Gå til innhold

Strikke skjerf


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Er det teit å strikke skjerf til svigermor til jul? Når man har en svigermor som ikke bor noe sted, som ikke ønsker å bo noe sted, og som ikke ønsker å eie noe annet enn klær og en tannbørste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle det være teit? Et godt og varmt skjerf, eller kanskje sjal, må jo være midt i blinken! Hadde blitt glad for det selv om jeg bor et sted, jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...ulykke å strikke skjerf til kjæresten...? :klø:

Hvorfor det?

Nå har jeg iallefall begynt på skjerfet, og det blir innmari fint! Har kjøpt dyrt garn også, så materialene kommer på nesten tre hundre kroner. Så kjøper jeg en fin brosje til og vips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt glad for det selv om jeg bor et sted, jeg!  ;)

:ler: Poenget var bare at det ikke er så mye det går an å kjøpe til en som ikke vil eie annet enn det hun står og går i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ulykke å strikke skjerf til kjæresten...? :klø:

Hvorfor det?

Bestemoren min sa: "ikke strikk skjerf til han, det betyr ulykke, da blir det slutt mellom dere innen et år!"

Hvorfor vet jeg ikke.

(Det ble slutt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren min sa: "ikke strikk skjerf til han, det betyr ulykke, da blir det slutt mellom dere innen et år!"

Hvorfor vet jeg ikke.

(Det ble slutt.)

Nei da, det er bare å strikke inn et av dine egne hårstrå i skjerfet, så går det bra. Det påsto i alle fall en av mine gamle tanter. Det gjalt forresten uansett hva du strikker til kjæresten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er skjerfet ferdig, og vi var og kjøpte brosje til istad. Det ble så fint at jeg har lyst på selv...... :ler:

Nok en julegave ferdig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er skjerfet ferdig, og vi var og kjøpte brosje til istad. Det ble så fint at jeg har lyst på selv...... :ler:

Kan jeg få oppskrift? :sjenert:

Send gjerne pm! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift....?

Vel, jeg kjøpte et flammegarn som heter Fame på Husfliden.

Jeg har strikket to skjerf, hvert av fire nøster. På det ene la jeg opp 26 masker, på det andre 20. Det med 26 er bredt og fint, det på 20 er langt og smalt. Jeg syns begge to er kjempefine, men de passer til hvert sitt bruk, det brede er fint med Mette Marit knute og brosje, det andre er fint til å ta to ganger rundt halsen og legge oppå foran og feste med brosje, passer når det er skikkelig kaldt og du vil bruke skjerfet til mer enn bare pynt. Felte av etter fire nøster med vanlig rettstrikk, og sydde på lange frynser med stoppenål i begge ender.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes knallfint ut da. Nå ble jeg jammen litt inspirert her. Hvor store pinner brukte du? Var det 300 kr for 8 nøster eller for 4 nøster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De kostet 50 pr nøste, så jeg slapp unna med tilsammen 2 x 4 nøster, pluss et nøste til å lage frynser av. Jeg strikket på 6,5 mm rundpinne :) Jeg begynte forrige fredag og nå er begge to ferdige :hoppe:

Det ene er gave til meg selv................. :sjarmor:

Men jeg skal kjøpe garn og strikke et til min bestevenninde også, har jeg funnet ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig kjekk og personlig gave, hvilken farge strikke du i?

Jeg har strikket i flammegarn, altså et flerfarget garn. Jeg har valgt et som gikk i høstfarger, mest rødoransje, litt grønt, litt blått og litt brunt. Innmari fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes "pusegarn" (det heter Funny) er det beste til skjerfstrikking. Mykt og varmt, og ser stilig ut. Strikket et slikt til meg selv for et par år siden og har ikke tall på hvor mange som har spurt hvor jeg har fått det fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...