Gå til innhold

Sjokolade kake,hadde glasur på før jeg satte i ovn


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke heller hvordan jeg klarte det!! :ler::klaske:

Sambo syns den var veldig god.. :grine2:

Den ble litt seig inni så jeg anbefaler ingen å ta glasur på før ETTERPÅ...

Skal lage den igjen en dag snart, DA blir den bra! ;)

Men jeg måtte la den står i 1,5 time..

Den skulle stått 60 min på 160 grader...

Kan det være forskjell på ovn som gjør det? at jeg bør ha den på feks 180 grader neste gang?

Ble også litt brent oppå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg lagde sjokoladekake på fredag, og samboeren min som ikke er noen kløpper på kjøkkenet akkurat lurte på hvorfor jeg ikke hadde glasur på kaken før jeg stekte den (han trodde dessuten at den måtte stekes i stekepanne for å få røren myk... :roll: ). Bare for å si at du ikke er den eneste, Epica... Men jeg er imponert over at du klarte å få på glasuren før den var stekt....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ble ekstra mye smør i kaken, så blir den ganske så flytende når den er varm. Når du tar den ut av ovnen så stivner den, sånn er det med f.eks brownies.

Det er forskjell på ovner ja, jeg vet at min trenger litt høyere temperatur enn det oppgitte for at jeg skal kunne følge steketiden, så jeg plusser alltid på ca 10 grader.

Prøv deg frem, det er vel det beste rådet når det gjelder steketid. Og når du finner noe som funker er det greit å skrive det ned, så har du det til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg lagde sjokoladekake på fredag, og samboeren min som ikke er noen kløpper på kjøkkenet akkurat lurte på hvorfor jeg ikke hadde glasur på kaken før jeg stekte den (han trodde dessuten at den måtte stekes i stekepanne for å få røren myk... :roll: ).

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har ikke noe med sjokoladekake å gjøre, men må fortelle en historie fra skolekjøkkenet for mange år siden. Vi skulle lage kjøttkaker, og plutselig oppdager læreren min at venninna mi har helt all kjøttdeigen i panna og er i gang med å steke den. 'Hva i all verden er det du gjør?!' utbryter hun. 'Ja, jeg må jo STEKE kjøttdeigen først ...?', svarer min (blonde) venninne. Hun har ikke laget kjøttkaker siden, det jeg vet. Vi ler fremdeles godt av denne historien :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :)

En gutt i klassen min klarte å ha salt istedenfor sukker i bolledeigen i heimkunnskapen på ungdomsskolen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...