Gå til innhold

Hvilke tilskudd tar dere og hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar vitamin tilskudd og proteintilskudd. Hører flere tar fibertilskudd. Hva med dere? 

Anonymkode: 8efa1...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

D vitamin og jerntilskudd. Begge på resept fra lege 

Anonymkode: 62d84...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tar vitamin tilskudd og proteintilskudd. Hører flere tar fibertilskudd. Hva med dere? 

Vitamin D og B , sink , magnesium og tran . Tar D pga påvist lavt . Pluss d er vinter , å man bør ta det i alle måneder m R i seg pga mangel på naturlig tilgang på d -vitamin når det er lite sol . Sink pga den øker celledeling / immunforsvar , å jeg har det travelt m å bli helt frisk etter covid . Tran har jeg alltid tatt . B for syn, hud & hår . Magnesium for å bedre d -vitaminopptak , bedre muskelfunkskjon, minske tretthet / utmattelse . 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tar elektrolytter før dager med tunge økter. Jeg svetter mye og trener i tillegg et sted uten ventilasjon. Går ikke tom på samme måten lenger som før jeg begynte med elektrolytter.

proteintilskudd da jeg ikke har sjans til å dekke det jeg trenger igjennom kosthold alene.

Kreatin.

noen ganger blandet koffein+citruline malate som en PWO.

Omega/tran

Endret av sicario
Lenke til kommentar
Del på andre sider

D3 og folat (B9), på grunn av lave verdier. På vinteren tar jeg multivitamin også (da uten D3 og folat (B9) i seg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitamin D3 (for immunforsvar og skjelettet) , B-kompleks (for syn, hud, hår og for nervesystemet), L-serin ( aminosyre for hjernen), omega-3 med multivitamin, L-teanin ( for stress, fokus og søvn), Magnesium (for skjelett, muskel og utmattelse), Ashwaganda (for stress) og MSM (for trening) 

Anonymkode: cc2b0...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Omega 3 med vit. D fordi det er vinter og fordi jeg aldri mer vil oppleve D vit mangel. Folsyre fordi jeg har mangel. Jern i perioder med store blødninger, da nivåene ligger i grenseland. 

Ellers er alle vitaminer og mineraler på et normalt nivå og jeg trenger derfor ingen andre tilskudd. 

Anonymkode: aba27...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

B12, jern, multivitaminer, kalsium, magnesium, biotin og tran. Alt på grunn av påvist mangel dessverre, jeg tar ikke en pille mer enn nødvendig 😅 

Anonymkode: 5c14e...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D-vitamin fordi det var det eneste jeg hadde mangel på. Gidder ikke kaste penger ut av vinduet for å kjøpe piller jeg skal tisse ut, liksom.

Anonymkode: bca08...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...