Gå til innhold

Silikon - erfaringer......

Gjest Ikke innlogget nå.....

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ok, men kom ikke her og si at du ikke er advart:)

Med den kommentaren der tror jeg nok at trådstarter kommer til å holde seg laaaaaaangt unna silikon, plastikk kirurger og klinikker for resten av livet....

Yeah, right.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg må bare spør...hva burde man ta av saltvann eller silikon? å hva er forskjellen? (altså hvorfor velger man det ene fremfor det andre...jeg vet jo forskjellen på silikon å saltvann :ler: )

Gjest lilletroll
Skrevet
Så jeg har en del spørsmål da…..-Hvor store proteser la du inn?

-Hvor gjorde du det?

-Jeg ser at det er vanlig å legge dem inn fra undersiden slik at man får et lite arr under puppen. Har sett at noen også får protesen lagt inn via armhulen…… Er dette et større eller vanskeligere inngrep? Jeg ville tro at det må være mindre sjenerende å ha arr under armen enn under puppen???

-Har du fått mange negative kommentarer etter at du ble operert??

-Har du noen gang angret?

-Jeg la inn proteser på 280ml - jeg hadde ikke pupper fra før av i det hele tatt, og var også veldig tynn på det tidspunktet. Puppene mine er nå en B (av og til C).

-Jeg la inn på Fornebuklinikken

-Jeg har arret under puppen - det er mest vanlig i Norge å gjøre det på den måten. Hvorfor vet jeg ikke.

-Ingen negative kommentarer (bortsett fra her inne, da, men DET tar jeg ikke særlig tungt :ler: ) Men i samme setning bør sies, at kun tre personer vet om at jeg har gjort det.

-Jeg har ikke angret en dag!! Er det beste jeg har gjort for meg selv, og jeg har fått myyye bedre selvtillitt, og det er lettere for meg å finne klær.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Herregud, voksne folk må da få lov å gjøre som de selv vil,så lenge det ikke går negativt ut over andre... Jeg er heldig(syns jeg) og har store pupper naturlig, hvis noen andre ønsker det samme, så hvorfor ikke? Jeg unner andre også å ha det hvis de ønsker det :) Personlig synes jeg både små og store pupper er fint, men det får da være opp til den enkelte hva man vil gjøre med kroppen sin :) har noen venniner med silikon og saltvann, de har gode erfaringer med selve inngrepet og selvtilliten etterpå, eneste de har merket er endel sjalusi fra andre jenter....

Skrevet
jeg må bare spør...hva burde man ta av saltvann eller silikon? å hva er forskjellen? (altså hvorfor velger man det ene fremfor det andre...jeg vet jo forskjellen på silikon å saltvann  :ler: )

Når/hvis/om jeg velger å forstørre mine bryster, så kommer jeg til å velge saltvann. Jeg vet at det pr. i dag ikke er mer risikofylt å legge inn silikonproteser fylt med silikon fremfor silikonproteser fylt med saltvann. Det er nemlig ikke sånn at dersom, og merk dersom, silikonet i protesen skulle lekke, at det vandrer rundt i kroppen. Det legger seg rundt protesen, og man slipper å lete etter silikonet. Men, det er mere plunder å få det bort før en bytter protese. Lekker saltvannet i silikonprotesen, så tar kroppen det opp. Da blir det lettere, og mindre arbeid for kirurgen å bytte protese.

Svaret på hva som kjennes mest naturlig ut, vil variere med hvem en spør. Noen sier silikon, noen saltvann. Felles for dem begge er at skallet som holder væsken er i fast silikon. ;)

Det kan hende jeg er pysete og lett paranoid :ler:, men jeg føler det er bedre og "tryggere" for meg å legge inn saltvannsfylte proteser. Jeg ønsker å få dem lagt under brystmuskelen. Da vil visstnok denne typen proteser føles mest naturlig. Dessuten er det et fint alternativ for de som ikke har så mye bryster fra før, da de etter forstørrelsen ofte vil føles mer naturlige enn om protesene hadde blitt lagt over muskelen. Jeg ønsker også å få lagt dem inn via armhulen, for å få minst mulig synlige arr. Rekonvalesenstiden er litt lengre når en får lagt de unde muskelen, men det får jeg i såfall bare ta med i beregningen.

At andre har lagt inn silikon, og er kjempefornøyd med det synes jeg er bra. Det er ingenting som er bedre enn at en er glad og fornøyd med resultatet når en har vært gjennom en slik operasjon. :smilbla: En hver må selv velge hva som føles best for dem. Det viktigste er at en er fornøyd i ettertid, uavhengig om en har lagt inn silikon eller saltvann. ;)

Skrevet
Herregud, voksne folk må da få lov å gjøre som de selv vil,så lenge  det ikke går negativt ut over andre... Jeg er heldig(syns jeg) og har store pupper naturlig, hvis noen andre ønsker det samme, så hvorfor ikke? Jeg unner andre også å ha det hvis de ønsker det :) Personlig synes jeg både små og store pupper er fint, men det får da være opp til den enkelte hva man vil gjøre med kroppen sin :) har noen venniner med silikon og saltvann, de har gode erfaringer med selve inngrepet og selvtilliten etterpå, eneste de har merket er endel sjalusi fra andre jenter....

:klappe::klappe::klappe:

Takk, du har skjønt det :)

Tror nok mye av den negativiteten som kommer fra andre jenter, inne på forumet og i verden utenfor, stammer fra sjalusi. De kan nekte for det så mye de vil, men det er min mening. Tror også at det kan være p.g.a. at de har svært liten kunnskap emnet og tror at alle som har implantater har STORE og går rundt og viser dem frem. De har misforstått kraftig..... Jeg tror også at de ikke kjenner noen som har implantater, for hadde bestevenninna dems hatt det, så tror jeg de hadde hatt et helt annet syn på det. Tror også at de som sier "du må være glad i den kroppen du har" o.l. har store problemer med empati og perspektivtaking, dvs. å sette seg inn i andre folks situasjon.

Desverre vil det jo alltid være et par "blonde" beibs som velger kjempestore implantater og går rundt og brifer, og derfor vil den generelle oppfatningen være at man tror alle som har implantater er slik, for det er de folk ser... De får tro hva de vil, men de fleste som har implantater er vanlige, jordnære jenter med god utdannelse og normal IQ...

Hilsen CeeCee! :)

Skrevet
jeg må bare spør...hva burde man ta av saltvann eller silikon? å hva er forskjellen? (altså hvorfor velger man det ene fremfor det andre...jeg vet jo forskjellen på silikon å saltvann  :ler: )

Jeg kjenner flere som har hatt både silikon og saltvanns implantater. De sier at de likte silikon best fordi de både så og føltes mest ekte ut. De sier at silikon er Rolls Roysen innen implantater. ;) Hva du velger er bare opp til deg. Du må lese om de forskjellige implantatene, pluss og minus med dem, og vurdere ut fra det. Du finner mer info her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=115105&hl=

Dagens implantater er mye mer sikre enn de for bare noen år siden. utviklingen har vært enorm, og vil bare fortsette. jeg tror at vi om noen år vil få implantater som vil vare livet ut, dvs. som man ikke trenger å skifte.

Implantat produsentene setter en "holdbarhet" på 10-15 år på dagens implantater. Grunnen til det er at de vil sikre seg mot eventuelle søksmål dersom det mot formodning skulle skje noe. Sannheten er at dagens implantater nok kan vare i 20-30 år. Dersom det ikke er noe galt med implantatet trenger det ikke skiftes ut. Det er derfor viktig å sjekke implantatene en gang i året etter at "holdbahetsdatoen" er gått ut. Jeg kjenner flere som har hatt sine implantater i 20+ år, og ikke har noen komplikasjoner.

Ønsker deg lykke til :) Og bare spør om det er mer du lurer på for det er mye å sette seg inn i.

Hilsen CeeCee!

Skrevet
Jeg kjenner flere som har hatt både silikon og saltvanns implantater. De sier at de likte silikon best fordi de både så og føltes mest ekte ut. De sier at silikon er Rolls Roysen innen implantater.  ;) Hva du velger er bare opp til deg. Du må lese om de forskjellige implantatene, pluss og minus med dem, og vurdere ut fra det. Du finner mer info her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=115105&hl=

Dagens implantater er mye mer sikre enn de for bare noen år siden. utviklingen har vært enorm, og vil bare fortsette. jeg tror at vi om noen år vil få implantater som vil vare livet ut, dvs. som man ikke trenger å skifte.

Implantat produsentene setter en "holdbarhet" på 10-15 år på dagens implantater. Grunnen til det er at de vil sikre seg mot eventuelle søksmål dersom det mot formodning skulle skje noe. Sannheten er at dagens implantater nok kan vare i 20-30 år. Dersom det ikke er noe galt med implantatet trenger det ikke skiftes ut. Det er derfor viktig å sjekke implantatene en gang i året etter at "holdbahetsdatoen" er gått ut. Jeg kjenner flere som har hatt sine implantater i 20+ år, og ikke har noen komplikasjoner.

Ønsker deg lykke til :) Og bare spør om det er mer du lurer på for det er mye å sette seg inn i.

Hilsen CeeCee!

tusen takk for svar=)) med tanke på form og sånn..hva velger de fleste? hva har du valgt?? anatomisk eller rund?

Skrevet

oi jeg var ikke innlogget, det var meg shine21 som skrev den over her..den om takk for svar og form...!

Skrevet
tusen takk for svar=)) med tanke på form og sånn..hva velger de fleste? hva har du valgt?? anatomisk eller rund?

Jeg valgte runde. Anatomiske kan forskyve seg, og bli liggende f.eks. sidelengs. Kjenner flere dette har skjedd med. F.eks. en venninne av meg som havnet i en bilulykke. Implantatene var hele, dvs. uskadde, men hadde forskjøvet seg og lå sidelengs. dette førte til abnorm form på brystene i tillegg til smerter. Hun må nå ta ny operasjon. De anatomiske implantatene kan også forskyve seg av mindre alvorlige tilfeller enn bilulykker. Vanskelig å komme på ett eksempel akkurat her og nå. ;) De som tar anatomiske implantater er ofte jenter som ikke har noe brystvev, og som derfor kunne endt opp med veldig runde bryster. Du kan lese mer her:

Her er min dagbok med flere linker:

Klem CeeCee! :)

Skrevet

Jeg la inn 290 ml silikon for snart ett år siden, er veldig fornøyd. De virker veldig naturlige, kanskje litt for fine for en 33 åring etter å ha ammet to barn. ;)

Hadde også sett for meg å ta saltvann under muskel, men etter to konsultasjoner bestemte jeg meg for silikon over muskel. Over muskel gir mindre smerter etterpå, men det er også lettere å kjenne implantatet. Jeg var AAA cup før operasjonen, er nå B cup. :)

Skrevet
Jeg la inn 290 ml silikon for snart ett år siden, er veldig fornøyd. De virker veldig naturlige, kanskje litt for fine for en 33 åring etter å ha ammet to barn.  ;)

Hadde også sett for meg å ta saltvann under muskel, men etter to konsultasjoner bestemte jeg meg for silikon over muskel. Over muskel gir mindre smerter etterpå, men det er også lettere å kjenne implantatet. Jeg var AAA cup før operasjonen, er nå B cup.  :)

Heisann!

Hvordan går det med deg?? :)

• 1 år senere...
Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

Hei!

noen som vet hvorfor innlegg sjeldent gjöres via armhulen? ville helst hatt arret der. men värt til konsultasjon på nobel clinic og fornebu, begge gjör det kun under brystet..

Skrevet

Ut i fra hva jeg har lest, er prosedyren via armhulen mer komplisert og det er ikke så mange kirurger som har erfaring med denne metoden.

Skrevet

Hei!

Jeg har ikke lagt inn silikon ennå, men skal etter planene gjøre dette i Januar:)

Da på Fornebu klinikken, etter å ha hørt mye bra om de. Og Den nye garanti ordningen dems.

Etter hva jeg har fått opplyst så kan man ha silikonen livet ut:)

Silikonen er vistnok laget for det nå. Med mindre man får harde slag ulykker osv... Det er jo fint.. så man slipper å bekymre seg for å må bytte de ut etter 10 år+- .. Ville bare kommentere det da jeg så at det var noen som nevnte noe om å må bytte de osv..

Selv gleder jeg meg noe enormt.. Nå har jeg tenkt på dette i snart 8 år mer eller mindre, etter å ha fått 2 barn og tomme pupper etter amming. Å selvtillitten min ike akkurat er på topp.. Så dette ser jeg fram til:)

Syns at folk må få lov å gjøre hva de vil med kroppen sin uten at andre må blande seg borti det.

Lykke til:)

• 4 uker senere...
Skrevet

hej jeg lurer på om noen vet om det bare er pupper man kan legge silikon i +??

Skrevet
hej jeg lurer på om noen vet om det bare er pupper man kan legge silikon i +??

Hvor andre steder tenker du på da? Vet det finnes rumpeimplantater også. Google "Butt implants" :) Ellers finnes det nok mange andre steder på kroppen man kan legge inn implantat. Abs og pecs for menn, mener jeg å ha hørt om også...

Skrevet

jah jeg tenkte på rumpa..hvordan kan man få det der ?? ....hvilket alderårsgrense er det får det??

Skrevet

Er så bekymret for at jeg skal få ammepupper selv, at jeg har bestemt meg for å ikke amme :sjenert: Er så glad i puppene mine, selv om de er A, eller kanskje nettopp derfor, og vet at jeg ikke hadde klart å putte noe ukjent inn der for å "rette" opp etterpå. :) Men siden jeg er såpass fornøyd som jeg er, er det vanskelig å sette seg inn i puppeproblematikken. Æh. Men selv om jeg har 1000 andre komplekser, tror jeg nok ikke at jeg ville klart å rette opp i noen av dem :popcorn: Kjenner jeg meg selv rett, ville jeg funnet noe nytt å ergre meg over.

Men skal dere altså ha dem resten av livet? Siger de nedover etter hvert? Må innrømme at jeg har vanskelig for å se for meg bestemor med rullator og sprettpupper. :fnise:

Skrevet
Er så bekymret for at jeg skal få ammepupper selv, at jeg har bestemt meg for å ikke amme :sjenert: Er så glad i puppene mine, selv om de er A, eller kanskje nettopp derfor, og vet at jeg ikke hadde klart å putte noe ukjent inn der for å "rette" opp etterpå. :) Men siden jeg er såpass fornøyd som jeg er, er det vanskelig å sette seg inn i puppeproblematikken. Æh. Men selv om jeg har 1000 andre komplekser, tror jeg nok ikke at jeg ville klart å rette opp i noen av dem :popcorn: Kjenner jeg meg selv rett, ville jeg funnet noe nytt å ergre meg over.

Men skal dere altså ha dem resten av livet? Siger de nedover etter hvert? Må innrømme at jeg har vanskelig for å se for meg bestemor med rullator og sprettpupper. :fnise:

Tja, om jeg skal ha dem resten av livet vet jeg ikke på dette tidspunktet. Tyngdekraften vil nok komme til oss med implantater som til alle andre.... :D Dersom du har 1000 andre komplekser er det vel kanskje ikke så lurt å begynne med operasjoner. Det finnes jo en ørliten promille som blir avhengig av kosmetiske operasjoner. Selv hadde jeg kun ett kompleks og det var brystene mine. Nå er jeg kjempefornøyd med utseende, og føler meg endelig som en kvinne og ikke en liten jentunge.. :sexy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...