Gå til innhold

Jeg savner julen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg savner julen allerede, og blir trist av å tenke på at det er et år til neste gang. Desember går alltid så fort, men det er den fineste tiden i året. Jeg liker ikke vår og sommer, og de første månedene av året går så tregt. 😑 Vil bare at det skal bli høst, sånn at man har julen å se frem til, og det begynner å komme juleting i butikkene. Flere som savner det? 

Anonymkode: 6de22...664

  • Liker 6
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julen og mørketiden er så koselig, jeg savner den også.

Anonymkode: 5c8b6...9c9

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Det er koselig med jul,  men jeg savner den ikke, Savner vår og sommer og ser frem til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Letharia
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg savner julen allerede, og blir trist av å tenke på at det er et år til neste gang. Desember går alltid så fort, men det er den fineste tiden i året. Jeg liker ikke vår og sommer, og de første månedene av året går så tregt. 😑 Vil bare at det skal bli høst, sånn at man har julen å se frem til, og det begynner å komme juleting i butikkene. Flere som savner det? 

Anonymkode: 6de22...664

Helt enig, nå som julen er over er det ikke like koselig med snø og mørketid 😅 
Men prøver å gjøre det beste ut av det og har allerede  begynt å planlegge neste jul, vennene mine kaller meg gal 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (1 minutt siden):

Du kan feire julaften hver dag du om du vil?

Blir jo ikke det samme da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh ja. Har kjent mye på det siste 2-3 dagene faktisk. Hvor ble julen av, liksom? Føler ikke at det var jul i år. Når jeg pakken julen ned så gjorde jeg det mer på trass enn noe annet. Fordi jeg måtte, følte jeg. Hadde jeg bodd avsides med vindu mot skog, fjell eller hav, så hadde både juletre og stjerne enda vært oppe nå. Det er jeg helt sikker på. 

Men imorgen er det 328 dager igjen, så tiden går fort. Og 296 dager til adventen kommer opp hos meg. 

Anonymkode: 354b2...0a8

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danseskjørt skrev (1 minutt siden):

Blir jo ikke det samme da. 

Jeg var litt ironisk da. Personlig skjønner jeg ikke sånt. Syns jula er mas og kjas.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (Akkurat nå):

Jeg var litt ironisk da. Personlig skjønner jeg ikke sånt. Syns jula er mas og kjas.

Synes også julen kan være krevende med sosialt mas og tjas, men jeg liker de to ukene før jul og romjula. Da er alt ferdig hos meg, og da koser jeg meg med det jeg vil gjøre. Uten plikter og mas. 

Anonymkode: 354b2...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor ble julen av, liksom? Føler ikke at det var jul i år.

Sånn føler jeg det også. Og sånn har det vært de siste julene for min del, og sikkert for mange. Jeg er singel og uten barn, og mye av julekosen syns jeg forsvinner når man er alene. Ja, jeg pynter og baker litt, men får ikke besøk nå i koronatiden. Går heller ikke bort på vennebesøk. Feiret julaften sammen med storfamilien, men ellers var jeg stort sett alene både før og etter. Var som vanlige dager🤷‍♀️ Jeg elsker egentlig julen, har alltid gjort det tidligere. Men det er sårt hvordan det har blitt. Nå håper jeg på koronafri jul til neste år, venner å tilbringe tid sammen med, og har også en drøm om å finne en kjæreste. Da blir både julen, sommeren, andre helligdager og hverdagene så mye bedre❤️

Anonymkode: 0c696...fda

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Åh ja. Har kjent mye på det siste 2-3 dagene faktisk. Hvor ble julen av, liksom? Føler ikke at det var jul i år. Når jeg pakken julen ned så gjorde jeg det mer på trass enn noe annet. Fordi jeg måtte, følte jeg. Hadde jeg bodd avsides med vindu mot skog, fjell eller hav, så hadde både juletre og stjerne enda vært oppe nå. Det er jeg helt sikker på. 

Men imorgen er det 328 dager igjen, så tiden går fort. Og 296 dager til adventen kommer opp hos meg. 

Anonymkode: 354b2...0a8

Samme her. Jeg pakket ned julen uken etter nyttårsaften, men jeg vil egentlig bare gå ned i boden og sette det opp igjen. Pynte juletre, bake, høre på julemusikk, se julekalendere på tv osv... Det er så mye koseligere når julen er fremme hjemme. Jeg tar frem julepynten i slutten av november/tidlig desember, men det varer så kort. 

Anonymkode: 6de22...664

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Sånn føler jeg det også. Og sånn har det vært de siste julene for min del, og sikkert for mange. Jeg er singel og uten barn, og mye av julekosen syns jeg forsvinner når man er alene. Ja, jeg pynter og baker litt, men får ikke besøk nå i koronatiden. Går heller ikke bort på vennebesøk. Feiret julaften sammen med storfamilien, men ellers var jeg stort sett alene både før og etter. Var som vanlige dager🤷‍♀️ Jeg elsker egentlig julen, har alltid gjort det tidligere. Men det er sårt hvordan det har blitt. Nå håper jeg på koronafri jul til neste år, venner å tilbringe tid sammen med, og har også en drøm om å finne en kjæreste. Da blir både julen, sommeren, andre helligdager og hverdagene så mye bedre❤️

Anonymkode: 0c696...fda

Jeg er også singel og barnløs. Er enig i at korona ødelegger mye. Men det har bare gjort meg enda mere glad i julen de siste årene, selv om jeg alltid har likt jul. Håper også på koronafri jul til desember igjen. Ts

Anonymkode: 6de22...664

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

 Føler ikke at det var jul i år. 

Anonymkode: 354b2...0a8

Ikke så rart det når det ikke har vært jul enda i år 🎄🧑🎄🎄

Anonymkode: 088b8...55e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hele poenget med julen er jo at man skal savne den etterpå, og glede seg til neste jul. Hvis vi har jul hele året blir det ikke noe spennende og magisk ved den.

Gleder meg til det begynner å spire og gro. Våren er en fin tid.

Anonymkode: 8730c...296

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men hele poenget med julen er jo at man skal savne den etterpå, og glede seg til neste jul. Hvis vi har jul hele året blir det ikke noe spennende og magisk ved den.

Anonymkode: 8730c...296

Du har rett i det da 😊 Men noen ganger føles det som at det gikk så fort at man nesten ikke rakk å få den med seg. Det varierer litt fra år til år synes jeg. I fjor nå gikk det alt for fort. 

Anonymkode: 6de22...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner julen, men det hjelper litt at jeg har hamstret så mye julegodis at jeg begynner å gå lei 😄 på siste pakken julemarsipan nå, men snart kommer jo påsken 😊

Anonymkode: 85168...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BrittEkeberg
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg savner julen allerede, og blir trist av å tenke på at det er et år til neste gang. Desember går alltid så fort, men det er den fineste tiden i året. Jeg liker ikke vår og sommer, og de første månedene av året går så tregt. 😑 Vil bare at det skal bli høst, sånn at man har julen å se frem til, og det begynner å komme juleting i butikkene. Flere som savner det? 

Anonymkode: 6de22...664

Det kommer en jul i år også. Start å feir i september/oktober som butikkene 😃

Endret av BrittEkeberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad i jula, men det er nok nettopp fordi den er så kort. Nå er det siste jeg kunne tenkt meg jul. Dagene merker jeg er lengre, og i går kjente jeg at sola varmet så vidt det var. Bare å komme seg igjennom kjedelige februar, så er det bare glede

Anonymkode: 1a005...307

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (16 timer siden):

Du kan feire julaften hver dag du om du vil?

Det er umulig når man skal jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Føler ikke at det var jul i år

Det har du rett i, det har det ikke vært heller. 

Anonymkode: ec42a...2e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...