Gå til innhold

Tinder-svindleren på Netflix, tanker?

Tanuki

Anbefalte innlegg

I VG ser det ut til at hun står og smiler når hun sier hun skylder bankene, ikke 2 millioner, men 3 millioner.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

altius skrev (3 timer siden):

Hvorfor får ikke disse jentene tak i pengeinnkrevere. Når Tinder-svindleren skylder de såpass høye beløp kunne det hatt noe for seg å få tak i en pengeinnkrever/torpedo. De beste pengeinnkreverne tar 50/50, men da har jentene tross alt greid å få inn halve beløpet. 

Da hadde de havnet i fengsel i tillegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener det kunne skjedd alle, mener dere virkelig det? Kunne dette skjedd dere?  Alle kan bli lurt, men akkurat dette kunne vel ikke skjedd alle? Alle ville vel ikke tatt opp skyhøye lån ved å svindle banken fordi en millionær man nettopp har møtt trenger penger, og mens han fortsetter å leve luksuslivet fortsetter du å ta opp lån etter lån? 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig, så synes jeg det er skikkelig lite gjennomtenkt av disse damene her. Altså, istedenfor å ta opp lån til han, så be han ta opp lån på sitt eget navn? Det er så mye som skurrer her. Han gjorde mye fælt, og de lånene er tunge å ha. Men ingen tar opp lån for noen andre. Virkelig ikke 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i tillegg, så lagde de en sånn sparekonto, eller samling til de damene her. Det er faktisk idioti at noen skal gidde å sende inn penger for at noen andre er dumme nok til å gi lån til et slikt menneske. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Nelja said:

Dere som mener det kunne skjedd alle, mener dere virkelig det? Kunne dette skjedd dere?  Alle kan bli lurt, men akkurat dette kunne vel ikke skjedd alle? Alle ville vel ikke tatt opp skyhøye lån ved å svindle banken fordi en millionær man nettopp har møtt trenger penger, og mens han fortsetter å leve luksuslivet fortsetter du å ta opp lån etter lån? 

Jeg var på OKCupid en gang for rundt 10 år tilbake eller noe og «møtte» en fyr der som fikk meg over på Fb. Ved siden av kom jeg over et nettsted som viste frem bilder, navn og emailadresser fra folk som svindlet andre. Det er helt ekstremt hvor lønnsomt det er. Folk tror litt for godt om andre. «Scammers» har jo vært i mange år, det er jo ikke noe nytt. 
Vel, han fyren begynte å spørre etter penger, la ved en emailadresse og blablabla jeg har en syk mor osv. 🤨 Jeg låner aldri ut penger, og ble mistenksom med en gang. Gikk på det svindlernettstedet og søkte etter emailen. Fant «ham» og mye info. Glefset i en melding på Fb at jeg hadde funnet ham og han var en svindler. 10 min senere var Fbprofilen borte og nettstedets profil borte. Jeg følte meg selvfølgelig så jævla dum, men var glad jeg fikk stoppet lenge i tide. 

Når det spørres om penger, så er det virkelig no-go. 

2C4C3AC2-4153-4421-B25C-1412042F15FA.thumb.jpeg.0c9160e3e9de8996f85243d136e5056c.jpeg
Det «fascinerende» er jo «militære» svindlere. Det er jo ingen som sjekker om de er autentiske. Jeg kom over flere profiler der det ble sagt de tilhørte USA Army, Marines, Navy. En hadde et bilde  med et luemerke jeg ikke hadde sett før, så jeg tok meg tid til å sjekke. Det var et bilde av en soldat i Australian Royal Airforce. 

FBI har en side om dette på nett: https://www.fbi.gov/scams-and-safety/common-scams-and-crimes/romance-scams 

Endret av Peanut
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bttb skrev (6 timer siden):

Fordi hun har låst seg i et modus der hun mener hun er uskyldig og at bankene burde få pengene sine fra Simon. Derfor akter hun ikke å betale ned en krone, hun lever heller livet i London. 

Det er helt urolig at journalister ikke stiller henne mer til veggs. Hun er jo gjeldsflyktning, og tigger penger på nettet. Vil ikke betale en krone selv. Har sett noen av intervjuene med henne med diverse talkshow verter, og den arrogansen og selvberettigetheten man kan spore i ansiktet hennes når hun prater om hva hun har gjort, er ikke til å ta feil av. Ingen anger, hun ser ingen skyld. Hun har til og med innbilt seg selv at hun gjorde en god handling ved å forsøke å hjelpe Simon. Right. Håper folk slutter å donere til denne saken. Doner heller til andre formål. Ikke til en golddigger som feilet hardere enn hun trodde var mulig da hun investerte i denne formuen hun trodde hun hadde kloa i. Man skal heller ikke glemme at hun faktisk har forbrukt det hun har tatt opp i lån og. Hun har dratt på reiser, spist middager, fløyet privatfly osv. Dette skal liksom vanlige folk dekke for henne? Helt absurd at folk har sånn sympati. En mann hadde aldri fått det.

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel derfor hun har kunnet reise. Ikke betalt en krone på lånet fordi «hvor skal hun starte» og brukt honoraret fra netflix på litt lyx istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (30 minutter siden):

Det er helt urolig at journalister ikke stiller henne mer til veggs. Hun er jo gjeldsflyktning, og tigger penger på nettet. Vil ikke betale en krone selv. Har sett noen av intervjuene med henne med diverse talkshow verter, og den arrogansen og selvberettigetheten man kan spore i ansiktet hennes når hun prater om hva hun har gjort, er ikke til å ta feil av. Ingen anger, hun ser ingen skyld. Hun har til og med innbilt seg selv at hun gjorde en god handling ved å forsøke å hjelpe Simon. Right. Håper folk slutter å donere til denne saken. Doner heller til andre formål. Ikke til en golddigger som feilet hardere enn hun trodde var mulig da hun investerte i denne formuen hun trodde hun hadde kloa i. Man skal heller ikke glemme at hun faktisk har forbrukt det hun har tatt opp i lån og. Hun har dratt på reiser, spist middager, fløyet privatfly osv. Dette skal liksom vanlige folk dekke for henne? Helt absurd at folk har sånn sympati. En mann hadde aldri fått det.

Vet du om det har blitt donert mye penger til henne via disse spleise-sidene?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på både hvordan hun og Simon lever / ville leve, og sammenligner med de som faktisk bryr seg om andre mennesker og dyr, og om planeten vi bor på. De som arrangerer innsamlinger til fattige, kjøper bare brukte klær, tar toget overalt, plukker søppel, bruker fritiden sin som frivillige for andre osv. 

Doner heller penger til slike!! 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (7 minutter siden):

Honey Dew skrev (8 minutter siden):

https://www.gofundme.com/f/75c8gg-help-the-victims-of-the-tinder-swindler

Hun får dessverre en del, det er helt utrolig at det finnes så mange sauer der ute :(

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Albbas skrev (5 timer siden):

Ja jeg vet godt hva han gjorde men det er fortsatt veldig dumt å gå til det skrittet å ta kredittlån for å gi til en milliardær! Kunne skjønt det LITT om de hadde vært sammen i årevis, men fem uker?? Da hadde jeg tenkt at fyren er kriminell siden han ikke oppsøker verken sin (milliardær)far eller politi, og heller ikke har egne midler "off the grid". Beklager, men det ER ufattelig naivt å tro på. Hadde blinket svindler eller kriminell jævel i mime øyne. 

Enig her. I de fleste normale bransjer ville en kontaktet politi, og spurt nettverket. Om jeg nylig hadde blitt kjent med en person som var rik pga ulovlig virksomhet (som vel egentlig er eneste logiske grunnen til at en ikke kontakter politi) ville jeg iallefall rygget fort utav situasjonen. Om en lever med en som er kriminell som alltid er i fare ville jeg fryktet for mitt eget og eventuelle barns liv. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

someone_here skrev (26 minutter siden):

https://www.gofundme.com/f/75c8gg-help-the-victims-of-the-tinder-swindler

Hun får dessverre en del, det er helt utrolig at det finnes så mange sauer der ute :(

Helt utrolig, hun står jo ikke for det hun har gjort i det hele tatt. Hun går ut i avisene og proklamerer at livet hennes er ødelagt fordi hun svindlet banker og kredittkortselskap og går så ut og tigger etter penger og gjør seg selv stakkarslig.

Det er bare å håpe på at hun bruker disse pengene på å betale ned gjelden da.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (3 minutter siden):

Helt utrolig, hun står jo ikke for det hun har gjort i det hele tatt. Hun går ut i avisene og proklamerer at livet hennes er ødelagt fordi hun svindlet banker og kredittkortselskap og går så ut og tigger etter penger og gjør seg selv stakkarslig.

Det er bare å håpe på at hun bruker disse pengene på å betale ned gjelden da.

Virker ikke som hun ser noe poeng i å betale på gjelden fordi den bare øker likevel og hun mener minstesum i mnd på gjeldsordning er for lavt iflg artikkelen i VG.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Twinkle~ skrev (1 minutt siden):

Virker ikke som hun ser noe poeng i å betale på gjelden fordi den bare øker likevel og hun mener minstesum i mnd på gjeldsordning er for lavt iflg artikkelen i VG.

Hvis hun skal betale minstesum blir jo hun aldri kvitt gjelden. Hun burde øke betalingen og kutte ut luksustilværelsen og kanskje få seg et billigere sted å bo.

Det er rart hun ikke blir etterlyst.

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6 dager har de hentet inn 1,2 millioner på GoFundMe. 

Som andre nevner her inne stusser jeg over at de ber om totalt 7,2 mill. Samt at pengene ikke på noen som helst måte er spesifisert "Nedbetaling av gjeld". Det står kun "Alt vi vil er å få livene våres tilbake".

Hva er det totale tapet deres?
Cecilie: 3 Mill i gjeld.
Pernille: Ca. 400 000,-
Ayleen: Ca. 1,5 Mill.

Rundt 5 mill.?

Hadde ikke forundret meg at det kommer en ferie oppdatering på Instagram snart.

Endret av oyv12345
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (6 minutter siden):

Hvis hun skal betale minstesum blir jo hun aldri kvitt gjelden. Hun burde øke betalingen og kutte ut luksustilværelsen og kanskje få seg et billigere sted å bo.

Det er rart hun ikke blir etterlyst.

Man blir kvitt gjelden på 3-5 år på gjeldsordning. Resten blir slettet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse kontoene på insta med Simon og kate konlin ekte? Sykt underholdende iallefall. For et freakshow. Koser meg haha 😛 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...