Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gleder meg til vår! Dagslys, hvitveis, krokuser, andunger, mildere temperatur, grønt gress, fuglekvitter, hestehov, og rosa kirsebær trær. 

Savner ikke julen spesielt. Og er glad den er over og det er lenge til neste gang. Vår og sommer skal heldigvis nytes først 🌞

Anonymkode: a5d4a...795

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ekstra lang ventetid i år, blir lettere straks vi blir ferdige med skuddårsdagen 😛 

Anonymkode: 85168...a56

Pokker, er det skuddår? Èn dag mer altså. Men 287 dager gjelder med skuddårsdagen, for jeg har brukt en kalenderkalkulator :) 

• 1 måned senere...
Skrevet

Nå savner jeg julen :(

Anonymkode: 20012...164

• Liker 1
Skrevet

Hold ut folkens, to første måneder av året er straks unnagjort. Bare 7-8 måneder til det dukker opp julenisser og julegodter i butikkene igjen, til manges årlige forargelse. 😁

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nå savner jeg julen :(

Artig at du bumbet på tråden i går. Jeg får innimellom slike dager at jeg visualiserer julestemning og minnes tilbake til førjulen, og det gjorde jeg akkurat i går kveld. 

Bare 245 dager til førjulsmåneden november er her. Det går unna! I morgen er vi tross alt i mars måned! :) 

Skrevet
Bombasi skrev (4 timer siden):

Artig at du bumbet på tråden i går. Jeg får innimellom slike dager at jeg visualiserer julestemning og minnes tilbake til førjulen, og det gjorde jeg akkurat i går kveld. 

Bare 245 dager til førjulsmåneden november er her. Det går unna! I morgen er vi tross alt i mars måned! :) 

Ja, jeg også. Og særlig når det fortsatt er vinter. "Glemmer" julen på en måte litt når snø og kulde er borte. Joda , det går jo fremover. Ser frem til 17. mai nå først (bryr meg ikke om påsken), så håper jeg at sommeren føles kort i år og 🙂

• 2 måneder senere...
Skrevet

Det er bare 7 måneder til jula ringes inn.

6 måneder til adventsstjernene og -stakene er tent.

Og 5,5 måned til jeg har røde gardiner, duker og har tent "vinterlysene" 

:D 

Egentlig absurd å tenke på hvor fort tida går. Og dagene nå raser avgårde. Sommeren er ikke akkurat kjent for å være en langdryg årstid.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Bombasi said:

Egentlig absurd å tenke på hvor fort tida går. Og dagene nå raser avgårde. Sommeren er ikke akkurat kjent for å være en langdryg årstid.

Jeg synes den er langdryg 😅 Spesielt juli, seigeste måned med minst å finne på. Jeg synes også mai er tung når det er så varmt som nå. Da frykter jeg at det blir sånn hele sommeren. Men bare en måned til solsnu i dag :( 

AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (6 timer siden):

Ja, april var over nesten før den hadde begynt, og jeg må klype meg i armen for å tro at mai snart er slutt; har tiden virkelig gått fort ...?

Noe av problemet er kanskje blitt at både våren og høsten er blitt mye kortere enn årstidene var tidligere; i Oslo hadde man snø så sent som i april, og nå er det fullt sommervær. Det samme gjelder høsten - mens man før kunne gå turer på koselige høstkvelder etter at mørket hadde senket seg, kommer nå den første snøen tidlig, og fra begynnelsen av november er det i praksis vinter.

Anonymkode: 6331e...6cc

• Liker 1
Gjest Vårtegnet
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2022 den 22.34):

Jeg savner julen allerede, og blir trist av å tenke på at det er et år til neste gang. Desember går alltid så fort, men det er den fineste tiden i året. Jeg liker ikke vår og sommer, og de første månedene av året går så tregt. 😑 Vil bare at det skal bli høst, sånn at man har julen å se frem til, og det begynner å komme juleting i butikkene. Flere som savner det? 

Anonymkode: 6de22...664

😂😂😂 julen er rett rundt hjørnet😂😂😂

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

5 mnd til jeg pynter til jul!😍😂

Anonymkode: 41fe7...f46

• Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

HO HO HO! 🎅

23/6 i dag! Om 6 måneder er det lillejulaften, og jula står for tur. Man er ferdig med gaver, rengjøring og pynting. :) 

Jeg kan ikke si at det snur i dag, for det har strengt tatt snudd for min del for noen uker siden. For julen er ikke bare julen for min del, men helt fra midten av november er jeg i mitt ess. :D 

Ganske sprøtt å tenke på at om 5 måneder er det advent, og om ca. 4 måneder er man neeesten i førjulsmodus! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er vi inne i julehalvåret, dere. Og en måned som i hvert fall begynner på jul 😁🎅

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor, men de siste 2-3 ukene har jeg lengtet skikkelig etter jul. Slik var det i fjor også rundt disse tider. Har brukt lengselen konstruktivt og allerede begynt å lage årets juledokument hvor jeg planlegger alt fra gaver, handlelister, hva jeg skal lage/bake, aktiviteter jeg ønsker å gjøre, pluss alt som skal gjøres rent før jul. Jeg har også kjøpt billetter til 2 julekonserter! Kan ikke bli førjulstid fort nok etter min mening! Håper årets førjulstråd her inne på KS kommer i gang om ikke alt for mange uker! :D 

- H

Anonymkode: 3bc57...4ed

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor, men de siste 2-3 ukene har jeg lengtet skikkelig etter jul. Slik var det i fjor også rundt disse tider. Har brukt lengselen konstruktivt og allerede begynt å lage årets juledokument hvor jeg planlegger alt fra gaver, handlelister, hva jeg skal lage/bake, aktiviteter jeg ønsker å gjøre, pluss alt som skal gjøres rent før jul. Jeg har også kjøpt billetter til 2 julekonserter! Kan ikke bli førjulstid fort nok etter min mening! Håper årets førjulstråd her inne på KS kommer i gang om ikke alt for mange uker! :D 

- H

Anonymkode: 3bc57...4ed

Hyggelig! :D 

Årets førjulstråd er snart i emningen! Tenkte på den i dag faktisk! ;) For i dag fikk jeg en slags juleånd over meg der jeg reflekterte over ting som måtte gjøres inn mot jul, og at jeg sånn smått begynner å bli klar for å gå i gang. Ser fram til den lange førjulstiden for min del.

I fjor satt jeg tråden i gang i begynnelsen av august, til stor frustrasjon for enkelte. Det bryr jeg meg dog ikke om. Men skal vise såpass forståelse at jeg venter til sommermåneden juli og fellesferien er over før den kommer opp. August er tross alt en måned der høsten har sin anmarsj, og da er det lov 😊

Bra at vi er flere som har savn og sug mot julen i juli. Jeg trodde jeg var gal her i formiddag :D 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Der har en måned til føket avgårde. :D 23. juli. Juli nærmer seg slutten, og høstmåneden august står for tur.

Om 5 måneder er det lillejulaften. Om 4 måneder er det advent. Og om litt over 3 måneder er jeg i førjulsmodus :D 

Hvor har tiden blitt av?! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Bombasi said:

Der har en måned til føket avgårde. :D 23. juli. Juli nærmer seg slutten, og høstmåneden august står for tur.

Om 5 måneder er det lillejulaften. Om 4 måneder er det advent. Og om litt over 3 måneder er jeg i førjulsmodus :D 

Hvor har tiden blitt av?! 

Lille juliaften i dag 😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har begynt å strikke julegavene😅🙈

• Hjerte 2
  • 4 uker senere...
Skrevet
Bombasi skrev (På 7.7.2024 den 22.32):

Hyggelig! :D 

Årets førjulstråd er snart i emningen! Tenkte på den i dag faktisk! ;) For i dag fikk jeg en slags juleånd over meg der jeg reflekterte over ting som måtte gjøres inn mot jul, og at jeg sånn smått begynner å bli klar for å gå i gang. Ser fram til den lange førjulstiden for min del.

I fjor satt jeg tråden i gang i begynnelsen av august, til stor frustrasjon for enkelte. Det bryr jeg meg dog ikke om. Men skal vise såpass forståelse at jeg venter til sommermåneden juli og fellesferien er over før den kommer opp. August er tross alt en måned der høsten har sin anmarsj, og da er det lov 😊

Bra at vi er flere som har savn og sug mot julen i juli. Jeg trodde jeg var gal her i formiddag :D 

Her har jeg begynt å lese i julebladene mine :)

Anonymkode: 4cf08...913

• 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2022 den 22.34):

Jeg savner julen allerede, og blir trist av å tenke på at det er et år til neste gang. Desember går alltid så fort, men det er den fineste tiden i året. Jeg liker ikke vår og sommer, og de første månedene av året går så tregt. 😑 Vil bare at det skal bli høst, sånn at man har julen å se frem til, og det begynner å komme juleting i butikkene. Flere som savner det? 

Anonymkode: 6de22...664

Ja, og NÅ ER VI ENDRLIG HER 🤩🤩🤩🤩

Ååå det gledes ❤️🎄

Anonymkode: 10e12...d20

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...