Gå til innhold

Tror du folk er dummere fordi de kjører en bestemt type bil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min overrasker meg av og til. I lystig lag i kveld takket være koronafrislipp og han påstår at folk som kjører BMW må være litt dummere enn snittet. Så stemmer resten av karene i.

Er det virkelig slik at man dømmes ut fra hvilken bil man kjører? Er det i samme sjanger som de som ser ned på IKEA-kjøkken, eller er det en allmenn greie?

Anonymkode: f21c0...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Letharia
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mannen min overrasker meg av og til. I lystig lag i kveld takket være koronafrislipp og han påstår at folk som kjører BMW må være litt dummere enn snittet. Så stemmer resten av karene i.

Er det virkelig slik at man dømmes ut fra hvilken bil man kjører? Er det i samme sjanger som de som ser ned på IKEA-kjøkken, eller er det en allmenn greie?

Vil ikke si at man nødvendigvis er dummere pga hvilken bil man kjører, men tror at visse mennesker kjører visse biler. Hvilken bil du kjører kan si mye om deg, for eksempel hvor mye penger du har, hvilke interesser du har, hva slags livsstil du har osv... 

Men må ærlig innrømme at visse biler/sjåfører forhåndsdømmer jeg, utifra egen tidligere erfaring.. Jeg både bor og jobber på landet og har mye mer lyst til å ligge bak en Volvo enn en Nissan Leaf. Og vil mye heller ha en Ford Mondeo bak meg enn en Tesla. Men alle bilister er forskjellige uansett hvilken bil de kjører 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letharia skrev (3 timer siden):

Vil ikke si at man nødvendigvis er dummere pga hvilken bil man kjører, men tror at visse mennesker kjører visse biler. Hvilken bil du kjører kan si mye om deg, for eksempel hvor mye penger du har, hvilke interesser du har, hva slags livsstil du har osv... 

Men må ærlig innrømme at visse biler/sjåfører forhåndsdømmer jeg, utifra egen tidligere erfaring.. Jeg både bor og jobber på landet og har mye mer lyst til å ligge bak en Volvo enn en Nissan Leaf. Og vil mye heller ha en Ford Mondeo bak meg enn en Tesla. Men alle bilister er forskjellige uansett hvilken bil de kjører 😊

Det er ikke mye feil det siste du sier der nei👍😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW = kebabtralle = utlending

Volvo = norsk sjåfør som er opptatt av kvalitet 

Anonymkode: c51f5...190

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med han, er jo dumt å kjøpe en bil uten blinklys når man i tillegg kjører litt aggressivt 😉

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Audi? Kjenner en som alltod har hatt Audi og har samtidig brukt mer penger på bilverksted enn de fleste. Men Audi skal han ha. Jeg tenker da han må være litt  ‘bil-dum’😅 Og kanskje dette blir litt samme greia som bmw? For det er helt klart en slags status med dem. Fordi de er relativt dyre biler. Selv om de er dårlige.

Anonymkode: 2b627...56d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ingenting om bil jeg, så antar jeg vinner prisen som dummest 

Anonymkode: cd920...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ingenting om bil jeg, så antar jeg vinner prisen som dummest 

Dette handler ikke om peiling på bil. Mer om personene bak rattet alt etter hvilken bil de har valgt.

Litt sånn ‘vis meg din bil og jeg skal si deg hvem du er’😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

BMW = kebabtralle = utlending

Volvo = norsk sjåfør som er opptatt av kvalitet 

Anonymkode: c51f5...190

Evt Volvo (typ 740) = rånetralle

Anonymkode: 23a40...e49

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette handler ikke om peiling på bil. Mer om personene bak rattet alt etter hvilken bil de har valgt.

Litt sånn ‘vis meg din bil og jeg skal si deg hvem du er’😄

Ja, men kan du nada om bil og interessere deg null kan du fint gå igjennom et helt liv uten å vite hva som er billig, dyrt osv og mangler derfor kompetanse for å kunne vite noe om personligheten. Jeg aner ikke hvordan biler mine venninner kjører en gang! Eller jo, ei har en eldre Volvo. Ei annen har støtt noe som ser nytt ut, men de leases bare, så antar hun ikke har så god råd 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tesla har vel tatt litt over for BMW nå.

Anonymkode: 65810...a72

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei , men bilmerke forteller noe om personlighet. Har kjørt MC i by såpass lenge at jeg kan bekrefte at det er noe i det med mannlige (nye) Audi/BMW-sjåfører, i den senere tid de dyrere Tesla modellene. 

I den andre enden av skalaen er Subaru 4wd, ingen i by som kjøper slike, og er oftest kjørt av eldre som trenger "traktor" på hjemstedet, usikre bilister i type rundkjøringer og trafikkmaskiner som jeg alltid er spesielt varsom for.

Anonymkode: b6062...b33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker (stortsett) ikke at folk er dumme, men jeg stusser over bilvalgene noen folk tar:

* Jeg forstår ikke hvorfor mange med relativt dårlig råd har unødvendig dyre biler. Tror det handler om at mange ikke forstår verditap (ok, så tror jeg de er litt dumme)

* Jeg blir irritert over folk som sier at de ikke kan ha elbil fordi de ikke bor i by. De fleste på bygda kjører langt under 30-40 mil per dag (viser statistikken). Tror mange kunne spart mye på å velge bil som faktisk er tilpasset bruken.

* Stusser også over folk som ikke har lademulighet hjemme, men likevel kjøper elbil. Høres dyrt og tungvint ut.

Endret av Mardrøm
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker mitt om de som kjører Renault Zoe og Toyota Yaris :sjenert: de går såååå sent og følger aldri med å speilet…

Anonymkode: 8e8dc...99c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har han helt rett i.

BMW eller "kebab-kasse" er et verktøy for kriminelle 2. generasjons innvandrere. Det er evident at gjennomsnittlig iq i MENA ligger på 85.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker mitt om de som kjører Renault Zoe og Toyota Yaris :sjenert: de går såååå sent og følger aldri med å speilet…

Jeg kjører full fart jeg i min lille yaris 😁

Anonymkode: de9e9...5a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
DominantHr skrev (6 minutter siden):

Det har han helt rett i.

BMW eller "kebab-kasse" er et verktøy for kriminelle 2. generasjons innvandrere. Det er evident at gjennomsnittlig iq i MENA ligger på 85.

Kjører selv BMW i3, føler meg ganske smart selv 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardrøm skrev (29 minutter siden):

* Stusser også over folk som ikke har lademulighet hjemme, men likevel kjøper elbil. Høres dyrt og tungvint ut.

Hahaha, jeg er faktisk en av dem! Logikken min er som følger: Jeg bor i et borettslag som har valgt en dårlig (dyr) løsning, vi må enten kjøpe ladetårn til 20k til en parkeringsplass vi leier eller leie ladetårn av leverandøren. Prisen for å leie tårnet og ha abonnementet er ca 380 kr i mnd, all lading kommer i tillegg så kanskje det hadde blitt 5-600 kr per mnd. Jeg bor i Oslo og parkerer ofte noen timer her og der i sentrum. Jeg må uansett betale for parkering og betaler litt mer for å stå på en parkeringsplass med lademuligheter. Tror det er 5-6 kr mer i timen eller noe sånt. Så jeg parkerer utelukkende på plasser med lademulighet. Jeg har så langt ikke betalt mer enn 5-600 kr for byparkering med lading i måneden og har bare hurtigladet to ganger på langtur. 

Anonymkode: bedc0...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kjører full fart jeg i min lille yaris 😁

Anonymkode: de9e9...5a3

Tviler ikke på at dere finnes! ❤️ Men her jeg bor er disse to bilene altså så gammel sjåfør-biler at jeg blir sprø! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører endel utrykning på jobb. Og en ting av tingene jeg ser når vi kjører utrykning er at sjåførene av små fargerike biler oftere enn andre tar dumme valg / blir fort stresset. De krever at vi tilpasser oss i større grad. Helt greit det, men veldig påfallende. Det er faktisk et tema i teorien. Mange som kjøper små fargerike biler er ikke så interessert i bil og dermed ikke kjøring. 

Anonymkode: c8751...4e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...