Gå til innhold

Dater du flere samtidig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Generelt nei. Men jeg syntes det er ok at man dater flere fra f. eks. Tinder når man har første eller andre date. Men blir det skikkelig match på første eller andre date, så forventer jeg at hun da er eksklusiv videre, slik jeg forventer av meg selv. 

Anonymkode: 265b3...705

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er greit å chatte med flere, og møte flere parallelt til første møte, tenker jeg. men i det øyeblikket man ønsker å møte noen flere ganger blir det helt feil for meg å ikke kutte alle andre. Og alle fall som minimum før det er aktuelt å ha sex.

Nå syns jeg det bare er slitsomt å ha kontakt med flere da, glemmer jo hva jeg har fortalt til hvem og sånt. Så holder meg stort sett til en av gangen. Er så kjedelig at jeg til og med slutter og sveipe og fjerner kortet mitt fra stokken nå jeg har begynt å prate med noen.😅

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er det ok å date flere samtidig? Eller er det ufint?

Anonymkode: bafdb...7df

Dersom en ikke er eksklusive ser jeg ikke noe problem med det. Dersom en kun dater hverandre er en praktisk talt kjærester i min bok. Det er nyttig å kunne ha litt sammenligningsgrunnlag til en evt. tar den seriøse praten. 

Anonymkode: dc9a4...703

Skrevet
sicario skrev (6 timer siden):

Selvfølgelig er det ok, om man er åpen om det. Greit at datene dine selv Kan velge om de vil date en som dater andre eller ikke. 

Bingo! :)

Anonymkode: e126f...b38

Skrevet

Jeg dater ikke flere samtidig og er ikke interessert i en som dater andre samtidig. Får jeg vite at du gjør dette dropper jeg deg. 

Anonymkode: 5e0d4...b0c

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Dersom en ikke er eksklusive ser jeg ikke noe problem med det. Dersom en kun dater hverandre er en praktisk talt kjærester i min bok. Det er nyttig å kunne ha litt sammenligningsgrunnlag til en evt. tar den seriøse praten. 

Er jo ikke kjærester når man prøver å bli kjent. Men, man føler seg ikke mye spesiell om du daten din samtidig har to, tre andre han er interessert i. Går an å ta for seg en og en til man finner sin match. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

første date, ja. Jeg har datet 4 stk i uka første date og avviste i fleng. 

men blir jo ikke intim med noen på de første datene, eller kysse eller noe sånt.  Skjer det så satser jeg litt på fyren.

Anonymkode: a8813...e0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg dater ikke flere samtidig og er ikke interessert i en som dater andre samtidig. Får jeg vite at du gjør dette dropper jeg deg. 

Første date er ok. Ikke treffe flere fast. 

Man MÅ treffe mange for å finne noen. Du vet hvor crazy ideen er om å finne noen man vil dele resten av livet med?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men blir det skikkelig match på første eller andre date, så forventer jeg at hun da er eksklusiv videre, slik jeg forventer av meg selv. 

Hvordan vet du at det er match da? 

Kom godt overens med en fyr på første date, og han ble helt forferdet når jeg ikke ville ha date nr to. Kjemi er en ting men attraksjon er noe annet.

Skrevet

Nei, det er respektløst. Konsentrerer meg om en om gangen. 

Anonymkode: 4af7f...bef

Skrevet

Ja pleier å ha flere jeg møter/prater med samtidig.

Skrevet

Dette er veldig individuelt, men det er utrolig viktig å være åpen om dette med de man dater. For noen er det greit, for andre ikke. Personlig hadde jeg ikke datet en mann som hadde datet andre kvinner i tillegg, og jeg hadde aldri klart å date flere menn samtidig, det føles bare feil for meg.

Anonymkode: 124d8...8c3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men jeg er jo ikke i forhold med noen av dem. Alle amerikanske datingguruer sier at damer må date flere menn samtidig …

Datingguruer tjener penger på dating...de er ikke interessert i at folk lykkes. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er jo ikke kjærester når man prøver å bli kjent. Men, man føler seg ikke mye spesiell om du daten din samtidig har to, tre andre han er interessert i. Går an å ta for seg en og en til man finner sin match. 

Joa, men vil ikke si det er ufint dersom en ikke tar praten om det. Det er ingen uskreven regel om at en kun dater hverandre om ikke noe blir sagt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nei, jeg dater ikke flere samtidig. 

Om det er ufint? Sikkert ikke i "opplyste " 2022 - hvor ingen skjønner hvorfor det er så vanskelig å få til et seriøst langvarig forhold. 

Jeg tilhører den generasjonen som syns parallell-dating og parallell-puling gjerne etterfulgt av "hvem er faren til barnet ? /" Oi ble en lang liste å varsle om kjønnssykdommer gett" er atferd forbeholdt en viss gruppe av befolkningen. En gruppe jeg selvfølgelig skyr som pesten. 

Skrevet

Ja. To. Har ikke lovt meg bort til noen. Dog, han jeg har data lengst er mest blitt en FF. 

Anonymkode: 7a324...7ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja. To. Har ikke lovt meg bort til noen. Dog, han jeg har data lengst er mest blitt en FF. 

Det er det som er så frustrerende for meg også. Han jeg har datet lengst og som jeg ønsker forhold med mest, vil bare ha meg som ff. Derfor dater jeg andre for å prøve å finne noen jeg vil ha mer enn den første og som vil ha meg og…

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, liker ikke det. Det føles feil, og ærlig talt, ingen er åpne om det. Dere som dater flere samtidig, sier dere virkelig til dem at dere treffer flere andre?

Anonymkode: 48a1a...2bd

Jeg sier det om de spør, ellers ikke. Jeg tar også alltid høyde for at de jeg dater, dater flere enn meg...frem til vi eventuelt har en samtale om å gå fra dating til et seriøst forhold. Hvis man fortsetter å date andre etter en slik samtale, er det selvfølgelig utilgivelig. 

Anonymkode: 06e49...66b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er det som er så frustrerende for meg også. Han jeg har datet lengst og som jeg ønsker forhold med mest, vil bare ha meg som ff. Derfor dater jeg andre for å prøve å finne noen jeg vil ha mer enn den første og som vil ha meg og…

Og slik ender en opp i en evig ff-karusell.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja akkurat sånn er det ! Etter snart et år med denne mannen holder jeg på å bli gal. Jeg vet han liker meg (i fylla elsker han meg til å med, det har han ikke sagt edru da men han er glad i meg det har han sagt) Men, han vil ikke ha noe forhold tydeligvis. Forde det inkluderer datteren hans feks. 

Men han nye jeg liker er litt innunder exen enda, han er ferdig med henne det vet jeg, for det har han vært noen år. Men han har liksom ikke fått orden på livet mtp på barna osv. å har samvær i deres tidligere felles hjem.  

SÅ, alt suger litt og jeg faller så sjukt lett tilbake til han første… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...