Gå til innhold

Hvordan er reglene angående å svare på regelbrudd


trafikkdirigenten
Gå til løsning Løst av Forumassistent,

Anbefalte innlegg

Hvis jeg siterer et innlegg med regelbrudd så blir også mitt innlegg automatisk moderert bort, kan jeg da bli straffet for det, eller blir det bare slettet uten noen konsekvenser pga det jeg svarte ikke er regelbrudd? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trafikkdirigenten skrev (Akkurat nå):

Hvis jeg siterer et innlegg med regelbrudd så blir også mitt innlegg automatisk moderert bort, kan jeg da bli straffet for det, eller blir det bare slettet uten noen konsekvenser pga det jeg svarte ikke er regelbrudd? 

Du får ingen reaksjoner på å svare på slike innlegg. Det er iallfall min erfaring. Flere av mine innlegg har blitt slettet fordi jeg siterte eller svarte på innlegg som ble moderert bort. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (1 minutt siden):

Du får ingen reaksjoner på å svare på slike innlegg. Det er iallfall min erfaring. Flere av mine innlegg har blitt slettet fordi jeg siterte eller svarte på innlegg som ble moderert bort. 

Det er det jeg regner med også men vil bare forsikre meg om det fra en moderator da jeg ser jeg har fått slettet noen innlegg etter jeg har svart. Det er jo logisk men vil være helt sikker 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trafikkdirigenten skrev (40 minutter siden):

Det er det jeg regner med også men vil bare forsikre meg om det fra en moderator da jeg ser jeg har fått slettet noen innlegg etter jeg har svart. Det er jo logisk men vil være helt sikker 🙂

Inne på profilen din ser du om du har advarselspoeng. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Løsning

Det er ikke regelbrudd å svare på regelbrudd, så dette blir ikke lagret på deg og du får ikke sanksjoner. Hvis du svarer med å selv begå et regelrbudd blir det jo noe annet, men når innlegget ditt er fjernet bare fordi det svarer på noe som fjernes, skjer det ingenting for din del.

Forumassistent.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumassistent skrev (På 31.1.2022 den 11.51):

Det er ikke regelbrudd å svare på regelbrudd, så dette blir ikke lagret på deg og du får ikke sanksjoner. Hvis du svarer med å selv begå et regelrbudd blir det jo noe annet, men når innlegget ditt er fjernet bare fordi det svarer på noe som fjernes, skjer det ingenting for din del.

Forumassistent.

Jeg har fått advarsler fordi jeg har svart på kommentarer som jeg har rapportert som regelbrudd. Jeg tror det var avsporing som jeg fikk beskjed om.

Betyr det at jeg allikevel kan svare på regelbrudd hvis jeg lar være å rapportere dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forumassistent skrev (På 31.1.2022 den 11.51):

Det er ikke regelbrudd å svare på regelbrudd, så dette blir ikke lagret på deg og du får ikke sanksjoner. Hvis du svarer med å selv begå et regelrbudd blir det jo noe annet, men når innlegget ditt er fjernet bare fordi det svarer på noe som fjernes, skjer det ingenting for din del.

Forumassistent.

Jeg trodde man kunne få sanksjoner for avsporinger? Man sporer av tråden hvis man svarer på regelbrudd og skaper merarbeid for moderatorene, trodde jeg å ha blitt fortalt tidligere.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (32 minutter siden):

Jeg trodde man kunne få sanksjoner for avsporinger? Man sporer av tråden hvis man svarer på regelbrudd og skaper merarbeid for moderatorene, trodde jeg å ha blitt fortalt tidligere.

Ja, det stemmer. Men tråden spør om man vil få regelbrudd lagret og potensielt få sanksjoner ved å BARE svare på noe som blir slettet (underforstått at det ikke glir over i masse avsporinger). Det får man ikke.

Forumassistent 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumassistent skrev (Akkurat nå):

Ja, det stemmer. Men tråden spør om man vil få regelbrudd lagret og potensielt få sanksjoner ved å BARE svare på noe som blir slettet (underforstått at det ikke glir over i masse avsporinger). Det får man ikke.

Forumassistent 

Så man kan ikke bli utestengt hvis man konsekvent svarer på regelbrudd? 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (Akkurat nå):

Så man kan ikke bli utestengt hvis man konsekvent svarer på regelbrudd? 

Dette handler om enkelttilfeller. Dersom man konsekvent gjør dette hele tiden vil det jo nærmest bli spam. Spørsmålet var om man har opplevd å få innlegg fjernet uten at svaret var regelbrudd, om dette da er noe som tolkes som regelbrudd. Det beste er å la være å svare, og heller rapportere.

Jeg jobber egentlig ikke med forumet direkte lenger, så tror jeg overlater videre svar til teamet. 😊

Forumassistent 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...