Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 hours ago, K_mb said:

Enig i alt! 

Ble også irritert når Jan Tore måtte helle bensin på bålet med å si at ingen andre enn Trond hadde støttet henne. Hva er det for noe å si til et fortvilet menneske som hadde fått nok!? 

Hèlt malplassert kommentar av Jan Tore og medvirket nok litt ekstra til å bikke Marit over. Der var den sosiale antenna knekt i fillebiter. Han prøver virkelig for hardt/lite innimellom 🙈

Endret av Tradegy
  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe imot om Kristoffer eller Sofie vinner? De eneste jeg kan tenke meg nå. Eventuelt Aleks/Alex

Endret av Majer
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Ojoj - ingen tvil om at Trond spiller spillet nå. Prøver å påvirke Ingrid til å velge Erik. Og gjør Jan Tore kjempe glad ved å si at han er ønsket og verdig som finalist. Her sanker han inn deltaker-stemmer med tanke på å få en kniv selv som finalist tror jeg. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (13 minutter siden):

Noen som har noe imot om Kristoffer eller Sofie vinner? De eneste jeg kan tenke meg nå. Eventuelt Aleks/Alex

Jeg heier ikke på Sofie 😅 syntes sånn «hun sa at du du sa at jeg var ditt og datt» er en ekstremt umoden ting å ta ting opp på. summasummarum var det hun som var katalysatoren til at Marit reiste. 

heier på Erik, Alexander og Christoffer 😅

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (3 timer siden):

Jeg ble ikke søkkimponert over unnskyldningen, men dådyrøynene var der, Sofie kjøpte det og saken ble "henlagt", så da er det godt nok for meg :) 

Trond bærer ved seg en usunn stolthet. I ene øyeblikket skal han ikke spille, men i neste spiller han. I ene øyeblikket tar han andre for å lyve eller baksnakke, men i neste både lyver han og baksnakker selv. I ene øyeblikket skal han være så ordentlig og saklig, men i neste så er han så slu og usaklig at det halve kunne vært nok. Ufattelig dobbeltmoralsk. Og så klarer han ikke la ting ligge. Alt skal lukes opp i rundt han i jakten etter unnskyldninger og syndebukker for sine egne blemmer. Prat, prat og prat. Det er om å gjøre å lage seg selv til offer og å frikjenne seg selv. 

Det pussige er at når Sofie, basert på Marits historie, konfronterte Trond med hva han hadde gjort og sagt om Sofie, så bekreftet Trond situasjonen og ba om unnskyldning. Men når Marit i angrepet fra Trond skulle forsvare seg selv med handlingen Trond hadde bekreftet og unnskyldt for, nei da ble Marit utrolig nok avfeid, og Uggulf benyttet selvfølgelig anledningen til å beskytte "sine egne" helt uavhengig hva som var sant eller ikke.

Så jo mer jeg tenker på det jo mer kan jeg forstå at Marit fikk nok og reagerte slik, selv om det så barnslig ut.
Men når du vet du har rett, og blir møtt med avkreftelser, diskrediteringer, beskyldninger og mistenkeliggjøring i flokk, altså stygg gaslighting, samt at ansvaret for ugjerningene fra Trond blir lagt på Marit, da blir det ikke lett å holde seg i skinnet. Bedre blir det heller ikke når Jan Tore benytter anledningen til å skyte Marit i hofta midt i oppkoket. 

Og måten Trond med sinnatryne stod èn meter med pekefingeren i trynet mot Marit og konfronterte henne med "du vet hva du har gjort!" rett etter at hun ankommer gården... altså... Jeg tror det hadde raknet for meg også. Og de nord-norske glosene som da hadde kommet ut hadde ikke hørtes pent ut.

Marit ble utsatt for flere ulike og grove hersketeknikker fra hun landet skoene på brygga til hun gikk i sinne. Av tre menn med Trond i spissen, uten noen støtte. En stygg hendelse, egentlig. Ikke rart at Marit hadde frustrasjonen på utsiden av kroppen.

Ja, jeg forstår Marit godt i den sammenhengen rundt bålet.

Men Marit er jo også ganske blind for egen oppførsel. Hun virker å ha en offermentalitet der inne og en hard og kvass tone når hun snakker med folk hun er uenig med. Himler med øynene og klarer ikke holde seg fra å være ganske barnslig i mange sammenhenger. Oppfarende og overdriver. Men det gjør jo så mange der i år. 😅

Disse realityseriene er ganske fascinerende å se på, når det får frem så stygge sider ved folk jeg egentlig tror er ganske allrighte IRL.

Endret av Blåttvann
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Spoiler

Hvem blir andrekjempe? Erik er etter eget utsagn veldig sprek og sterk, og han vil nok pugge gårdsboken så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marco- Farmenhunden er død etter sykdom.. 💔:trist:Blir vel litt drøyt å legge denne under "Rip-kjendiser som har gått bort", men den bikkja har jo vært på Farmen :nikke: Han er jo så søt der han febrilsk føler han er bitteliten, og prøver å kravle seg under gjerdet 🐶

• Hjerte 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en jævla barnehage, og de eldste er faktisk verst. Denne skinnhellige kokken må være den verste av alle der inne. Baktaler og prater om sine verdier i en salig blanding. Rimelig tydelig at siste krangelen var et desperat forsøk på å gjenopprette imaget og fremstå som "real" til tv-seerne . Det så man også disse med samtalene om å skvære opp, som det har blitt en del av, selvsagt med kamera på slep.  

Endret av BrukonymAner
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (9 minutter siden):

Noen som la merke til at Marit la im gebrokkent østlandsk nåe hu kjefta?? 

Det har hun gjort gjennom hele oppholdet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ombestemt meg. Ørnulf er hakket bedre enn Trond. Med Ørnulf er det mer «what you see, is what you get.  Med Trond vet man aldri. Han er en slange. Unner han ingen seier. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krutthøna skrev (5 minutter siden):

Jeg har ombestemt meg. Ørnulf er hakket bedre enn Trond. Med Ørnulf er det mer «what you see, is what you get.  Med Trond vet man aldri. Han er en slange. Unner han ingen seier. 

Enig! Trond er den verste, falskeste spilleren på farmen😡

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (2 timer siden):
  Skjul innhold

Hvem blir andrekjempe? Erik er etter eget utsagn veldig sprek og sterk, og han vil nok pugge gårdsboken så mye som mulig.

Spoiler

Han er jo god venn med Alex, men samtidig er han mest fokusert på å vinne, så mulig han velger han eller Jan Tore ? Jeg tror ikke han velger Trond eller Ørnulf når alle har utpekt de som de største konkurrentene, han velger nok den han selv tror han har best sjans til å slå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens episoder: 

Spoiler

Trond er en mann med mange ansikt, og i dag kom smiskingen hans tydelig frem. Klemmer og duller rundt med Ingeborg og Jan Tore for å smøre egoet deres. Og Trond påstår at han ikke spiller? 

Fascinerende å se at Marit gikk fra å være tung til sinns på Farmen til å bli den koselige og sprudlende dama på Torpet, mens Ingeborg gikk fra å være tidenes mest negative på Torpet til å bli så positiv på Farmen. 

Torpetfinale: Ingeborg vs Erik.
Erik vekslet mellom å smykke seg som den smarteste av de to til å erklære seg som underdog i forkant. Så han virket usikker. Men han tok seieren med 3 kjappe svar, og finalen var over på et blunk. Kanskje den kjedeligste Torpetfinalen som har vært.
Jeg synes 3 spørsmål er for lite i en finale. Svarer man feil på ett spørsmål så har man nesten ikke sjanse å hente det inn igjen. Jaja.

Mye påvirkning rundt Ingrid før førstekjempevalget. Valget falt på Erik. Erik er en allrounder med mye fart og energi i seg, så valget kan forsvares med tanke på finaleuken. Men det var ikke begrunnelsen til Ingrid, og Ingrid tenkte faktisk ikke på finaleuken i valget sitt. Erik ble valgt kun fordi han var den enkleste å velge. Og så er Ørnulf og Trond hennes største konkurrenter med tanke på smiing, øksekast, mat og kunnskap, noe vi vet kommer i finaleuken, så valget ser bare stusselig ut. 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Enig i at det er alt for lite med tre spørsmål. Og i tillegg så rare/enkle spørsmål. Blind høne-uttrykk  liksom.

Selvsagt feigt og rart å velge Erik, viss hun har tenkt å vinne. Nå bare valgte hun slik at de andre ikke skulle bli sure og forbanna på henne. 
Jeg tror Erik blir vanskelig å slå. Både i fysikk og kunnskap/spill. Han KAN faktisk vinne over kokken og Høie. Erik kan boka utenat. 

Sitat

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...