Gå til innhold

Hva som skjer av ting i mitt liv!

iss

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Little me

Viktig å kunne stole på legen sin. Håper du får et bede inntrykk etterhvert!!

Lykke til med videre prøving!!! :)

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :klem:

Hørtes ut som om du kom til en ok lege og det er bra!

Håper du har det litt bedre og at du fort får en liten spire i magen igjen.

Tenker på deg!

Klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og titter i studiekatalogen jeg fikk link til av Liv..

Her er en liste over de jeg KAN ta. Har sittet og sortert de i prioritert rekkefølge, øverst er best. (kan ta andre studier men de koster penger...)

- Spesialpedagogikk 1, 30p

- Interkulturelle studier 1, 30p

- Kristendom- religion og livssyn 1, 30p

- Utefag fordypning, 30p

- Kunst og håndtverk1, 30p

- Norsk 1, 30p

Interkulturelle og kristendom er to studier som jeg har lik lyst på, men fornuften sier at interkulturelle studier passer best til bachelorgraden min og som passer best til mulig fremtidig arbeidsplasser.. :klø:

Veldig deilig å ha bestemt meg for at jeg vil studere litt til året! Får helt panikk av at jeg bare er hjemme og andre ser på meg som lat... Da blir det til at jeg føler meg lat og... For det finnes jobber som jeg er kvalifisert til å søke med min utdannelse, men det er ikke alltid at alle skjønner at det VIL jeg ikke jobbe med nå. Jeg tror det er viktig å ikke satse for høyt, og si ja takk til jobber jeg ikke vil ha eller føler meg komfortabel til..

Nå gjenstår det bare å finne ut av det lånekassa, og studietingen. Har skrevet i en annen tråd om lånekassen.

For dilemmaet mitt er.

Jeg ønsker å ta to fag a 30p. Etter å ha fått barn ønsker jeg å fortsette. Men det kan være at det ikke lar seg gjøre.

1. jeg kan ønske å fortsette med kun det ene studiet. Hva skjer da med det andre?? Kan jeg søke permisjon på det, og da det året etter? Hva vil da skje med fødselspengene fra lånekassen?

2. Hvis jeg fullfører det ene faget, og finner ut året etter at jeg ikke lenger å ta fag nr 2. Kan jeg droppe det? Hva vil skje med fødselsstipendet da? Kan de kreve at jeg tar eksamen ellers gjør de om noe/alt av stipendet til lån igjen?

3. Hvis alt kræsjer og jeg tar full permisjon fra begge studiene. Krever de da at jeg skal ta eksamen neste år?

4. Krever de da at jeg tar eksamen i begge eller holder det med et av fagene?

Det var deilig å få skrevet det ned, for har vært så mange tanker og spørsmål jeg ikke har klart å formulere....

(Ja det var de listene da baby-e.....) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt mail til lånekassa. Søknadsfristen er ikke før 15. april, så jeg har litt tid på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende... :) Skulle gjerne ha studert mer, om jeg kunne sluppet studielån og eksamen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker litt på det samme jeg også.. Hadde jo vært greit å ha noe å gjøre når man gikk hjemme med baby også.. Lånekassen støtter jo noen fjern-studier, f.eks visse studier hos NKI..gjelder det fødselspenger også mon tro? (si kurset koster 17 000kr , da vil jo egentlig hele den summen bli betalt med fødselsstipend..? )

Endret av cons
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: Ja det er det som blir problemet når man ønsker å ta studie som koster penger! For stipendet kommer jo an på hvor mange studiepoeng studiet er!!!

:frustrert: Har en eller annen form for låsning eller noe i venstre skulder. En nerve i klem eller noe! Kan ikke senke den ordentlig, og plutselig stikker det til...

Passer dårlig sammen med støvsuging.... (fyttikatta så møkkete det har blitt her, jeg skulle jo gjort rent i helga men da blødde jeg jo..) Så jeg støvsuger nå,og tar vasken senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Hei iss! Synes det ser spennende ut alt det du har lyst til å studere! :ler:

Jeg kan dessverre ikke gi deg noe hjelp ifht hvordan det funker med studielån, fødselspenger og alt sånt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går greit miiip!! det er jo en heltidsjobb å skjønne alt dette!!

Har sagt ja til å passe tanteungen min i mårra, har blanda følelser... Ikke det jeg har mest lyst til, men han elsker jo tanta si så blir vel bra..

Tenkte at jeg kunne ta han med på kjøpesenter og spise lunch! Det husker jeg alltid var morro da jeg var liten.. Dra på cafe.. Så det kan vi gjøre. Resten får vi ta på sparket. Greit å ha han her, for da får jeg gjort noe her og. Skal hente han i byen halv 8, og det er tidlig for meg det altså! :ler:

Nå har jeg og sambo tatt oss et deilig bad i det nye boblebadet.. Lagt og lest litt, og så prøvde sambo å løse opp skuldra mi med olje og knaing.. Men kjenner at det ikke hjalp stort, selv om det var deilig :sjarmor:

Nå får jeg ta kveldsrunden før jeg avslutter for i kveld, må jo tidlig opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Har sniklest litt i dagboka di, jeg. Veldig synd at du mistet spiren din, men som du sier så vet dere at dere kan få baby og da er det jo bare å vente på å bli gravid igjen.

Selv venter jeg på den første eggløsningen...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei missb!

Nå har jeg henta tanteungen min, og han sitter nå og nobber..

Måtte ta meg to paracet på tom mage da jeg stod opp, for våkna med skikkelig vondt i skuldra og hodet. Altså sånn spenningshodepine.. Merker at det blir bedre, så nå tenkte jeg å spise litt..

Det må ha vært sinnsykt kaldt i natt, for selv om jeg smurte bildørene med silikonstift i går, kom jeg nesten ikke inn i bilen.. Nå er det -12, men har nok vært enda kaldere...

:klem: Til deg som er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usj er det så kaldt i dag?? Ligger under dyna med feber i dag jeg, og vet jeg må ut med søpla før søplebilen kommer...frister ikke akkurat å forlate senga nei...

Kaos ungen i form i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...