Gå til innhold

Løse hunder

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men dette gjelder ikke alle de suverene hundeeierne i Norges land, skjønner du. Alle de som mener de har stålkontroll på hunden sin, uansett hva som skjer, og hvem de møter. De som alltid unnskylder seg med at "ååå, unnskyld, sånn har den aldri gjort før", og klassikeren "den ville bare hilse, skjønner du", etterfulgt av hvor snill den er. Eller de som regelrett driter i omgivelsene sine, og bare gjør slik det passer seg. Er du redd - ditt problem. Ble du hoppet på og griset ned av skitne labber - ditt problem. Ble du angrepet - ditt problem. Sånne idioter finnes det alt for mange av.

De som faktisk har så stålkontroll på hunden sin at de kan ha den løs, uansett, utgjør kanskje, muligens, i beste fall, en promille av hundeeiere. 

Anonymkode: 6cbcc...cdc

Jeg er så redd at kommer bikkja løpende mot meg vil jeg automatisk ta et karatespark mot den. «Ååå unnskyld, jeg er egentlig snill og har aldri gjort noe sånt før».

Anonymkode: 8f3cb...aeb

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg virkelig avskyr hundeeiere som oppfører seg slik. Jeg er selv livredd hunder, og ikke pokker om jeg skal gå nær en fordi eieren er udugelig. Synd det ikke er som i USA.

Anonymkode: 14490...3cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er faktisk båndtvang, så uansett hvor mye kontroll en eier mener å ha, så skal ikke en hund løpe løst i et nabolag.

Jeg har hundeskrekk, og kommer ikke av flekken om jeg ser en hund som er løs. Ofte får jeg da høre "Han er så snill" som unnskyldning fra eieren. Snill eller ikke - en hund er en hund, og de har instinkter som kan slå til når som helst og hvor som helst.

Hunder skal være i bånd alle steder steder utenom der det faktisk er tilrettelagt for at de skal få løpe fritt, f eks i "hundeparker".

Anonymkode: 38320...6ae

Du har min fulle sympati. 

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Feil, det er båndtvang i tettbygde strøk og enkelte plasser hele året, ellers er det fritt fram for å slippe bikkjene i skog og mark under kontroll fra 21 august til 31 mars. Mine bikkjer er løse hver dag i den perioden, og vi har aldri vært i en eneste hundepark.

Anonymkode: d59a5...438

Det var en fri tolkning av loven, akkurat slik den gjengse hundeeier liker det.

(1) Mange kommuner opererer med langt lengre båndtvang enn til slutten av august, her hvor jeg bor er det f.eks båndtvang frem til medio november. (2) Opphør av båndtvang fordrer at eier har total kontroll på hunden(e) sine. Finnes ikke slik kontroll, så gjelder båndtvangen hele året for ekvipasjen. Og da er vi tilbake til at det er ca en promille av hundeeiere som innehar det nivået av kontroll som kreves for at hunden skal gå løs jf gjeldende lovverk. Mulig at du er en del av denne promillen, men du er altså sterkt underrepresentert. Flertallet har halvdresserte hunder som kun fungerer løse under helt ideelle forhold, altså ved fravær av enhver distraksjon, noe som ikke finnes i det fri.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker,samt oppfordring til brudd på norsk lov.

Chantielle mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...