne så burde han gjort det, det var jo helt jevnt også. Sofie ville nok hatt mye glede av en bil, hun er bare i 20-årene, mens Trond Moi er godt etablert, og tjener mer enn nok til smør på skiva og sukker i grøten. Sofie ga virkelig alt i finalen! Ble særlig imponert over at hun ikke ga opp med å få slått ned de naglene lenge etter at Trond var ferdig, men fikk ned den siste skakke i siste sekund.

Overrasket meg at Marit ga stemmen sin til Trond! Har lest at de har gjort opp i etterkant og er venner, men da stemmene bie avgitt så hadde de ikke snakket sammen etter den utrolige dårlige behandlingen hun fikk av Trond og Jan Tore Kjær som førte til et sammenbrudd med kraftig panikkangst første natta etter at hun forlot Farmen. Så trodde virkelig Sofie ville få hennes stemme. Marit har tydelig et horn i siden til Sofie. Selv Trond ble overrasket og sa «-Oi!» da det ble han 

Ang det med å øve på å kaste øks så løy han ikke da Erik spurte om han hadde kjøpt ei kasteøks og øvd i forkant. Han hadde ikke kjøpt ei kasteøks (som er en spesiell type øks), da han fikk bare vite at han skulle delta et par dager før de dro inn på gården. Han var ærlig om at han øvde i ca 20min med ei vanlig kløyveøks (som ikke kan sammenlignes med ei konkuanse-øks

Uansett så hjelper det tydelig ikke hvor mye man har øvet; Aslak hadde øks som sitt hemmelige våpen; utad så hadde han laget seg et lite tønne-sjakkbrett på gården som han satt med og var tydelig på at ble han andrekjempe så kom han til å velge den grenen. I realiteten så hadde han øvd mye med øks og hadde nesten 200 kast bak seg. Men den kastinga gikk jo åt skogen kan man trygt si

På bakgrunn av det så ser jeg ikke problemet med at Sofie skrøyt på seg 9min i melkespann. Da det kom til stykket så vant hun uansett i melkespann

Både Trond og Sofie var verdige finalister, men siden Trond unnet Sofie å vinne og ikke hadde som mål å vinne så kunne han gjort alvor av at han ikke ønsket å vinne og svart feil på siste spørsmål (og holdt kjeft om det sånn at det ikke hadde blitt seier med bismak for Sofie)

Var forresten rart å se så få deltagere som tilskuere. Hele 4stk som manglet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (11 timer siden):

Om det blir enda en ny sesong med Farmen kjendis, håper jeg de får med noen litt mer kjente folk enn i år.

Jeg kunne tenkt meg å sett: Jan Thomas, Vår Staude, Lilli Bendris, Jon Almås, Lisa Tønne, Else Kåss Furuseth, Siv Jensen, Vegard Harm, Erik Solbakken....

Jon Almås hadde nok irritert på seg gråstein der inne - han er jo «Kopperud»  😝

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (2 timer siden):

Hvis det ikke var så viktig for Trond å vinne, men bare være der for opplevelsen din del og å teste ut matlaging og kjøkken anno 1923, i tillegg til at han unnet Sofie å vinne; kunne han ikke bare ha svart feil med vilje på det siste spørsmålet? Premien skal mest sannsynlig selges da han ikke har bruk for en bil til. 

Så hvis han unnet Sofie så sterkt å vinne så burde han gjort det, det var jo helt jevnt også. Sofie ville nok hatt mye glede av en bil, hun er bare i 20-årene, mens Trond Moi er godt etablert, og tjener mer enn nok til smør på skiva og sukker i grøten. 

Ang det med å øve på å kaste øks så løy han ikke da Erik spurte om han hadde kjøpt ei kasteøks og øvd i forkant. Han hadde ikke kjøpt ei kasteøks (som er en spesiell type øks), da han fikk bare vite at han skulle delta et par dager før de dro inn på gården. Han var ærlig om at han øvde i ca 20min med ei vanlig kløyveøks (som ikke kan sammenlignes med ei konkuanse-øks

Erik Anders (som Tiril sier) spurte ikke om han hadde kjøpt kasteøks. Han spurte "Har du kjøpt deg øks og øvd hjemme før Farmen?" Svaret er NEI, sa Trond med da snakket han ikke sant, selv om Erik også presiserte hvor viktig det var at han var ærlig.

Ikke sikkert hverken Trond eller Sofie har råd til bilen. De lå jo ut med over 200.000 cash i skatt for å beholde den.

Endret av Sol79
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (2 timer siden):

Overrasket meg at Marit ga stemmen sin til Trond! Har lest at de har gjort opp i etterkant og er venner, men da stemmene bie avgitt så hadde de ikke snakket sammen etter den utrolige dårlige behandlingen hun fikk av Trond og Jan Tore Kjær som førte til et sammenbrudd med kraftig panikkangst første natta etter at hun forlot Farmen. Så trodde virkelig Sofie ville få hennes stemme. Marit har tydelig et horn i siden til Sofie. Selv Trond ble overrasket og sa «-Oi!» da det ble han 

Hun ble ikke behandlet dårlig, hva skulle hun kunne forvente som løper og deler noe som er delt med henne i fortrolighet? At han sa i fra fortjente hun til gangs, at hun fikk sammenbrudd av at han gjorde det og reagerte så irrasjonelt som hun gjorde, det var hun mer enn han som skapte et drama uten like (storm i et vannglass).

Synes han sa fra på en fin måte, selv hadde jeg vært krassere mot henne dersom hun hadde misbrukt min tillit. Men altså, han oppnådde mer enn jeg hadde forventet at han skulle i og med at hun trakk seg, altså fikk han maksimal uttelling (ikke at jeg tenker at hun var noen voldsom konkurrent i utgangspunktet).

Selv synes jeg samtlige var for lite kyniske, manipulerte for lite og psyket ikke ut andre i den grad de burde. Farmen burde definitivt hente inn litt mer kyniske mennesker, som lager heftigere drama og som virkelig vil ta seg frem på bekostning av andre. Årets sesong (som de fleste sesonger) er en kose-klubb hvor folk er for hyggelige mot hverandre, jeg savner jo noen som er villig til å gå over lik for å ta seg frem på bekostning av de andre og som virkelig ødelegger for andre for å ta seg frem selv... Skal jo være en konkurranse dette, da er manipulasjon og å bryte ned andre sin psyke virkemidler som bør benyttes i større grad - og det hadde jo gitt vesentlig større underholdningsverdi synes i alle fall jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Made4u skrev (18 minutter siden):

Selv synes jeg samtlige var for lite kyniske, manipulerte for lite og psyket ikke ut andre i den grad de burde. Farmen burde definitivt hente inn litt mer kyniske mennesker, som lager heftigere drama og som virkelig vil ta seg frem på bekostning av andre. Årets sesong (som de fleste sesonger) er en kose-klubb hvor folk er for hyggelige mot hverandre, jeg savner jo noen som er villig til å gå over lik for å ta seg frem på bekostning av de andre og som virkelig ødelegger for andre for å ta seg frem selv... Skal jo være en konkurranse dette, da er manipulasjon og å bryte ned andre sin psyke virkemidler som bør benyttes i større grad - og det hadde jo gitt vesentlig større underholdningsverdi synes i alle fall jeg...

Hun ble ikke behandlet dårlig, hva skulle hun kunne forvente som løper og deler noe som er delt med henne i fortrolighet? At han sa i fra fortjente hun til gangs, at hun fikk sammenbrudd av at han gjorde det og reagerte så irrasjonelt som hun gjorde, det var hun mer enn han som skapte et drama uten like (storm i et vannglass).

Synes han sa fra på en fin måte, selv hadde jeg vært krassere mot henne dersom hun hadde misbrukt min tillit. Men altså, han oppnådde mer enn jeg hadde forventet at han skulle i og med at hun trakk seg, altså fikk han maksimal uttelling (ikke at jeg tenker at hun var noen voldsom konkurrent i utgangspunktet).

Hvis du liker heftig drama, intriger, direkte ødelegging, utpsyking og synes det er gøy når folk oppfører seg dårlig på bekostning av andre... Da er det ikke rart vi har helt motsatt oppfatning av situasjonen på Farmen.

.

Marit delte ikke noe som Trond hadde sagt til henne i fortrolighet, hun fortalte Sofie hva Trond hadde sagt til Ørnulf på kjøkkenet. Marit sa jo det i krangelen, at hun hadde avbrutt drittslengingen mellom de to mannfolka. Trond har tydeligvis snakket så mye dritt bak ryggen til Sofie at han ikke husker hvem han har sagt ting til og i hvilken setting. Så han trodde at Marit delte noe fortrolig, men så var det ikke det hun hadde gjort for han hadde snakket stygt om Sofie ved mange anledninger.

Han sa ikke ifra på en respektfull måte. Respekt er noe annet enn det som ble utvist på brygga.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (2 minutter siden):

Hvis du liker heftig drama, intriger, direkte ødelegging, utpsyking og synes det er gøy når folk oppfører seg dårlig på bekostning av andre... Da er det ikke rart vi har helt motsatt oppfatning av situasjonen på Farmen.

Klart jeg ikke liker at mennesker oppfører seg dårlig på bekostning av andre, jeg bedømmer mennesker basert på hvordan de er overfor andre...

Men nå er Farmen en konkurranse som handler om å komme lengst mulig og å vinne, dessuten skal det vært underholdning. Klart både konkurransen og underholdningen blir bedre dersom deltagerne gjør alt mer ekstremt.

Man skal ta det for hva det er, jeg ser i alle fall ikke farmen som virkeligheten og i den settingen farmen er så er det definitivt slik jeg ser det ok at deltagerne tråkker mer over hverandre (som blir ugreit i det virkelige liv).

Å lyve, manipulere, psyke ut etc., altså ting som er ugreit i det virkelige liv, i en setting som Farmen er det helt ok synes jeg (og ingen skal bli dømt fordi de spiller det spillet bra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (1 time siden):

Erik Anders (som Tiril sier) spurte ikke om han hadde kjøpt kasteøks. Han spurte "Har du kjøpt deg øks og øvd hjemme før Farmen?" Svaret er NEI, sa Trond med da snakket han ikke sant, selv om Erik også presiserte hvor viktig det var at han var ærlig.

Ikke sikkert hverken Trond eller Sofie har råd til bilen. De lå jo ut med over 200.000 cash i skatt for å beholde den.

Han var jo ærlig på å ikke ha kjøpt seg øks for å kaste med; ergo ei kasteøks 

Å kaste i 20min med øksa du har liggende hjemme når man får 2 dager varsel på at man skal inn på farmen er ikke å legge seg i hardtrening 

Trond kjøpte seg ikke ny øks for å øve, ergo svarte han ærlig. Ikke Trond sin feil at Erik Anders, selverklært verdensmester i alt bommet på blinken og fikk knapt noen poeng 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket at Eli Kari og Ingebjørg (Ingeborg?) hadde tatt med seg rullatorer til premierefesten og poserte sammen med Aurora😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er dum men hvordan klarer de å ikke avsløre hvem vinneren er i realityserier?   De som blir stemt hjem tidlig eller taper i konkurranser drar vel hjem?  Da skjønner jo hele bøgda/byen at DE ikke vant og ryktene sprer seg.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (På 20.2.2023 den 19.47):

Jon Almås hadde nok irritert på seg gråstein der inne - han er jo «Kopperud»  😝

Jaa, jeg vil ha Kopperud på Farmen 😁😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Djungelvrål said:

Mulig jeg er dum men hvordan klarer de å ikke avsløre hvem vinneren er i realityserier?   De som blir stemt hjem tidlig eller taper i konkurranser drar vel hjem?  Da skjønner jo hele bøgda/byen at DE ikke vant og ryktene sprer seg.  

Ofte på sånn reality drar de ikke hjem, men bor på hotell eller et annet sted i nærheten av innspillingen frem til finalen.  Men vet ikke hvordan det er på Farmen. Uansett så har de nok ganske grundig kontraktfestet at de som ryker ut må holde lav profil :)

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (3 timer siden):

Ofte på sånn reality drar de ikke hjem, men bor på hotell eller et annet sted i nærheten av innspillingen frem til finalen.  Men vet ikke hvordan det er på Farmen. Uansett så har de nok ganske grundig kontraktfestet at de som ryker ut må holde lav profil :)

Alex fortalte jo at han hadde reist hjem og overrasket dama 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Djungelvrål skrev (6 timer siden):

Alex fortalte jo at han hadde reist hjem og overrasket dama 

Jo men det var jo helt i slutten. Er en forskjell på om du ryker hjem i uke 1 eller om du er i semifinalen.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Babyface said:

Har forresten noen gang TV2 svart på hvorfor deltakerne ikke kler seg tidsriktig på Farmen?

Tipper det er fordi kjendisene sine honorar er så skyhøye at tv2 må ha inn reklameinntekter for å dekke dem 🙈

På vanlige farmen har vel deltakere noe mer frihet, tror jeg. Men jeg er usikker :sjenert:

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (34 minutter siden):

Har forresten noen gang TV2 svart på hvorfor deltakerne ikke kler seg tidsriktig på Farmen?

Da får de jo ikke reklameinntekter. De er jo levende reklameplakater for bla. turklær. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...