Gå til innhold

Dermaroller i ansikt - driver noen med det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet dette var populært hos mange før, men hører lite om det nå.

Er det noen som opplevde langvarige positive effekter av å dermarolle i ansiktet?

Jeg har ikke aknearr, ønsker mer effekt på porer og generell glød. 

Anonymkode: 20ca0...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AprilRyan

Jeg kan ikke svare på noen langtidseffekt, men jeg har begynt med det. Har kun gjort en gang pr uke i to uker så ikke så lenge.

Jeg har aknearr så håper på å dempe dem, men får se hvordan det går etter å ha brukt den litt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått jevnere hud og mye mindre porer. Glød får jeg hvis jeg bruker hyalaronsyre rett etterpå.

Anonymkode: 2815a...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er gjort tester på de man kjøper til hjemmebruk, og påvist gang på gang at det ikke har noen effekt. Nålene er ikke lange nok til å faktisk ha noen virkning. 
Å gjøre det hos hudpleier har effekt, for de har andre redskap.

Anonymkode: 87373...11b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er gjort tester på de man kjøper til hjemmebruk, og påvist gang på gang at det ikke har noen effekt. Nålene er ikke lange nok til å faktisk ha noen virkning. 
Å gjøre det hos hudpleier har effekt, for de har andre redskap.

Anonymkode: 87373...11b

TS her:

Ja nettopp. Tenkte det måtte være en grunn til at hyper la seg igjen. Vurderer å teste dermapen i salong - men virker jo som alt annet litt vel dyrt. 

Anonymkode: 20ca0...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er gjort tester på de man kjøper til hjemmebruk, og påvist gang på gang at det ikke har noen effekt. Nålene er ikke lange nok til å faktisk ha noen virkning. 
Å gjøre det hos hudpleier har effekt, for de har andre redskap.

Anonymkode: 87373...11b

Sukk, det var det jeg tenkte, men måtte jo prøve allikevel. Kanskje jeg heller skal sjekke ut å få gjort det i en salong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å gjøre det i salong hvor de har utstyret som trengs. Har selv prøvd dermapen, bare en behandling foreløpig, men har plan om en til. Men har allerede merket effekt av behandling, bare noen uker siden jeg gjorde det. 

Anonymkode: 07e4c...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Anbefaler å gjøre det i salong hvor de har utstyret som trengs. Har selv prøvd dermapen, bare en behandling foreløpig, men har plan om en til. Men har allerede merket effekt av behandling, bare noen uker siden jeg gjorde det. 

Anonymkode: 07e4c...2dd

Hvilken effekt merket du?

Anonymkode: fe72b...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en elektrisk dermapen kjøpt på nett. Her bytter jeg ut nålene hver gang jeg bruker den. Har flere sterile innpakka nålekapsler jeg setter på pennen. Jeg tar alltid å renser huden, hendene og nålene med alkohol. 
har nå brukt den rundt 5-6 ganger. Bruker dybde 1mm i pannen og under øynene, kinn 1,5-2 og 2-2,5 på dype arr ved kjeven. Bruker alltid bedøvelseskrem først, ellers gjør det ganske vondt. 
 

har merket stor endring i teksturen. Arrene er mye mindre synlige. De skrumper liksom inn. Linjene under øynene har også blitt mindre. Særlig de små. Jevnt over er også hudtonen blitt jevnere. Bruker nå bare bb krem om jeg vil ha litt blekere farge i ansiktet.. (syntes blek hud er finest på meg) 

Er veldig fornøyd så ser ikke poenget med å bruke tusenvis av kr på noe jeg fint kan gjøre selv. ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mlifjeld skrev (3 timer siden):

Jeg har en elektrisk dermapen kjøpt på nett. Her bytter jeg ut nålene hver gang jeg bruker den. Har flere sterile innpakka nålekapsler jeg setter på pennen. Jeg tar alltid å renser huden, hendene og nålene med alkohol. 
har nå brukt den rundt 5-6 ganger. Bruker dybde 1mm i pannen og under øynene, kinn 1,5-2 og 2-2,5 på dype arr ved kjeven. Bruker alltid bedøvelseskrem først, ellers gjør det ganske vondt. 
 

har merket stor endring i teksturen. Arrene er mye mindre synlige. De skrumper liksom inn. Linjene under øynene har også blitt mindre. Særlig de små. Jevnt over er også hudtonen blitt jevnere. Bruker nå bare bb krem om jeg vil ha litt blekere farge i ansiktet.. (syntes blek hud er finest på meg) 

Er veldig fornøyd så ser ikke poenget med å bruke tusenvis av kr på noe jeg fint kan gjøre selv. ☺️

Hvilken type har du kjøpt? Merker du noe på store porer/grovere porer? 

Anonymkode: 20ca0...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja var særlig i pannen og kinnene. Nå er de nesten usynlig om jeg bruker bb crem og gjennomsiktig pudder. Husker jeg pleide å skamme meg over de før, nå tenker jeg ikke på det lenger. Kan jo se at jeg fortsatt har porer, men de har nok krympet endel siden jeg ikke legger merke til dem i speilet. 
 

jeg bruker dr pen som jeg kjøpte på AliExpress. https://m.aliexpress.com/item/4000818041285.html?spm=a2g0n.productlist.0.0.6671wFRIwFRIdn&browser_id=e45485177865428e879fa597f4436103&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=2c2ogmz1ve0cabdd17eec51a6a01a37d0fd31e9370&gclid=
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mlifjeld skrev (12 timer siden):

Ja var særlig i pannen og kinnene. Nå er de nesten usynlig om jeg bruker bb crem og gjennomsiktig pudder. Husker jeg pleide å skamme meg over de før, nå tenker jeg ikke på det lenger. Kan jo se at jeg fortsatt har porer, men de har nok krympet endel siden jeg ikke legger merke til dem i speilet. 
 

jeg bruker dr pen som jeg kjøpte på AliExpress. https://m.aliexpress.com/item/4000818041285.html?spm=a2g0n.productlist.0.0.6671wFRIwFRIdn&browser_id=e45485177865428e879fa597f4436103&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=2c2ogmz1ve0cabdd17eec51a6a01a37d0fd31e9370&gclid=
 

 

Hvordan tør du å bruke den hjemme? Har du tatt kurs?

Anonymkode: 25eda...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

De nålene som selges til hjemmebruk er vel på det meste 0,5 mm. Jeg ville vært forsiktig med å bruke mer enn det til hjemmebruk. Det kan sikkert gå helt fint, men vil tro at risikoen for infeksjoner og sånt er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøvde det for noen år siden da det var "in".
Avsluttet etter sånn 5-6 runder fordelt over et par-tre måneder circa. Det føltes som om noe ikke var rett. Rolleren (som kostet en tusenlapp) nappet i huden uansett teknikk. Huden ble også tørr og ubehagelig i flere dager etterpå. Små kviser som ulmet under huden ble betente. Selv om jeg desinfiserte alt. Og jeg hadde nok ikke peiling på hva slags produkter jeg burde bruke etterpå. Magefølelsen min sa at dette var nok ikke så lurt å fortsette med. Når jeg tenker tilbake på alle YouTube videoene av damene som rullet ansiktet til blods så forstår jeg ikke hva jeg tenkte. Huden min var ikke så ille.

Tror man kan gjøre mye feil som uerfaren kontra i en salong. Og man bør være forsiktig med å oppsøke YouTube for råd og ta det som god fisk.

Har nå et regime der jeg pleier huden som en baby. AHA syrer og masse fukt + vitamintilskudd har gjort underverker når det gjelder glød, hudtone, jevnhet.

Anonymkode: e257f...e6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde også en sånn hjemmerulle da det var populært. Syns kanskje huden ble litt glattere, men begynte heller å ta dermaroller og dermapen hos kosmetisk sykepleier. Da ble huden kjempefin! Jeg hadde aknearr som ble mye mindre synlige, i tillegg til at porene ble mindre og hudtonen jevnere. Veldig fornøyd med å gå profesjonelt. Måtte flere behandlinger til, men syns det er verdt prisen. 

Anonymkode: 0a91c...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 18.29):

Hvordan tør du å bruke den hjemme? Har du tatt kurs?

Anonymkode: 25eda...6cb

Om jeg har betalt for kurs? Nei, alt du trenger å lære er tilgjengelig gratis på nettet. Hvordan jeg tør? Så lenge jeg undersøker og lærer det jeg trenger er jeg ikke bekymret. Og jeg har aldri hatt dårlig erfaring med å gjøre slikt selv. Har faktisk fått skikkelig bra resultater. Men det er kanskje ikke for alle.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
mlifjeld skrev (På 14.2.2022 den 11.06):

Om jeg har betalt for kurs? Nei, alt du trenger å lære er tilgjengelig gratis på nettet. Hvordan jeg tør? Så lenge jeg undersøker og lærer det jeg trenger er jeg ikke bekymret. Og jeg har aldri hatt dårlig erfaring med å gjøre slikt selv. Har faktisk fått skikkelig bra resultater. Men det er kanskje ikke for alle.. 

Den dr pen på Ali express er mye billigere. Har du kjøpe den der? Er du ikke redd for at det skal være falsk kopi? 

Anonymkode: 79a36...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...