Gå til innhold

Hva som skjer av ting i mitt liv!

iss

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:klø:

Jeg trenger hudkrem og ansiktsrens, men lar ikke de få ansvar for det.. Ikke når jeg ikke vet hva jeg vil ha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..nei tror nok ikke det er det lureste nei...trenger vel egnetlig ikke så mye..har jo nok parfymer for en stund, og er jo ikke såå lenge til jeg skal ut å reise heller :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iss: Er du sikker på at du ikke har opparbeidet deg krav på sykepenger da? Jeg er sykemeldt og jobber på tilkallingsbasis gjennom vikarbyrå. Jeg har ikke krav på penger de første 16 dagene fra arbeidsgiver, men trygdekontoret skulle vurdere om de betalte det.

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø:Tror ikke jeg har det?? Men åssen vet jeg det da? Åssen kan du få sykepenger når man ikke har fast jobb, eller avtalt jobb??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har krav på sykepenger når jeg har jobbet i mindst 4 uker. Siden jeg har jobbet veldig variert kan de ta et snitt av inntekten min fra en lengre periode. I mitt tilfelle er det best at de regner ut fra august i fjor fram til nå, siden jeg har hatt 1 uke ferie i februar pluss en uke uten jobb.

Det er litt mye informasjon å forholde seg til, så hvis du er usikker kan det være lurt å ringe trygdeetaten å forklare situasjonen din. Det måtte jeg gjøre før jeg turte å sykemelde meg.

Her er litt info fra trygdeetaten:

Hvem kan få sykepenger?

* du må være arbeidsufør på grunn av en funksjonsnedsettelse som klart skyldes egen sykdom eller skade.

* du må ha vært i jobb i minst fire uker .

* du må tape pensjonsgivende inntekt på grunn av arbeidsuførheten. Det er et vilkår at inntekstgrunnlaget for sykepenger utgjør minst femti prosent av grunnbeløpet (1/2 G). Denne inntektsgrensen gjelder ikke for sykepenger i arbeidsgiverperioden.

Deler av sitatet er slettet. I henhold til Kvinneguidens regler er det ikke tillatt å gjengi materiale med kopirett. Se også Kopinors regler. Legg heller inn en link.

Hannen -mod

Endret av Hannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super tante er ikke i form idag,... Hodet er ikke bra, og kjenner det i skuldrene og nakken...

Håper ikke god-ungen skal være her altfor lenge. Svigerinna mi kommer hit etter jobb snart, så kommer vel bror for å hente dem og koble boblebadet i kjelleren.. Men jeg håper de ikke blir for lenge altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabia
Nå har jeg henta tanteungen min, og han sitter nå og nobber..

:icon_question: :icon_question: :icon_question: :icon_question:

Hva er nobber?????

Merker jeg ikke går mest sammen med barn akkurat, har ikke peiling på noe sånt!!! :ler:

Go helg,vennen!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nobbe er nobby perler, sånne bitte små vettu!

:sjenert: Ja jeg meldte meg arbeidsledig i desember og fikk aldri meldekort. Så fant jeg plutselig ut for to uker siden at man skulle sende de inn på nettet. Trodde man fikk de i postkassa jeg!! Så nå må jeg melde meg inn på nytt! Blir så irritert over sånnt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er egentlig ikke bedre... sliten i hodet, er lissom utafor meg sjæl!

Men har jo søte jenter på idol chat da

Være med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Jeg trodde det het nabbi-perler, jeg!? :ler: :klø:

Takk for hyggelig chat!

Håper formen blir bedre i morra. Jeg er supertrøtt, må legge meg snart... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabia
Nobbe er nobby perler, sånne bitte små vettu!

:sjenert: Ja jeg meldte meg arbeidsledig i desember og fikk aldri meldekort. Så fant jeg plutselig ut for to uker siden at man skulle sende de inn på nettet. Trodde man fikk de i postkassa jeg!! Så nå må jeg melde meg inn på nytt! Blir så irritert over sånnt..

Hmm, skjønner ikke helt, men siden du snakka om stryking, er det sånne små "macaronier uten bøy" (herremann for en dårlig beskrivelse.. :ler: ) som man fester på et brett med masse "pigger" på, man fester en "macaroni" på hver "pigg"? Og så når man er ferdig så stryker man og så henger det sammen? Jo, sånn må det være!! Vi hadde jo også sånn, men kalte det ikke for nobber, tror jeg.. Husker ikke hva vi kalte det jeg!!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det het nabbi-perler, jeg!? :ler: :klø:

Takk for hyggelig chat!

Håper formen blir bedre i morra. Jeg er supertrøtt, må legge meg snart... :sove:

Vi sier nobbi, men kommer vel kanskje an på dialekta :klø:

Jeg kryper inn i senga nå jeg og....

Hmm, skjønner ikke helt, men siden du snakka om stryking, er det sånne små "macaronier uten bøy" (herremann for en dårlig beskrivelse.. :ler: ) som man fester på et brett med masse "pigger" på, man fester en "macaroni" på hver "pigg"? Og så når man er ferdig så stryker man og så henger det sammen? Jo, sånn må det være!! Vi hadde jo også sånn, men kalte det ikke for nobber, tror jeg.. Husker ikke hva vi kalte det jeg!!

:ler:

:hoho: Jepp, vi snakker om det samme!! Du får skrike ut når du kommer på hva dere kalte det!!

Hyggelig idol-chat med snuppene!!! Nå må jeg dra sambo i håret for å få han i senga..

Den nye grandis sangen er fengende altspå :ler: Går rundt å synger om lørdagspizza som er total fullkommenhet....

Nei, senga ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...