Gå til innhold

Snakker du bedre engelsk enn boomerforeldrene dine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna

Mine forelder er i 60 årene (er de bommers?) og jeg snakker/skriver  mye bedre engelsk enn de, og forstår det også mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Athena79 skrev (2 timer siden):

Mine forelder er i 60 årene (er de bommers?) og jeg snakker/skriver  mye bedre engelsk enn de, og forstår det også mye bedre.

De er Boomere ja.

Anonymkode: a2cb8...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/1/2022 at 10:30 AM, AnonymBruker said:

Dette måtte jeg google. Boomers er de som er født mellom 1946 og 1964 (20 år var et stort spenn). Så da er vel mine foreldre som er født i 48 og 49 det. Snakker jeg bedre engelsk enn dem? Ja. De forstår veldig mye bedre enn de prater.

Ordforrådet til politikerne er nok bedre enn både mitt og foreldrene mine sitt, selv med den ekstreme norske uttalen de du nevner har. Jeg har bedre uttale, men kan også snuble i ord, selv om jeg bruker engelsk daglig (da er det nemlig mest skriftlig).

Forklaring: https://framtida.no/2020/01/28/generation-z-boomers-milennials-kva-generasjon-hoyrer-du-til
(aldersforklaringene er feil pga gammel artikkel)

Lærte at jeg liksom skal være millennial, men jeg er født i 81, det er helt på grensa. 

Anonymkode: b790f...072

Stort nok spenn til å favne både foreldrene og besteforeldre mine 😅

Anonymkode: 4a121...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg snakker definitivt bedre engelsk enn mine foreldre. Brukte engelsk daglig da jeg drev aktivt med gaming, nå bruker jeg hovedsaklig engelsk skriftlig daglig, men har noen få venner fra utlandet jeg snakker med på videochat i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker mye bedre engelsk enn mamma, men pappa er mye flinkere enn meg. Han har brukt engelsk svært mye i jobben (er pensjonist nå) og er generelt veldig god i språk. Han snakker også flytende tysk. Han og mamma har også reist veldig mye før koronaen kom og det er alltid han som har tatt seg av snakkingen siden mamma ikke er så god i språk. Jeg er helt gjennomsnittlig, tror jeg, men får ikke praktisert det så ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte. Men så skal det sies at min mor er fra England. Og min far bodde der i ti år.

Min mor sier for øvrig at nordmenn ikke er på langt nær så god i engelsk som de tror de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Snakker også bedre engelsk enn gen z ungen min. 

Anonymkode: 079b7...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre er ikke boomers, som jeg lærte hva er i denne tråden. Jeg snakker bedre enn moren min, som synes det er flaut å snakke engelsk, men om jeg er bedre enn faren min vet jeg ikke. Han jobbet mye i engelsktalende utland og studerte også et år i utlandet. Jeg har studert engelsk og brukt det en del i tidligere jobber, så er ikke så verst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...