Gå til innhold

Hva som skjer av ting i mitt liv!

iss

Anbefalte innlegg

:sur: Våkna i dag og da jeg gikk på do kom det litt blod og slim....

Ringte legevakta og han ba meg bare holde meg i ro og kontakte egen lege dersom ikke jeg måtte skifte bind ofte. Skulle ringe ned dersom jeg blødde mye..

Jeg kan lissom ikke ligge rett ut helt til mandag!! :klø:

Håper det stopper altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant et sted på nettet:

"- Blod kan tyde på spontanabort, svangerskap utenfor livmoren eller andre problemer. Men en blødning behøver ikke å bety noen trussel mot svangerskapet i det hele tatt. Det er mange mulige grunner til blødning tidlig i svangerskapet. For eksempel at egget graver seg ned eller at det brister en liten blodåre i livmorslimhinnen eller livmorhalsen. En fjerdedel av alle gravide opplever det, og ofte kan vi ikke påvise årsaken til slike blødninger. Men selv om årsaken kan være en bagatell, må du aldri unnlate å oppsøke lege hvis du får blødninger. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Omkring tyve prosent av alle gravide har i løpet av svangerskapets første tre måneder en blødning. Blødningen kan være ledsaget av menstruasjonslignende smerter. Etter en slik hendelse fortsetter som regel graviditeten uten komplikasjoner, og hos færre enn tretti prosent ender det med abort. Det er imidlertid noe økt risiko for komplikasjoner senere i svangerskapet. Selv om økningen er beskjeden anbefaler man at kvinnen får tilbud om hyppigere kontakt med legen eller jordmoren resten av graviditeten. I tillegg er det fint om kvinnen legger vekt på trivsel for seg og fosteret ved et sunt levesett fysisk og psykisk."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo mer jeg leser rundt jo mer rolig blir jeg.. Har jo ikke voldsomme blod-mengder, bare litt. Er bare kjedelig å måtte ligge helt i ro når været er såååå nydelig og jeg og lucky skulle på bliblioteket idag!!!

Kjedelig......

Glemte å skrive at jeg har nesten ingen smerter da, bare murring... Det må vel være bra?? leste at dersom man spontanaborterer skal det komme sterke smerter i tak....

Endret av iss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med deg og nurket, og at blødningen stopper snart... Men som du selv har funnet ut så trenger ikke små blødninger å tyde på noe galt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra ja..kan jo være mange ufarlige grunner til blødning!

Håper det slutter snart da, så du slipper å bekymre deg i det hele tatt og kan hoppe og danse fordi du er gravid!!!! :hoppe::hoppe::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Iss!

Kjedelig at du skulle måtte engste deg over dette i begynnelsen av svangerskapet. Det er mange som får slike blødninger i begynnelsen av svangerskapet uten at det betyr noe.

Det går nok bra skal du se!

:klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vennen...Nå er det bare å ligge skinnflat ja! Dette skal gå så bra så!

Men det er bare lov å stå opp for dobesøk nå!! Den lille spiren skal klore seg hardt fast nå...

Tenker på deg hele tiden! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro. Blødninger tidlig i svangerskapet er svært vanlige og betyr som regel ingen ting. Hvis det var bare litt og ikke gjorde vondt, er det sannsynligvis ingen fare på ferde. Det er ingen grunn til å ligge i senga. Spontanaborter på et tidlig stadium skyldes i de fleste tilfeller feil på fosteranlegget - det ville uansett ikke blitt et levedyktig barn, og da hjelper det ikke å legge seg til sengs. Det kan i noen få tilfeller hjelpe på de som aborterer seint (2. trimester) gang etter gang , men ved fem uker - neppe.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: til dere som har vært innom!!!

Ligger på soffan og tar det helt med ro. Sambo passer på meg, og han er helt overbevist om at dette går bra. Vi har lest litt på nettet og er jo vanlig å blø lit!! Lucky har vært på besøk og det var super koselig :kyss: Ho hadde kjøpt en bok til meg og.....

Magen min er som en mensen mage, med murringer.... Ingen smerter foreløpig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

GRATULERER ISS!!!! :hoppe::hoppe:

Angrer på at jeg ikke var innom nett i går, for jeg gikk jo glipp av all morroa!!! :hoppe: Så morro!!!

Jeg også blødde litt i starten. Rundt uke 6 tror jeg, og jeg kjenner meg så godt igjen!! Ble jo livredd jeg! Og jeg hadde også mensenmurringer, har noen av de enda også. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og som du kanskje husker, så blødde jeg også. Og nå sitter jeg jo her med min nydelige prins :hjerte: Godt å høre at sambo tar vare på deg, da! :klem:

Så forresten badekaret deres på msn - NICE!!!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...