Gå til innhold

Tinder-svindleren på Netflix, tanker?

Tanuki

Anbefalte innlegg

Nå virker det som at Cecilie har minimal vilje til å ta ansvar for sin egen situasjon, og prioriterer å leve livet fremfor å gjøre opp. Jeg synes også hun fokuserer altfor mye på det at hun er et offer. Kanskje hun håper å fange oppmerksomheten til en rik og empatisk mann som skal komme å redde henne ut av uføret.

Ja, hun er et offer for sosial manipulasjon, uansett hva man mener at hun burde ha skjønt. Men hun tok jo selv opp disse lånene, blant annet ved å oppgi inntekt hun ikke hadde. At hun gjorde det for å hjelpe mannen hun trodde var kjæresten sin kan tillegges en viss moralsk betydning, men endrer ikke de faktiske forhold.

Det sier seg selv at bankene ikke kan være for ettergivende i hennes tilfelle, for da ville det nok ha kommet en syndflod av lignende krav fra andre låntakere.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

shab skrev (På 1.9.2022 den 0.21):

Noen som vet doktor Phil episoden? Er den sendt? Luksusfellen ble jo innspilt i vinter/vår? finner ingen episode. Ikke at jeg ser dr. Phil heller, men ville vært interessant å sett den.

Episodene denne sesongen begynte de å sende på tv i forgårs (onsdager). Episoder som har vært på tv ligger ute på Pluto på nett. Den med Cecilie Fjellhøy er her.

REDIGERT; må ha lest feil. Synes det så ut som du spurte etter Luksusfellen episoden også. Men du spurte kanskje bare etter dr Phil episoden? Den kjenner jeg ikke til. Når man googler etter den, kommer det opp ting som ikke kan vises i "your region".

Klipp på 4 minutter fra YouTube fra Dr Phil episoden;

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Vampyrina skrev (På 1.9.2022 den 10.38):

Hun har vært på ferie i Tel Aviv i sommer og tilfeldigvis møtt på svindleren. Hvorfor i huleste drar hun på ferie dit når hun vet hun kan treffe på ham?? 

https://www.tv2.no/v/1779411/

Så du vet helt sikkert at hun bare var på ferie? Kan det ikke være NOEN annen grunn til å reise dit som han bor altså? Snakke med politiet kanskje? 

Dere må seriøst tenke litt altså, før dere kommer med helt ville konklusjoner og slenger ut Stockholm-syndrom og det ene med det andre. Det er mange som har interesse av å se denne mannen i fengsel i lengre tid, og Cecilie er en av dem. 

Dere ser ett blide av Cecile med en dyr veske, og alt dere tenker er - hvordan har hun råd til det? Men ingen gadd å finne ut at hun samarbeider med den ekte familien Leviev for å lansere et smykke, en familie som har all interesse av å få fyren i fengsel når han har brukt navnet deres slik han har gjort. Og at datteren i Leviev-familien forteller på instagram-posten at det var hennes veske!

Den ekte Leviev-familien har også nylig saksøkt Simon - i Tel Aviv! Så hvis de har vært der i den forbindelse, har de også Stockholm-syndrom? Eller kanskje de er grådige og ute etter penger? Eller idioter fordi han misbruker navnet deres? https://www.revolt.tv/article/2022-03-01/154786/leviev-diamond-family-tinder-swindler/

Endret av Ramona1970
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
SjokoLine skrev (På 31.8.2022 den 22.02):

Og jeg gikk inn på hennes Instagram-profil nå, og jeg ble helt sjokkert. Det er ingenting som tilsier at hun er nedtynget i gjeld….det er reiser, luksus, designermerker

Vil bare gjøre oppmerksom på at dette bildet er reklame for et smykke som Cecilie samarbeider med den ekte Leviev-familien om å lansere, bildet er også brukt på deres nettside. Vesken tilhører Chagit Leviev som kommenterer her (håper KG tilgir meg for bildet fra Instagram, syns dette er viktig å få fram når folk ikke gidder å lese): 

108782432_Skjermbilde2022-09-02124726.thumb.png.0737c6b3a63e2c359ae14f419503b93c.png 

Bildet på Leviev Diamonds' nettside:

https://leviev.com/products/stronger-together-charm-bracelet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (20 minutter siden):

Vil bare gjøre oppmerksom på at dette bildet er reklame for et smykke som Cecilie samarbeider med den ekte Leviev-familien om å lansere, bildet er også brukt på deres nettside. Vesken tilhører Chagit Leviev som kommenterer her (håper KG tilgir meg for bildet fra Instagram, syns dette er viktig å få fram når folk ikke gidder å lese): 

108782432_Skjermbilde2022-09-02124726.thumb.png.0737c6b3a63e2c359ae14f419503b93c.png 

Bildet på Leviev Diamonds' nettside:

https://leviev.com/products/stronger-together-charm-bracelet

For ordens skyld:

Jeg har lest om hennes sak. Mye. Av personlige årsaker. Og jeg har selvfølgelig sett mer enn dette bildet. Og jeg står for det jeg skrev. Jeg kunne til og med ha skrevet det igjen. Og lagt til enda mer.

Endret av SjokoLine
Lagt til tekst.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970

Leviev-familien fortsetter kampen mot denne svindleren. Mulig dette kan hjelpe ofrene også... Cecilie og de to andre jentene er ikke de eneste ofrene i denne saken, mannen har svindlet utallige mennesker i over 30 år.

"This crook stole our identity. We were not aware of the size of the scam he did under our name. All our gains from this lawsuit will be donated to his victims."
https://www.jpost.com/breaking-news/article-712096

"Born in Israel in 1990, Hayut’s criminal activity can be traced back to 2005 when, at 15 years old, he was accused of credit card fraud by family friends. Throughout his teenage years, Hayut continued his small-time crimes, like stealing employers’ checkbooks, until he was charged in 2011 for theft, forgery, and check fraud. Hayut fled the country after being released on bail. Shimon Hayut (not yet Simon Leviev, the Tinder Swindler) was then arrested and imprisoned in Finland from 2015-2017 for defrauding three women in a similar fashion as those from The Tinder Swindler.

Shortly after being released from prison in 2017, Shimon Hayut assumed the identity of Simon Leviev and began the elaborate schemes detailed in The Tinder Swindler. As reported in the documentary, Leviev was arrested in Greece in 2019 and extradited back to his home country, where he was sentenced to 15 months in prison but only served five. It seems it has been a busy 31 years for the notorious swindler, as he has been playing this game a long time."
https://screenrant.com/how-old-the-tinder-swindler-simon-leviev-is/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Twinkle~ skrev (1 time siden):

Så du mener altså at 

Å ha et svimlende forbrukslån som øker med millioner (!) på få år > nedbetalingsplan som gjør at gjelden slettes etter 2 år

Det er ikke akkurat det valget jeg tenker gir best mental helse, men det er nå meg.
Hun har lidd nok, så derfor takker hun ja til å lide videre istedetfor å bli gjeldfri? Wow.

Moren skal jo ta et privatlån for å betale ned alt. Så slipper hun å forholde seg til flere kreditorer. 

For Cecilie sin del og hennes mentale helse var det bedre at hun betaler til sin mor enn kreditorene. Hun har tapt rettssak mot disse og kanskje gir det henne dårlige assosiasjoner. En stadig påminnelser på hvor mye hun faktisk har blitt svindlet for hver måned i to år. For henne er det kanskje bedre å betale til hennes mor som hun har ett godt forhold til. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (48 minutter siden):

Moren skal jo ta et privatlån for å betale ned alt. Så slipper hun å forholde seg til flere kreditorer. 

For Cecilie sin del og hennes mentale helse var det bedre at hun betaler til sin mor enn kreditorene. Hun har tapt rettssak mot disse og kanskje gir det henne dårlige assosiasjoner. En stadig påminnelser på hvor mye hun faktisk har blitt svindlet for hver måned i to år. For henne er det kanskje bedre å betale til hennes mor som hun har ett godt forhold til. 

Nei, som jeg skrev tidligere, det gikk ikke kreditorene med på. Så da velger hun å la lånet skure og gå.

https://vimeo.com/745756987

Endret av Twinkle~
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle~ skrev (3 minutter siden):

Nei, som jeg skrev tidligere, det gikk de ikke kreditorene med på. Så da velger hun å la lånet skure og gå.

https://vimeo.com/745756987

Oi, det beklager jeg. Har ikke fått med den delen at kreditorene ikke gikk med på det. 

Da syns jeg det er fryktelig dumt at hun ikke ville gå med på det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (4 minutter siden):

Oi, det beklager jeg. Har ikke fått med den delen at kreditorene ikke gikk med på det. 

Da syns jeg det er fryktelig dumt at hun ikke ville gå med på det. 

Derfor forsto jeg ikke argumentet ditt om psykisk helse. Nå bor ikke jeg i Cecilie sitt hode, men jeg føler jo ikke akkurat at dette er det beste valget for psyken og det å komme seg videre🤷🏻‍♀️

Endret av Twinkle~
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle~ skrev (3 minutter siden):

Derfor forsto jeg ikke argumentet ditt om psykisk helse. Nå bor ikke jeg i Cecilie sitt hode, men jeg føler jo ikke akkurat at dette er det beste valget for psyken og det å komme seg videre🤷🏻‍♀️

Nei, for jeg fikk ikke med meg den delen med kreditorene🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mye sympati for "ofrene" og spesielt ikke cecilie. De lot seg blinde av penger og berømmelse, og nå må de betale prisen for det. Hun er jo grådig rett og slett. Det er jo tydelig at hun fortsatt er ute etter å bli rik og berømt. Stiller opp på alt av tv programmer hun kan for å få oppmerksomhet. Hun trodde hun skulle få drømmelivet av å møte en på tinder, men karma is a bitch men det virker ikke som at hun har lært og lider noen nød. 

Hun burde selv anmeldes for å ha svindlet banken med viten og vilje. Hun har jo brukt falske dokumenter som hun viste var falske. Hvorfor blir ikke hun straffet for det, er det noen som har lest/hørt noe om hvorfor? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (2 timer siden):

Leviev-familien fortsetter kampen mot denne svindleren. Mulig dette kan hjelpe ofrene også... Cecilie og de to andre jentene er ikke de eneste ofrene i denne saken, mannen har svindlet utallige mennesker i over 30 år.

--------

"Born in Israel in 1990, Hayut’s criminal activity can be traced back to 2005 when, at 15 years old, he was accused of credit card fraud by family friends. -

Litt enkel hoderegning her, men det er ikke 30 år som den 32 år gamle Simon har svindlet folk. Det er 17. Han begynte ikke svindelopplegget sitt og tyveriene sine før han var 15, og ikke gikk i bleier lenger.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ramona1970
Million skrev (57 minutter siden):

Litt enkel hoderegning her, men det er ikke 30 år som den 32 år gamle Simon har svindlet folk. Det er 17. Han begynte ikke svindelopplegget sitt og tyveriene sine før han var 15, og ikke gikk i bleier lenger.

Ups, han er 32 år ja, han har ikke svindlet så lenge. Men når han ble anklaget for kredittkortsvindel allerede når han var 15, er det godt mulig han har svindlet lengre enn 17 år også. Han har gått i lære hos sin far som også var svindler: 
https://screenrant.com/tinder-swindler-simon-leviev-real-dad-identity-crimes/

https://www.netflix.com/tudum/articles/who-is-simon-leviev-dad-tinder-swindler-hayut-family

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser episoden på Luksusfellen nå, og det som slår meg er hvordan Cecilie aldri på noe tidspunkt innrømmer å ha svindlet bankene. For det gjorde hun. Hun la frem forfalskede lønnslipper til dem alle for å få så store og mange lån. Det nevner hun ikke med et ord, men bare repeterer om og om igjen at hun er "et offer".

Jeg synes det offeret serveres med en ganske uggen bismak, når man vet hva hun faktisk gjorde. Eller hva?

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tullerikke

Ikke rart hun har hengt seg opp i offerrollen. Mora er jo like ille som dattera. Skjønner hun ikke at hun er en svindler hun også? Og de liksom-tårene🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 time siden):

Jeg ser episoden på Luksusfellen nå, og det som slår meg er hvordan Cecilie aldri på noe tidspunkt innrømmer å ha svindlet bankene. For det gjorde hun. Hun la frem forfalskede lønnslipper til dem alle for å få så store og mange lån. Det nevner hun ikke med et ord, men bare repeterer om og om igjen at hun er "et offer".

Jeg synes det offeret serveres med en ganske uggen bismak, når man vet hva hun faktisk gjorde. Eller hva?

Helt enig,det virker som at de forsøker å overbevise oss seerne om at hun er et offer. Det hun ønsket utav episoden var reklame for dokumentaren, dr phil episoden og Go Found Me aksjonen. Hun har fått det som hun ville. De til og med sier det, at når hun er med på intervjuer, så får hun mer penger på Go found me, kvlamt! Hun forsøker av beste evne å overbevise oss at hun er et offer og at hun ble svindlet, og luksusfellen gjør det samme, igjen, kvalmt. Hun viser ingen vilje til å faktisk nedbetale gjelden. Hun har ikke en gang forsøkt å betale én krone av gjelden sin. Det at hun er villig til å sette familien sin i gjeld, i stede for å bruke 2 år på å betale ned store deler av gjelden sin, det viser hvor kynisk hun er. 

Det er en ting jeg stusser på. Da hun møtte han på tinder, så bodde og jobbet hun i London, men eide en bolig i Oslo i tillegg. Hun programlederen sier sitat "Du hadde en leilighet hjemme i oslo, du hadde kjøpt og du hadde betalt og du hadde gjort alt riktig privat økonomisk". Hvorfor solgte hun ikke boligen i Oslo og betalte ned gjelden på dagen? Hvorfor får hun ikke spørsmål om hva hun gjorde med boligen og hva hun gjorde med de pengene? Normale deltagere må forsvare hver en pyntegjenstand de har kjøpt de siste 3 årene, mens hun får 0 spørsmål og må ikke stå til ansvar for absolutt ingenting. Hva var poenget med episoden egentlig? Var det virkelig kun PR for Go found me aksjonen? 
Hvordan kan hun fortsette å si "Som et svindeloffer så har jeg ikke penger!"... men hun eide en bolig på tidspunktet. Så hun hadde jo penger! 

Det er kvalmt av programmet å være med å støtte en svindler på denne måten. For hun er en svindler og svindlet bankene! Hun må ikke stå til ansvar for det og samtidig krever at hjernedøde folk skal betale hennes gjeld via Go found me. De unnlater å nevne hvordan hun fikk tak i 2,2 millioner på knappe 2-3 måneder. Det er ikke noe som skjer lovlig. 
Luksusfellen har virkelig skutt seg selv i leggen med denne episoden. De er desperate etter seere, og samtidig så er de med å støtte en svindler økonomisk. Burde ikke ha vært lov. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun måtte selge den leiligheten hun hadde i Oslo.

Jeg er overrasket over at de klarte å få til en avtale der hun må betale i bare 2 år, det er en stund ja, men samtidig er dette et økonomisk mareritt det fort ikke kunne blitt noe vei ut av, 2 år går fort i forhold til å måtte slite med dette resten av livet. Hun er heldig med at familien hennes stilte opp og kunne ta opp lån så hun heller kunne betale til dem, jeg tipper det kanskje er snakk om mindre beløp i måneden over lengre tid.

Jeg er litt overrasket over Hallgeir Kvadsheim som mente at bankene burde vært fornøyd med go-fundme pengene og sette strek der, jeg synes det var litt lite i forhold til hele gjelda. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle sitere et innlegg her nå, finner det ikke igjen men vedkommende sier at hen aldri ville blitt svindlet slik, luktet lunta osv. 

Jeg er litt uenig. Jeg tror alle kan bli lurt, bare svindleren trykker på de rette knappene. Men kanskje ikke på den måten Cecilie ble. 
Javel, så er man ikke så opptatt av luksusting og jet set-tilværelse, men du (og jeg) har sikkert andre knapper en ev bedrager kan trykke på? Dine dypeste behov og verste frykt.. alle kan bli manipulert. 

Vi gir alle ut ganske mye informasjon om oss selv, hvis dette kommer i feil hender…

Tenk bare på alle som gir store beløp til religiøse og politiske bevegelser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...