AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #21 Del Skrevet 3. februar 2022 Treningsglede er følelsen etter jeg har trent, ikke mens det står på. Deilig å få det gjort, føler på mestring og velvære etterpå. Anonymkode: e3dd0...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #22 Del Skrevet 3. februar 2022 For meg er det en nesten euforisk følelse mens jeg trener eller etterpå. For eksempel på fjellet. Noen ganger er trening bare tungt, men da vet jeg at treningsgleden kommer en annen gang. Tenk en hobby (eller jobb) som du bruker mye tid på og gleder deg til. Var det like gøy i begynnelsen? Er det like gøy alltid? Anonymkode: b856d...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. februar 2022 #23 Del Skrevet 3. februar 2022 Glede er ikke et ord jeg forbinder med trening... Etter å ha hatet gymtimer intenst og deretter (delvis som følge av det) ikke ha trent overhodet på 20 år, har jeg måttet begynne av medisinske årsaker. Det siste året har jeg trent med fysioterapeut i "trygge" omgivelser på fysikalsk institutt, øvelser tilrettelagt for mine behov, helse og dagsform, med veldig klar motivasjon og målsetning. Jeg har for første gang i mitt liv opplevd mestringsfølelse knyttet til trening, jeg merker framgang og bedring, jeg ser at det skjer ting med kropp og helse, og jeg merker at det gjør godt. Jeg har oppdaget det mystiske fenomenet treningsabstinenser, og jeg er både selvtilfreds og stolt over det jeg har fått til og håper jeg vil klare å holde på disse vanene også om/når jeg ikke lenger har behov for fysio-oppfølging. Jeg har absolutt fått et mer positivt forhold til trening, men det fortsatt ikke noe jeg blir glad eller lykkelig av eller synes er deilig - og det er helt greit, alt må ikke være lystbetont. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 3. februar 2022 #24 Del Skrevet 3. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 1.2.2022 den 11.48): For det har jeg aldri opplevd 😩 Jeg er høygravid og har lyst å komme i form etter fødselen og tenkte å starte med trilleturer. Jeg synes det er dritkjedelig å gå tur, men det er jo en start. Abonnementet mitt på treningssenteret starter opp igjen en måneds tid etter termindatoen, så jeg må jo begynne å bruke det også etter hvert. Men det er jo også ekstremt kjedelig?! Jeg dør innvendig av tanken. Den eneste idretten/treningsformen jeg har opplevd å få noe glede av er fotball, men jeg tror ikke det finnes noe lavterskel damelag i nærheten som ikke trener tre dager i uka og spiller kamp i helgene, eller enda verre, etter arbeidstid. Er her noen som har hatt samme dårlige innstilling som meg som klarte å finne litt treningsglede og motivasjon? Hvordan klarte dere det? Anonymkode: 97f3e...eb1 Hvis du syntes det er såpass kjedelig og meningsløst, så tenker jeg at du heller ikke er motivert til å trene eler være i form. Du kan for all del si og tenke at du er dette, men det virker ikke slik i det hele tatt.. Når jeg var i tenårene ville jeg trene, betalte for abonnement, men jeg dro aldri dit. Kanskje 2-4 ganger på mølla, men hallo? Det er ikke "trening". Jeg var ikke motivert, jeg så ingen grunn til å trene fordi jeg var fornøyd med kroppen min. Nå ser jeg andre gode grunner til å trene, ikke bare for kroppen sin skyld. Det som fikk meg til å bli treningsglad i begynnelsen av 20-årene, var gruppetrening (kickboksing og boksing) og med disse timene ble det også intens HIIT styrke trening. Jeg anbefaler alle kickboksing, man kommer fort i god form og kroppen blir utrolig sterk og smidig. Nå trener jeg ikke lengre dette, men trener styrke-trening og crossfit. Jeg tenker at jo lengre tid du venter med å trene, jo vanskeligere blir det, når man er 30 år ++ tar det mye lengre tid å bygge muskler, samt gå ned i vekt (hvis dette er målet). Og det er biologisk, kroppen eldres. Du skal føde barn har aldri trent, og vil komme deg i form. Ikke for å demotivere deg, men du har et forferdelig dårlig grunnlag og hadde jeg vært deg hadde jeg begynt allerede nå. Man kan jo fint trene når man er gravid også Endret 3. februar 2022 av Rosatoast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #25 Del Skrevet 3. februar 2022 Treningsglede for meg er å kjenne at jeg blir sterkere og får bedre utholdenhet. Jeg blir også veldig behagelig trøtt, trener ettermiddag/kveld i ukene og formiddag i helgene. Det gjør at jeg syns det er deilig å legge seg, kroppen kjennes behagelig tung og avslappet. Anonymkode: 25609...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trimmeren Skrevet 19. februar 2022 #26 Del Skrevet 19. februar 2022 Danseskjørt skrev (På 1.2.2022 den 17.58): Treningsglede for meg er å kjenne på endorfinene, å kjenne at jeg er sliten på en god måte, at kroppen fungerer og st jeg blir varm i kinnene. Etter en joggetur er jeg så hoppende glad at jeg kan le og smile uten en grunn❤️ Helt enig med deg😁 ubeskrivelig god følelse da😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå