Gå til innhold

Tinder-svindleren på Netflix, tanker?

Tanuki

Anbefalte innlegg

Løvejenten skrev (På 3.2.2022 den 22.48):

Han slapp ut etter 5 mnder, og lever nå det samme livet som før….. helt tragisk.

Jeg fatter ikke hvordan han ikke kunne bli dømt til å betale tilbake penger?  Hvorfor?  Kan jeg bare svindle folk for 10 mill, få noen få mnd fengsel og leve som før?  Kjekt å vite.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe som slo meg ift til alle de dyre designerklærne han var at folk som er født inn i rikdom slik han påsto han var sjelden kler seg slikt, det er bare nyrike og wannabees som flasher logoer slik han gjør.  Det burde vært et red flag for disse kvinnene.  Men det er vel ikke alle som har skjønt det. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (7 minutter siden):

Jeg fatter ikke hvordan han ikke kunne bli dømt til å betale tilbake penger?  Hvorfor?  Kan jeg bare svindle folk for 10 mill, få noen få mnd fengsel og leve som før?  Kjekt å vite.

Tja. Har vel kanskje noe med at de han svindlet viste en grov uaktsomhet og dårlig dømmekraft? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altius skrev (På 4.2.2022 den 17.38):

Ja. Leser du i kommentarfelter til nyhetsartikler og YouTube-videoer om denne saken vil du se at et stort antall fryder seg og nærmest hyller han for å ha gjort reverse golddigger prank. Er nok få land som tar slike svindelsaker seriøst i rettssystemet, så da kan han bare fortsette som han gjør. 

Så flink han er, ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke hun norske var golddigger. Tror bare hun følte seg utrolig spesiell som hadde fått en "kjekk" milliardær på kroken, og at pengene gjorde han enda mer spennende og kjekk, siden det ikke akkurat at er vanlig. Men jeg synes det er urovekkende at de ikke så alle de røde flaggene lenge før. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtLiteTroll skrev (34 minutter siden):

Jeg tror ikke hun norske var golddigger. Tror bare hun følte seg utrolig spesiell som hadde fått en "kjekk" milliardær på kroken, og at pengene gjorde han enda mer spennende og kjekk, siden det ikke akkurat at er vanlig. Men jeg synes det er urovekkende at de ikke så alle de røde flaggene lenge før. 

Det samme kan man jo si om alle gold diggere.  Mennesker er selvfølgelig mer enn sine handlinger og valg, men det er jo handlinger og valgene som setter merkelapper på folk. Hun norske angrer ikke på noe hun har gjort, har laget seg et skjold av arroganse der hun har overbevist seg selv om at hun ikke har noe å skjemmes over, fordi hun prøvde bare å "hjlepe" noen. Yeah right, hun prøvde å holde på forumen hun trodde hun hadde gjennom han

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok lett å la seg blende og plutselig så sitter du i saksen. Desse jentene vil ha rikdom og er villig til å overse det meste for å komme dit. Litt ironisk når hun svenske ser ned på andre jenter på nattklubb og sier at de er som fluer som tiltrekkes av champagne - hun er jo akkurat slik selv🙈

Det er synd at de sitter igjen med mye gjeld, men samtidig så gikk hun norske rett tilbake til Tinder…… hun har nok ikke lært noe🥴

Han er smart, fra null til hundre på kort tid. En alvorlig syk type som utsetter andre mennesker for noe slikt, han evner nok ikke å elske noen. Dessverre er systemet slik at denne typen svindel faktisk lønner seg, rett og slett tragisk.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (5 timer siden):

Traumebånd, virkelig? Kan vi ikke spare på kruttet til de som virkelig sliter med den type ting? Syns ikke det passer til naive kvinner som regelrett kaster penger etter en mann de har kjent i 5 minutter. 

5 minutter? Hun ene hadde vært sammen med ham i flere måneder, de skulle flytte sammen og han hadde møtt familien hennes flere ganger. Blir så oppgitt av slike svar, snakk om manglende evne til sette seg inn i andres situasjon. Jeg rister også på hodet i de tilfellene der folk sender hundretusener av kroner til folk de bare har sett et bilde av på Facebook, men dette er ikke det samme. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marbelle
Hannah80 skrev (På 4.2.2022 den 15.59):

Jeg har likevel problemer med å forstå at noen kan være så vanvittig naive. Og attpåtil kreve gjelden slettet pga egen dumskap. Man skal liksom ikke ta noe ansvar selv, her. Det er helt uvirkelig for meg å skulle ta opp enorme lån for å låne videre til en kjæreste jeg nettopp har møtt. 

Jeg Skjønner ikke hvorfør folk her inne IKKE Skjønner hvorfør? Han er ju en master manipulator. Alle så ju på slutten Hvor sint og manipulativ han ble når han ikke fikk som han ville. Eller på slutten når han kom på seg selv at han hade driti seg ut- da va han en looser, det va såååååå synd på han. ”Meg, meg , meg” Ikke ett eneste tegn på anger eller skam!  Oftest så skyter slike mennesker seg selv i foten slik som han gjorde. Men hans ego vil mest sansynligt aldri skjønne at det han driver med ikke er greit. Fordi han virker savne empati og eier ikke skam

Tenk deg selv å elske Noen som driver på sån. Det er veldigt lett for oss å si at ”vi ikke Skjønner at Noen kan låne ut penger å ta lån sån” osv men även den smartaste kan bli lurt av slike mennesker.  Ingen annen her inne som ser Hva jeg ser eller? Jeg er 100% sikker på at han aldri vil slutte med det han gjør han vil finne nye veier. Alt for å mate sitt ego

det er folk som ofte spør ”Hvordan er en psykopat Fex eller master manipulator”  Well watch and learn

dette står også i filmbeskrivelsen: 

Simon Leviev eller Shimon Yehuda Hayut som han egentligen heter, är en mästare i manipulation, en fullfjädrad psykopat utan skrupler, som ljuger, bedrar och lurar kvinnor på ömhet och pengar. 

https://www.moviezine.se/movies/tindersvindlaren

Endret av Marbelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det visst bare å kjøre på videre, som han tydeligvis gjør. Trodde svindel var ulovlig, og at man ble dømt for det men 🤔 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (43 minutter siden):

Det samme kan man jo si om alle gold diggere.  Mennesker er selvfølgelig mer enn sine handlinger og valg, men det er jo handlinger og valgene som setter merkelapper på folk. Hun norske angrer ikke på noe hun har gjort, har laget seg et skjold av arroganse der hun har overbevist seg selv om at hun ikke har noe å skjemmes over, fordi hun prøvde bare å "hjlepe" noen. Yeah right, hun prøvde å holde på forumen hun trodde hun hadde gjennom han

Men er de direkte ute etter penger og rikdom, eller har det med selvfølsen å gjøre om å ha klart å kapre en mann som egentlig er uoppnåelig? Er enig i det du sier om dette skjoldet ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marbelle skrev (23 minutter siden):

Jeg Skjønner ikke hvorfør folk her inne IKKE Skjønner hvorfør? Han er ju en master manipulator. Alle så ju på slutten Hvor sint og manipulativ han ble når han ikke fikk som han ville. Eller på slutten når han kom på seg selv at han hade driti seg ut- da va han en looser, det va såååååå synd på han. ”Meg, meg , meg” Ikke ett eneste tegn på anger eller skam!  Oftest så skyter psykopater seg selv i foten slik som han gjorde. Men hans ego vil mest sansynligt aldri skjønne at det han driver med ikke er greit. Fordi han savner fullt empati og eier ikke skam

Tenk deg selv å elske Noen som driver på sån. Det er veldigt lett for oss å si at ”vi ikke Skjønner at Noen kan låne ut penger å ta lån sån” osv osv. Men Greia er at Psykopater finnes i alle former og her har vi et menneske som viser veldigt mange tegn på psykopati. Og psykopater er master manipulators! Til og med den smartaste kan bli lurt av slike mennesker.  Ingen annen her inne som ser Hva jeg ser eller? Jeg er 100% sikker på at han aldri vil slutte med det han gjør han vil finne nye veier. Alt for å mate sitt ego

det er folk som ofte spør ”Hvordan er en psykopat”, ”Hvordan veit man om man er sammen med en psykopat” osv osv. Well her har dere et exempel på en psykopat. Watch and learn

Du gjør deg til et ganske lett offer for sånne som han hvis lærdommen din fra dette er å se hvordan en  psykopat oppfører seg, og ikke det at man ikke tar opp lån over kreditgrensen sin for å betale noen som ber om penger av deg. Bortsett fra at han har ansatt folk for å spille roller, så klarer jeg ikke se at han er spesielt overbevisende eller god til å manipulere. Disse jentene ville tro på han, fordi han var kjekk og rik. Når det ikke skal mer til så er du enkel å manipulere.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (43 minutter siden):

Litt ironisk når hun svenske ser ned på andre jenter på nattklubb og sier at de er som fluer som tiltrekkes av champagne - hun er jo akkurat slik selv🙈

Ja dette reagerte jeg også på. Litt mangel på selvinnsikt ja.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marbelle
kar90 skrev (16 minutter siden):

Du gjør deg til et ganske lett offer for sånne som han hvis lærdommen din fra dette er å se hvordan en  psykopat oppfører seg, og ikke det at man ikke tar opp lån over kreditgrensen sin for å betale noen som ber om penger av deg. Bortsett fra at han har ansatt folk for å spille roller, så klarer jeg ikke se at han er spesielt overbevisende eller god til å manipulere. Disse jentene ville tro på han, fordi han var kjekk og rik. Når det ikke skal mer til så er du enkel å manipulere.

Den siste jenta hade han datet i øver 1,5 år. Common lissom 

Endret av Marbelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtLiteTroll skrev (1 minutt siden):

Men er de direkte ute etter penger og rikdom, eller har det med selvfølsen å gjøre om å ha klart å kapre en mann som egentlig er uoppnåelig? Er enig i det du sier om dette skjoldet ja. 

Ok, samme kan du si om han. Er han egentlig ute etter å svindle noen, eller har han så lav selvfølelse at han føler dette er hans eneste måte å få oppmerksomhet fra kvinner på? Alle parter her er kynikere. Det er bare det at jentene falt mye hardere fordi han var et hode foran hele tiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo egentlig fine jenter, så jeg forstår ikke helt at han greide å lure av dem penger. De må på en måte være ganske overfladiske som lot seg imponere ved denne første eksklusive daten, samtidig som de er lite smarte og gjerrige som sender over tusenvis av kroner til han. 

Hadde jeg hatt en date som spurte meg om penger....vel-. lykke til liksom. 

Så litt rart hele opplegget. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Djungelvrål skrev (3 timer siden):

Ikke i Norge. Da måtte du betalt tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marbelle
kar90 skrev (9 timer siden):

Ok, samme kan du si om han. Er han egentlig ute etter å svindle noen, eller har han så lav selvfølelse at han føler dette er hans eneste måte å få oppmerksomhet fra kvinner på? Alle parter her er kynikere. Det er bare det at jentene falt mye hardere fordi han var et hode foran hele tiden.

Det er nokk ikke lav selfølelse nei. Hvartfal ikke det jeg tolker utifra film beskrivelsen . Han eier ikke engang lav selvfølelse, den finnes ikke. Han eier ikke skam- og han blir extremt sinna når han ikke får som han vil. Han er som ett barn i hode .Ett vanligt menneske ett normalt menneske eier skam og sier unskyld - og mener det. Han eier ikke skam, ikke heller empati. 

Endret av Marbelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (2 minutter siden):

Det er forskjell på å ville ha oppmerksomhet og ville ha penger. Uenig i at disse kvinnene er like dårlige personer som ham. Helt uskyldige er de ikke nei, men du kan ikke si at de er på hans nivå, for det er de virkelig ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (1 minutt siden):

Ikke i Norge. Da måtte du betalt tilbake. 

Det er måten han gjorde det på som gjør til at han slipper unna med svindel. Det er ingen kredittkort eller lån som står i hans navn. De har frivillig tatt opp lån og overført pengene til han. Smart måte å gjøre det på, da han juridisk sett ikke er ansvarlig for noe, og offer sitter igjen uten sak.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...