Gå til innhold

Strikke skjerf


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns det ble oppbrukt da det var så innmari populært for tre fire år siden. Men fint er det ;)

Oppbrukt? :klø:

Tror ikke jeg har sett mer enn en håndfull mennesker med slike skjerf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sikkert ti stykker, prinsessen fikk vel fire av dem til jul for fire år siden, jeg har strikket noen og resten har noen andre strikket til oss. Alle hadde sånne her som vi bor ihvertfall....

Men de er innmari fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et skjerf-tips for deg som 1) ikke har store pinner 2) ikke liker å strikke med store pinner 3) har dårlig tid;

Strikk skjerfet som vanlig - gjerne på rund pinne, ca nr 4. Da kan du strikke rett hele veien... Strikk ca. en tredjedel av den totale lengden du ønsker på skjerfet. Fell av, MEN slipp løs annenhver maske mens du feller. Den masken du slipper skal "rekkes opp" inne i skjerfet feks ved å dra forsiktig i skjerfets lengderetning.

Skjerfet øker lengden ca 1,5 gang, og maskevidden blir noe større.

Du slipper unna med å strikke ca. en tredjedel av sjerfets lengde på denne måten :)

Advarsel, tror ikke metoden egner seg til "flffy" garn, eller garn som tover seg litt når man strikker.

Hilsen "Lettvindten"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med ulykke når man strikker til sin kjære har jeg først og fremst hørt om å strikke gensre. man løser problemet med å strikke inn noen hårstrå og så snike seg inn på ham og dra genseren over hodet hans. da er han fanget :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...