AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #21 Del Skrevet 1. februar 2022 Mine foreldre er boomer/ gen x og ja, jeg snakker bedre engelsk enn de. Jeg har jo bodd i utlandet i noen år så det er ikke så rart. Anonymkode: 0337c...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #22 Del Skrevet 1. februar 2022 Ja, har studert litt i utlandet og mye av studiet er på engelsk. Ser også ekstremt mye på tv. Det er visst veldig vanskelig å høre hvor jeg er fra. Mamma og pappa snakker godt engelsk, men den er ganske norsk 😊 Anonymkode: 8cc3c...f27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #23 Del Skrevet 1. februar 2022 Ja, mye bedre. Men de klarer å gjøre seg forstått og klarer seg helt fint i utlandet. Anonymkode: fe757...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #24 Del Skrevet 1. februar 2022 Jeg er visst en boomer,men vil tro at jeg snakker engelsk bedre enn mine foreldre, som aldri hadde vært i utlandet. Har alltid hatt interesse for språk i tillegg til språkøre. Men leser og forstår engelsk bedre enn jeg snakker. Kan stort sett gjøre meg forstått i utlandet,da.🙂 Anonymkode: 3192a...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #25 Del Skrevet 1. februar 2022 Shitkidza i dag tror de er flinke, men i ordforråd og forståelse utover spill og sosiale medier er min opplevelse at de ligger langt bak sine foreldre. Anonymkode: 2f943...d5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #26 Del Skrevet 1. februar 2022 Mine boomer foreldre snakker ikke engelsk i det hele tatt så skal ikke akkurat mye til:P Men jeg tok graden min primært på engelsk, snakker mye engelsk på jobb og på fritid(kjæresten har ikke rukket å lært seg norsk enda), pluss at jeg driver med brevvenner og skriver bok på engelsk. Vel, prøver:D Omtrent sluttet å tenke over om jeg snakker norsk eller engelsk, så om jeg får et rart fjes må jeg ofte tenke meg om for å finne ut hvilket jeg nettopp snakket og om det var riktig språk for den personen Anonymkode: 0592d...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss91 Skrevet 1. februar 2022 #27 Del Skrevet 1. februar 2022 Ja. Snakker engelsk daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 1. februar 2022 #28 Del Skrevet 1. februar 2022 ja, men så har engeslsk vært hovedspråket mitt siden jeg var 14, e 32 nå og har tatt all utdanning med engelsk som språk. Sønnen min på 8 har engelsk som førstespråk også. likvell vil jeg påstå at begge mine boomer-foreldre snakker meget godt engelsk i forhold til andre på dems alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #29 Del Skrevet 1. februar 2022 Mine foreldre er ikke boomers men jeg snakker og skriver bedre engelsk enn de, ja. Besteforeldrene mine forstår vell en del men nekter å snakke engelsk. Jeg har vokst opp på engelske medier og Internett så det skal mye til for at jeg ikke skal kunne engelsk (født 1997) Til tider føler jeg at jeg er bedre til å snakke og skrive engelsk enn norsk. Det gjør meg litt trist fordi jeg liker språket mitt men samtidig har jeg hørt at folk som flytende snakker flere språk enn et ofte blander dem. Litt irriterende når man ofte glemmer enkelte ord men husker dem på det andre språket. Maks jernteppe 😅 Anonymkode: 9b750...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #30 Del Skrevet 1. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Shitkidza i dag tror de er flinke, men i ordforråd og forståelse utover spill og sosiale medier er min opplevelse at de ligger langt bak sine foreldre. Anonymkode: 2f943...d5e Joda, men da snakker vi om barn versus normale voksne. Millennials derimot, som ofte er barna til Boomers, er voksne mennesker som på generelt grunnlag er langt bedre i engelsk enn sine foreldre, hva angår både uttale og ordforråd. Anonymkode: c7f57...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #31 Del Skrevet 1. februar 2022 Ja, Jeg kommuniserer på engelsk daglig, både jobb og privat. Min mor forstår ikke engelsk annet enn et par ord og fraser (ikke født i Norge). Min far kan til nøds forstå f.eks en bruksanvisning på engelsk, men blir det mer avanserte eller tekniske ord og uttrykk stiller han nok veldig dårlig. Har aldri i mine 35 år hørt han si et eneste ord på engelsk. Anonymkode: 8eb8b...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #32 Del Skrevet 1. februar 2022 Min mor har jobbet i et veldig internasjonalt fagmiljø hele sitt voksne, så hennes engelsk er god. Min far leser mye engelsk faglitteratur, så han har et veldig stort ordforråd, men snakker engelsk med sunnmørsk tonefall og setningsbygging. Jeg konsumerer mye media på engelsk, så jeg har veldig god forståelse, antagelig bedre enn min far. Når jeg skriver engelsk har jeg bedre settningsbygging enn min far, men ikke like bra som min mor. Uttalen min, når jeg kommer inn i det, er omtrent på linje med min mor, men ikke innfødt. Jevnt over vil jeg si at jeg ligger mellom mine foreldre. Anonymkode: 7ec5e...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #33 Del Skrevet 1. februar 2022 Mine foreldre på 50 snakker ikke et kvekk engelsk, så ja. Jeg snakker bedre engelsk enn de. Anonymkode: f2ef8...715 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 1. februar 2022 #34 Del Skrevet 1. februar 2022 Jeg er ikke god i språk. Omtrent slik: Det svenske ekteparet på 30 og 32 år var i London. De ble spurt hvor gamle de var og da svarte mannen:- I am dirty and my wife is dirty too ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #35 Del Skrevet 1. februar 2022 Jeg snakker bedre engelsk enn de fleste jeg kjenner, inkludert foreldrene mine. Foreldrene mine er av typen som kan si: «ice bear» for isbjørn og «screw up the music» for å skru opp musikken. Også med skikkelig norsk aksent i tillegg Anonymkode: 86651...8ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #36 Del Skrevet 1. februar 2022 Mine foreldre (født i 57 og 58) er mye bedre enn meg. Jeg snakker Stoltenberg-engelsk Anonymkode: 2d83e...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #37 Del Skrevet 1. februar 2022 Foreldrene mine kan ikke engelsk..så ja. Anonymkode: e5a86...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #38 Del Skrevet 1. februar 2022 Foreldrene mine som er født tidlig 50 tall hverken snakker eller forstår engelsk veldig godt. De forstår mer enn de kan snakke da. Anonymkode: e31a7...7a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #39 Del Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg (gen x) snakker bedre engelsk enn foreldrene mine (baby boomers), og mine barn (millenials/ gen y) snakker bedre engelsk enn jeg gjør. Det er naturlig da. Mine foreldre hadde veldig lite rngelskundervisning på skolen. De hadde noen få timer på framhaldsskolen, men det var minimalt. Jeg begynte med engelskundervisning i 4.klasse, men fikk i tillegg mye gratis "undervisning " gjennom musikk på 70-tallet, og filmer og serier fra 80-tallet og utover. Barna mine har vært mye mer eksponert for engelsk tale fra veldig ung alder enn hva mine foreldre og jeg var, og engelsk har vært en mer naturlig del av hverdagen Anonymkode: 2d75c...4c5 Hvordan kan du ha Millenialsbarn når du er generasjon x? Millenials er de som ble født 80-tallet og frem til 95. Anonymkode: a2cb8...19c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #40 Del Skrevet 1. februar 2022 Nei, jeg tror ikke det. Faren min snakker ganske bra engelsk, moren min vet jeg nesten ikke, for hun syns det er flaut og unngår det så godt hun klarer. Jeg snakket bedre engelsk, og fransk, da jeg var i begynnelsen av 20-årene. Fordi jeg praktiserte det en del. Men nå er det rimelig elendig. Og jeg har blitt som moren min, og syns det er flaut, så jeg kaster meg ikke på muligheter til å få trent heller. Anonymkode: 1bfeb...db2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå