Gjest supernova_87 Skrevet 27. november 2022 #161 Del Skrevet 27. november 2022 Gratulerer så mye til hele familien, så gøy med ei lita jente ❤️ Nyt tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juss-jenta Skrevet 27. november 2022 #162 Del Skrevet 27. november 2022 Ååå, gratulerer så masse med lille jenta! 😍 Og fy søren, så utrolig godt jobba av deg! Du har all grunn til å være stolt av deg selv etter en slik fødsel! Nå håper jeg at du får en fin barseltid. Og husk at det er lov å kjenne på at ikke alt er like koselig og enkelt, det er en tid med mye kroppsvæsker, hormoner og følelser. Det er imidlertid veldig verdt det! ❤️(Og jeg er helt enig med deg: epidural er fantastisk! Skal definitivt ha det neste gang! 🙈) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 27. november 2022 #163 Del Skrevet 27. november 2022 Ååå!! Gratulerer så masse med jenta @Angeleye😍😍😍 Du er jo bare helt rå!! Så fint å høre at dere koser dere på barsel og at vesla er i gang med brystet. Jeg hadde også et par døgn med kateter og styr, det er ikke noe artig, men heldigvis ordner det seg fort. Kroppen er en vidundermaskin! Takk for at du delte historien din! Nyt dagene med den nye verdensborgeren ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 28. november 2022 #164 Del Skrevet 28. november 2022 Gratulerer så mye med den lille jenta ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 1. desember 2022 Forfatter #165 Del Skrevet 1. desember 2022 (endret) Tusen takk for alle gratulasjoner! ❤️ Nå har vi endelig kommet oss hjem. Disse første dagene har vært fine, men var en del styr på sykehuset. Plutselig hadde jeg blodprosent på 7.3 og måtte få blodoverføring, hadde mye(!) smerter i forbindelse med kateteret osv. Men nå er alt det bedre. Har fortsatt svært vondt nedentil, er vel vanlig. Men kan få veldig vondt hvis jeg sitter eller går. Må ligge en del... Ammingen går egentlig veldig fint! Men kjenner jeg er usikker på om det er nok melk osv. Tror kanskje vi hadde vårt første økedøgn allerede på sykehuset? Var en natt som var helt sinnsyk(!) Hun ammet kontinuerlig, gikk det 5 min så hylskrek hun. Det var helt grusomt. Og dagen etterpå var det amming hver time. Men nå virker det som det har stabilisert seg, og nå veksler hun mellom amming og soving hele døgnet 🥰 I går klarte hun til og med å være en del i babynestet, så jeg faktisk fikk beveget meg rundt mens hun sov 🙈 Det som er hovedbekymringen nå er at hun ikke har avføring! Leser jo alle steder at nyfødte skal(!) ha det hver dag, men nå er det tredje dagen uten. Tissebleiene har økt på, så helsesøster sa jeg kunne se det an og at det ville komme. Men bekymrer meg veldig. Hvis det ikke skjer i dag ringer jeg til KK. Håper jo bare at alt er bra, og at jeg har nok melk. Vil helst fullamme ❤️ Og skal kontrollere vekt i morgen, så det blir spennende å se. Og angående pus; Hun tar det overraskende fint med nytt familiemedlem! Først skeptisk selvfølgelig. Men nå ligger hun på sofaen sammen med oss, kommer og snuser og er nysgjerrig. Er blitt ekstremt kosete faktisk. Men tror nok hun er rimelig sjalu innimellom også. For hun er helt besatt av babynestet og babysengen, de to stedene som er helt forbudt område. Hun skal dit uansett hva, og vi må løfte henne vekk x antall ganger 🤣 Og hun remjer litt på natten og vil inn på soverommet. Det har hun aldri gjort før. Men stortsett går det veldig fint ❤️ Vi koser oss iallefall. Tar dagene som de kommer, prioriterer ikke husarbeid. Jeg ammer, koser og holder sofaen med julefilmer. Gikk første trilleturen i går kveld 😍 da sov hun som en stein i vognen. Herlig! Endret 1. desember 2022 av Angeleye 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 1. desember 2022 #166 Del Skrevet 1. desember 2022 Så fint innlegg! 😍 koselig å lese om de første dagene deres, høres ut som dere har det veldig fint med lillejenta. Jeg hadde også lav blodprosent, kunne ikke sitte på 2-3 uker og følte meg egentlig helt dritt, vil bare si at det går over! Plutselig føler du deg mer som deg selv igjen, men ikke glem deg selv oppi alt annet i barsel ❤️ Krysser fingrene for at dere får en bæsjebleier servert snart og at alt er i orden! Tar jo ofte litt tid å få i gang melkeproduksjonen. Herlig pusekatt som er så ivrig på babytingene 😅 Hunden her er også helt vill etter babynest, men ser for meg det er vanskeligere å få pus til å holde seg unna? Nyt dagene! 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 3. desember 2022 Forfatter #167 Del Skrevet 3. desember 2022 (endret) Baby 1 uke Det har gått en uke! Tenk det! Tiden flyr virkelig med baby i hus... Lille frøken er en drøm; sover, spiser, sover mer og koser på puppen konstant 🥰🤣 Veide henne i går, og da var hun gått opp 50 g. Ikke mye, men hun har ikke gått ned! Har hatt mange bekymringer angående amming og melk, men nå virker det som det ordner seg. Merker jeg har mer melk nå, og endelig, etter 5 dager uten, kom bæsjebleiene! Og det så sinnsykt også 🤣 haha! Så nå virker det som alt går bra med amming og slikt, blir ny vekt på mandag Hun sover som en stein også, så får flere timer sammenhengende søvn på natten. Pluss at jeg sover en del på dagtid. Virker også som hun liker både vogn og kjøre bil. Kjenner meg fortsatt ganske utslått, men mistenker at det er pga blodprosenten. Skal sjekke den neste uke. Ellers er hovedproblemet nå underlivet mitt. Det er sååå vondt tidvis. Er det vanlig at smerten øker på? Har tidvis sinnsykt vondt når jeg sitter og går, og må da bare legge meg på sengen når det er på det verste. Håper virkelig det blir bedre snart. Skikkelig kjipt når det er så vondt... Endret 3. desember 2022 av Angeleye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 3. desember 2022 #168 Del Skrevet 3. desember 2022 16 minutter siden, Angeleye said: Baby 1 uke Det har gått en uke! Tenk det! Tiden flyr virkelig med baby i hus... Lille frøken er en drøm; sover, spiser, sover mer og koser på puppen konstant 🥰🤣 Veide henne i går, og da var hun gått opp 50 g. Ikke mye, men hun har ikke gått ned! Har hatt mange bekymringer angående amming og melk, men nå virker det som det ordner seg. Merker jeg har mer melk nå, og endelig, etter 5 dager uten, kom bæsjebleiene! Og det så sinnsykt også 🤣 haha! Så nå virker det som alt går bra med amming og slikt, blir ny vekt på mandag Hun sover som en stein også, så får flere timer sammenhengende søvn på natten. Pluss at jeg sover en del på dagtid. Virker også som hun liker både vogn og kjøre bil. Kjenner meg fortsatt ganske utslått, men mistenker at det er pga blodprosenten. Skal sjekke den neste uke. Ellers er hovedproblemet nå underlivet mitt. Det er sååå vondt tidvis. Er det vanlig at smerten øker på? Har tidvis sinnsykt vondt når jeg sitter og går, og må da bare legge meg på sengen når det er på det verste. Håper virkelig det blir bedre snart. Skikkelig kjipt når det er så vondt... Ukene flyr så fort! Godt både ammingen og systemet hennes ser ut til å være i gang! Høres ut som du har fått en herlig baby, bare å kose seg! 😍 Skjønner hvordan du har det! Husker jeg var skikkelig irritert både på meg selv og helsetjenesten på hvor lite forberedt jeg var på hvor j*vlig man føler seg som barselkvinne. Var svimmel og hadde store smerter i hvertfall i 2-3 uker! Etter 10 dager trodde jeg oppriktig noe var gått opp eller var fryktelig galt der nede så kontaktet sykehuset. Men alt var ok, var bare helt sykt vondt! Hadde også en episode rundt samme tid hvor svigermor hadde laget deilig biffmiddag vi skulle kose oss med. Jeg knakk sammen i smertegråt da jeg prøvde å sette meg ved bordet og måtte bare legge meg på sofa uten biff. Har du kjølebind? Det var i hvertfall helt himmelsk for min del, også skylte jeg med vann sikkert 100 ganger dagen, synes det lindret litt også 🙈 God bedring! Om noen dager kan du helt sikkert nyte tilværelsen med vesla di uten sånne smerter! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 3. desember 2022 Forfatter #169 Del Skrevet 3. desember 2022 Fiora skrev (5 minutter siden): Ukene flyr så fort! Godt både ammingen og systemet hennes ser ut til å være i gang! Høres ut som du har fått en herlig baby, bare å kose seg! 😍 Skjønner hvordan du har det! Husker jeg var skikkelig irritert både på meg selv og helsetjenesten på hvor lite forberedt jeg var på hvor j*vlig man føler seg som barselkvinne. Var svimmel og hadde store smerter i hvertfall i 2-3 uker! Etter 10 dager trodde jeg oppriktig noe var gått opp eller var fryktelig galt der nede så kontaktet sykehuset. Men alt var ok, var bare helt sykt vondt! Hadde også en episode rundt samme tid hvor svigermor hadde laget deilig biffmiddag vi skulle kose oss med. Jeg knakk sammen i smertegråt da jeg prøvde å sette meg ved bordet og måtte bare legge meg på sofa uten biff. Har du kjølebind? Det var i hvertfall helt himmelsk for min del, også skylte jeg med vann sikkert 100 ganger dagen, synes det lindret litt også 🙈 God bedring! Om noen dager kan du helt sikkert nyte tilværelsen med vesla di uten sånne smerter! ❤️ Takk for at du deler - har vært usikker på om det er noe galt der nede siden det er så vondt! Så litt godt å høre andres erfaringer på det punktet 🥰 Har kjølebind, og det hjelper litt der og da. Og smører med Xylocain gel. Men er kortvarig effekt. Får bare ta det med ro, og håpe at ting blir bedre i løpet av den neste uken. Gleder meg til å bli helt meg selv sånn kroppslig! Barseltiden er ikke til å spøke med. Men føler jeg tross alt er heldig som har en enkel baby (foreløpig 🙈), og at ammingen går så fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 3. desember 2022 #170 Del Skrevet 3. desember 2022 Så koselig å lese 😍 For min del hjalp det veldig å tisse i dusjen med dusjhodet sånn at jeg fikk vannstrålen direkte på hønemor imens, da rakk ikke tisset å komme på sårene så det svidde mye mindre 🙏 I tillegg følte jeg meg også mye freshere av det da den renselsen virkelig ikke er noe tull i starten 🥵 Det tok vel 5 uker før jeg følte vi kom over «kneika» med baby, søvn og at kroppen begynte og føles mer som normal igjen ☺️ Kos deg masse videre med bebisen din, tiden flyr i permisjon altså, mi lille er jo plutselig 14 uker og jeg skjønner ikke når i alle dager det skjedde 🤭🥹 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 20. desember 2022 Forfatter #171 Del Skrevet 20. desember 2022 Baby 3 uker Blir ikke så mye skriving her for tiden - tiden bare flyr! Nå er det over 3 uker siden fødsel, og jeg synes allerede hun er mer våken og kvikk, ser mer på meg. Hun er jo et klistremerke, men de siste tre dagene har hun sovet litt alene på dagtid i babynestet! Og ordet frihet har fått en ny betydning. Plutselig kan jeg bevege meg mer rundt i leiligheten, lage meg mat osv uten at hun er klistret inntil meg 🤣 På natten skal hun fortsatt være klin inntil meg, men en ting om gangen. Er bare fornøyd med at hun sover godt med 1-2 oppvåkninger på natt. Hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men jeg storkoser meg med nyfødt baby! Stortsett da. Men føler alle snakker om hvor fæle de første ukene/månedene er, og her koser jeg meg masse med babykos, julefilmer, leser litt bøker osv. Eneste kjipe er været. Har vært så mye snø og is at vi ikke har kunnet bevege oss utenfor døren. Så savner bare trilleturer og aktivitet. Men nå har snøen regnet vekk, så gleder meg til å trille tur med henne igjen nå 🥰 Hun er stortsett fornøyd, men har litt uro på kvelden der hun skriker helt utrøstelig i en 30-60 min. Det er fælt, for aner jo ikke hvordan jeg skal trøste henne da! Men så går det plutselig over... Takk gud for at hun ikke skriker mer, for merker at det takler jeg dårlig... Blir bare så lei meg selv når hun er sånn. Jeg hadde jo kjempevondt nedentil og i halebeinet(?) I nesten tre uker, men det forsvant omtrent over natten. Så nå føler jeg meg bra, føler meg omtrent som meg selv igjen. Og DET er en deilig følelse! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 20. desember 2022 #172 Del Skrevet 20. desember 2022 Så godt at smertene gikk over! Og litt merkelig hvordan det forsvant over natten. Høres ut som dere har det fint, kjenner det kribler i eggstokkene her av å lese 🙈🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå