punkyB Skrevet 26. januar 2023 #561 Del Skrevet 26. januar 2023 Ctrl skrev (3 timer siden): Farmen har blitt en kamp mellom eldre og yngre der de yngre blir "umyndiggjort", overkjørt og blir møtt med hersketeknikker for den minste ting av de eldre. Dette overrasker meg. Men til nå synes jeg at det er de yngre, herav Sofie, Aleks, Ingrid og Christopher, som har kommet best ut av årets sesong. Har sansen for disse fire, og håper to av dem står i en finale. Og Ingrid er jo så søt 😊 (tror jeg gjentar meg litt fra tidligere svar men ....) Kommer jo litt an på hva man ønske å oppnå med oppholdet. Er målet å kose seg og ha fine dager så vil jo ungdommene klare seg bra - er målet å klare å utføre oppdragene må man ha noen som har litt kustus. Dette siste ønsker de eldre og da må man ha litt stramt opplegg. Mulig Ørnulf kan ha litt å gå på i kommunikasjonsform - men jaggu trenger de yngre å få en liten realitetssjekk på hva som skal til hvis man faktisk ønsker å få utført noe her i livet. Kan faktisk være at man må kunne motta en ordre fra noen andre og utføre den i det faktiske arbeidsliv. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 26. januar 2023 #562 Del Skrevet 26. januar 2023 Babyface skrev (8 timer siden): Ikke gå på Tv2 play om dere ikke vil vite hvem som ryker ut av Farmen denne uka, tittelen på nyeste Torpet-episode avslører dette. 🙄 Nei, det gjør den ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 26. januar 2023 #563 Del Skrevet 26. januar 2023 lemoncake skrev (7 timer siden): Aurora virker som en hyggelig person, men kan ikke være den skarpeste kniven i skuffen akkurat. En trenger ikke å ha levd et langt liv for å vite hva Farin er. Det står jo til og med tydelig på en del sukker pakker som selges i butikken. Feks Brun Farin. Hun er jo faktisk 30 år. Synes det er ganske fair at utfordrerene må ut i en konkurranse enn at det kun er deltakerne som avgjør. Det teiteste var jo at hun mente konkurransen var urettferdig fordi Kjær og de andre «gamle» tross alt hadde levd i gamle dager og opplevd krigen og derfor hadde et fortrinn i konkurransen. Det er en gårdsreality hvor de skal leve som i 1923 (men med moderne klær, plasthansker og badestamp 😉), og konkurransespørsmålene er alltid relatert til gårdslivet eller den tiden. Hva trodde hun hun skulle få spørsmål om? Hvem som var vinner av siste sesong av Pærra»? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 26. januar 2023 #564 Del Skrevet 26. januar 2023 Grüner skrev (5 minutter siden): Det teiteste var jo at hun mente konkurransen var urettferdig fordi Kjær og de andre «gamle» tross alt hadde levd i gamle dager og opplevd krigen og derfor hadde et fortrinn i konkurransen. Det er en gårdsreality hvor de skal leve som i 1923 (men med moderne klær, plasthansker og badestamp 😉), og konkurransespørsmålene er alltid relatert til gårdslivet eller den tiden. Hva trodde hun hun skulle få spørsmål om? Hvem som var vinner av siste sesong av Pærra»? Sant. Spørsmålene var jo ikke akkurat så vanskelig. «Hvor mye er det i ett dusin?» må vel være et av de vanligste spørsmålene i spørrekonkurranser og som jeg er rimelig sikker på at de fleste har lært om på skolen. At en ikke husker svaret er jo greit, men å si det skyldes alder blir bare for dumt. Og håper hun tullet med at han Kjær hadde opplevd krigen… At hun tok litt hardt i for å påpeke at han var eldre enn henne. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 26. januar 2023 #565 Del Skrevet 26. januar 2023 rudolf-75 skrev (8 timer siden): De spørsmålene hun ikke kunne svare på er såkalt allmennvitenskap som de aller fleste får med seg i løpet av den tiden de går på barneskolen og når hun ikke klarte å svare korrekt på noen av de 3 enkle spørsmålene der så sier det ikke så rent lite om hvilket nivå hun er på rent kunnskapsmessig. Hun uttalt jo også at de eldre personene på farmen hadde opplevd krigen og at hun anså seg selv som en mye mer verdig vinner enn motstanderen fordi hun var "genuin".. Mente hun da at han andre var falsk? Jeg synes hun er helt lost, for all del, men generelt mener jeg en ikke må vite alt om alt for og lære bort noe. Jeg vet ikke helt hva hun jobber med og influncer med, har bare sett henne i masse tv- programmer. Mulig hun mente andre var falske, men tror ikke en skal legge så mye i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 26. januar 2023 #566 Del Skrevet 26. januar 2023 Grüner skrev (3 timer siden): Det teiteste var jo at hun mente konkurransen var urettferdig fordi Kjær og de andre «gamle» tross alt hadde levd i gamle dager og opplevd krigen og derfor hadde et fortrinn i konkurransen. Det er en gårdsreality hvor de skal leve som i 1923 (men med moderne klær, plasthansker og badestamp 😉), og konkurransespørsmålene er alltid relatert til gårdslivet eller den tiden. Hva trodde hun hun skulle få spørsmål om? Hvem som var vinner av siste sesong av Pærra»? Nja, hun leste jo i gårdsboka for og forberede seg 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 26. januar 2023 #567 Del Skrevet 26. januar 2023 Aurora er fabelaktig på underholdning Av henne og Ingeborg hadde jeg mye heller våknet opp med førstnevnte 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 26. januar 2023 #568 Del Skrevet 26. januar 2023 Tradegy skrev (11 minutter siden): Aurora er fabelaktig på underholdning Av henne og Ingeborg hadde jeg mye heller våknet opp med førstnevnte Underholdende helt til hun kaller deg gammel 80-åring! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerKommerMummi Skrevet 26. januar 2023 #569 Del Skrevet 26. januar 2023 Aurora tullet selvfølgelig med det enhjørning greiene da. Spurte treårigen min nå hva farin er. Hun svarte: Farin er det samme som sukker. Hun har sett Hakkebakkeskogen på teater da, hvis ikke hadde hun ikke kunnet det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtFo Skrevet 26. januar 2023 #570 Del Skrevet 26. januar 2023 Hvorfor får de så mye vin? Er det alkolfritt, eller vil man ha dem full så det blir litt «action»? Skjønner ikke hvorfor alle blir så glad for å få vin, jeg hadde blitt skuffet om det alltid var belønningen! Kunne heller fått en fruktkurv, bakverk eller noe annet annet spisende. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 26. januar 2023 #571 Del Skrevet 26. januar 2023 EtFo skrev (2 minutter siden): Hvorfor får de så mye vin? Er det alkolfritt, eller vil man ha dem full så det blir litt «action»? Skjønner ikke hvorfor alle blir så glad for å få vin, jeg hadde blitt skuffet om det alltid var belønningen! Kunne heller fått en fruktkurv, bakverk eller noe annet annet spisende. Er det så mye? Hadde skjønt deg hvis de ga de 3 flasker hver. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moth-Ear-Earth Skrevet 26. januar 2023 #572 Del Skrevet 26. januar 2023 Krutthøna skrev (12 timer siden): Og kuer er det dyret som tar nest flest liv i Norge 😳 Ja 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 26. januar 2023 #573 Del Skrevet 26. januar 2023 (endret) HerKommerMummi skrev (På 26.1.2023 den 18.37): Aurora tullet selvfølgelig med det enhjørning greiene da. Spurte treårigen min nå hva farin er. Hun svarte: Farin er det samme som sukker. Hun har sett Hakkebakkeskogen på teater da, hvis ikke hadde hun ikke kunnet det. Ja, lærte også det først gjennom Hakkebakkeskogen i 3-4 års alderen. Men med eller uten Hakkebakkeskogen, så skal man ha fått med seg dette før fylte 30 år…. Endret 31. januar 2023 av Irja 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerKommerMummi Skrevet 26. januar 2023 #574 Del Skrevet 26. januar 2023 Irja skrev (2 minutter siden): Ja, lærte også det først gjennom Hakkebakkeskogen i 3-4 års alderen. Men med eller uten Hakkebakkeskogen, så sksl man ha fått med seg dette før fylte 30 år…. Ja, helt enig i det 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 26. januar 2023 #575 Del Skrevet 26. januar 2023 Irja skrev (På 25.1.2023 den 14.30): Skjul innhold Mye av det jeg har sett av Aurora i reality har jeg tenkt at er tull. Hun gjør seg bare til, et slags image. Men i konkurransen hvor hun og Jan Tore konkurrerer i tema matlaging, blir jeg helt satt ut. Aurora fylte 30 år dagen etter hun røk ut av Farmen. En dame på 30 år som ikke vet at farin = sukker. Hun vet ikke hvor mye et dusin er heller. Og hvertfall ikke et snes. Hadde hun visst svarene, så hadde hun vel svart riktig. Virket som hun veldig gjerne ville bli. Skal jo ikke være mulig?! At hun trodde Trond var 70-80 år, det må jo ha vært en spøk. Eller at hun er lei av å tape mot voksne menn som har opplevd krigen?! (Om Jan Tore Kjær (54 år) ) Husker Aurora fra Charterfeber og lurte på om hun var stokk dum men så skjønte jeg etterhvert at hu og venninna bare tulla. Lekte at de var på luksusferie når de var i harryland (granca) og gjorde seg såååå fine. Hu er egentlig kjempemorsom og da hun sa at han var 70-80 år lo jeg for det er typisk hu. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 26. januar 2023 #576 Del Skrevet 26. januar 2023 Kvittre skrev (12 timer siden): Tønnesjsakk, er der ny gren jeg har gått glipp av? Redd han går for smålig og feigt. Kan aleks briljere med øksekast tross skadet finger tro? Evt tautrekking.. han er vel godt trent? 🤔 Ja, og hva er "sekken"?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 26. januar 2023 #577 Del Skrevet 26. januar 2023 Ctrl skrev (10 timer siden): Jeg håper Ørnulf ryker nå. Jeg klarer ikke å forstå hans humor, framtoning, mannsjåvinisme og sosiale antenner, en utrolig dårlig kombinasjon, opp mot hans rolle som konsernsjef. Etter hver episode så tenker jeg at jeg er glad jeg ikke jobber med eller for han. Spesiell kar. Jeg har fått nok av han nå. Skjønner ikke at deltakerne stemte på Jan Tore foran Aurora. Aurora er den aller svakeste konkurrenten av de to, og absolutt alle ville slått henne i en finale. Selv Aleks. Tenk Aleks og Aurora i finalen av Farmen Kjendis 2023. Den som hadde fått deltakerkniven ville ha vunnet 😄 Farmen har blitt en kamp mellom eldre og yngre der de yngre blir "umyndiggjort", overkjørt og blir møtt med hersketeknikker for den minste ting av de eldre. Dette overrasker meg. Men til nå synes jeg at det er de yngre, herav Sofie, Aleks, Ingrid og Christopher, som har kommet best ut av årets sesong. Har sansen for disse fire, og håper to av dem står i en finale. Og Ingrid er jo så søt 😊 Jan Tore er uten tvil en mye større konkurrent, så det var litt merkelig. Kanskje de tenker at han er god å ha til ukesoppdragene 🤷♀️ Også er han jo en hyggelig fyr da. Jeg heier på Christopher da han jobber bra og virker som en sympatisk fyr. Har sett han i Camp kulinaris også, like kjekk fremtoning der. Så er han i tillegg en fjern slekting av meg 👍😅 Forøvrig helt greit hvis Ørnulf ryker, gammeldags gubbe som jeg er sikker på hadde gått meg på nervene. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 26. januar 2023 #578 Del Skrevet 26. januar 2023 Adobyen skrev (4 timer siden): Ja, gled deg. Den neste Torpet-episoden er virkelig helt syk 😂 Nettopp sett. Blir spennende å se neste. Synd torpet varer så kort. Skulle vært minst 5 min lenger. 😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingo Bongo Skrevet 26. januar 2023 #579 Del Skrevet 26. januar 2023 Synes ikke Ørnulf er så fæl, jeg. 🤷♀️ Jobber hardt og har mye fornuftig å komme med. Jeg har tydeligvis en sjel på 80 år. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 26. januar 2023 #580 Del Skrevet 26. januar 2023 Djungelvrål skrev (49 minutter siden): Husker Aurora fra Charterfeber og lurte på om hun var stokk dum men så skjønte jeg etterhvert at hu og venninna bare tulla. Lekte at de var på luksusferie når de var i harryland (granca) og gjorde seg såååå fine. Hu er egentlig kjempemorsom og da hun sa at han var 70-80 år lo jeg for det er typisk hu. Ja jeg har prøvd å få det frem et par ganger her i tråden at hun har en litt spesiell humor. Godt det er flere enn meg som skjlnner det 😅 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå