Gå til innhold

sminketips til en på 13


Gjest gjesten

Anbefalte innlegg

Gjest gjesten

Jeg er tante til ei på 13 og nå har sminke blitt en stor sak for tenåringen. Moren bruker ikke sminke og ungen ser ut som en treåring som har lånt morens sminke for første gang, og slik går hun på skolen. Har dere noen tips som jeg kan foreslå for tenåringen? Både fargevalg og annet? Hun er en typisk nordisk, lys blond jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste tenåringer er lite mottakelige for tips fra voksne når det gjelder sminke, og selv om vi ikke synes de trenger å sminke seg, vil de så gjerne. Hva med å kjøpe henne noen få, gode basisprodukter? De trenger ikke være så dyre.

Jeg tenker her på et transparent pudder (Body Shop har godt pudder som ikke dekker så mye, og som ikke er så dyrt), en mascara i brunsvart eller svart (Maybelline Sky High Curves), og kanskje en rouge (her anbefaler jeg en av mine favoritter: Maybelline Expertwear Blush i fargen rosewood, som er litt gammelrosa og sikkert pen på lys hud). Kanskje også en gloss eller farget leppepomade i en brunrosa tone (Lypsyl har noen populære)? :)

Litt mattende pudder er mye bedre enn de tykke lagene altfor rosa foundation jenter i den alderen gjerne smører på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

jeg ville gjerne tatt i mot tips da jeg var 13! mamma sminket seg ikke, så det var litt testing (godt jeg begynte da jeg var elleve; nå er jeg flink :Hehe: ).

moren til min bestevenninne hjalp oss litt med pudderet (vær så snill å jevne ut pudderet ned mot halsen og ørene da, jenter...)

synes godt hun kan få tips om mascara og øyenskygge, er vel kanskje det hun bruker mest? og gjerne brun mascara...

brun øyenskygge er veldig trygt og fint når man blir eldre, men på en 13åring synes jeg det blir litt voksent; pastell og farger er det jo mye fint av nå.

er jo nå hun skal eksperimentere, stort sett teknikken de trenger hjelp med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

body shop har timer hvor du kan bli sminkt og hun kan lære det! Det er dyktige folk og vil ta utgangspunkt i at hun er 13...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...