Gå til innhold

Silikon - erfaringer......

Gjest Ikke innlogget nå.....

Fremhevede innlegg

Gjest Ikke innlogget nå.....
Skrevet

Vil starte med å si at jeg helst ikke vil ha svar av typen:

-Hvorfor vil du operere deg?

-Det er finere m ordentlige pupper

-Silikon er stygt

-Du er sikkert fin sånn som du er

-Skjønnhetshysteri…hvorfor må alle være like?

Dere må gjerne mene det og være uenig i at folk vil operere seg etc men ta det i en annen diskusjon please?!

Jeg har ”alltid” hatt lyst på store pupper og vurderer nå seriøst å legge inn silikon. Jeg er ikke flat, men har små pupper som nå etter å ha ammet 2 barn begynner å henge litt……jeg tror at jeg vil føle meg bedre, psykisk, om jeg ikke er så misfornøyd med hvordan jeg ser ut.

Så jeg har en del spørsmål da…..-Hvor store proteser la du inn?

-Hvor gjorde du det?

-Jeg ser at det er vanlig å legge dem inn fra undersiden slik at man får et lite arr under puppen. Har sett at noen også får protesen lagt inn via armhulen…… Er dette et større eller vanskeligere inngrep? Jeg ville tro at det må være mindre sjenerende å ha arr under armen enn under puppen???

-Har du fått mange negative kommentarer etter at du ble operert??

-Har du noen gang angret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg lagt inn hverken silikon eller saltvann enda, men kjenner flere som har der. Der i blandt min beste veninde.

Hun la inn silikon på rund 300 ml. en stund etter hun hadde ammet ferdig sønnen sin. Hun var da 20 år. Hun la inn protesen i brystfolden, og har et lite synlig arr i dag. Nå er hun 23.

Jeg har selv lest, og fått svar på ting fra plastisk kirurg ang. proteser og måter å legge de inn på. Det er litt mer omfattende å legge de under brystmuskelen, via armhulen. Men, man får da ingen synlige arr etterpå. Har en små bryster fra før/lite hud å ta av, vil det føles og se mer naturlig ut om en legger protesen under muskelen.

Min veninde har ikke fått noen negative kommentarer etter hun forstørra brystene sine. Det kan hende at noen har sagt noe i ren misunnelse for at hun turde å gjøre dette, men alt i alt har hun fått masse oppbacking for at hun valgte å gjøre noe for seg selv.

Hun angrer ikke på at hun la inn protesene, selv om hun var litt uheldig og fikk betennelse i det ene operasjonssåret. Det har gjort at den ene puppen har blitt hard. J

eg snakket med henne i dag, og hun skal enten ordne den puppen, eller ta ut silikonen. Hun har ikke bestemt seg enda. Hun tror kanskje at hun vil savne de hvis hun tar de ut, for de er blitt en naturlig del av henne. Hun vil ikke ha ammepupper i en alder av 23, heller.

Så hun regnet med at hun kom til å få ordnet puppen. Hun ville uansett tenke gjennom om hun ønsker mange operasjoner for å skifte ut protesene i årene som kommer.

Selv vurderer jeg å legge inn saltvann. 3-400ml. Da vil jeg ha de inn via brysthulen, og at de legges under muskelen. Om jeg får noen negative kommentarer på det, så kommer jeg til å drite i det. Det valget jeg da har foretatt, er mitt eget. Jeg vil da har gjort det for min skyld, og ingen annens. Om litt større pupper kan gi meg mer selvtillit, få meg til å føle meg mer tilfreds med meg selv, så hvorfor ikke.

Jeg sendte en mail med en del spørsmål angående brystforstørring til Fana Medisinske for en god stund siden. Svaret jeg fikk finner du rett før midten på side to her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=70317&st=20

Håper dette kan være til hjelp. :)

Skrevet

Jeg la inn silikon for 8 uker siden og er kjempefornøyd.Etter og ha ammet 3 unger,så såg puppene mine ut som to vrengte baklommer.

Jeg la inn 370ml i hver pupp med arret under brystet.Hadde en A og har nå en full C.Det er nå 8 uker siden og det er ikke stort jeg ser til arret.Kommer til og bli så bra. :)

Det ble gjort på Fornebuklinikken av Dr. Schitad.Kan trygt anbefale Fornebuklinikken.De var helt supre der.Tar vare på en hele veien.Var det noe jeg lurte på etter oprasjonen kunne jeg sende en mail og det tok noen få minutter og jeg fikk svar.De har også garanti og det er det ingen andre har,så vidt jeg vet.

Jeg har ikke fått noen negative kommentarer etterpå.

Har ikke angret et sekund og jeg er helt sikker på at jeg heller ikke kommer til og angre.Det eneste jeg angrer på er hvorfor jeg ikke gjorde dette for lenge siden. ;)

Du må gjærne sende en pm,hvis det er noe du lurer på :)

Skrevet

Synes det er litt skummelt når KG-brukere råder andre til å legge inn silikon. Personlig synes jeg dette er en uting. Hvorfor må en kvinne på død og liv ha store pupper? Hvorfor er brystpartiet så forferdelig viktig for folks sjøltillit? Sjøl har jeg små pupper og er kjempefornøyd med det. Behagelig og praktisk. Desverre har samfunnet skapt en slags norm om at en kvinne bør ha store bryster for å være attraktiv. Jeg tar meg den frihet å men at når man vurderer seriøst å legge inn silikon, er det ikke brystene dine det er noe i veien med, men sjølbilde og sjøltillit. For å sitere deg sjøl er jeg helt sikker på at du er fin akkurat sånn som du er.

Gjest Gjest_Cuba_*
Skrevet

:overrasket:

Er det mulig?? Noen klarer liksom ikke å la vær..

For meg virket det egentlig mest som hun hadde bestemt seg! Etter det jeg skjønte var det ingen her som presset på henne å ta silikon!

Dette er en såpass dyr handling som man gjerne tenker over to ganger før man utfører så tror ikke KG-innlegg har så mye å si!

Xina fortalte bare om personlige positive erfaringer!

Det er ikke alltid bare slik at puppene er små som er grunnen til at man legger inn silikon. Mange har ammet flere barn og puppene ser ut som (som Xina skrev) vrengte baklommer! Da ser jeg ingen grunn til å absolutt skulle leve med det når det fins morderne metoder til å få rettet opp dette!

Skrevet

Har ikke sagt at noen har pressa noen, jeg skreiv RÅDA. Nå er det nå en gang sånn at vi ofte hører på de råda vi får. Skal alle legge inn silikon bare fordi de har fått litt hengepupper synes jeg det tar litt av.

Skrevet

Dikteren, kan du være så snill å vise meg hvor trådstarter blir rådet til å ta silikon?

Skrevet

At de forteller hvor fornøyde de/vennene er, er jo inndirekte å råde noen til å gjøra det samme.

Skrevet

Jaha, så du mener derfor at man kun skal komme med negatvie erfaringer på sprøsmål som dette?

Gjest Gjest_Cuba_*
Skrevet

uansett virka det som om hun hadde bestemt seg..

Og hun spurte faktisk om folk kunne fortelle om erfaringer!

Hm.. var det forresten noen som direkte rådet noen her da? Var vel ingen som sa; "Du bør virkelig ta silikon altså!"

Skrevet

Indirekte, skreiv jeg...

Vel, folk få gjøra som de vil, men jeg ville bare komme med råd jeg også. Det er da lov?

Skrevet

Selvfølgelig er det lov, men du kom jo med et slikt råd som trådstarter slett ikke ønsket, og som hun faktisk spesifiserte i hovedinnlegget, og det synes jeg var unødvendig! Men nå er det ikke noe poeng i å forsette avsporingen..

Gjest Fruktfat
Skrevet

DIKTEREN; leste du i det hele tatt hovedinnlegget? stod vel ganske klart og tydelig at hun ikke ønsket svar fra deg? kanskje du diktet opp ditt eget hovedinnlegg? :roll:

jeg la inn silikon for snart tre år siden, deilig å ha normale pupper! gjør som du vil, er dine penger, ingen som har noe med det.

har du lyst, har du lov.

Skrevet

Jeg la inn 160 ml. Legen sa at det var maks. (Hadde små pupper.) Jeg er ikke tynn, men jeg var slank rundt overkroppen, og legen mente at jeg ikke hadde så mye ekstra hud rundt brystpartiet, derfor kunne det bare bli ømt og vondt hvis det ble større.

Jeg ville ikke at det skulle bli stor forandring (slik at andre la merke til det), dessuten trente jeg svært aktivt på den tiden, derfor ville jeg ha små innlegg slik at jeg raskere kunn ekomme i form igjen. Også fordi små innlegg gir færre komplikasjoner. Jeg var 25, ingen barn. Mulig jeg skifter ut til litt større neste gang jeg må gjennom en slik operasjon - hvis jeg orker. Jeg gruer meg.

Jeg vil helst ikke at andre skal vite om det, siden jeg ikke er en type som trives med å stikke meg ut. JEg har fremdeles små pupper, men siden jeg er bred over hoftene, fyller jeg bedre ut kjoler + bikinitopper. Håpløst å kjøpe 40 i bikinibukse og 36 i overdel... JEg er fornøyd fordi jeg har gjort noe med det - jeg kan ikke ha komplekser for puppene mine nå.

Men jeg er veldig var på om jeg ser ut til å ha for faste pupper slik at det ser unaturlig ut. De er litt rundere enn "normale" pupper. Og jeg vegrer med for å dusje i fellesdusj etter trening.

Jeg har såvidt synlige arr under puppene. Legen ville ikke ta det i armhulen. Da blir det visst lettere komplikasjoner. Jeg tok det over muskelene.

Er du i tvil - så ikke gjør det. Det er tungt å bære på hemmeligheter.

Gjest Trådstarter.....
Skrevet

Først....takk til dere som har gitt seriøse svar av den typen ja ba om :klem: Jeg spurte etter erfaringer og det var det jeg ville ha....

Og Diktern: jeg er gammel nok og SMART nok til å ta mine egne valg og avgjørelser. Jeg har tenkt på dette i mange år men ikke vurdert det seriøst før nå fordi jeg ville vente og se hvordan "ting ble" når jeg var ferdig med å få og amme de barna jeg ville ha. Det er ingen som presser meg og dette er noe jeg gjør (hvis jeg gjør det) fordi JEG mener at JEG vil føle meg bedre av det. Hva du mener blåser jeg en lang marsj i. Men jeg får vel si takk for at du prøver å passe på meg - men thanx but no thanx..jeg kan passe på megselv.

Og det var akkurat slik jeg IKKE ville at diskusjonen skulle utarte seg......

Gjest fruktfat i.i
Skrevet

jeg la inn 350cc, og sa det ikke til noen. så hverken mine foreldre eller søsken eller andre i familien vet om det.

samboer vet selvfølgelig, og tre-fire venner.

prata ikke med noen om det før jeg opererte meg, så litt -mye- på før/etter bilder på nettet, og diskuterte heller ikke her før jeg bestemte meg for å gjøre det, rett og slett fordi dette skulle være bare min avgjørelse, ikke farget av andres meninger.

noen dager før op, og veldig mye etterpå, skrev jeg endel her, var med på å lage noen laange silikontråder. var sånn jeg ble kjent med kg :kgblunk:

Skrevet

Ok, men kom ikke her og si at du ikke er advart:)

Skrevet
Vil starte med å si at jeg helst ikke vil ha svar av typen:

-Hvorfor vil du operere deg?

-Det er finere m ordentlige pupper

-Silikon er stygt

-Du er sikkert fin sånn som du er

-Skjønnhetshysteri…hvorfor må alle være like?

Dere må gjerne mene det og være uenig i at folk vil operere seg etc men ta det i en annen diskusjon please?!

Jeg har ”alltid” hatt lyst på store pupper og vurderer nå seriøst å legge inn silikon. Jeg er ikke flat, men har små pupper som nå etter å ha ammet 2 barn begynner å henge litt……jeg tror at jeg vil føle meg bedre, psykisk, om jeg ikke er så misfornøyd med hvordan jeg ser ut.

Så jeg har en del spørsmål da…..-Hvor store proteser la du inn?

-Hvor gjorde du det?

-Jeg ser at det er vanlig å legge dem inn fra undersiden slik at man får et lite arr under puppen. Har sett at noen også får protesen lagt inn via armhulen…… Er dette et større eller vanskeligere inngrep? Jeg ville tro at det må være mindre sjenerende å ha arr under armen enn under puppen???

-Har du fått mange negative kommentarer etter at du ble operert??

-Har du noen gang angret?

Ser at du er ute etter informasjon :) Du er velkommen til min dagbok. Der ligger det masse nyttig informasjon, og vi har et lite forum der du kan stile spm. til andre som har implantater, eller ønsker implantater. Her er linken: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=115105&hl=

Håper å se deg der :)

Jeg la inn 290 gr. Skullle ønske jeg la inn mer.... Jeg la inn via brystfolden, og har fortsatt arr.

Har ikke fått noen negative kommentarer, og har ALDRI angret!

Stikk innom dagboken min :)

Klem

CeeCee!

Skrevet
Indirekte, skreiv jeg...

Vel, folk få gjøra som de vil, men jeg ville bare komme med råd jeg også. Det er da lov?

Kan ikke se at du har kommet med noen råd jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...