AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Del Skrevet 30. januar 2022 Jeg er utrent og overvektig og har den siste måneden begynt å gå på ski. Jeg går på ski 3-5 ganger i uka og merker at jeg orker mer nå enn da jeg begynte. Jeg går klassisk, skøyter ikke. Jeg merker at jeg er treg oppover, og merker at det er tungt å holde høy fart bortover i lange strekk. Jeg blir forbigått av mange i løypa. Er det noen som har tips til hva slags trening som kan hjelpe meg å få mer krefter når jeg går langrenn? Er det bare generell styrketrening eller er det bestemte øvelser/type trening som kan hjelpe bedre? Anonymkode: dc82d...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rytz Skrevet 30. januar 2022 #2 Del Skrevet 30. januar 2022 Kjerne, rygg og bein tenker jeg er viktigst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 30. januar 2022 #3 Del Skrevet 30. januar 2022 Først og fremst få opp utholdenheten, men styrketrening kan være et godt supplement. Kjør vanlig tradisjonell styrketrening, men fokuser gjerne litt ekstra på øvelser for bein og stakemuskulaturen. Tricep pushdown med litt imitasjon av stakebevegelse og litt eksplosivitet er bra 😊 Og ikke minst så er teknikken på ski viktig for å bruke kreftene riktig og klare å holde høyere fart uten å gå lenger ned i kjelleren 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 30. januar 2022 #4 Del Skrevet 30. januar 2022 Jeg er ikke den rette til å gi råd om styrketrening , men jeg vil påpeke at når du trener på ski 4 ganger i uka så er du på god vei mot kjempeform. Problemet er at snøen smelter til våren, men da anbefaler jeg å hive deg på sykkelen. Eller gå/løpe turorientering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #5 Del Skrevet 31. januar 2022 Rytz skrev (15 timer siden): Kjerne, rygg og bein tenker jeg er viktigst. Takk for tips! 😊 Sandum.PT skrev (14 timer siden): Først og fremst få opp utholdenheten, men styrketrening kan være et godt supplement. Kjør vanlig tradisjonell styrketrening, men fokuser gjerne litt ekstra på øvelser for bein og stakemuskulaturen. Tricep pushdown med litt imitasjon av stakebevegelse og litt eksplosivitet er bra 😊 Og ikke minst så er teknikken på ski viktig for å bruke kreftene riktig og klare å holde høyere fart uten å gå lenger ned i kjelleren 😊 teknikken min er ok, men utholdenhet og styrke er dårlig så teknikken svikter når jeg blir sliten. Takk for treningstips 😊 I Grosny skrev (13 timer siden): Jeg er ikke den rette til å gi råd om styrketrening , men jeg vil påpeke at når du trener på ski 4 ganger i uka så er du på god vei mot kjempeform. Problemet er at snøen smelter til våren, men da anbefaler jeg å hive deg på sykkelen. Eller gå/løpe turorientering. Håpet er å bli i bedre form, men går mest fordi jeg synes det er gøy. Blir anpusten av å gå i trapper til vanlig, så har stort forbedringspotensial. Går ikke så langt på ski enda, går ca 7-12 km avhengig av hvor jeg går. Anonymkode: dc82d...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 31. januar 2022 #6 Del Skrevet 31. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk for tips! 😊 teknikken min er ok, men utholdenhet og styrke er dårlig så teknikken svikter når jeg blir sliten. Takk for treningstips 😊 Håpet er å bli i bedre form, men går mest fordi jeg synes det er gøy. Blir anpusten av å gå i trapper til vanlig, så har stort forbedringspotensial. Går ikke så langt på ski enda, går ca 7-12 km avhengig av hvor jeg går. Anonymkode: dc82d...13c 7-12 km x 4 pr uke det blir ca 4 mil det. Jeg lover at det hjelper godt Utfordringen er å holde koken, dvs minst 2 ganger i uka (gjerne 4-5) minst 40 uker i året. Denne planen ønsker jeg også å følge. Endret 31. januar 2022 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå