Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Grüner skrev (10 timer siden):

Ørnulf og Aleks tipper jeg er de som stiller svakest i den faste kokkekonkurransen. Trond er jo kokk, Christopher har vært med i Camp Kulinaris og Sofie tror jeg kan gjøre det ganske bra hvis hun er skjerpet.

Huff, aleks har sikkert aldri laget noe mat i hele sitt liv. Synd Jan Tore ikke være med på matlaging, her tror jeg han kunne briljert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adobyen
Kvittre skrev (1 time siden):

Huff, aleks har sikkert aldri laget noe mat i hele sitt liv. Synd Jan Tore ikke være med på matlaging, her tror jeg han kunne briljert.

Å ja, det er stor forskjell på folk når det gjelder matlaging. For noen virker det helt opplagt og alt de lager blir bra, mens andre hater det og klarer knapt å finne seg ei brødskive. Aleks er glad i mat da, og har nesten våte drømmer om ostepølse 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (1 time siden):

Huff, aleks har sikkert aldri laget noe mat i hele sitt liv. Synd Jan Tore ikke være med på matlaging, her tror jeg han kunne briljert.

Aleks var med på 4 stjerners middag, han imponerte ikke. 

Om jeg ikke husker feil var det pølser i lompe til forrett

Han er nok ikke interessert i å bruke noe særlig tid på kjøkkenet - herlig fyr da  :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir for dumt av Ingrid å kalle Trond, Jan Tore og Ørnulf for «gamlisene» der hun ligger i senga sammen med Sofie, Christoffer og Aleksander…..Ingrid har bikket 30 og er ikke en ungmø selv akkurat, i allefall ikke en «ung jente» som hun betegnet seg selv og de andre unge kvinnene som. Trond er bare litt over 50. I mitt hode så er «gamliser» 70+

(folk i 30-åra er voksne mennesker, ikke unge jenter/gutter)

  • Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (På 14.2.2023 den 12.39):

Jeg heier på Ørnulf, og deretter Christopher. 

Håper Ingrid ryker ut først, at hun taper for 'gæmlisene' som hun kalte Trond og Ørnulf.

Virker bare utrolig umodent å være over 30 selv og snakke om «gæmliser»… 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (15 minutter siden):

Synes det blir for dumt av Ingrid å kalle Trond, Jan Tore og Ørnulf for «gamlisene» der hun ligger i senga sammen med Sofie, Christoffer og Aleksander…..Ingrid har bikket 30 og er ikke en ungmø selv akkurat, i allefall ikke en «ung jente» som hun betegnet seg selv og de andre unge kvinnene som. Trond er bare litt over 50. I mitt hode så er «gamliser» 70+

(folk i 30-åra er voksne mennesker, ikke unge jenter/gutter)

Enig. Man er godt voksen når man er i 30-åra. Ungdomstiden er over for lengst.

Endret av K_mb
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Obs; spoiler for onsdag, ikke trykk på å les hvis du ikke vil vite 

Spoiler

Elsket det mugne ansiktet på Ørnulf da det ble avslørt at morgendagens konkurranse bie i smia og han følte seg uovertreffelig siden det var bare han som hadde smidd før av de som skulle til pers, og Trond holdt smie-kurs for de andre og de holdt på hele kvelden. Christoffer ble helt rå! Så bare hvor Ørnulf surnet skikkelig til😄 

Håper Trond eller Sofie vinner. Ville egentlig vært skikkelig kult om Sofie hadde slått ut Trond og Ørnulf! Dessverre er jeg redd hun ryker hvis det kommer til kunnskap, for hun har ikke lest mye i gårdsboka. Trond har lest mye mens han har stått på kjøkkenet. Tror også Ørnulf har lest seg opp. Fordelen til Sofie er at minus de to ukene hun satt i ysteriet så har hun deltatt på mye forskjellig, så håper hun klarer å tenke logisk og sette praksis ut i teori. Eller at hun nileser i siste innspurt og har klisterhjerne 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (23 minutter siden):

Synes det blir for dumt av Ingrid å kalle Trond, Jan Tore og Ørnulf for «gamlisene» der hun ligger i senga sammen med Sofie, Christoffer og Aleksander…..Ingrid har bikket 30 og er ikke en ungmø selv akkurat, i allefall ikke en «ung jente» som hun betegnet seg selv og de andre unge kvinnene som. Trond er bare litt over 50. I mitt hode så er «gamliser» 70+

(folk i 30-åra er voksne mennesker, ikke unge jenter/gutter)

«Ung jente» er hun ikke, men en «ung dame/kvinne» Hun er 31 år. Det er et godt stykke opp til Trond (52) og Ørnulf (65)

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Jeg synes det har vært unge mot disse såkalte gæmlisene hele veien i år. Skjønner ikke hva det er med dem egentlig. 30-åringene har av og til oppført seg som småunger. De deltar jo på like vilkår i en konkurranse.  Bortsett fra det, så er de jo en fin gjeng med folk.  Den eneste som skilte seg kraftig negativt ut for meg med dette aldersfjaset, var selvsagt Aurora 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Kult at Trond vant roing. Tydelig skuffet Ørnulf. 

Blikket til Ørnulf når Trond deler smietips. Han bare.... 

Trond har spilt best av alle, og jeg er selvsagt skuffet over hvordan han behandlet Marit. Det ser det ut som han er også, Han ser veldig tung ut i blikket av og til. Jeg tror han tenkte mye på den situasjonen resten av tiden på Farmen. Han hjelper de andre i Smia. Det er veldig bra. 

Haha Ørnulf tydelig sur når han observerer i Smia.

(Ikke ferdig med episoden, nå er de i smia). 

 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens episode var morsom! Likte veldig godt presisjonsoppgaven. Får lyst å prøve den selv når det høres så enkelt ut, men så mange alltid bommer 😅 Syns det var kjedelig at Ørnulf gikk videre da.

Veldig usikker på om jeg likte endringen av hinderløypa! Virker veldig tilgjort at akkurat i år når vi har 3 spreke unge deltakere, og 1 litt mindre sprek og ung - så var denne gjort om slik at den ene kan ha en bedre sjanse. Jeg kunne godtatt en BLANDING, slik som at hvert feil svar på spørsmålene gir 20 sekunder ekstra tillagt tid eller noe. Men på denne måten her så ble det jo èn ren hinderløype og èn ren kunnskapskonkurranse - hver for seg. Men likevel samtidig - veldig rart!

Glad for utfallet da! Heier veldig på Sofie, så sååå glad da hun gikk videre med hårfin margin. Men at hun valgte en dongerishorts og løpe/svømme i! 😳 Det finnes vel ikke noe tyngre plagg.

Ellers må jeg bare si at jeg eeeeelsker latteren til Aleks! Har jo fulgt han lenge, men alltid som et "påheng" til Martine, så det har vært så deilig å se han på Farmen som bare Aleksander. Liker han bare enda bedre da. Og denne latteren er bare så ekte og herlig 😄

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (3 timer siden):

Jeg synes det har vært unge mot disse såkalte gæmlisene hele veien i år. Skjønner ikke hva det er med dem egentlig. 30-åringene har av og til oppført seg som småunger. De deltar jo på like vilkår i en konkurranse.  Bortsett fra det, så er de jo en fin gjeng med folk.  Den eneste som skilte seg kraftig negativt ut for meg med dette aldersfjaset, var selvsagt Aurora 😂

Hvis noen har oppført seg som småunger så er det de såkalte "gæmlisene" :fnise: De har jo ikke gjort annet enn å krangle og knuffe hele veien!

Men akkurat Aurora var i en klasse for seg selv ja 🤣

 

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (5 timer siden):

«Ung jente» er hun ikke, men en «ung dame/kvinne» Hun er 31 år. Det er et godt stykke opp til Trond (5

skruf skrev (5 timer siden):

Synes det blir for dumt av Ingrid å kalle Trond, Jan Tore og Ørnulf for «gamlisene» der hun ligger i senga sammen med Sofie, Christoffer og Aleksander…..Ingrid har bikket 30 og er ikke en ungmø selv akkurat, i allefall ikke en «ung jente» som hun betegnet seg selv og de andre unge kvinnene som. Trond er bare litt over 50. I mitt hode så er «gamliser» 70+

(folk i 30-åra er voksne mennesker, ikke unge jenter/gutter)

 

Christopher er vel enda eldre, straks 34 år. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LivLaga skrev (På 14.2.2023 den 8.21):

Dette☝️ 

Trond irriterer meg bare mer og mer! Han får jo veldig mye skryt av de andre der inne, men virker nesten som det går helt til hode på han. Virker ekstremt selvbevisst og virker som det viktigste her i verden er å fremstå som selvoppofrende og perfekt. Han kan jo aldri innrømme at han gjør noe for sin egen skyld, selv om det er helt åpenbart at alle tenker på seg selv til syvende og sist, og Trond er der også for å vinne! 

Likte Erik sånn sett. Hadde sikkert blitt sprø av å være sammen med han 24/7, men han er hvertfall seg selv og tør å stå i det.

Har det noe å si. Om han har øvd eller ikke, så traff uansett Erik veldig dårlig og hadde  nok røket uansett. Han har vel muligens dårligste poengsum av alle som har prøvd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens program: 

Spoiler

Steinkonkurransen: Spennende konkurranse, men en konkurranse som favoriserer de fysiske, og helst menn. Overraskende at Trond vant. Trodde Ørnulf, Aleks og Christopher skulle slå Trond i denne. God egosmurning for Trond dette.

Smiing: Litt usikker på hvorfor Tiril startet konkurransen med en klokke, og ropte "tid" når de skulle starte. Er ikke vinneren førstemann som vrir om nøkkelen i boksen? 
Smiing er en vanskelig konkurranse, og i år som alltid så faller de fleste ut tidlig og seieren blir stående mellom to stk. Og stort sett alltid er det to menn. Kjedelig. Ørnulf vant, selvsagt. Men jeg stusset over at han fikk presse nøkkelen skjevt inn i låsen, noe han i utgangspunktet ikke skal. Når dette gjøres trenger den ikke være helt 100%. Jaja. 

Survival of the fittest sålangt, der Sofie og Ingrid har vært sjanseløse. 

Matlaging: Godt at Trond ikke er med, for da hadde ikke dette vært særlig spennende. Bortsett fra Aleks, så så det ganske jevnt ut, men Sofie var best. Litt trist at trioen Aleks, Ingrid og Christopher må forlate gården, og kanskje særlig siden de forlater på bekostning av Trond og Ørnulf.

Det er en selvfølge at jeg heier på Sofie nå. Ønsker at hun skal møte Trond i finalen. Håper virkelig ikke at Ørnulf vinner. Men nå ligger det vel an til at Trond eller spesielt Ørnulf vinner. Hadde vært typisk. Så kjenner ikke at jeg er særlig begeistret for finalen nå. 

Finaleuken er alltid en høydare i sesongen, og hver gang tenker jeg "hvorfor kjører de ikke mer konkurranser ellers i sesongen også?". De kunne f.eks kjempet om å bli storbonde. Eller kanskje immunitet mot å bli førstekjempe eller andrekjempe. Mye mer givende å se de konkurrere enn at de vaser rundt og hakker på hverandre.

 

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker at Trond ligger bra an. Det ligger nok mye taktikk bak hans måte å være på. Kan hende det er den gode maten han lager som har sikret ham så lenge. Men han har kommet med disse brå kommentarene. Det er jo folk som blir overrasket over det. Ble snodig når han skjelte ut Marit rett etter hun kom fra Torpet med de andre finalistene så hun ble helt satt ut og dro. Folk må vel ta opp det hvis han kommer helt til finalen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmen er en mannekonkurranse hvor mennene vinner hver gang (med få unntak). Hvorfor kan de ikke lager oppgaver som er mer kvinnevennlig??? 🙄

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...