Gå til innhold

Tinder-svindleren på Netflix, tanker?

Tanuki

Anbefalte innlegg

baldrian skrev (21 minutter siden):

Jo, det står i VG-artikkelen at hun har fått inn 800 000.

Det står også at gjelden har vokst til 3,2 millioner (av det lille jeg klarte å lese av betalingsartikkelen i VG). Betyr det 3,2 millioner i gjeld fremdeles, ETTER at hun har betalt inn de 800 000 innsamlede pengene?

Jøje meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Netflix tjener millioner på millioner av denne serien, bare rart at de ikke har fått gjelden på 200.000-3 mill betalt ned av Netflix for å stille og lage denne dokumentaren.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

cas12 skrev (1 minutt siden):

kommer den på tven da? forsto det som de bare var der for og hjelpe henne

Ok, jeg trodde den skulle komme på tv, men misforsto kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymBbruker skrev (3 minutter siden):

Ok, jeg trodde den skulle komme på tv, men misforsto kanskje.

Ja, ellers mistforsto jeg, det gjenstår og se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, cas12 said:

kommer den på tven da? forsto det som de bare var der for og hjelpe henne

Jeg tror ikke de hjelper folk uten å få noe TV materiale tilbake. Men det er mulig jeg har misforstått. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Jeg så Luksusfellen-episoden med henne nå i kveld, og jeg vet ikke helt hva det er…men sitter med den samme følelsen nå som da jeg så dokumentaren Tinder-svindleren….hun Cecilie fremstår egentlig som en skikkelig gold-digger…og veldig tilgjort i sin offer-rolle…. Det lyste jo i øynene hennes da hun fortalte at hun skulle på Dr. Phil, selv om hun prøvde veldig å late som noe annet: «uff, ja…jeg skal jo dit da…uffameg….»

Og jeg gikk inn på hennes Instagram-profil nå, og jeg ble helt sjokkert. Det er ingenting som tilsier at hun er nedtynget i gjeld….det er reiser, luksus, designermerker…. Det er rett og slett skammelig at hun prøver å fremstille seg selv som et offer. Skjønner godt at bankene her i Norge ikke er så velvillige overfor henne.

Og skuffende at Luksusfellen koblet seg på den historien. De burde ha skjønt bedre.

Endret av SjokoLine
  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte ikke godt nok med, men det stod på i bakgrunnen og har ikke ork til å se den igjen - men forstod jeg det riktig at hun endte med å ikke benytte noen hjelp fra Luksusfellen, men lot moren og familien betale ned den norske gjelda? 

Hun virker å være råheldig med familien sin, om enn skit-uflaks i kjærlighet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoey skrev (3 minutter siden):

Jeg fulgte ikke godt nok med, men det stod på i bakgrunnen og har ikke ork til å se den igjen - men forstod jeg det riktig at hun endte med å ikke benytte noen hjelp fra Luksusfellen, men lot moren og familien betale ned den norske gjelda? 

Hun virker å være råheldig med familien sin, om enn skit-uflaks i kjærlighet. 

Uflaks i kjærlighet? Vil nå kalle det en ekstrem naivitet. For å si det på en pen måte. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leste nettopp om episoden i avisen. 
Hun sier at hun ikke har noe overforbruk. Hun fikk ikke gjeld pga for mye cola, hun har mastergrad. Ja forsåvidt sant, men alle i luksusfellen har gjeld pga dumme valg. Syns det var litt klysete sagt. Men syns veldig synd på henne. 
jeg og reagerte på at hun lot familien ta opp lån, men hun ønsket bare å bli kvitt kreditorene og heller betale på privat lån. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (4 timer siden):

Tanker? Jeg synes synd på henne. Jeg hadde lett gått i samme fella selv, om jeg var forelsket. 

Nei nå handler jo alt om å eksponere seg selv for denne jenta, snakker om å stå på luksusfellen med krokodilletårer 😅 Det tenker jeg. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte at jeg ble utsatt for en ren pr-kampanje da jeg så episoden. Det handlet ikke om økonomi i det hele tatt, kun meningspåvirkning og imagebygging.

Drikkelek: Hver gang ordet “svindelOFFER” blir sagt i episoden.

Endret av anonymBbruker
Skrivefeil
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår og tenker det samme som dere sier. Hadde det vært meg ville jeg aldri gått til media...

Jeg bare vet at hvis jeg selv er genuint forelsket er jeg dum nok til å kunne gi bort alt, og til og med ta opp gjeld for den andre - spesielt hvis hun (Jeg er gay, så sier hun) sier at hun blir drept/noen er etter henne, men trenger penger for å unngå det. Da ville jeg gjort alt i verden for å hjelpe henne ut av situasjonen. 

Men nå har jeg jo angst, og min største angst er at noen jeg er glad i skal dø...

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...